Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Overclocken van de grafische kaart is software matig, dus al je de kaart in een andere pc steekt draait ie terug op stock speeds. Zolang je niet gaat knoeien met de volts enzo kan de winkel het niet zien.
     
  2. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    reden: na de overclock draait die lekker snel :+

    @Pegas, k thnx :), ik heb niet met volts lopen rommelen, alleen met rivatuner de clocksnelheden verhoogt :D
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist Oblivion besteld, ik zal eens wat shots posten van hoe ik hem draai zodra ik hem binnen heb. Als jullie behoefte hebben aan shots van andere spellen die ik op 1920x1200 met alles op max draai dan hoor ik het wel :)

    Deze post is trouwens niet bedoeld om op te scheppen (voor er eventuele misverstanden ontstaan), ik ben gewoon blij en enthousiast en dat deel ik graag met jullie aangezien jullie me ook geholpen hebben bij het samenstellen van m'n PC :b:
     
  4. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja man, leef je uit! :+

    Show eens wat toffe screenshots, ben benieuwd! :cool:
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Wil ik erg graag zien. Hoop dat ik Oblivion ook op Max kan gaan draaien ( weliswaar op 1024x768 ).
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dan zal ik straks ff aan de gang gaan met shots van F.E.A.R., Prey, Doom III, Half-Life 2 Episode 1, Quake IV. Ik heb nog wel wat andere spellen maar die zijn een stuk ouder, voor een beetje eye-candy moet je dus bij deze zijn :) En straks Oblivion, maar die heb ik dus nog niet :mad: :+
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Wees maar niet te trots. Oblivion draait hier op max, 4xAA/AF, HDR, 1280*1024. Ziet er prachtig uit. Hogere reso kan mn monitor niet, en zou ook lag veroorzaken. CoD2, Farcry, fear, alles draait op zn hoogst.

    Wat ik wil zeggen is dat ik nu nog niet onder de indruk ben van je pc, buiten je 3dmark06 score, want ik kan alles evengoed draaien. Maar over een half jaar moet ik dingen van ultra high-->high gaan gooien, en jij dan nog niet:b:

    Maar ik geniet voorlopig nog even\o/
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Natuurlijk, maar daarom koop je nu toch een bruut beest, zodat je niet over een jaar weer moet upgraden? :p

    Ik tenminste wel (al issie nog niet eens ziekelijk snel :D)

    Edit: Kan wel 5x WoW tegelijk draaien in een drukke stad, :cool:
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik draai ook alles op max, alleen dan op een reso van 1920x1200....lijkt me niet zo'n klein verschil toch ? Mja, je hebt mijn post dus klaarblijkelijk toch ietwat verkeerd opgepakt denk ik....ik wilde absoluut niet opscheppen. Dus ik zie ook geen rede waarom je me op die manier probeert "neer te halen". Dat deed je eerder ook al een beetje met je opmerking over behuizingen, dat je geen grote nodig had om lekker mee te gamen. En dat de CoolerMaster Centurion 5 goed genoeg was. Het komt bij mij dan een beetje over alsof je jezelf ervan wilt overtuigen dat jouw keuze de beste is (daar bestaat een term voor, "cognitieve dissonantie").

    Maar goed, ik ben juist wel onder de indruk van m'n PC, niet zozeer door die 3DMark06 score want die cijfers zeggen me A) niet zoveel en B) kunnen me gestolen worden....maar wel door wat ik zie als het gaat om ingame prestaties. Ik geloof achter mekaar dat jouw PC dit ook haalt, maar het verschil zit um bij ons dus nu voornamelijk alleen in de resolutie....en dus ook de monitor. Straks, wanneer games Dual-Core processoren en Multi-GPU opstellingen beter gaan ondersteunen wordt dat anders. Nogmaals, ik ben gewoon blij met m'n systeem....en er trots op dat ik hem al zo snel heb staan. Wie ben jij om te oordelen over waar ik wel of niet trots op moet zijn ?
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2006
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    572
    doe zero :9 die foto's. Enne kan iemand mij vertellen wat dat overclocken inhoud? Hoe doe je dat? enne kan je dat ook met een x1300 van ati (i know, een kut kaart)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ Zero: Post maar gerust zodat wij ook mee kunnen watertanden (wel die 1920*1200 resolutie behouden hé) :9.

