Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga over een maandje een pc kopen en m'n budget is 1000 euro all-in (en dat ook echt met de monitor, assemblage, toetsenbord, XP en speakers erbij).
    Ik bestel gewoon losse onderdelen bij bijv. SallandAutomatiseringen en laat hun het in elkaar zetten.
    Ik zat aan dit te denken:

-Antec Sonata Lifestyle II
    -Asus P5LD2
    -Pentium D805 (2,66GHz, maar ik ga 'm wat kietelen)
    -1GB OZC Memory El Gold Dual Channel PC5400, CAS 4
    -Asus GeForce En7600GT 256MB
    -Samsung Spinpoint 250GB
    -NEC 4571-brander
    -Liyama Prolite E438S
    -XP Home OEM
    -Assemblage+Installatie Windows+jaar garantie
    -Creative SBS380-speakers

Is dit een beetje waardig systeem voor tekstverwerken/internetten, en af en toe een game of een film?

Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  2. SupahMaster

SupahMaster Guest

Gezien de eisen die je stelt is dat heel wat meer dan een beetje waardig. Top systeem. Je kunt Oblivion wel redelijk draaien. ;)

3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Nou lekker dan :mad:
    vandaag de leadtek 6600GT opgehaald bij Alternate, is het g#d een DOA (dead on arrival), en het was de laatste die ze hadden voor agp :'-( .. van de week maar ff mijn 99 euries terug halen, en mss aan me pa vragen voor 60 voorschot, dan kan ik de 6800 Xtreme halen, hopen dat die wel werkt :emo:

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    In tegenstelling tot het antwoord van degene hier boven, is dit dus geen PC om af en toe een (recent) spel te spelen. Bijvoorbeeld: de 7600GT staat aan de onderkant van Oblivion "mooi" spelen maar dat is mijn mening. Verder is 1GB geheugen in mijn ogen ook niet meer echt representatief in deze tijd; voor games is het soms nog voldoende maar voor dingen als CoD2 en BF2 profiteer je wel zeker van 2GB geheugen.

En als je toch Windows erbij koopt; regel dan Pro of MCE. Daar kan je een stuk meer mee dan met XP Home, maar ook dat kan je elders vinden (lees: Microsoft-site).

5. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je als "simpele" pc gebruiker win xp pro nemen? Lijkt me een beetje overbodig.

Ik vind zijn keuze erg goed.. heb zelf een 6600GT en kan oblivion aardig goed spelen op medium/high settings en aangezien de 7600GT bijna 2 keer zo snel is lijkt me dit geen probleem (alles op hoogste settings gaat niet lukken maar daar vraagt hij ook niet om).
    Die 1gig geheugen is voor hetgeen wat hij ermee wilt doen ook genoeg. Ik zou zelf alleen kiezen voor één latje van 1 gig zodat je er later nog één bij kan steken voor dual channel.

6. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    wel omdat je dan een hele hoop bucht instellingen wel kunt uitzetten en bij de home niet. En die loopt ook een beetje vlotter als de home. Voor dat prijsverschil tussen beide zou ik echt voor een PRO versie gaan. Al is het gewoon om je windows helemaal op te schonen.

trouwens na een fresh install altijd EERST eens defragmenteren. Want die install zet zich zowat overal neer op je HD.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zit te denken om een eigen PC aan te schaffen, een goedkope voor internet en het online spel Ragnarok Online.

Nu heb ik dit gevonden op Dell, is dit goed?
    Prijs : 399,-

Zelf heb ik niet zoveel verstand van dit soort dingen, maar Ragnarok is ongeveer 2 GB groot, zou dit dan goed kunnen draaien op die computer en is de pc zelf ook goed voor die prijs? Of weten jullie wat beters?

Edit: dit gaat dus alleen om de kast, ik wil graag een hele pc.. :eek:

Laatst bewerkt: 10 jul 2006
  8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Dazlindragon: sorry, maar als je op "Selecteer" en "Configureer" klikt, kom je erachter dat je voor 399 echt maar 512MB geheugen krijgt, de kleinste HDD en een Celeron-processor. Duzze, nee, dat is geen systeem waar je ook maar 1 recente game op kan/wil spelen. Sowieso niet vanwege de onboard-videokaart.

Dell kennende zal je voor een Pentium4, 1024MB geheugen, 250GB HDD en een beetje videokaart op het dubbele aan geld uit gaan komen.

*edit*
    Sterker nog; je hebt niet eens de keuze voor een andere videokaart. Mijn mening: niet doen dus.

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Oke, bedankt. Weet jij misschien een betere computer? Ergens op marktplaats, of een andere site? ;)

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    bij alternate kan je een mooie pc samenstellen voor 400 / 500 euro

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van het eerste bericht in dit topic?

*kuch... Tweakers... kuch*

http://tweakers.net/reviews/632/2

12. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung 940BF binnen\o/

13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    ! REFERENTIE-MATERIAAL VOOR NIEUWE ONDERDELEN !

Voor de mensen die toch binnenkort een videokaart gaan kopen: Toms Hardware heeft een flink artikel waarin verschillende budgetten kaarten worden getest met een van de zwaarste games op dit moment (Elder Scrolls IV: Oblivion). Kijk niet alleen naar cijfertjes maar probeer ook te lezen/begrijpen wat er in de rest van het artikel staat. Daardoor krijg je een beter begrip van videokaarten en kan je ook een vergelijkbare kaart "zelf zoeken" als je niet specifiek de geteste kaart wil kopen.

Verder is er een geinig artikel verschenen op AnandTech waarin het samenstellen van een budget-systeem wordt beschreven en gemotiveerd op basis van wat tests in verschillende benchmark-pakketten. Ook hier goed lezen om de minieme verschillen uitgelegd te krijgen maar gelukkig is het artikel wel te begrijpen voor beginners.

Succes ermee en hopelijk neemt het wat vraagtekens weg voor de mensen die binnenkort ook weer 100en Euro's op het spel zetten voor hun PC'tje....:thumbs:

14. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha tom's hardware, ik ken die mannen vrij goed en ik neem hun reviews echt niet meer serieus... dikke sponsorship en als ze een bepaald merk regelmatig op de site in een goed blaadje zetten krijgen ze nog geld ook.

anandtech daarentegen is WEL een deftige site.

dat mensen nog gaan zien op tom's begrijp ik echt niet. Net als op games.telenet.be manman breek mijn kop niet open van wat voor hoop leugens er daar bijeen wordt gespammed.

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, zoals ik aangaf gaat het niet specifiek om de site maar om de informatie die er wordt gegeven over de technologieen. En wat dat betreft kunnen veel sites nog veel leren over hoe je begrijpelijk iets duidelijk maakt over iets onduidelijks als hardware.

Besides; het is een leidraad; elke gek die ongeveer weet hoe Google werkt, kan zo nog 20 reviews vinden van een bepaalde GPU, CPU, HDD of whatever.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    heb de 930 BF en ben er alleen maar tevreden mee :thumbs:
    beter dan dat 21 " CRT bakbeest wat we hadden.....nu weet ik wat ruimte op je bureau is :cool:

17. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige jammere is dat ik soms bij games wel ghosting heb, en dat bij een lage FPS het beeld gaat flikkeren(unlike CRT). Maar mn nieuwe pc komt toch binnenkort, dan haal ik ggeen lage fps meer_O_

18. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ben Ik Weer :9 (Niet haten :+ )

ten eerste mijn (nieuwe) specs:

CPU: Intel Celeron 2,8 GHZ [S478, Northwood]
    GPU: XFX Geforce 6800 Xtreme 256MB GDDR-3 [Overclocked @ 480(core)/1280(mem)]
    RAM: 1 gig [2x 256, 1x 512]

Wat zou er nog meer te upgraden vallen? :9
    Ik vind zelf de RAM naar 2 gig, en de processor kan ook wel wat beter, (geen celeron meer!)

Ik d8 zelf aan deze processor, mijn mobo ondersteund prescott (en voeding [enermax 420W] is ook prescott ready). Zal deze processor veel beter presteren dan die ik nu heb.? en zal hierdoor mijn GPU ook beter presteren? :) ..

Ik heb al beetje rond gezocht op internet (google ;) ) maar kon niks vinden van een soort recensie waar iemand van een Celeron naar een Pentium 4 3.0Ghz prescott is overgestapt :confused:

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Neem deze review maar eens door: klik.

20. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    wow sh*t :eek: , ty voor die review arjan! :) (ik had hem niet gevonden :): )
    er zit wel een hele grote verschil tussen een Celeron 2,8Ghz en P4 3.0Ghz! nu ga ik zeker me processor upgraden! :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina