Jou RPG top 5!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XboxRulez4ever!, 8 jun 2004.

1. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1

LEES DIT EERST!!!!!!!

Dit is dus een thread waar je jou eigen RPG top 5 kunt posten, van de RPG's die jij WEL gespeelt hebt, maar ga niet doelloos posten AUB en bijvoorbeeld alleen maar een lijstje te plaatsen zoals dit: |:- |:-

voorbeeld:

1Turtles in wonderland
    2Alladin en de 7 dwergen
    3Tigerking: revenge of the apes
    4Pipo and the magic apple
    5Lonely guy with his PC

wat je hier boven ziet daar hebben we natuurlijk niet aans het is dan ook de bedoeling om je antwoorden toe te lichten en je top5 van5 naar 1!!!! te noemen om het voor de rest van lezers van deze thread ook nog een beetje spannend te houden.

als voorbeeld hoe het wel moet zal ik maar beginnen dus hier komt hij

Nummer 5.
    als 5e in mijn lijst heb ik Phantasy Star Online 1&2, deze rpg staat in mijn lijst omdat er nog nooit een game was geweest die ik zoalng achter elkaar heb door gespeeld. al vanaf het eerste moment dat ik het speelde had i kal zon gevoel dat he tme nog wel een tijdje zou gaan boeien en dat heeft het dan ook zeker gedaan. ondanks dat dit en rpg is die anders dan alle andere rpg's is vond ik het een goede game, de gameplay is goed en de replaywaarde ligt voor mijn doen egt super hoog, elke keer weer speel je om te levelen en om nieuwe en betere wapens te vinden, soms loop je wel 20x achter elkaar door het zelfde level maar het gaat egt nooit vervelen, dit gevoel kreeg ik egt bij GEEN andere game, een waardige 5e plaats vind ik het dan ook in mijn top 5

Nummer 4.
    alse 4e heb ik Star wars knigts of the old republic genoteerd, een pracht game met een prachtig verhaal en super mooie graphisch&gameplay, de replay waarde van deze game is alleen niet al te groot omdat als je hem 2x helemaal heb uitgespeeld via allebij de kanten je alles al weet en het snel begint te vervelen ondanks dit minpunt komt hij toch op 4omdat je een verhaal als dees maa rzelde zo mooi voorgeschotelt krijgt. dus terecht 4e in mijn top5

Nummer 3. als bornze in mijn 5 beste heb ik morrowind gezet, het is een game waar je veel tijd voor moet nemen om pas echt te ontdekken hoe goed hij eigenlijk wel niet is, meeste mensen haken na 1uur al af omdat ze het te langdradig vinden e ndat je er TE veel in praat, maar dat is nou jou wat de game in mijn ogen zo goed maakt, de diepgang. het is een prachitg verhaal wat af en toe wat moeilijk te begrijpen is maar het is erg goed verzonnen, nog iets wat de game zo goed maakt is de ongeloofelijke vrijheid die je hebt je kunt gaan en staan waar je wilt en als je geen zin hebt in de mainquest, of uberhaubt een normale quest dan ga je gewoon lekker rond lopen en de boel een beejte verkennen, gewoon prachtig en dus is dees 3 in mijn top 5

Nummer 2. op nummer 2 staat dan de al bekende Final Fantasy 7.. deze game is in 1 woord briljant, de graphish/geluid/gameplay/verhaal zijn allemaal zeer goed, maar niet genoeg om op mijn nummer 1 te komen... voor de rest hoef ik over FF7 niet veel meer te vertellen want iedereen weet toch wel dat hij goed is *)

NUMMER1!!!!!!. en dan nu MIJN nummer 1 op het gebied van rpg's die ik heb gespeeld i kdenk dat dit een rpg is die maar weinig mensen kennen en als je hem nog nooit gespeeld heb raad ik je egt aan om nog maar een playstation1 in huis te halen met STAR OCEAN 2 ... de ultieme rpg als je het aan mij vraagt.. ik zal vertellen warom ik dit DE nummer 1 vind: nou de game is graphisch gezien niet egt een topper, maar dat is dan ook het enige wat in mijn ogen minder is, het verhaal is zo goed dat i kelke keer weer als ik verder kwam wer met mijn mond open zat an verbazing, aan het begin van de game zal je hier niet zo heel erg veel van merken maar aan het eind van cd1 ongeveer ga je het doorhebben.. en dan de muziek de muziek in deze game is zo goed dat het naar mijn gevoel egt wel ken tippen aan de final fantasy muziek, en ook de geluiden tijdens de battles zijn super goed, en dan hebben we de moeilijkheids graat van de game nog, als je alle events in deze game goed wil beeindigen ben je gt heeeel lang bezig omdat je je dan zo sterk moet trainen en je moet weten hoe je al je aanvals technieken op de juiste tijd moet gebruiken, omdat er zo veel verschillende aanvallen per charracter zijn ben je hier egt super lang mee bezig en elke keer dat je charr( of een van je party members) weer iets nieuws leert begin je gelijk wer te denken hoe je zal gaan gebruiken... naar mijn denken is dit EGT DE BESTE rpg die er is en die ik ooit gespeeld hebt, als je hem niet kent of nooit hebtgespeeld raad ik het je egt aan om hem alsnog eens te proberen...

