1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lost Odyssey [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Shizzel, 17 mei 2008.

  1. Shizzel

    Shizzel Guest

    [​IMG]
    Met dank aan !Willem_Fable! voor de startpost!

    Naam
    Lost Odyssey

    Platforms
    Xbox 360

    Uitgever
    Microsoft

    Developer
    Mistwalker

    Genre
    Turn-based Role-playing

    Release datum
    3e kwartaal 2007


    [​IMG]


    [​IMG]




    [​IMG]

    [​IMG]

     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dit spel is een must play voor mij, maar heb op moment al genoeg spellen die ik nog moet spelen en wil naast gamen ook tijd voor andere dingen hebben nog, maar ga hem zeker nog een keer kopen.

    Zijn er toevallig mensen die hem hebben en willen verkopen? Kom hem namelijk niet zo vaak tegen op de x-bazar en dan is hij meestal snel weg (positief natuurlijk dat dit gebeurt, zegt iets over kwaliteit van het spel)
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Als je nog steeds interesse hebt... ik ben bijna aan het einde. Ik verwacht dat ik binnen een aantal dagen het spel heb uitgespeeld. LO is me super goed bevallen tot nu toe. Verslavend, spannend verhaal en vette graphics. Ik ga alleen niet alle items zoeken voor een achievement; dat is echt typisch iets voor JRPGs. :)
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  4. Alwinter

    Alwinter pwnranoia

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betekend die "J" in "JRPG"?

    EDIT:
    Sorry, ik weet, eerst Google, dan vragen -.-'.
    "Japanese"

    Het is nog vroeg.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Geef maar een PM als je ermee klaar bent met je prijs want ik heb nog steeds interesse.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb het spel voor 35,50 incl verzenden gekocht bij Play Asia.

    Af en toe zijn er van die spellen waarvan je weet dat je ze eigenlijk moet halen en het toch steeds niet doet. LO is zo'n game. Maar uiteindelijk toch besteld en gisteren lag ie op de mat. Wat een spel! Ik heb er nu ruim een uur opzitten en het is voor mij echt de perfecte mix van oldschool J-Rpg meets next gen.

    Het varieren van camerastandpunten, ook in de gevechten en de interactieve rings maakt het hele turnbased principe vele malen spannender. Echter daarnaast blijft het gevoel van de oude FF's sterk aanwezig. Want laten we eerlijk zijn, veel vrijheid is er niet, je volgt 'gewoon' het verhaal van de held en kijkt hoe het zich ontwikkelt.

    Vette cutscenes, mooie graphics, heerlijk combatsysteem en een oldschoolfeel. Tot nu toe echt een topspel wat met kop en schouders uitsteekt boven Blue Dragon en Enchanted Arms en ook beter is dan Eternal Sonata (die ik wel beter vond dan de eerste twee).

    Hoe is jullie ervaring naarmate je het spel verder speelt? Blijft het boeien?

    Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ik de eindcredits van GTA voorbij zie scrollen :+

    edit: wat is trouwens de default taal waarin je hem dan ook het beste kan spelen? Hij staat bij mij nu op Japans.
     
  7. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind hem zeker nog steeds boeien, ben nu een beetje bezig met alle skills te leren en alle optional bosses te verslaan.
    Skills wordt nog best lastig omdat ik nu 91 seeds heb verzameld, ik moet er dus nog 8, maar ik denk dat er daarvoor maar even een walkthrough bij ga pakken.
    Het verhaal blijft wat mij betreft goed en ik zit nu toch wel bijna op het einde denk ik...zit ongeveer op 60 uur speeltijd. Ook de dreams vind ik erg leuk gedaan en die blijven ook leuk om te lezen.
    Ik speel hem zelf gewoon op engels, maar dat is meer omdat ik geen zin heb om constant de ondertiteling te lezen, bij het engels kan ik ook gewoon luisteren, bij het japans wordt dat lastig :)
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Eigenlijk vind ik het niet erg als een spel lineair is. Tegenwoordig komen er meer games uit per maand dan vroeger en heb ik ook minder tijd en vind de main story toch belangrijker dan de sidequests. Het gevoel van de oude FF's spreekt mij erg aan, nu krijg ik nog meer zin in deze titel (ben momenteel weer bezig met FF9)

    Maar waarom vind iedereen Eternal Sonata zo geweldig (op de graphics/muziek artstyle na dan?)

