Halo 3 zorgt voor economische groei?
Halo 3, de game waarop ontzettend veel mensen wachten, is bijna in de schappen te vinden. Je kunt zeggen wat je wilt, maar er wachten zelfs meer mensen op Halo 3, die bijna nooit games spelen, dan gamers die op Halo 3 wachten. Zo groot is die game gewoon. Ook veel mensen die bijna niets van de game afweten, kopen dit gewoon blind.
De Xbox 360 sales zullen de lucht in gaan schieten. Veel mensen wisten al vooraf dat ze pas een 360 gingen aanschaffen, zodra Halo 3 uitkwam. Maar er zullen massa's mensen zijn die halo 3 pas na 25/26 sept gaan ontdekken, en ook gelijk een 360 willen. Iedereen zal verzeilt raken in de hype rondom het laatste deel van de reeks.
Het stopt alleen niet bij Xbox sales... nee bij lange na niet. Hoeveel mensen heb ik al niet zien upgraden naar een nieuwe tv of 5.1 set? Hierin speelde de komst van Halo 3 een enorme rol. En hoeveel mensen gaan met de komst van Halo 3, een uitgebreid game-weekend houden? ( steekt hand op* ) Er moet liters frisdrank en bier worden ingeslagen, en natuurlijk voedsel dat makkelijk wegeet, want als het eten te lang duurt dan hoeft het al niet meer.
Nu vraag je je natuurlijk af, wat heeft dit allemaal met elkaar te maken? Nou... alles. Stel, dat in een gekke wereld, Halo helemaal niet bestond, en dat er dus geen grote launch op de planning staat voor het einde van deze maand. Welke game zal er dan voor zorgen, dat er zo veel geld wordt uitgegeven? Bioshock? Niet voor iedereen wegelegd, en geen multiplayer.. Fifa of PES? Niet iedereen houd van footies... The orange box? ... ja denk het ook... Het ontgaat mensen gewoon hoe enorm de impact is van Halo.
Dan kun je natuurlijk ook denken van, ja maar er zijn zat andere games die ook voor dit soort effecten zorgen. Maar ik betwijfel of die games dit soort effecten bezorgen op de enorme schaal die gelijk is aan Halo.. Halo is gewoon de Mario van de Xbox en gaat zelfs verder. Absoluut niet om Mario te bashen, Halo zal nooit de status van onze dikke Italiaan kunnen aanraken. (ik bedoel, mijn moeder kent zelfs Mario) Maar Halo heeft iets dat Mario niet heeft, en dat is onvergetelijke multiplayer.. (natuurlijk je hebt Mariokart en Super Smash Bro. , maar die zijn nooit zo super populair geworden bij de massa en ik doel dan ook gewoon op de Super Mario's).
Er zal ook een klein deel van de gamers, capture apparatuur aanschaffen.(steekt weer hand op* ) De replay mogenlijkheden in Halo 3 maakt het namelijk mogelijk om heel makkelijk machinima en ander soort filmpjes te creeren. Het gaat hier dan wel om een miniscule hoeveelheid, maar het is en blijft geld dat wordt uitgegeven vanwege Halo 3. Er zijn waanzinnig veel dingen die worden aangeschaft met de komst Halo 3 ( denk ook aan controllers e.d.)
Kortom, zonder Halo 3 zouden er niet duizenden, dan wel niet miljoenen euro's over de balk worden gegooit. Daarom raad ik nu alvast iedereen aan om aandelen te gaan kopen in Microsoft en in biermerken, want de komende maanden zullen die gaan stijgen als een gek..
Klik om te vergroten...