Xbox DVD drive

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TriB, 22 sep 2004.

  1. TriB

    TriB Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb nu nen thompson drive en die kan spijtig genoeg de nieuw spellen niet deftig lezen en zit dan ook constant vast, ik heb al naar MS gebeld en mijn garrantie is vervallen, ze zeiden dat ik best zelf een drive ga halen en hem erin steek, maar ik zou niet weten welke types van drives en waar ik ze kan halen die macheren voor de xbox ?
    Dan had ik nog een vraagje, hoe open je een xbox???
    En dan nog één vraagje, als ik er zelf een nieuwe drive in steek, krijg ik dan geen problemen met mijn xbox live account omdat ze zien dat ik er zelf een nieuwe drive heb in gestoken, please help!
    Dank bij voorbaat
    TriB
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ja kan je xbox open maken met torx 20 schroevendraaiers (zo uit mijn hoofd). Schroeven zitten onder de 4 rubbers, en onder de stickers onder je xbox. Geloof dat je je dvd-speler kan vervangen door een gewone dvd-speler. Hoeft niet 1 v/d 3 xbox drives te zijn, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
     
  3. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij is het makkelijker en goedkoper om gewoon een nieuwe Xbox te halen!
     
  4. FabianNL

    FabianNL Guest

    goedkoper zeker niet, een dvd-drive kost niet zo veel meer en zoveel werk zal het toch ook niet zijn? al zit ik ff te denken en dat kan nog wel eens tegen vallen ja...
     
  5. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan dat niet zonder een *** xbox

    Je kan eventueel een nieuwe drive bestellen bv. hier
    Maar dat word een duur grapje en je hebt kans dat je je hele box upfuckt.
    voor 75 euri heb je de drive en voor 150 een nieuwe box.
     
  6. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    installeren is echt simpel, en je kan alleen drives kopen die geschikt zijn gemaakt voor de xbox dus de: thompson, samsung en philips je kan niet zomaar een dvd drive van n pc indoen want die leest geen xbox schijven. Gewoon openmaken, met torx en dan nog n kleine torx om de hd van de drive af te kunnen halen zitten namelijk opelkaar gestapeld, kabeltjes eruittrekken. nieuw indauwen alles weer instoppen. en hij doet t gewoon weer. Live zal dat niet detecteren want software matig heb je niks veranderd en je xbox is ook niet omgebouwd gewoon gerepareerd. maarja zoals limpbixit zegt, 75 euro is al de helft van n nieuwe xbox. kan je beter n verrotte xbox zoeken op marktplaats waar de drive dan nog wel goed is...
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  7. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het zo zien, ja gaat niet 75 euro betalen voor een drive, koop dan een nieuwe xbox en heb je voor 150 euro ook nog 2 nieuwe controlers, de rest van de hardware nieuw en een nieuwe game. Dat kun je dus ook beter doen.

    greetzw ooly
     
  8. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    pfffffffffff, wat een stelletje gekken zijn jullie als je je xbox weg doet alleen omdat de drive een beetje versleten hebt. Voor 50 euro kan je een nieuwe philips kopen (je MOET een xbox dvd-drive hebben, een pc dvd-drive kan geen xbox spellen lezen). Voor het geld wat je dan over houd kan je weer (bijna) 2 nieuwe spellen kopen.

    http://www.gamestore24.de/shop/index.php?cPath=1_6
    www.llama.com

    mocht je toch een nieuwe xbox willen kopen dan geef ik wel 15 euro voor je oude *)

    nope, niet waar
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  9. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    naja, je kan er ook een samsung 616 inhangen ;). maar, waarom niet gewoon de lens schoonmaken? heb ik ook gedaan, ding werkt weer perfect.
     
  10. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wel een gewone drive in bouwen maar k zie het nut daar niet van aangezien (zoals je al gezegt hebt geen xbox dvd's kan draaien)
    er staan genoeg tutorials op het internet klik mocht je een gewone drive instaleren.
    Er zijn wel manieren om een dvd drive xbox games te laten draaien maar dat kan alleen op een *** xbox.
     
  11. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    nee volgens mij hoeft dat niet perse op n *** xbox. Het zit gewoon in de firmware van de drive, moet je hem dus ff updaten softwarematig via je pc. Volgens mij kan dat idd alleen met de samsung 6nogwat. Dus dat is volgens mij ook de enige drive, komt omdat de firmware programma om xbox schijven te kunnen lezen alleen voor die drive verkrijgbaar is maar dan moet je ook nog even goed zoeken op i-net. vlgns mij lees xbox drive cd's van buiten naar binnen en normale binnen naar buiten dus moet je er nieuwe firmware opzetten dat dat ook doet. maarja veel werk en lastig te vinden de firmware updat voor de samsung en dvd samsung is nog vlgns mij best duur...
     
  12. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg het, koop dan een 'spare dvd drive'. Deze heeft ooit al in een xbox gezeten en werkt dus volledig in een originele xbox. Een xbox met een pc drive (behalve samsung 616) werken niet met originele spellen. Maargoed, probeer eerst lenscleaner, denk daarna aan een nieuwe dvd-drive (zoals al eerder gezegd, mocht je een nieuwe xbox kopen dan koop ik hem wel over voor 15 euro (dan heb ik tenminste een nieuwe xbox voor 65 euro))
     
  13. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ohja misschien moet je de hoek van de lens ff bijstellen, dat is gewoon n schroefje in de drive die je kan aandraaien. Werkt meestal heel goed..
     
  14. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kun je z'on lens cleaner kopen en hoe werkt dat?
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    geen idee, ik heb het ding opengeschroefd en met een doekje vna een telefoonscherm heel zacht gaaait.
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ik had ook problemen met lezen van discs..drive geswapped..nooit meer problemen gehad. heel simpel en goedkoper dan een nieuwe xbox.
    waarschijnlijk zit er ook veel stof in je xbox, kan je hem meteen goed schoonmaken, scheelt ook.
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    als iemand trouwens nog een thomson drive heeft liggen, ik wil hem DOLGRAAG kopen.
     

Deel Deze Pagina