    Ik vond het een vermakelijke game, maar niet meer dan dat. Combat is zeer eentonig. Je hebt weinig opties. Het is knopje rammen tot je een combo gevuld hebt en dan druk je een ander knopje 1 en kun je 2 spells doen in licht en 2 in donker.

    Bij enchanted arms en Blue Dragon (op hard) komt er meer taktiek bij kijken en heb je meer opties.

    En ook het verhaal van ES is achteraf gezien als je hem hebt uitgespeeld heel slecht.

    Waarom gaat Count Waltz als hij alles heeft wat hij wilde om de wereld te overheersen en als hij een heel leger heeft de strijd 1vs3 aan met de party? En dan het einde dat gaat helemaal nergens over. Ook het lotje dat Polka trekt en aan de bopom hangt wordt niet goed uitgelegd, en dat Frederick zich tegen de rest keert slaat helemaal nergens op.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind ES voornamelijk erg leuk omdat ik het tegelijk met mijn zoon kan spelen. Erg vet gedaan dat een andere speler een partymember kan zijn (dus alleen tijdens een gevecht). Volgens mij is het echt een super simpele optie om toe te voegen, maar dan is ineens een rpg met twee man spelen stukken leuker!
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja dat is waar.

    Kent iemand Tales of Destiny nog? Ik vond het een geweldige rpg qua gameplay maar hij
    kreeg slechte reviews. De gameplay was sidescrolling random battles real time en kon ook met zijn 2en.

    Of Secret of Mana met zijn 3en helemaal tof. Zouden ze vaker moeten doen in games.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Moet zeker niet moeilijk zijn om toe te voegen, ik bedoel: Zoals hierboven al gezegd werd het in 1993 al gedaan in Secret Of Mana op de SNES.
     
  12. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dat dan? Kan je dan met 2 controlers 1 poppetje besturen ofzo?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope. Op het moment dat het spel overgaat in een battle dan moet je normaliter in je eentje het hele team besturen. Echter als je ES met meerdere personen speelt dan is de andere speler 1 van de andere personages uit je team. Het rondlopen in het spel zelf doet alleen player 1.
     
  14. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    ok. klint leuk. Ik ben namelijk best geinteresseerd in deze game. Lijkt me een van de betere RPG's.

    Maar ik wacht denk nog even, tot hij nog wat goedkoper wordt :)
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is dus bij Eternal Sonata he. Niet bij LO ;)

    LO is trouwens bij Play-asia 35,50 incl verzenden en dan krijg je direct zo'n dikke box :)
     
  16. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    ok :) verwarrend dat het dan in dit topic is 8)

    Maar ik ben aan 't sparen voor nieuwe tv dus zit er voorlopig nog even niet in. Is trouwens best een mooie prijs. Want het zijn toch 4 schijfjes?
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    klopt en als je hem hier in de winkel koopt krijg je zo"n normaal hoesje met 3 dvds op elkaar gedrukt en 1 los in een papieren hoesje. als je hem bij gamehubs of Play-asia haalt krijg je een mooie dikke case
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Bij deze gedaan. :)
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    LO is ook zeker mijn favoriete RPG op de 360. Eternal Sonata vond ik ook best goed maar het grootste minpunt waren idd de eentonige gevechten. Probleem is wel dat er tegenwoordig zoveel goede games in een rap tempo worden uitgepoept, zeker als je multi-console gamed is het soms erg lastig om alles bij te houden. Ik zit nu in LO op disc 3 en ik hoop eigenlijk dat ik hem volgende week heb uitgespeeld voordat Rock Band op de mat valt, anders beland het spel weer voor een onbepaalde tijd op de kast. En vooral met RPG's is dat best kut omdat je dan weer helemaal in het verhaal moet komen. Maar dit is wel een spel waar ik, net als vaker met games in dit genre, klaar mee ben op het moment dat ik hem uitspeel. Ben absoluut niet van plan om alle items/skills/whatever te verzamelen voor een paar nutteloze Achievements. Er gaat zonder die dingen al genoeg tijd zitten in een game als deze :)
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik heb hem inmiddels uitgespeeld (900 ptn totaal) en heb genoten van begin tot eind. Tijdens dvd 4 word je wel wat meer los gelaten, wat ik jammer vond, maar daar staat tegenover dat de finale erg vet is en dat de outro alle eindjes mooi aan elkaar knoopt. Het voelt echt aan als een afscheid van een groep waar je lang samen avonturen mee hebt beleefd. Ik kan alleen maar hopen dat er met de overblijvers ooit een vervolg opgezet wordt.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2008

Deel Deze Pagina