m3u bestanden

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tha real gamerr, 29 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    ik heb dit probleem hier al eens vaker voorgelegd maar nu is het weer misgegaan omdat onze computer compleet leeggegooid is en ik hetzelfde probleem weer krijg en weer niet weet hoe ik het nu op moet lossen..
    ik heb limewire op mijn computer staan en het werkt allemaal goed.
    als ik een nummer in mijn afspeellijst plaats en het opsla op mijn pc gaat dat ook nog goed...hij speelt het ook gewoon af enzo..
    alleen als ik het op mijn mp3 speler wil zetten werkt dat dus niet..simpelweg gewoon omdat het een m3u bestand is en dat werkt niet op mp3 spelers..
    ik weet dat het bestemd is om bestanden kleiner te maken en dat is heel fijn maar...niet als je het op je mp3 wilt krijgen...als ik het nummer opsla bij limewire staat er ook bij files of type: afspeellijst bestanden (*m3u)
    ik kan ook kiezen voor de optie all files maar dan krijg ik nog steeds m3u bestanden op mijn pc..ik snap niet hoe dit kan omdat dit eerst ook al het probleem was..toen speelde hij de liedjes zelfs helemaal niet meer in mediaplayer af en heb ik het programma winamp moeten downloaden, dan op de linkermuisknop klikken en kiezen voor het bestand afspelen in mediaplayer en het dan weer opslaan als mp3 bestand..dit werkt nu zelfs niet... het blijft gewoon m3u..er moet toch een optie zijn om het meteen vanuit limewire als mp3 bestand op te slaan? als iemand het hweet post het hier dan...en graag zo makkelijk moeilijk want ik weet niet veel van computers..

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    m3u is een playlist... Je moet even zoeken waar je de nummers zelf hebt opgeslagen want dat is dus niet het nummer zelf.

3. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    ik ben weer iets verder gekomen 8)
    ik moet het bestand afspelen...dan staat er links bij mediaplayer het bestand kopieren naar een cd of apparaat...dan moet ik me mp3speler aanklikken en dan zet hij ze over...maar dan kan ik het dus nog niet naar bv mensen op msn versturen want die kunnen het niet afspelen omdat het m3u is..

4. FabianNL

FabianNL Guest

maar dat m3u bestandje is niet het daadwerkelijke liedje, dat is alleen de playlist zoals rolorob al zei, je moet ff de daadwerkelijk liedjes hebben en die zijn waarschijnlijk wel .mp3...

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Klopt, playlist/afspeellijst. Heel klein bestandje waarin locatie van je muziek staat die je in de playlist hebt staan. Zodoende kan je je eigen afspeellijsten maken naar voorkeur, of dit nou van elke cd een paar nummers zijn of al je muziek, zonder steeds zelf je muziek die je wilt beluisteren op te hoeven zoeken.

6. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    ik zet ze in de afspeellijst van limewire en vanuit daar sla ik ze op in de map mijn muziek..maar dan zijn het dus m3u bestanden..
    waar moet ik ze zoeken als ik ze nergens anders heb opgeslagen?
    vanuit het porgramma zelf zet hij ze om in die bestanden..

7. FabianNL

FabianNL Guest

open hem anders ff met kladblok (rechter klik > openen met > kladblok "altijd openen met" UITvinken) en dan krijg je iets als:

dan staan de liedjes dus in D:\music\ aub... moet lukken zo :)

8. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    #EXTM3U
    #EXTINF:168,Crazy Frog ft. Axel F - Crazy Frog Remix.mp3
    C:\Documents and Settings\ralph\Shared\Crazy Frog ft. Axel F - Crazy Frog Remix.mp3
    #EXTINF:214,Dj Chuckie - Nu Ga Je Dansen Klootzak.mp3
    C:\Documents and Settings\ralph\Shared\Dj Chuckie - Nu Ga Je Dansen Klootzak.mp3
    #EXTINF:209,Infernal - From Paris To Berlin (Radio Edit).mp3
    C:\Documents and Settings\ralph\Shared\Infernal - From Paris To Berlin (Radio Edit).mp3
    #EXTINF:206,Ciara ft Missy Elliott - 1,2 Step.mp3
    C:\Documents and Settings\ralph\Shared\Ciara ft Missy Elliott - 1,2 Step.mp3

dit staat er bij mij...maar wij hebben een gedeelde schijf..ik sla het bestand ook meteen op bij mijn muziek...als ik bij mijn documenten gaan kijken(wat hij dus ook aangeeft) staan die nummers er niet in...ook niet bij my shared folder..maar alleen in de map mijn muziek waar ik ze dus ook heb opgeslagen..en daar staan ze als m3u bestand..

9. FabianNL

FabianNL Guest

dus als je in C:\Documents and Settings\ralph\Shared\ kijkt zie je geen mp3 bestanden staan? dat moet wel :confused:

10. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    toch wel..zat verkeerd te kijken..
    via een hele omweg heb ik het nu dus gevonden en daar heeft het gewoon namen zoals playlist 8 enz.
    maar dat hoort toch niet? je moet de bestanden toch ook meteen als mp3 bestand kunnen krijgen?

11. FabianNL

FabianNL Guest

C:\Documents and Settings\ralph\Shared\ in die map moeten gewoon de bestanden direct als MP3 staan, dus kan je ze gewoon vanuit die map kopieeren naar je MP3-speler of mee doen wat je wilt... dus zonder verder moeilijk te doen...

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dude, je hebt een paar maanden terug exact hetzelfde gevraagd, toen heb ik je al geantwoord dat m3u bestanden alleen verwijzingen zijn naar andere mp3-bestanden, en dat ze zelf geen muziek bevatten. Je moet dus geen m3u bestanden downloaden maar de mp3's zelf.

Ik snap eigenlijk niet waarom je nu weer een thread aanmaakt met precies dezelfde vraag (die allang beantwoord is)....

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Exactly.

*sluit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina