Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FredKroket

FredKroket Hardcore racer

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn snelste tijd met een Audi R8 op Laguna Seca is 1:12.525. Daarmee ben ik de snelste Audi r8 v/d wereld op laguna seca ^^. Dus er zit toch wel aardig verschil tussen vind ik.

2. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Heej Jp's, komt er nou nog wat van die weddenschap?

3. JeePee

JeePee Guest

Een halve seconden vind ik vrij weinig. Zeg maar dat er nog 5 tienden van mijn tijd af kan, dan kom je uit op een seconden. Je hoort mij niet klagen met zulke kleinen vershillen.

@ Xboxmod,
    Ik wacht tot jponline online komt, en dan dan zal ik wel 2,50 naar hem overmaken. Hoe hij die 5 euro naar jou gaat overmaken moet je maar ff met men overleggen ;)

4. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Niet dat het zo enorm veel geld is, maar hij had een paar weken terug gezegd dat 'ie het zou overmaken, dus dat vond ik nogal vreemd.

5. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na 10 (grillige) ronden een 1.14.733 weten te klokken. Als het bijv een Challenge was van de Forza-comp en ik had gepusht kán ik een 1.13.half rijden. GT4 iets sneller dus, net als bij Tsukuba en de Ring. Als vindt ik die 1,5 minuut verschil van de Ring wel érg groot. |:-

6. JeePee

JeePee Guest

Andere onderwerp: De AI
    Ikzelf vind de AI in Forza veel te agressief. Het is mij al een paar keer voorgekomen dat mijn achterkant is weggetikt, of dat ze er iemand probeerde uit te remmen, terwijl dat volstrekt onmogelijk was. Het klinkt gek, maar in tegenstelling tot Forza, prefereer ik de AI van GT4. Ze rijden veel rustiger, en halen in als dat kan. En omdat ik nu reacties verwacht van: "Bij GT4 rijden ze achter elkaar aan op één lijn, halen ze niet in, en maken ze nooit fouten", heb ik een filmpje gemaakt, waarbij duidelijk wordt, dat de AI wel van GT4 helemaal niet slecht is.

In dit filmpje zie je mij rijden in een Audi A4 DTM '04 op de Nurburgring Nordschleife. Ik start als 6de, en in dit filmpje is goed te zien wat de AI van GT4 nou werkelijk inhoud. Niet alleen halen ze zelf in, maar ze maken ook fouten, en er spint er zelfs één. Ik vecht de hele tijd om plaats 3, en zodra de Alfa Romeo DTM gespint is, is het een gevecht tot het einde tussen mij en een Opel Astra DTM voor de overwinning, met 'side-to-side' op het lange rechte stuk. Dit is denk ik een van mijn leukste filmpjes tot nu toe. Helaas ging het bewerken een beetje fout, want in het midden van de eerste carrousel stopt het filmpje. Hier is eerst deel 1, het vervolg komt later ;)

Klik hier voor [DEEL 1]
    Klik hier voor [DEEL 2]

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2005
  7. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ben hem aan het downen. Duurt hier wel lang :D. Traag internet ;).

8. JeePee

JeePee Guest

9. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mooie filmpjes JP. Ja, de AI is beter dan ik gedacht had (en zelf ondervond in het spel..) Heb het ook niet heel erg lang gespeeld. Jammer dat zowat niemand anders de filmpjes ziet, volgens mij zit iedereen aan GTA; SA. Ook het Forza topic en de PGR2-competitie bloeden een beetje dood.

10. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Óok het GTA-virus waait wel weer over. :9 (maar ik heb voor-het-geval-dat nog maar geen Deel 3 gemaakt. :p )

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hehe daar hadden wij de PS2 al voor GT4 en GTA SA.

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hoe kan er een Alfa Romeo DTM inzitten, terwijl Alfa Romeo helemaal niet in de DTM rijdt :confused:

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik kijk nu de filmpjes hoor! :+
    Maar JPRaceGamer, in Forza spint de AI ook gewoon van de baan hoor. Dus dat is niet alléén in GT4! ;)

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is volgens mij ook een oudere auto dus die heeft waarschijnlijk 10-15 jaar geleden in de DTM gereden.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja het is zo'n oude 155 ofzo. Die deed vroeger mee.

16. JeePee

JeePee Guest

Klopt. Uit 1993. Maar ik weet ook dat ze in Forza spinnen, maar dit is om aan te geven dat ze geen voorgeprogameerde lijn rijden, in een rijtje achter elkaar (wat de meeste denken).

17. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    |:- Kom op zeg, waarom is het als een auto in GT spint wel realistisch/goed en is het bij Forza om te laten zien dat ze niet een lijn volgen ofzo. :{ :{
    Zie nou gewoon eens in dat de AI in Gran Turismo minder is dan die in Forza.

18. JeePee

JeePee Guest

Je leest het verkeerd....
    Het vetgedrukte woord 'dit' verwijst niet naar wat jij denkt het spinnen in Forza, maar naar mijn filmpjes ;). Die waren gemaakt om aan te geven dat de AI in GT4 helemaal niet zo slecht is als de meeste denken. Check ze maar. Als je de post leest waarin ze staan, dan kan je ook meteen lezen waarom ik de AI in GT4 beter vind dan die van Forza (bovenaan de pagina ;))

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2005
  19. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
  20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zie dat er al een nieuw draadje is.
    Doe ik deze gelijk maar op slot. :)

Topicstatus: