Komen er nog Real time strategy games?

Discussie in 'Algemeen' gestart door WingedMagician, 21 apr 2003.

1. WingedMagician

WingedMagician The magic bird

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of er nog mooie Real time strategy games komen voor de xbox. volgens mij niet.
    ik vind dit namelijk een te gek genre!!!
    het moet natuurlijk wel een spel van kwaliteit zijn he!

StoneEagle.

2. p1m

p1m Guest

gebreuk even de zoek fuctie Stone...

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    die ene weirde japanse live game, met die gele piramidetjes.. uhm hoe heet die nou... *sigh* nou wil ik het weten ook..

maar iig dat wordt een de bom rts, zeker op live!

4. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Real time strategy games zijn idd te gek. Maar ik denk dat het gewoon echt een genre is wat verbonden is aan de PC.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    1000 Lands ofzo?

6. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je dat ik mezelf eigenlijk best wel slecht vind. Hoe zien real life strategy games eruit? :eek::confused:

7. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    yup that's the one:)
    die lijkt me egt heel relax over live..

shame on you..
    kom op man, je hebt tog wel is Starcraft Broodwar gespeelt.. dat spel is legendarisch en het beste spel ooit gemaakt..

8. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk ken ik die! Maar ik wist niet dat het genre zo heette! :+
    Maar bedankt. :)

9. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    commandos 3!!

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    dan is het goed:D

11. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    RTS moet je niet spelen op een xbox, want het is verbonden aan een muis en toetsenbord voor de shortkeys.

Kheb Jurassic park, wat een soort sim game is maar daar merk je al dat dat soort spellen nog wel gaan maar het niet meer te doen is als er 40 characters over het scherm heen rennen die je zelf moet besturen.

12. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Euhm, er komt toch ook kingdom under fire ofzow?

13. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    het moet wel te doen zijn. Misschien dat ze niet een systeem moeten maken waar je iedere unit appart bestuurt, maar dat je bv 10 units hebt die je in 1x bestuurt en dan door een pookje + A, B, X of Y in te drukken (soort shortkeys) dan weer een ander groepje selecteert (is maar n voorbeeld, maar dat moet kunnen werken denk ik)

14. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Denk eht niet want als je het pookje in de heets van de strijd weer perongeluk schuinnaar boven duwt krijg je weer veel frustraties.

15. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Dit was maar n voorbeeld. Er zitten genoeg knoppen op de controller om zoiets te doen. Begin niet meteen van dit kan niet ofzo, dit is maar een idee. Er werd toch ook gezegd dat FPS niet werkten op een console kuch.....Halo.....kuch

16. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    bij 1000 lands is het denk ik anders geregeld, dat kan je denk ik ook al zien aan het feit dat je offline je landje min of meer op bouwt..

17. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt denk ik Real TIME Strategy :D de naam zegt het al : Strategisch spel wat blijft doorgaan (niet turnbased dus) De hele Command & Conquer, (War/Star)craft reeks is op dit principe gebaseerd. De eerste echte RTS was trouwens Dune 2 voor de diehards die dit nog weten.

Een RTS voor de Xbox is nog niet zo makkelijk om te maken aangezien je de soepelheid van een muis en de Shortcuts op een toetsenbord niet hebt zoals al een paar mensen voor mij hebben geoppert.

De volgende bekendste titels komen voor de Xbox uit in het RTS genre:

- Kingdoms Under Fire
    Je speelt zelf de hoofdrol op het slagveld als een soort van hero. Verder kun je groepen manschappen de opdracht geven in welke richting ze ongeveer moeten via een minimap. Je zult ze dus strategisch op moeten stellen. Micromanagen hoeft dus niet zoals dat in C&C / Starcraft / Warcraft het geval is.

- Thousand Lands
    Bouw van te voren je eigen eiland en verdedig de kern. Sluit je eiland via L!ve aan op een ander eiland en laat je 2 benige minibergjes oorlog voeren tegen het andere eiland. Het doel is om uiteindelijk de kern van het andere eiland te vernietigen en die van jezelf te verderdigen. Heb je gewonnen dan krijg je de beschikking over nieuwe extras om je eigen eiland mee te upgraden.

-Jurassic Park
    Typische tycoon game waarbij je zo veel mogelijk atracties in de vorm van dinosauriers moet neerzetten in je park en een zoveel mogelijk bezoekers moet zien te krijgen. Verder zul je waarschijnlijk ook mensen in moeten huren om de hekken te repareren het en het park schoon te houden. Volgens Wixx is ie wel te doen ;)

Zijn er nog mensen die dit rijtje aan kunnen vullen met een omschrijving van een andere RTS game? Dan krijgt iedereen een beetje de indruk wat voor games er aanwezig zijn op RTS gebied.

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  18. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat kingdom under fire: the crusaders wel een goede rts game wordt. maar het is volgens mij niet het starcraft idee. je bestuurd dacht ik alleen de aanvoerder en je geeft orders aan je troepen. het is ook gewoon nauwelijks te doen, om een echte rts op een console uit te brengen.

19. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    dune 2 helemaal blauw gespeelt:), maar ik d8 dat de 1e warcraft (ook helemaal blauw gespeelt) eerder uit was?

maar thousand lands lijkt me egt heel cool!
    als ik live heb eer dat ie uitkomt ga ik hem ook zeker halen..

20. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht jij , ik vat de bovenstaande post nog eens samen ? ;)

Deel Deze Pagina