en dan is het nu jullie beurt O-) _0/

2. thabo

thabo Zwabbo

Leuk Bevonden:
    0
    je moet je wel GIGANTIESCH vervelen als je het zóóóó uitgebrijd gaat doen....

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    pssst.... mooie fotoshop hoor, maar het is toch echt jouw RPG top 5 :+

4. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    had dat nou niet gezegd;).. ik kwma er pas achter toen i kheel die thread ook al had gemaakt:eek:.. bij allebij:eek:

5. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Wees blij dat er nog mensen zijn die hun best doen om een leuke openingspost te bedenken.

Enne, ik was erg in de verleiding om jouw 2 GIGANTIESCH domme fouten UITGEBRIJD af te kraken, maar dat zou flauw zijn.

1 persoon vindt dit leuk.
  6. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Whaha! Right on!

7. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn nummer 5 is:

Final Fantasy 7

Want; ik denk dat iedereen hem wel kent het is gewoon een van de beste RPG's ooit.

Mijn nummer 4 is:

Star Wars Knights Of The Old Republic

Want; eindelijk eens een goeie Star wars RPG. Een geweldig verhaal dat ook nog eens twee kanten op kan en zeer cool dark/light systeem. Kortom prachtig staaltje werk van Bioware.

Mijn nummer 3 is:

Morrowind

Want; de eerst goeie RPG op de xbox. Een hele grote vrij te verkennen wereld. Teveel opdrachten om allemaal te doen en gewoon hele vette personages, wezens en natuurlijk ook weer een goed verhaal.

Mijn nummer 2 is:

Secret Of Mana

Want; mijn eerste RPG. Een spel met voor die tijd geweldige graphics en super goeie gameplay. Ik heb hem helemaal uitgespeeld(wat voor dit spel best een prestatie is want het is een redelijk lange game)

Mijn nummer 1 is:

Seiken Densetsu 3(oftwel Secret Of Mana 2)

Want; nou het is een vervolg op mijn nummer 2. Het heeft veel meer en coolere personages dan deel 1. Je kan deze ook lekker co-op doen. Nog meer betere graphics en de gameplay nog meer verfijnd. Ook deze game heb ik natuurlijk helemaal uitgespeeld samen met een vriend en meer dan één keer.
    Zelfs de theme song van dit spel dwaalt dagelijks rond in mijn hoofd.

(Ach die goeie oude tijd van Seiken Densetsu :cool: ;)

Laatst bewerkt: 8 jun 2004
  8. ChaoZ-dRoNe

ChaoZ-dRoNe Keeping shut

Leuk Bevonden:
    0
    Lang niet gereageerd op xbw, werd wel weer eens een keertje tijd, en zo'n thread als deze is het dus ook zeker waard :)

5: Knights of the Old Republic (Xbox)
    Het was ff twijfelen tussen Morrowind, KotOR en Chrono Trigger. Toch KotOR. Simpelweg voor 1 reden --> Star Wars. Ik ben nu eenmaal een Star Wars addict, dus had deze een streepje voor. Goed verhaal, goede graphics, goede personages, gewoonweg goed :)

4: Final Fantasy VII (PS1)
    Need I say more? Beste 3D Final Fantasy. Slaat de shit uit al die laatbloeiers uit de reeks, met name de enorm slechte FFX. Cloud, Sephiroth, al die personages uit FFVII zijn gewoon legendes in de gamewereld. Goed verhaal, fijne gevechten, gewoon top.

3: Panzer Dragoon Saga (SEGA Saturn)
    Een van de eerste 3D RPG's en meteen een van de beste ooit. Simpelweg een RPG in de wereld van Panzer Dragoon (ben een enorme fan van Panzer Dragoon, Panzer Dragoon Zwei en Panzer Dragoon Orta) moet fantastisch zijn. Dat was deze dus ook. Had het geluk dat ik iemand kende met een Saturn en alle Panzer Dragoon games daarop, heb het ook vele uren gespeeld toen ik ze een keer een paar weken kon lenen.

2: Final Fantasy III (NES)
    De eerste RPG die ik speelde en deze heeft nog altijd dierbare herinneringen bij mij. Ik kon toendertijd nog niet zo goed Engels en veel is dus langs me heengegaan, maar desondanks vond ik de vele dingen enorm goed. Heb hem later nog als rom gespeeld, maar het zegt het al, ROM's zijn minder dan de real shit.

1: Skies of Arcadia (DC)/Skies of Arcadia: Legends (GC)
    Heb beide in me bezit, heb met beide games ruim 200 uur doorgebracht, moet genoeg zeggen lijkt me :). Niw, tussen beide versies zit nagenoeg weinig verschil. De GC versie kent mooiere graphics en minder random encounters, maar wel meer vijanden. Het verhaal, de plotchanges enz. maakt dit toch echt mijn favoriete RPG.

9. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm ik moet zeggen dat ik nooit echt een fan ben geweest van Rpg.
    En dan bedoel meer dat het bij mij niet zo is van, wow er is weer een nieuwe rpg uit dus die moet ik hebben. Dat komt denk ik vooral omdat ik de snes-tijd niet mee gemaakt heb. (Wel de Nes) Maar toch kom ik tegenwoordig steeds vaker in aanraking met Rpg's. Ik weet niet hoe ver ik ga komen maar ik zie wel hoe ver ik kom.

Als ik echt goed na denk dan is mijn nummer 1 Rpg Ragnarok Online.
    Dit komt vooral omdat het me alle eerste Mmorpg is die ik gespeeld heb.
    Sinds die tijd ben ik helemaal gek van Mmorpg met een hoog fantasy gehalte.
    (Echt kut dat ze die True Fantasy online gecanceld hebben)
    En in Ragnarok online kon je met mensen samen vechten en je krachten bundelen.
    Zo wou iedereen wel een healer in zijn party. Maar ook assassins zijn populair.
    Maar ook waren er wat mindere kanten aan het spel.
    Zo waren er in de game erg weinig side qeust's te doen.
    En kan je bijna alleen maar vechten, zeldzame items vinden en die weer door verkopen.
    Maar toch was het heel erg verslavend om te spelen.
    Op de tweede plaats staat Starwars: Knights of the old Republic
    En dat komt vooral omdat je zelf een beetje kan kiezen of je slecht of goed wil zijn. Maar ook de graphics helpen daar heel erg aan mee.
    Alleen hadden ze van mij die mensen die in je party komen er wat minder van kunnen doen. Want nu kan je je niet goed concentreren om de main karakter uit te bouwen. Maar verder een toffe Rpg.
    En dan heb je nog op nummer 3 Jade Empire.
    Het is misschien raar om nu al te zeggen dat hij op nummer 3 staat als de Jade Empire eerst nog uit moet komen.
    Maar ik ben een grote fan van Martial Arts en een Rpg met een Oosters Martial Art tint erin kan bij mij al niet meer stuk.
    Dus vandaar Jade Empire op nummer 3.
    En op nummer 4 komt Secret of Mana.
    Deze heb ik een goeie 2 jaar terug gespeeld via een Snes Emulator.
    En de game heeft me niet teleurgesteld.
    En dan op nummer 5 Crono Trigger.
    Ook deze heb ik gespeeld via een Emulator en ook deze kon me boeien.
    Nou dit was het zo beetje, denk ik. :D

Laatst bewerkt: 9 jun 2004
  10. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    5. Ultima online

Mijn allereerste mmorpg ooit. En mijn allereerste verslaving ooit, ongelofelijk, zodra je een account had aangemaakt was er geen weg meer terug, je moest gewoon levellen. En als je dan nog een dial up modempje hebt, tja, dan ben je fucked wat telefoonkosten betreft. :)

4. Morrowind: Game of the year

Ja, alleen de goty versie, of anders de pc versie. De xbox versie (het origineel) zoog namelijk. Het was gewoon het slechts geprogrammeerde stuk software wat ik ooit had gezien. Laadtijden van 4, 5 minuten? Crashes na ieder kwartier? Huizen die voor je neus opgebouwd worden? Morrowind had het allemaal. Maar de goty is wat dit spel al had moeten zijn. Goed, de laadtijden blijven lang, maar het spel is nog steeds niet gecrashed, en de pop up is iets minder. En dan natuurlijk de 2 expansions erbij, die voor nog meer afwisseling zorgen, zodat deze game echt heel erg lang houdbaar is. Topper!

3. Knights of the old republic

Star wars is koel. Baldurs gate is koel. Voeg die 2 dingen samen en je hebt koelheid, genaamd Kotor. Een hele mooie plottwist, toffe planeten, een aantal leuke karakters, uitgebreide side quests, en natuurlijk het onovertroffen light/dark systeem maken deze titel erg goed.

2. Chrono trigger

Die details! De muziek! De rechtzaak! De manier waarop je die rechtzaak kon beinvloeden! De karakters! De prachtige graphics, die echt het hoogtepunt zijn wat 16 bit rpg's betreft! Het tijdreizen! De afwisseling die daarbij komt!
    Echt alles aan deze titel is goed. Behalve de karakterontwerpen dan, die er allemaal uitizen of ze straight uit Dragonball Z komen, wat voor mij gelijk staat aan shit. Maar toch, dit spel blijft geweldig!

1. Final fantasy VII

Ik geef toe, deze game wordt zwaar overhyped. En ja, de game leunt zwaar op zijn FMV's, en de emotie die aarbij komt. Maar het werkt. Sterker nog, het werkt erg goed. Als je een emotionele band hebt opgebouwd met een van je karakters, en je ziet haar opeens sterven, en dat raakt je echt, besef je het, dit spel is echt heel erg goed. Verder heeft het een waanzinnig goede soundtrack (one winged angel, zegt genoeg lijkt me) en slaagt het er in nog steeds aantrekkelijk genoeg te zijn voor velen om er 30 euro voor uit te geven.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    5. Valkyrie Profile (PS1)

4. Castlevania : Symphony of the Night (PS1)

3. Chrono Trigger (SNES)

2. Secret of Mana (SNES)

1. Final Fantasy VII ! (PS1)

12. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Op nummer 1 staat voor altijd Baldur's Gate I & II
    Echt een meesterlijk spel. Ik denk dat je Baldur's Gate zou kunnen bestempelen als de koning van de RPG :). De sfeer is echt ultiem, de wapens, armor en attributen zijn briljant, de characters zijn geniaal en het verhaal, alle sidequests en npc's zijn subliem. _O_

13. Sora

Sora Spicy

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn nummer 1 is Phantasy star online, 1170 uur gespeeld..what more is there to tell? ;)

Nummer 2 is Final Fantasy X, want dit is gewoon het beste deel met de mooiste graphics en het sphere-grid systeem :) en het meest uitgebreide/beste verhaal

Nummer 3 is Final Fantasy 8, Dit was ook een hele vette RPG met een stoere Squall in de hoofdrol :). Het verhaal was ook ontzettend goed bedacht en leuke personages

Nummer 4 is Final Fantasy 7, maar dat spreekt voor zich ;)

Nummer 5 is Morrowind, het verhaal was misschien niet zo goed maar de grootte kwa landschap/mogelijkheden/armors/wapens was gewoon superb

14. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    hmmms maar ff een vraagje, kent dan niemand Star Ocean 2:eek:....

...egt meesterlijk:eek:...

15. Sora

Sora Spicy

Leuk Bevonden:
    2
    nooit van gehoord nee

16. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    dan word het eens tijd om hem te gaan spelen;)...

17. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Baldur's Gate 1 & 2 zijn voor mij DE nummer 1 rpg's. Er stond voor deel 2 450 uur aan gameplay. Ik heb er echt veel meer in gestopt! 8) De rest v/d rpg's valt voor mij dan ook meteen weg. _O_ _O_ _O_ Jammer dat de serie is beeindigt met Throne of Bhaal. :mad: :'-(

Baldur's Gate 1:

Baldur's Gate 2:

18. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen een nummer 1 en dat is Morrowind.

1000 storyline en gewoon een brilliant spel. (vind ik)

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    @XBoxRulez4ever! : Star Ocean is geweldig jah

@Sora: dat je FFX beter vind als 7 dat kan ik begrijpen, maar deel 8 is gewoon de slechtste FF die gemaakt is. Ok het verhaal is geweldig, maar de gameplay is gewoon weg slecht. DRAW SUX. Als er een ander gevecht systeem was was dit misschien de beste FF geweest.

20. Sora

Sora Spicy

Leuk Bevonden:
    2

@Gforce, Dat is een mening ;)
    maar het was opzich het eerste deel van final fantasy waarmee ik geintroduceerd werd in de o zo bekende serie dus dat zal wel deels te maken hebben met die plaats :)

Deel Deze Pagina