Quake IV word van mijnes!
Ik heb zin in Quake IV. Heb laatst Quake II weer eens opgezocht en speel het tussendoor weer, ga em ook uitspelen voor ik Quake IV begin, kreeg weer een beetje kippevel bij die Intro Cutscene van Quake II, vooral door de muziek van Bill Brown (Rainbow Six, Quake II/III). Begint met het Quake II Logo met op de achtergrond de nieuwsberichten van de Alien invasie en dan dat grote schip wat langs het beeld komt en al z'n guns op de planeet richt, echt zo'n :"Let's kick ass" feel en dan natuurlijk dat alles klote gaat en hele platoons al worden afgemaakt zodra ze de planeet betreden en dan jij als player die in z'n eentje met een pistooltje moet zien te overleven.
Voor een sample van de Quake II Intro muziek klik deze link. Ik zoek nog steeds de volledige intro muziek in mp3 format, maar is moeilijk te vinden, dus als iemand tips heeft.. graag.
Ik zag in een shakey cam filmpje dat Quake IV ongeveer hetzelfde begint, vind ik echt cool, nou hopen dat ook de muziek hetzelfde niveau heeft en ik ben helemaal happy. Dat Quake II qua uiterlijk (Textures/models) op Doom 3 lijkt is opzich wel een beetje jammer, maar de 2 titels hebben opzich ook wel een beetje gemeen, het zijn allebij rasechte ID Shooters, Doom is alleen een horrorgame met wezens uit de hel en Quake een Oorlog tegen Aliens, de screenshots zijn dan idd misleidend, want als je de gameplaybeelden ziet merk je dat er veel meer snelheid en chaos is in Quake IV dan in Doom 3 waar je in beklemmende omgevingen loopt. Qua uiterlijk mogen ze gelijkenissen hebben, maar qua gameplay hebben ze een totaal andere sfeer, zeker als je naar de multi-player footage kijkt, krijg je weer flashbacks naar Quake II en III multi-player en lijkt het niet meer op Doom 3.
Ikzelf ga meer voor de single player, ik speel(de) nooit zoveel Quake of Doom Online, ik houd gewoon van de oldskool ID Style gameplay zoals Doom 3 die ook zeker heeft. Veel mensen verwachtte een totaal andere game van de nieuwe Doom, maar ID houd zich aan tradities en zal nooit afwijken van hun gameplayformule, je moet gewoon van ID shooters houden en anders zijn er genoeg andere games om te spelen. Dat is mijn mening tenminste, en ik houd van ID's shooters! Ik heb zelf Doom 3 en de uitbreiding Resurrection of Evil achter elkaar uitgespeeld, zonder me een minuut verveeld te hebben, en dat heb ik nooit zoveel met shooters, dus dat zegt wat. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik met ID's shooters ben opgegroeid, ik ben bijna 23 dus heb de hele shooter geschiedenis meegemaakt vanaf Wolfenstein 3D.
Dus kom maar op met Quake IV!
Laatst bewerkt: 20 aug 2005