Xbox 360: Geruchten en Feiten [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sindagon, 6 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, nu we de 75 pagina's hebben gehaald in Deel 2 van de xbox360 thread, word het tijd voor een deeltje 3.
    Elgee heeft mij gevraagt om deze te openen en hier zie je dan mijn poging dit te doen.

    Aller eerst zal ik even de links naar de vorige delen geven. Voor de mensen die zich geroepen voelen 206 pagina's aan xboxpraat door te lezen :)

    De aller eerste xbox360: Geruchten en feiten thread Hoewel het hier 90% over geruchten ging, omdat er nog maar 5 echte feiten bekend waren :)
    Xbox 360: Geruchten en Feiten [Deel 2] Waar de geruchten plaats maakten voor feiten, die dan weer voor nieuwe geruchten zorgden :+

    [​IMG]

    Algemene info over de xbox360:
    Voor de mensen die nog niets of weinig van de xbox360 weten, zal ik het een en ander hier duidelijk amken.

    Het uiterlijk

    Microsoft stapt bij de volgende generatie over van een lompe videorecorde achtige zwarte doos, naar een mooie (vind ik) 'inademende' witte zuil. Hoewel je de xbox360 gewoon kan neer leggen zoals de xbox, heeft hij nu ook de mogelijkheid om hem rechtop te zetten. (Zoals de ps2 zeg maar) Voor de mensen die wit niks vinden, heeft Microsoft ons de mogelijk gegeven om het frontje van de xbox360 te vervangen door een andere. Een beetje zoals een mobiele telefoon, of zoals sommige creative geluidsinstallaties.

    [​IMG]

    Dat is hem dan, de volgende generatie xbox.
    Zoals jullie zien is de layout best wel veranderd in vergelijking met onze oude trouwe xbox. Zo zien we nu 2 memory slots voorop zitten, ipv in de controllers. Links van deze memory slots (er vanuit gaande dat je de xbox plat legt) zit een zawrt blokje, wat waarschijnlijk voor de meegeleverde afstands bediening is (infrarood ontvanger). Rechts van de memory slots zit een klein rond knopje. Waarmee je ervoor kan zorgen dat de draadloze controllers connecten met je xbox.
    Jep, je leest het goed. Bij de volgende xbox worden standaard draadloze controllers geleverd. Dus weg met die vervelende snoeren waar je moeder der nek over breekt.
    Aan de linker kant van de xbox (of er bovenop als die rechtop staan) zit de 20GB verwisselbare Hardeschijf. Deze hardeschijf kan je van je xbox afhalen en menemen naar waar je maar wil. Ook zijn er geruchten dat je dalijk de HDD kan upgraden naar een 40 gig of 60GB hardeschijf.
    Boven de memory slots zit de dvd lade+ eject knop. Rechts hiervan zit de power knop. Deze power knop zal ook aan geven dmv licht codes (knipperen/kleuren) als er iets als downloadable content beschikbaar is voor een van je games. Rechts van de power knop zit een klepje waarachter zich 2 USB poorten bevinden. Op deze 2 poorten zal je allerlei soorten hardware kunnen aansluiten, zoals een webcam. Ook krijg je een kabel voor je draadloze controllers die in de USB moet, zodat je jou controller kan opladen terwijl je verder speelt.

    [​IMG]

    De controller
    Zoals je kan zien is er aan de controller (op de kleur na) weinie veranderd. De bekende ABXY knoppen, de 2 richting sticks en de D-pad zijn allemaal aanwezig. Ook de start en back knoppen zijn der nog, hoewel ze nu op een andere plek zitten. Wat wel nieuw is, is dat het logo is vervangen door een knop. Deze knop zal je direct naar het xbl dashboard brengen, maakt niet uit wat je aan het doen bent. Dus als je een film aan het kijken bent en je krijgt een invite, 1 ram op deze knop en je ziet gelijk van wie en waarvoor. Deze knop word omringt door de zogenaamde 'Ring of Light' die zal gaan knipperen en wijzen enzo dat er wat aan de hand is op xbl.
    Wat verder op valt voor de oplettende lezer, is dat de zwarte en witte toets verdwenen zijn. Nu zijn deze niet weg gelaten, ze zijn verplaatst naar de bovenkant van de controller als schouder knoppen. Dus je hebt dan de gebruikelijke 2 triggers, waarboven zich de 2 nieuwe schouderknoppen zitten.

    [​IMG]

    De binnenkant (met veel dank aan de xbw frontpage omdat ik er zelf niets van weet) (gekopieerd uit de beginpost van JKI bij deel2)

    De nieuwe Xbox 360 zal net als de huidige Xbox een echte krachtpatser worden. De chipset zal bestaan uit drie IBM Power PC chips van 3.2ghz elk. De grafische kant zal zoals al bekend door ATI worden verzorgd met een monster van een kaart die moet draaien op 500mhz. In totaliteit zal de machine 500 miljoen polygonen per seconden kunnen laten zien en daarbij kan de Xbox 360 per seconden ook nog 48 miljard shader-operaties uitvoeren. Zeer indrukwekkende cijfers, zeker als je de 512 MB GDDR3 RAM die de machine zal bevatten toevoegt. De drive van de nieuwe Xbox wordt een gewone DVD drive van 12 speed die ook dual-layered DVD’s kan lezen. De speler zal alle soorten DVD en CD’s kunnen lezen, evenals MP3 en WMA CD’s. Daar blijft het echter niet bij want ook Foto CD’s kunnen straks zonder problemen in de Xbox 360. Verder zal de Xbox 360 uit zichzelf een 20 gigabyte hardeschijf bezitten die zoals eerder gezegd is uit te breiden naar bijvoorbeeld 40 gigabyte en misschien wel meer. Uiteraard zijn zoals we op een Ourcolony.net plaatje al zagen ook memoryunits nog van de partij. Dit keer vanaf 64MB en met een handig draaghoesje zodat je ze makkelijk kunt meenemen aan je sleutelhanger. Verder bevat de Xbox 360 al van zichzelf over WiFi mogelijkheden, voor draadloos netwerk en internet, en kan er ook nog steeds een normale ethernetkabel worden aangesloten. Het geheel gaat gekoeld worden door twee ventilators, waarvan er één uitgaat tijdens het kijken van DVD’s om minder geluid te produceren. Verder bevat de chip ook een waterkoelingstechniek van Microsoft om de temperatuur van de chips nog verder te beperken zonder te veel herrie te maken.

    Accesoires

    De draadloze controller+oplaadsnoer

    [​IMG]

    De controller met draad

    [​IMG]

    Memory Card van 64 MB

    [​IMG]

    Afstandsbediening

    [​IMG]

    Wireles adaptor (eerst waren er geruchten dat de xbox360 standaard wireless zou zijn, maar das dus niet zo)

    [​IMG]

    De volgede xbox live headset :) (hopelijk wat steviger)

    [​IMG]

    allerlij kabels voor HDTV enzo:

    [​IMG]

    luie copy pasta van de beginpost van JKI (mnet een kleine edit):

    Live

    Er is veel meer aandacht aan live besteed bij de xbox 360. Er zijn daarom ook veel meer mogelijkheden. Je kan gewoon met iedereen praten, maakt niet uit in welk spel hij of zij zit. Je hebt een eigen profiel met een reputatie, vaardigheden, enz. Elk spel zal iig live ondersteunen.
    Dei grootste verandering is dat er nu 2 verschillende versies van xbox live verschijnen. Namelijk silver en gold. Bij xbox live silver hoef je niets te betalen. Je kan dan wel gewoon een profiel maken zoals je bij xbox live gold ook kan. Er is echter wel een groot verschil: met xbox live silver kan je niet online gamen. Daar heb je dan een xbox live gold abbonnement voor nodig. Het gold abbo zal net zo veel gaan kosten als xboxlive nu kost en alle huidige xboxlive abbo's zullen ook overgezet worden naar gold bij de launch. Ook is er bekendgemaakt dat er geen creditcard meer nodig is. Door dit alles wordt live veel toegankelijker.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31031.jpg[/plaatje]​

    Een ander groot verschil is dat er nu een uitgebreide plek is waar je vanalles en nog wat kunt kopen (marketplace). Niet alleen contents voor een game, maar ook muziek, films, demo's, enz. Die marketplace is gewoon te berijken vanaf het dashboard.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31032.jpg[/plaatje]​

    De spellen

    De xbox 360 is natuurlijk niets zonder z'n spellen. Xboxworld heeft al een paar spellen op een rijtje gezet (niet perse launch titels, het is nog niet bekend wat launch titels zullen worden):

