Het nemen van een bocht is in de Cone Challenge vaak een pure kunst om te meesteren. Ik rem altijd licht, zorg dat ik goed instuur en laat het gaspedaal de rest doen. Bij circuits als Barcelona en Florence waar er vaak krappe straatjes zijn rem ik altijd zodat ik niet de bocht uit vlieg, houd dan even de handrem in zodat je al wat slipt en laat dan de handrem los (terwijl je het gas er helemaal opgooit). Zo kun je grote combo's maken. Ik heb met Cone Challenge al een aantal keer een rondje gelinkt en heb met 1 race de hele challenge gelinkt (2 rondjes). Dat is echt extreem gaaf, aan het eind krijg je per extra combo ongeveer +200 erbij. Ik moest toen op goud 10,000 Kudos halen en ik haalde er meer dan 16,000 K, dat was echt geweldig.
edit: Ik gebruik trouwens nooit 360's tijdens Cone Challenges, ik vind het nogal tijdverlies en lastig om snel te doen, ik heb dan ook weinig ermee geoefend. Linken is gewoon proberen zo hard mogelijk te scheuren, wat ik ook weleens doe is tijdens een bocht waar je flink slipt, snel (slippend) door een poortje en zorgen dat de wagen nog even slipt daarna, zodat je genoeg hebt aan de 2 sec tussen de combo's.
Laatst bewerkt: 3 dec 2003