    @ TheProf82: Post jij dan ook screens zodat we eens kunnen vergelijken :)

    @ janter: Overclocken houdt in dat je je onderdelen sneller laat draaien dan wanneer je ze hebt gekocht. De grafische kaart overclocken is ontraceerbaar (zolang je de volts niet gaat veranderen of geen een hardmod gaat doen), maar bij het overclocken van de processor wordt dat allemaal in de BIOS opgeslagen (moet ook in de bios gebeuren voor de cpu). Maar gelukkig bestaat er nog altijd zoiets als c-mos reset :+.

    Het oc'en van een grafische kaart bestaat gewoon uit het verhogen van de snelheid van de GPU en geheugen tot dat deze artifacts (grafische fouten) en/of vastlopers tonen.

    Het oc'en van een processor is ingewikkelder en ik snap het zelf ook niet helemaal, maar ik heb me er eigenlijk ook nog niet in de verdiept.

    Jij kan je X1300 oc'en met Atitool (klein programmatje), maar bij deze kaart gaat het toch niet veel uitmaken. Eigenlijk maakt het bij geen enkele kaart iets uit, het wordt gewoon/vooral gedaan om te benchen (3D Mark,...).
     
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    572
    maare valt de garantie weg en kan de grafische kaart naar de mallen gaan en kan ik het ook nog wel terugdraaien
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk kan de grafische kaart kapot gaan als je te ver gaat, maar zolang dat je maar alleen wat aan de snelhende prutst is de kans klein. Want als je die fouten krijgt of vastlopers, moet je gewoon 10MHz terugklokken (het gaat dus om je vraag te beantwoorden) en de kans op blijfende schade is dus klein.

    De garantie verlies je normaalt niet aangezien het overclocken van de grafische kaart software matig is. Als je deze in een andere pc steekt draait ie gewoon terug op de snelheden zoals je hem had gekocht.

    Je moet wel niet direcht sprongen van van 50 Mhz doen. Het beste is dat je dat doet in sprongentjes van zo'n 5 MHz en vervolgens een zware benchmark draait (3D Mark aangeraden). Als alles goed gaat, weeral 5 MHz verhogen en nog eens testen. Dat tot je je gewenste snelheid hebt of tot dat je vastlopers (core te hoog geclocked)/grafische fouten (geheugen te hoog geclocked, heel soms core) meemaakt.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom zou hij er niet trots op kunnen zijn? Denk dat iedereen wel trots is op z'n nieuwe PC. De één kan zich meer permitteren dan de ander, maar dat veranderd toch niets aan de belevenis?
     
  15. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Krijg je veel verschil als je een x1900xt gaat klokken?

    EDIT: Schijnbaar is ie klokbaar naar een x1900xtx :cool:.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2006
  16. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    :b: Z3R0 & TheProf, download beide eens deze demo, kijken wie van jullie hem vloeiend kan spelen met alles maxed :cool:
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Sommige (of was het nu allemaal?) zijn flashbaar naar een X1900 XTX, dus ze kunnen ook geclocked worden op X1900 XTX snelheden. Maar zeg nu zelf, zoveel beter is dat nu niet hé?
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Laten we weer ontopic gaan. :)

    Als mensen hun PC willen showen middels foto's, specs, benchmark resultaten e.d. vind ik dat best, maar niet in deze thread. ;) Ik meen me te herinneren dat hier al wat threads over waren, maar die hoeven we niet uit het stof te trekken.

    Maak anders even een verse thread aan met een goede startpost, links naar diverse benchmarks enz... Show daar je systeem, wissel ervaringen uit en weet ik veel wat nog meer 8)
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik hier wel wat ingame screens posten of moet ik daar ook een aparte thread voor aanmaken ?
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan ze hier nog even posten. :)

    Of als je zin en tijd hebt, een mooie thread aanmaken en daar aftrappen met je screenshots :+ :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina