Programma voor ontiteling?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xboxwizz, 2 jul 2005.

1. xboxwizz

xboxwizz ........

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een makkelijk programma om ondertiteling toe te voegen aan films. Ik had gehoord dat het heel in gewikkeld is en dat je er meerdere programma's voor nodig hebt. Dus ik zoek een makkelijk programma voor ondertiteling.

Daarnaast heb ik nog een vraag, wat is de bestandnaam van die ondertiteling? Want ik heb hier namelijk een SRT, SSA en een SUB bestand.

Alvast bedankt *)

2. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
  3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    in bsplayer. niet ingewikkeld, heel makkelijk

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je de ondertiteling al hebt kan je met Virtual Dub hem eronder zetten, als je de patch Subtitler gedownload hebt. Als je de ondertiteling nog niet hebt, of hij loopt verkeerd, moet je eerst Subtitle workshop gebruiken. Als je een SRT bestand hebt moet je die met het programma SRT to SSA omzetten naar SSA (:p) en dan kan je meteen de kleur en grootte van de ondertitels instellen (pas wel op, de standaardkleur is geel, misschien dat je dat wil veranderen :p)

Als je het bestand nog op DVD wil zetten moet je het bestand vanuit Virtual Dub opslaan als Avi, en de WAV file moet je ook los opslaan. Daarna gebruik je TMPGEnc Plus om de Avi en de WAV file weer bij elkaar te zetten (dit moet je zo doen omdat het geluid op de DVD anders niet gelijk loopt). Sla de MPEG 2 film op waar je hem terug kan vinden. Daarna gebruik je het programma TMPGEnc DVD Author om de DVD in hoofdstukken te verdelen en er een menu aan toe te voegen. Je opent de MPEG 2 file die je net hebt gemaakt weer en de rest wijst zich vanzelf. Ook hierna moet je weer opslaan. Tenslotte heb je Nero nodig, je maakt een DVD video en je zet al je bestanden uit VIDEO_TS op je computer over naar VIDEO_TS op de DVD.

Veel succes ermee! De programma's (muv Nero) staan allemaal te downloaden op www.extradvd.nl , maar de TMPGEnc programma's zijn demo's en werken maar 30 dagen.

5. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het wat makkelijker.
    Je download het programma VobSub.
    (Zoek dat maar bij google)
    Dan ga je naar http://nlondertitels.com/ daar staan de meeste nederlandse ondertitels.
    Je kiest er een uit en die is dan .SRT
    Je moet de film en de ondertiteling indezelfde map stoppen en dan dezelfde naam geven.
    Dan start je het programmatje VobSub en je opent de ondertiteling daar en drukt Save As en OK en je kan de film met ondertiteling kijken :).

6. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    VobSub werkt idd uitstekend, maar als je nou de film op een dvd-tje wilt branden, met ondertiteling, hoe gaat dat precies?

7. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Dat wil ik ook eens weten, hoe gaat dat precies een film branden met ondertiteling?

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    dat legt Joene90 net uit.

9. c2h50h

c2h50h Elder Scrolls IV

Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat ook een makkelijke maar dure manier.

Programma's die nodig zijn:
    - Cucusoft AVI to VCD DVD SVCD Converter
    - Subtitle Workshop
    - Adobe Encore DVD

De film die je hebt .avi open je met Cucusoft en laat hem converten (duurt een tijdje) in de tussen tijd zoek je je subtitle bij o.a. divxstation

In Subtitle Workshop sla je het bestand op voor Adobe Encore DVD (bij opslaan krijg je een lijst daar in kan je hem selecteren).
    Daarna moet je de codering nog veranderen, je opent het bestand in Kladblok en doet opslaan als, onderaan staat dan Codering: ANSI wat dan UTF-8 moet worden (of anders, de foutmelding over codering krijg je wel te horen in Adobe)

Als alles klaar is open je Adobe voegt je film toe en je subtitle als alles goed is verlopen kan je makkelijk hoofdstukken aanmaken en die aanwijzen door het standaard menu van adobe zelf. Je kan trouwens wel een eigen menu maken maar daarvoor heb je Adobe Photoshop nodig.

Je hoeft alleen nog maar op de brand knop te drukken en alles wordt voor je gedaan.

veel suc6 _O_

(Programma's kosten volgens mij iets rond de €1000,- |:- )

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja die progrjes van jou zijn idd erg duur, maar t werkt beter

11. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek de ondertitel mr and mrs smith kan iemand mij helpen (nederlands graag)

12. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    klik hier

_0/

13. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dank je

14. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Hij geeft dus een error als ik een Xvid filmpje wil opslaan. Erg raar. :confused: Hoe komt dit? Ik heb een Xvid codec iig gedownload.

15. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dan staat hij niet op dvd toch?

16. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek de ondertitel voor War of The Worlds (2005) kan iemand mij helpen (nederlands graag)

17. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
  18. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil graag de versie van 2005 :)

19. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @c2h50h: heb jij misshcien een serial code voor dat cucusoft programma?

20. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina