Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik melding maken van de schandalige praktijken van Microsoft.
Het gaat hier om de game Halo 2 en daarvan de Limited Edition. Verscheidende Gamers hebben dit spel al in Juli/Augustus 2004 besteld voor een lagere prijs dan in de andere winkels. Nu zult u begrijpen de meeste gamers zijn jongeren en die hebben niet zo'n hoog inkomen, dus zijn deze sites erg handig voor de mensen met wat minder geld. De site in kwestie is www.gcshop.nl . Deze site heeft zoals hierboven gezegd is (deze site is overigens van gamers voor gamers), de prijs van de Game omlaag gehaald zodat het aantrekkelijker is voor de consument, zonder dat hun daar grote winst mee maken. Zo gezegd zo gedaan, dus ze begonnen een zogenoemde Pre-order Actie (game bestellen voordat hij uitkomt) en die was al gauw uitverkocht. Ik ben 1 van de mensen die dit spel heeft besteld voor een (voor mij) redelijke prijs: 55 euro incl. verzendkosten.
Maar nu hoor ik vandaag, dat microsoft de game niet levert aan de betreffende zaak, omdat de prijs afwijkt van het gevraagde bedrag, namelijk 64,95 euro. De Onlinewinkel heeft er nog alles aan gedaan om microsoft toch over te halen, maar het mocht niet baten. Ze hebben zelfs voorgesteld om voor de inkoopprijs van de game meer te betalen, zodat microsoft meer geld kreeg en de bestellers van het spel hun spel, maar zelfs hier ging microsoft niet mee akkoord. Ik vindt het ook schandalig dat microsoft dit doet, want ik als besteller krijg dus niet de game waar ik al 2 jaar op de betreffende datum (11 november) thuisgestuurd en een mogelijkheid om de limited edition te bestellen is er haast niet meer, dus voel ik met toch erg in de maling genomen. Ik heb er ook nog het mailtje bijgevoegd van iemand die bij het online bedrijf werkt. Ik hoop u hier genoeg mee te hebben geinformeerd en hoop dat u er werk van gaat maken, want ik en nog 200 andere voelen ons erg belazerd. Bij voorbaat dank.
Met Vriendelijke groeten,
....
deze heb ik dus gestuurd
Laatst bewerkt: 27 okt 2004