[PC] Far Cry 2

Discussie in 'Games' gestart door Excess-Denied, 22 jul 2007.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Informatie:
    Platforms: PC ( Xbox 360 en Playstation 3 )
    Release: Lente 2008 ( Eind 2008 de consoles )
    Developer: Montreal-studio van UbiSoft
    Teaser site: http://farcry.uk.ubi.com/teaser/

Het verhaal:
    Far Cry 2 sets you in an African landset with a government that has lost all control and a country with two rival factions currently vying to take over. Worst of all is the gun-runner that is supplying everybody with ammunition to wage war. The goal of the game is to defeat the head of the gun-running, but it won't just be an easy task, nor will you only see him at the end of the game boss battle. This is a character that you meet early in the game, when you are sick in bed with malaria and he comes to visit, giving you a gun, and telling you "Good luck finding me". It's then up to you to do just that, extracting information from the factions and using them correctly to get to the ultimate objective.

Factsheet:
    • The game is being developed by Ubisoft Montreal
    • It takes place in Africa
    • The gameplay is truly non-linear and is a sandbox style of gameplay just like the Grand Theft Auto games. This means go wherever you want to do anything you want whenever you want.
    • There is over 50 square kilometers of terrain to explore (compared to GTA: San Andrea's 40 square kilometers). The terrain includes the savannah, desert, as well as dense jungles.
    • Weather reacts upon the game world. Branches sway with the wind and can even be torn off by strong enough winds.
    • Running into a tree can cause it to break and fall down, just shake, or the player to crash to the floor, all depending on the size of the tree.
    • The enemies are all created dynamically meaning you'll never see the same enemy twice.
    • There are over thirty weapons.
    • There are 14 different vehicles.
    • Weapons can take damage and begin to malfunction and wear out. It's up to the player to take care of his weapons and keep them in top condition for the journey.
    • Health packs are gone and your health regenerates if you are not shot within a certain period of time.
    • There is contextual animation for healing. So if the player has been walking too close to fire, you'll see his arm go up and he pats the fire out on his sleeve. A grenade blast might cause the player to have to relocate his ankle or pull out some shattered teeth.
    • There is a day and night system.
    • There is a dynamic weather system that adapts to how well you are currently doing. If you're shooting everything in site, and well too, the skies will be clear and sunny, but if you start getting owned, the sky will darken and become overcast.
    • Kill a captain and his soldiers will lose their morale and become weaker and easier to kill.

Techdemo's:
    [yt]8EssabZaQzM[/yt]
    [yt]F5UjFGbembw[/yt]
    [yt]i_wDFBpwDBE[/yt]

Artwork:

Laatst bewerkt: 5 jan 2008
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Far Cry 2, tja... wat moet ik erover denken...

Deel 1 was geweldig, waarschijnlijk mijn favoriete shooter ever (Naast Goldeneye en Perfect Dark). Dat was helaas toen, in die tijd dat Crytek het maakte. Met Ubisoft zal het vast een goede game worden, zoals de consoledelen, maar het niveau van deel 1 zal het denk ik nooit meer halen.

Doe mij maar Crysis, de imo ECHTE opvolger van Far Cry!

3. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Maar Far Cry hoort ook niet op een console thuis, dat is het hele verschil deze game spel je net als Crysis op een pc. Ik denk ook niet dat ze deel 1 kunnen opvolgen, maar misschien slaan ze hier een hele andere weg weer in. Net zoals Far Cry toen d'r tijd iets unieks was, de teaser site doet vermoeden dat het dit keer niet (alleen) in de jungle afspeelt, maar ook op een savane.

*UPDATE:
    Had nog wat artworks gevonden, en heb ze hierboven gepost.

Laatst bewerkt: 22 jul 2007
  4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Dat artwork ziet er een beetje als Farcry 1 maar dan in een wat viezere meer duistere omgeving.

Ben benieuwd :thumbs:

5. PatersNL

PatersNL GET A LIFE :P

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit hoor!!!
    Wordt waarschijnlijk wel een vette shooter!!;)

6. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    crysis....far cry...moeilijk moeilijk

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet niet of het zo moeilijk is, want uiteraard kan je ze allerbei kopen/proberen. Maar de reden dat ik meer in Far Cry zie is dat in Crysis van die superkrachten zitten, ik weet niet of ik dat zo leuk ga vinden. Daarnaast hoop ik dat in Far Cry er geen monsters meer inzitten, want die vond ik echt niks, en of Crysis al gezien kan worden als de overwinnaar is nog af te vragen want we moeten eerst maar eens op een gameplay filmpje wachten van Far Cry. :)

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Crysis = Crytek
    Far Cry 2 = Ubisoft

nuff said...

De Far Cry delen waar Crytek niet aan heeft gezeten zijn gewoon een stuk minder, dus verwacht ik dat dit deel ook minder gaat zijn dan Crysis.

En daarnaast, ben jij vergeten dat Ubisoft degene is die superkrachten in de Far Cry games heeft gestopt? Die monsterkrachten etc. Ik zet mijn geld in op Crysis.

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Uhuh ik snap jou beredenering ook wel, maar laten we eerst even wat gameplay afwachten. Want wat ik bedoel met superkrachten (ervanuit gaand van de pc versie, en dus niet van de consoles) dan heb ik bar weinig superkrachten gezien, het enige waar ik me aan ergerde in Far Cry was dat er monsters inzaten. :)

Crysis daarintegen beschrikt zoals we hebben gezien wel over superkrachten, dus ik weet niet ik hoop dat de hoofdpersoon in Far Cry 2 (die tijdelijk weer exclusief pc is)hier niet over gaat beschrikken.

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  11. miepjuu

miepjuu KriepKriep

Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel deze game misschien niet door Crytek word gemaakt, verwacht ik toch wel dat het een hele goede game word, Ubisoft heeft de laatste tijd veel goede games, dus hoop dat hiervan ook:)

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
  13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Dat komt denk ik omdat ie niet van Crytek is... ;)

Maar de screens in dat blad zien er wel erg mooi uit, maarja misschien zitten die monsters er wel weer in en dat is gewoon bagger. Even afwachten nog, ik denk dat er binnenkort wel een paar screens of een trailer/teaser komt.

14. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Screens zien er idd wel goed uit.. die monsters maak ik me zorgen over. Die waren zó stom in deel 1. Paste in het begin nog wel aardig, in die bossen met de diertjes. Later werd het wel heel extreem en ook niet leuk meer. Als ze er weer in komen, komt deze game niet op mijn pc:9 Punt uit!

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Heb de beginpost ge-edit met veel nieuwe informatie (factsheet) en het verhaal! :)

16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die gemuteerde mensen/beesten dingen van Instincts nog wel te doen, en die powers waren misschien raar, maar eigenlijk vond ik het best wel tof spelen. Ik houd normaal ook helemaal niet van dat soort onzin, maar bij Instincts én evolution sprak het me wel aan.

Ik vind Far Cry 2 tot nu toe prima, behalve dat het free roam is... Het was bij alle far cry's tot nu toe juist zo mooi dat je wel het verhaal volgde, maar dat je kon kiezen hoe je het deed, maar bij free roam wordt dus echt helemaal vrij gelaten, lijkt me minder leuk.

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja daar heb je wel gelijk in dat misschien het free-roaming niet zo vet word, maar als het landschap afwisselend is (wat ze wel beschreven in de factsheet) dan denk ik dat het ook best wel tof kan zijn. Als je bijvoorbeeld een heel stuk door de jungle met je jeep moet rijden om weer bij een vijandige basis te komen, lijkt me toch ook wel tof hoor. Zoiets als Boiling Point, alleen dan uiteraard wel beter uitgewerkt als die game.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, screens zien er in ieder geval goed uit! :eek:. Misschien toch maar weer eens investeren in nieuwe hardware. :cool:

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
  20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169

Deel Deze Pagina