    Need for Speed: Most Wanted
    Ghost Recon 3
    Tiger Woods PGA Tour 2006
    Blue Dragon (Microsoft)
    Call of Duty 2 (Activision)
    Condemned: Criminal Origins (SEGA)
    Dead or Alive 4 (Tecmo)
    Dead Rising (Capcom)
    The Elder Scrolls: Oblivion (Bethesda Softworks)
    Full Auto (SEGA)
    Gears of War (Microsoft)
    Kameo: Elements of Power (Microsoft)
    Lost Odyssey (Microsoft)
    Ninety-Nine Nights (Microsoft)
    The Outfit (THQ)
    Perfect Dark: Zero (Microsoft)
    Project Gotham Racing 3 (Microsoft)
    Quake 4 (Activision)
    Saint’s Row (THQ)
    Test Drive Unlimited (Atari)

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/32461.jpg[/plaatje] [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/32277.jpg[/plaatje] [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/32301.jpg[/plaatje]
    3 screens uit PGR3

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/32359.jpg[/plaatje] [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31015.jpg[/plaatje]
    En 2 screens van Ghost Recon 3

    Dit zijn de spellen die MS wilde vrijgeven.

    Zo, dit samen met de vorige threads is genoeg rede om te discusseren over de xbox360 dacht ik :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2005
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Enige wat ik er op aan te merken heb. Voor de rest prima!!

    We hebben in iedergeval iets om naar uit te kijken, op 25 julie maakt M$ veel meer games bekend op een of ander event in japan.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2005
  3. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de xbox 360 summit heette dat volgens mij ik vraag me af wat er allemaal aangekondigt gaat worden en of die games uiteindelijk ook in europa uit zullen komen.
     
  4. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    en hopelijk de lijst met games van de xdoos die ook op de 360 te spelen zijn :) daar ben ik wel benieuwd naar.. en ik vraag me af of je automatisch je accoutn over kan zetten via live silver .. ofzo iets., want mijn xbox is overleden maar ik heb mn account niet op een memory card gezet :| en in account recoovery heb ik dus echt geen zin in .. hopelijk verzinnen ze daar iets op.. dat je bvb je account kan 'opvragen 'via live or what ever
     
  5. desert spider

    desert spider half life (2)

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje , kan ik de headset en xboxlive abbo ook op de xbox 360 gebruiken(heb een starters kit over)
     
  6. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij je abo wel maar de headset niet want der zit geen memory unit slot meer op je controller he;)
     
  7. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ey maar welke spellen zijn er nouw gelijk bij de release allemaal dan?
     
  8. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    ejzz... als jij nou gewoon ff je bak houdt en eerst gewoon ff kijkt voordat die vraag voor de 1000e keer komt :{

    /Mod Ey, het kan ook wat aardiger, ookal kijkt ie niet eerst.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2005
  9. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    pfoew heah :confused: slecht geslapen ofzow heah _0/
    dat rijtje spellen zie ik ook wel staan jha maar er staat niet bij dat die op de release al allemaal te verkrijgen zijn... O-)
    of ben ik nouw zo scheef :confused:

    EDIT//: oja is het toevallig ook bekend hoeveel die Wireles adaptor gaat kosten?
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2005
  10. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2005
  11. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    @urty
    in de lijst met spellen staan de volgende titels dubbel:
    Project Gotham Racing 3
    Perfect Dark Zero
    Kameo
    Gears of War

    voorderes een mooie openingspost
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Alles mooi geordend urty, cool cool.
     
  14. elite warrior

    elite warrior Legendary Italiano

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    je vergeet halo 3 tussen te zette(H) , trouwens bestaat er al een site van gears of war, of meerdere plaatjes heb er maar 6 gevonde:9
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Halo 3 is nog niet officieel aangekondigd
     
  16. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog geen site van gears of war gevonden:mad:
     
  17. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Site van Gears of War staat alleen op dat ie in 2006 komt.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    abo wel ... een nieuwe headset krijg je bij de xbox 360 .. heb je een plantronics headset dan kan je hem gewoon gebruiken met de nieuwe controller ... de dongle kan je dan weggooien
     
  19. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooie startpost...nu zijn er geen vragen meer over... Komt PGR2 nou dirrect met de 360 uit?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    PGR2 niet ... maar PGR3 is min of meer bevestigd als launch game ... net als Kameo, Project Dark Zero en Ghost Recon 3 ... de game Gears of War komt pas in 2006 uit :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina