Sony moet Microsoft betalen?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zilverpijl, 7 sep 2004.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik las net dit artikel op zonnet, vond het wel erg grappig. Kunnen ze de xbox 2 financieren met de opbrengsten van de PS3. 8)

    Sony moet Microsoft betalen?!

    Het zal je maar als bedrijf gebeuren dat je een ander bedrijf moet betalen om gebruik te mogen maken van bepaalde hardware of software. Sony heeft dit keer de pech dat ze Microsoft moeten gaan betalen.

    En dat alleen maar omdat Sony in de PS3 Blu-Ray discs wilt gaan gebruiken. Want de BRDA (Blu-Ray Disc Association) heeft Microsofts VC-9 codec geselecteerd toekomstige Blu-Ray Disc content. Dit betekent niet dat alle Blu-Ray disc deze codec hoeven te ondersteunen, want ze zullen o.a. ook MPEG-2 en 4 ondersteunen.

    Maar wat het wel betekent is dat als een bedrijf een een Blu-Ray player willen maken, dat ze moeten betalen voor die licentie van Microsoft. En dat is nou net pech hebben voor Sony en hun PS3, want die moeten dus de licentie van Microsoft gaan kopen. Hoe ironisch kan je het hebben.
    http://www.zonnet.nl/content/0,2430,site_id-27-menu_id-682-record_id-660093,00.html
     
  2. Victor

    Victor Guest

    Dat moet pijn doen voor Sony wan Microsoft gaat natuurlijk een flinke smak geld ervoor vragen.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehehe ... grappig en klopt als een bus ... kan de xbox gelijk een stukje goedkoper geproduceerd worden :)
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Tja, niet echt wereldschokkend mi. In de electronicawereld is het vrij gebruikelijk dat je aan je concurent betaald voor technologie/octrooien.
     
  5. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Slimme zet van Microsoft om de Blu-Ray licentie in handen te hebben.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb daar is philips groot door gebleven .... o.a. octrooi voor de cd-speler
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ach, de Playstation 3 gaat waarschijnlijk toch weer met miljoenen over de toonbank waar de de XboX het met duizenden moet doen. Sony lacht IMO toch weer het laatste
     
  8. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Zo heeft Sony op veel DVD technologie octrooien. Best kans dat MS dus van elke gedrukte DVD een stukje aan Sony betaald.

    Wereldwijd zijn er maar een zeer gering aantal bedrijven wat nieuwe technologie ontwikkelen. Daarnaast wordt eigenlijk altijd wel geprobeerd een standaard te zetten (anders maakt elk bedrijf zijn eigen DVD, di niet compatibel is. Niet handig) voor zulke technologie, met als gevolg dat dus altijd geld heen en weer stroomt.

    En inderdaad levert Philips octrooien een boel meer op dan bijvoorbeeld consumentenelectronica.
     
  9. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Tadaaaaaaaa, als sony dus alleen mpeg 2 en 4 gaat ondersteunen hebben ze dat probleem niet.
     
  10. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Je leest niet goed Wixx kijk maar:

    Om blu-ray disks te kunnen afspelen moet de PS3 toch echt een Blu-Ray player hebben.....dus ze zullen zoiezo moeten betalen en nog meer als ze ook de codec willen gebruiken ipv MPEG2 en 4
     
  11. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Da-Z is grappig, de reden dat ps2 meer is verkocht is omdat deze er eerder was dan xbox en omdat playstation al een naam had, voor dat de xbox uit kwam hebben veel gamers maar een ps2 gekocht en hadden dus geen zin om nog een xbox te kopen, aangezien xbox2 en ps3 bijna tegelijk uitkomen zou dit niet zoveel schelen als het verschil tussen xbox en ps2 denk ik!

    greetz wooly
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmm, ik denk het niet. De naam playstation staat nu al synoniem voor gameconsole. Het is 'cool' en gebruikelijk om een Playstation te hebben, met de XboX zie ik dat niet zo. Natuurlijk hebben ze wel een jaar extra gehad, maar gezien de verkopen loopt Sony mijlenver voor op de XboX. Een extra jaar had/heeft niks uitgemaakt
     
  13. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Da Z de PS2 heeft zo'n 2 jaar extra gehad. En onderhand heeft MS zich wel bewezen dat ze een steen goede console kunnen maken en dat er goede spellen op uit kunnen komen. Dus gewoon allemaal aan de Xbox 2 en niet zo negatief...... hoort niet op een xbox forum.
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat we hier allemaal voor de XboX gekozen hebben of niet? Maar de cijfers liegen niet, de PS2 heeft gewoon schandalig goed verkocht. De XboX blijft wat dat betreft gewoon ver achter. Ondertussen hebben miljoenen mensen een overgehyped systeem in hun kamer staan :D
    [fanboy mode]de xbox was zijn geld wél waard[/fanboymode]
     
  15. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Jij leest niet goed mannetje.

    Alleen de codev vc-9 is van microsoft, de blue-ray is niet door ms uitgevonden. De blue-ray is uitgevonden door sony en philips en nog wat bedrijven. Dus als ms een blue-ray in de xbox wilt zetten komen ze indirect sony aan et dokken.

    Dus er is niks aan de hand en sony heeft zelf het voordeel hier, want sony hoeft de codec van ms niet te gebruiken maar als ms een blue ray wilt kunnen ze dus niet om de uitvinding blue-ray zelf heen.
     
  16. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    da -d-: over overhyped systeem gesproken. Ps2 is kwa prestaties veel en veel minder dan xbox maar alleen door de naam verkoopt ie beter. (dit trouwens niet in de verhouding miljoenen-duidenden daarintegen)
     
  17. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk nou eens een stukje terug. De ps2 was 2 jaar eerder. Niemand had meer zin in een console. Maar wat de xbox na een jaar kon, kan ps2 pas na 3 jaar: online play. Alleen dat is al een reden voor een xbox.
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Jullie lezen mijn stukjes niet goed 8). Ik ben het met jullie eens. De pS2 is overhyped. Daarom zeg ik ook: iedereen heeft hier een XboX (dus ik ook!)omdat het gewoon het sterkste systeem is van dit moment :)
     
  19. Petfles

    Petfles Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    lol, maar iedereen heeft een ander synoniem voor console, men moeder noemt men xbox me gamecube, en me gamecube een playstation. Maar dat is bij iedereen anders, maar ik vind wel dat die kut playstation fokking overhyped is... :'-(
     
  20. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is geen synoniem, maar gewoon onwetendheid... no offence though
     

Deel Deze Pagina