XP Media Center

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door x76xdemonx76x, 30 sep 2007.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    hallo!

    Ik heb onlangs de keuze gemaakt om mce XP te installeren(daar is al in een ander topic genoeg gezegd over vista vs xp, en ik heb toen de keuze gemaakt voor mxe-xp, dus leek het me verstandig een nieuwe topic aan te maken)

    In dit topic wil ik gewoon met anderen die XP mediacenter hebben tips, links en problemen uitwisselen.

    Ik heb een wat oudere pc(let's be honest, je pc is al oud als je 'm bouwt!)

    amd 64 3500 (2.21ghz enkel core)
    nvidia nforce3 chipset mobo (msi neo, socket 939)
    2gb ram
    256mb agp 7800GS videokaart
    Audigy ZS platinum audiokaart
    + ehome remote 2005, met de leer functie

    Aan media software heb ik geinstalleerd:
    Xp MC 2005+rollup2
    Mediaplayer 11
    Power dvd 7
    RemoteKC
    Transcode360

    Tot mijn verbazing werkt t allemaal heel soepel(ik heb er ook de offciele ehome remote bijgehaald), en t kiezen etc gaat allemaal goed. Natuurlijk zitten er nog wat kleine zaakjes die ik graag wil veranderen of als probleem ervaar.

    Ten 1e in de xp setting zie je bij mediacenter ook mediacenter programma's. Kun je die los kopen of kun je huidige software daar in plaatsen? En hoe werkt dit dan!?

    Ten 2e werkt mediacenter alleen met MS mediaplayer of ook met bv winamp voor audio!?

    Ten 3e ik had al powerdvd gekocht voor mijn oude xp setup, en persoonlijk stukken beter als mediaplayer 10. Die heb ik nu geinstalleerd. Daarna heb ik mediaplayer 11 geinstalleerd(ik dacht nieuwer is beter). Nu de vragen welke player gebruikt mediacenter?
    Powerdvd of mediaplayer11, en kan je dat ergens veranderen!?

    Ten 4e ik heb behoorlijk wat muziek in de loop der jaren aangeschaft/legaal gedownloadt en cd's geript en op mijn pc geplaatst(ruim 3000 albums/singles/mcd). Ik speelde eerst alles af met de gratis winamp variant. Nu wordt alles dus door mediaplayer 11 afgespeeld, MAAR hij leest alles in zijn library via de idTags, en laten deze nou net niet helemaal kloppen bij de muziek die ik er zelf opgezet heb(met andere worden, gewoon geen idTag.) Hoe kan ik op een simpele manier idTags toevoegen/veranderen. Want ik heb nu 1 map met onbekende artiest waar tig nummers in staan, waarvan er dan weer 300x nummer 1 staat.. 300x nummer 2, etc etc. Daarnaast kloppen een aantal genre beschrijvingen niet, sommige bands worden omschreven als alternaterock, of alternatepunk, of punk of metalpunk.. en dat terwijl ik op mijn pc mooie mapjes heb gemaakt met rock, punk, metal, hardcore, pop etc etc. Dus ik wil ook graag de genre beschrijving kunnen aanpassen.

    Ten 5e bij mediaplayer 10 zat er een lelijke visualisatie plugin bij. Ik heb bij 11 meteen een nieuwe gedownload die er op mijn pc super uitzag, maar in mce geen visualisatie. Hoe kan dit!?

    Ten 6e ondertiteling of audiostream veranderen TERWIJL je een film kijkt. Soms wil je ff switchen tussen dts of dbs, of ben je gewoon vergeten de subtitles aan te zetten. Kan ik hier toesten mee programeren!?

    Ten 7e ik zat ook te kijken naar t online gebeuren en ik dacht leuk even uitzending gemist kijken, zegt ie geen tv etc gevonden, maar ik kijk 'm toch vanuit internet.. daar heb ik dan toch geen tv-decoder voor nodig? Zelfde verhaal met radio, iets wat vanuit internet komt..? Ik ben voorlopig nog niet van plan om een tv/radio kaart te kopen. edit dit heb ik opgelost door mediaplayer 11 toegang te geven tot internet.. toen werkte alles ineens. Maar hoe krijg je nu andere websites/radios erop zoals uitzending gemist/radio538 die je dan zo kan bedienen?

    Ten 8e er zitten standaard een aantal shops/sites in. Als ik bij freerecordshop kom, dan kan ik wel muziek kopen maar ik kan (terwijl dat wel wordt aangeboden) geen muziek beluisteren. En dit geldt voor al die shops/sites die er standaard instaan.

    Ten 9e hij geeft soms ook aan dat je voor bepaalde handelingen/sites internet verbinding moet hebben, en die staat natuurlijk gewoon aan!

    Ten 10e hoe krijg je mce uit slaap stand? Ik had net telefoon, alles in screensaver mode, ik wil er weer uit en mijn pc reageert alleen het beeld bij mce blijft zwart, en ik kom er niet meer in of uit! edit dit is 2x voorgekomen, tijdens het kijken van een film.. na reboot gewoon verder kunnen kijken.

    Ten 11e en voorlopig tot slot. Ik heb offcourse ook een 360 en die werdt toen hij aanstond meteen herkent door MCE. Maar ik heb mijn 360 helemaal niet op mijn pc aangesloten. Na wat handelingen begon hij meteen mijn muziek-map in te lezen, mijn foto's en enkele avi's/xvid van oude series. En hij speelde ze ook gewoon correct af! Maar is dit allemaal via infrarood gegaan of zo!? Ik wel een wi-fi pci kaart maar die heb ik nog niet geinstalleerd.

    pfview.. okay.. dat was t dan weer eventjes
     

Deel Deze Pagina