Aangezien het misschien voor sommigen nog een beetje te vroeg is om over de toekomst van de Halo franchise te praten (niet iedereen zal het einde van Halo 3 al gezien hebben) maak ik er maar een aparte thread voor aan. Er staat nog veel voor de Master Chief en Halo als op zichzelf staande franchise in het verschiet. Zo hebben we Halo Wars die binnen nu en een jaar zal verschijnen en de film die de volgende zomer in de bioscopen zal verschijnen. Maar er zal ook nog een andere Halo game verschijnen van Wingnut Interactive, een in 2006 door Microsoft GameStudios en Peter Jackson opgerichtte ontwikkelingsstudio die zich zal richten op zogenaamde 'filmic games', en hun eerste project zal plaatsvinden in het Halo universum. Maar degenen die Halo 3 uitgespeeld hebben weten dat het verhaal voor de Master Chief nog niet afgelopen is. Voor de Covenant is er natuurlijk geen toekomst meer gezien hun leider gedood is met zijn religieuze nonsens en ze zodanig versplinterd zijn dat er überhaupt geen sprake meer van 'the Covenant' kan zijn. Ook is de Aarde verlost van The Flood, de Gravemind en keren de Elites weer terug naar hun eigen planeet. Op Aarde zijn ze in de veronderstelling dat de Master Chief en Cortana door de explosie van Halo verzwolgen zijn maar wat zij niet weten is dat het deel, dat afbrak tijdens de explosie en zodoende niet door de portal kon om naar de Aarde terug te keren, nog ergens ronddwaalt in het universum. Cortana zendt een signaal uit in de hoop dat het ooit door de Aarde of andere UNSC-ruimteschepen opgepikt kan worden maar zoals ze zelf al zegt, kan dat jaren duren. Het laatste wat Master Chief zegt is: 'Wake me when you need me.' en je ziet daarna dat het schip (wat er nog van over is) een onbekende planeet nadert en het beeld wordt zwart. Het laatste fragment is alleen te zien als je de game op Legendary uitspeelt, dus voor degenen die dat fragment nog niet gezien hebben: http://www.youtube.com/watch?v=kaMThnrURd0 Het enige wat ik hier uit kan opmaken is dat het avontuur voor de Master Chief nog lang niet voorbij is. En gezien het verhaal van de 3 Halo games vrijwel volledig afgesloten is zou de game, afgezien van het FPS-genre, qua verhaal totaal anders kunnen zijn. Niet in de zin van dat 'het zou kunnen' maar dat de Master Chief als personage inmiddels solide genoeg. Overigens is het hele gedoe rondom de zogenaamde Forerunners nog niet echt duidelijk naar voren gekomen. Zou de mysterieuze planeet dan van de Forerunners kunnen zijn? Discuss!
ja denk inderdaad dat de (mechanisch uitziende) planeet van de forerunners zijn. Maar ik vind dat ze het geen Halo meer kunnen noemen, aangezien de halo ringen er niet meer toe doen. Ik denk dan ook dat ze met een andere titel verder zouden gaan, of mischien gewoon Halo met een subtitel. Ben toch wel weer benieuwd naar een nieuw deel van het verhaal
Ik betwijfel het. Ik denk dat die laatste scène toch echt bedoeld is om weer stiekem een link te leggen naar die andere Bungie serie: Marathon. De serie zit vol met verwijzingen naar Marathon. Blijkbaar begon die game met een scene van een half afgebroken schip, met daarin een half mens/half cybors in cryostate, dat neerstort op een onbekende planeet. Precies zoals Halo 3 eindigt.
Als dat zo is; prima. Maar toch, ik zou het zeker niet erg vinden om nóg een Halo trilogie te krijgen!:b: Als ze die irri Flood er maar uitlaten.
Er zullen nog veel volgen,want Halo loopt gewoon erg goed,en dat wil je zo houden lijkt mij Ik denk dat we bij de volgende xbox een nieuwe deel mogen verwachten.
Het zou gewoonweg stom zijn van Bungie/MGS om zo'n briljant karakter als Master Chief te laten liggen. Zeker na het succes van Halo 3. En wat die link met Marathon betreft; Hoe zit dat dan met Cortana? En de staat waar Master Chief nou verkeerd is gewoon een cryonistische slaap. Zie Alien Ze laten het niet zomaar zo gaaf eindigen om simpelweg een link te leggen met een game die vrijwel niemand kent. Overigens zijn er nog genoeg dingen waar we weinig van weten zoals dus de Forerunners...
In Marathon had de hoofdpersoon ook een AI aan zijn zijde, zij had alleen een andere naam. Bungie heeft zelf gezegd dat Marathon en Halo los van elkaar staan. Maar bij wijze van eastereggs bouwen ze heel veel verwijzingen in.
Ik dacht al dat ik iets gemist moest hebben toen ik met twee vrienden co-op de campaign uitspeelde. Snel de credits doorgeklikt om maar online te kunnen spelen, maar relaxt dat ik het goede einde nu alsnog zie. het zou me zeer verbazen als ze straks daadwerkelijk met een nieuwe Halo game komen. Misschien wel een nieuwe game met de Master Chief, maar dan zonder de titel Halo.
Het lijkt me gewoon erg sterk dat ze puur en alleen zo'n einde erin proppen om een link te leggen tussen Marathon en Halo.
Ik heb het nu puur over die Legendary ending-shot hè, niet de cutscene ervoor. En Bungie kennende, zou ik het niet gek vinden. Ik vind het einde zo mooi afgesloten, dat ik me een vervolg erachter heel moeilijk kan voorstellen. Het voelde gewoon zo klaar, done, finished.
Ikzelf ben van mening dat het verhaal idd nu echt over is maar dat er nog wel een pure mulitplayergame aan gaat komen die echt heel goed uitgedacht en gebalanseert is.
Begrijp ik het nou goed, dat Normal, Heroic en Legendary allemaal een ander eind hebben? Want wat ik op youtube (van de link in de beginpost) zag, kon ik niet herkennen wat ik zag in "normal".
Nee, als je de credits niet had overgeslagen had je dat einde ook gezien. Alleen op Legendary komt er nog één hele korte scène achter. Na die scene dat MC in de cryopod stapt, wordt het beeld dan zwart en dan zie je zijn scheepswrak naar een planeet zweven. Dat stukje is het enige dat er bij Legendary bijkomt.
Ja ach mocht er een vervolg op halo komen zou ik het ook niet echt erg vinden tis en blijft een leuke gameserie
Ik dacht echt nadat ik het einde gezien had, is dit het nou? Bleek dus dat ik nog het stukje na de credits moest zien. Heb het einde maar weer opnieuw gespeeld. Ik vind 't bevredigend, maar vind 't op een vreemde manier raar dat Bungie een semi-open einde toepast. Ze hebben toch echt gezegd dat ze klaar zijn met de Halo 'trilogie'. Desalniettemin heb ik stille hoop voor een vervolg. Ik heb trouwens geen achievements voor het uitspelen van de game gekregen. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Heb hem met een vriend uitgespeeld. Ligt 't daaraan ofzo? Op Heroic btw.
Wat ik niet snap is dat Arbiter wel op aarde terecht kwam en chief niet. Ze zaten toch op het zelfde schip?
Maar ze hebben niet gezegd dat ze klaar zijn met Master Chief. Overigens heeft George Lucas ook zo vaak gezegd dat blabla de laatste Star Wars uit de serie was. En hoe vaak zegt een developer wel dat ze ergens mee stoppen en dat ze er later mee doorgaan enz.
Het ene deel van het schip is afgebroken en door de portal gegaan en zo op aarde terecht gekomen. Het andere is niet of niet goed door de portal gegaan en zodoende als een wrak in open ruimte terecht gekomen. Zoiets.