Project Offset [working title]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Informatie
    Systeem: Xbox 360, Ps3(?) en Pc
    Genre: Fantasy FPS
    Spelers: Single player/Co-op/Live Aware
    Developer: Offset (Savage)
    Publisher: Niet bekend
    Release: Niet bekend
    Offical website: www.projectoffset.com

Project Offset wordt een fantasytitel zoals we die nog nooit te voren gezien hebben. Met een combinatie van gruwelijke hand-tot-hand gevechten en de spanning van het schieten van afstand, tegen de achtergrond van een gigantische oorlog zal de speler in de wereld van Aylon moeten slepen. In het single-player component vertelt het spel het verhaal van een vijftal strijder die de wereld veranderen. Zo zijn er Haidar de Strijder en Jöktan de Goblin sluipmoordenaar, maar ook drie andere karakters die hun invloed hebben op het non-lineaire verhaal. Het verhaal begint met de strijd tussen de Goblins en de Mensen, waar Haidar kasteel Abinden moet verdedigen en Jöktan zijn wraak zoekt op de kwaadaardige mensen die zijn ras uitroeien. Maar later in het spel zullen ook het verhaal van de ingenieur, de paladijn en de tovenaar zich mengen in het epische verhaal dat vele honderden jaren in de spelwereld in beslag neemt. Ook is de ontwikkelaar van plan nieuwe episodes in het epische verhaal vrij te geven na release.

Nadat je in de single-player alle vijf de spelersklassen onder de knie hebt gekregen zal het spel naadloos verlopen in het multiplayercomponent waarin spelers de oorlog door kunnen voeren. In deze multiplayer is het doel om verschillende objectieven te behalen, die onder andere het overmeesteren, maken, of vernietigen van sleutelpunten in de massieve levels betekend. Hierbij heb je de hulp van enorme belegeringstrollen, monsterlijke reptielen en krachtige zwijnen om een voordeel te behalen in het multiplayer strijdveld. In totaal zullen er twee tot 24 spelers online kunnen spelen aldus te ontwikkelaar en zullen deze hun team moeten indelen in de vijf verschillende karakterklassen die hun sterke en zwakke punten en vaardigheden hebben en elk een andere klasse kunnen domineren, maar dus ook zwakker zijn tegen één andere klasse. Om jezelf optimaal te verdedigen heb je dan ook minimaal één karakter van elke klasse nodig.

Project Offset is een FPS als geen ander, we willen een FPS maken die afspeelt in een fantasie wereld. Je kan zowel single player, co-op als team based/ deathmatch mode spelen. Je kan ook als clan samen online spelen en vechten tegen andere clans, dit speelt zich dan af in missies. Er is keuze uit vele soorten characters, onderverdeeld in verschillende catogorien. De game is gemaakt op een geheel nieuwe engine, oftewel de Offset Engine waar deze toe instaat is kan je hieronder bekijken in filmpjes, en screens van de game. Het is denk ik wel 1 van de meest sfeervolle games, die er in tijden aan zit te komen. Een bezoekje aan de website en je bent overtuigt dat dit iets heel groots, en moois gaat worden. :)

Screens:

Concept Art:

Trailers

"Interview met Intel"

"Video compilatie"

"Ingame trailer"

Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Het samenvoegen van twee van mijn favoriete genres kan maar één ding betekenen: een biljante game.

Tenzij het natuurlijk niet werkt, dan is het gewoon kut. Het kan dus twee dingen betekenen, zoals eigenlijk bij de meeste dingen wel...

In ieder geval, ik kijk hier echt wel naar uit. Dit zou echt briljant kunnen worden. 8)

3. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Juistem vind ik ook, en als je op die website leest van wat de makers allemaal van plan zijn, damn dan krijg ik er alleen maar meer zin in, het vliegen op draken, masale veldslagen en natuurlijk de fantasie omgeving, lijkt me geweldig. De (ingame/in engine)filmpjes hierboven geven ook wel een beetje een beeld van wat het gaat worden.

4. Ryuchunk

Ryuchunk Guest

deze game volg ik al tijden :) dit kan wel eens een originele game worden met hier en daar bijzondere sfeer(doet erg denken aan Lord Of The Rings) en je kan het spel met 64 man online spelen...tog???

5. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    yups dat kan! :)

6. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Veelbelovende game, maar even een vraagje over de sceens: zijn deze van de Xbox 360-versie, van de PS3 of van de PC? Vind ze namelijk niet echt super...

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    mmh kijk het filmpje maar waar de screens van zijn :+ want dan zijn ze op eens een stuk mooier.

Maar ze zijn van de pc versie.

8. Driesestig

Driesestig Afc Ajax!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet echt een RPG fan, maar hiervan loop ik eerlijk gezegt echt warm.
    Ziet er wel heel veel belovend uit vind ik.

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    KLIK

Erg vet realtime filmpje. :)

10. Panzerdelta

Panzerdelta Konnichiwa!

Leuk Bevonden:
    0
    het zie er zeker mooi uit.

11. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me egt wel super relaxt. Met 64 man online in een fantasie wereld...aahhh..pragtig! Tis wel interessant hoe de game gaat uitpakken, der zijn nl niet egt veel fps shooters in een fantasie wereld..toch?

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
  13. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Dat nieuwe filmpje ziet er wel héél erg cool uit. Eerst die hamer die je in het begin draagt met 3rd person view, daarna meteen switchen naar 1st person view en een kruisboog pakken. Het idee dat ik erbij krijg is dat je eigenlijk van een hack 'n slash naar shooter gaat....met één druk op de knop. En dan nog de graphics! Hoe die goblins lopen, hoe ze naar achter geschoten worden als je ze raakt met pijlen, het springen etc. Complimenten aan de makers van deze engine. Ik denk dat ze met best veel innovatieve ideeën komen. :)

14. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zie deze game de eerste 2 jaar niet uitkomen denk ik :p

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Dat lijkt me ook, maar dat komt dan meer doordat er maar een team van 5 man aan werkt, als EA het opkoopt tja dan moeten ze rushen en krijg je crap :9 Dus ik heb liever dat ze er rustig aan kunnen werken, en dat het een hele vette game word, dan dat er een team (EA bijv.) aan gaat lopen rommelen.

16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Daar zeg je iets. Ik hoop dat EA de engine dan koopt, of hoe dat ook werkt. Lijkt me dat ze moeten betalen willen ze die gebruiken. Laat die 5 mensen aan hun spel verder werken, maar verspreid die engine over een paar andere developers. Enige 2 engines waar ik nog veel van heb gehoord is deze en de nieuwe Unreal engine... Nooit écht te spreken geweest over de graphics van EA. Er zijn een paar uitzonderingen natuurlijk.

Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  17. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Werken er serieus maar 5 man aan? Hoe moeten ze dat dan ooit afkrijgen? Btw wel een heel vet filmpje, ziet er echt heel goed uit.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    leuk filmpje ... xboxyde is tegenwoordig ook in het Nederlands O-)

http://www.xboxyde.com/news_2485_nl.html

In tegenstelling tot de andere. Hoop ik dat deze engine niet naar EA gaat, maar bijvoorbeeld naar Ubisoft. Ik ben erg onder de indruk van deze beelden en ik ben bang dat wanneer EA deze heeft niet alles uit de kast gaat halen :eek:. Ik heb in Ubisoft meer vertrouwen ... we zullen het zien of Project Offset ooit op een Next-Gen verschijnt ... het is in iedergeval een leuk concept!

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tja de engine is voorlopig niet van een bedrijf, althans niet van een commercieel bedrijf als EA of Ubisoft, voorlopig is het zoals de naam al zegt een project. De makers hebben wel aangekondigt de game op next gen uit te willen brengen, de 360 is ook horen vallen dit door de goeie Live functie.

En idd het concept is weer iets geheel nieuws, en als ze gewoon rustig hun gang kunnen gaan zonder dat ze zich laten opkopen door een grote gamedevolper dan is alles okeej. En 5 man die eerst maar met z'n 3e waren, zoals je kan lezen op de officieele site van Project Offset staat daar dat er een programmer is aangenomen die eerst bij Bioware werkte, en nu dus ook mee werk ze zijn dus met z'n 5e. Maar dat is opzich wel genoeg, als je bij een bedrijf als DICE kijkt, daar werken ook niet honderden mensen, ook maar een tiental.

20. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, als hij naar 1 developer moest gaan zou ik ook als laatste voor EA kiezen. Ik zeg dan ook een paar developers. :) Marja, als EA een andere en slechtere engine zou hebben, zouden ze die dan ook optimaal gebruiken? Denk het ook niet. Dus dan liever 50% van een goede engine dan 50% van een slechtere.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina