Soul Calibur IV [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 15 aug 2008.

1. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Startpost gemaakt door : Supremacy NL

Soul Calibur 4

Uitgever: Namco Bandai Games
    Ontwikkelaar: Namco Bandai Games
    Genre: Vechtspel
    Release: 31 juli 2008
    Consoles: Xbox 360 en Playstation 3
    Online modus: Ja

Informatie:

De Soul Calibur serie begon zijn bestaan op de Dreamcast en was daar een groot succes. Het grote verschil met andere vechtgames is dat de karakters in Soul Calibur niet met hun vuisten, maar met hun eigen unieke wapens vechten. Zo hebben karakters zwepen, enorme bijlen, zwaarden, staven, etc. Een tweede deel was dan ook al snel in de maak die uiteindelijk uitkwam voor de Playstation 2, Gamecube en de Xbox. Deze titel was ook populair, maar net iets minder dan zijn voorganger. Een derde deel van de serie kwam exclusief uit op de Playstation 2, aangezien deze daar de beste verkoopcijfers genoot. Het verhaal van de serie draait om twee legendarische zwaarden met ongekende krachten, Soul Edge en Soul Calibur.

De strijders die elkaar tegenkomen in de queeste om de macht van deze wapens te gebruiken voor hun eigen doelen is het resulterende vechtspel. In het vierde deel in de serie gaat dit verhaal door en zullen in ieder geval Ivy, Mitsurugi en Nightmare uit de vorige games terugkomen. Er zullen ook absoluut de nodige nieuwe karakters in het spel zitten en hebben vijanden verbeterde kunstmatige intelligentie en zijn er realistische omgevingen met interactieve levels te vinden.

Meer info:

In een bijzonder verrassende aankondiging maken Lucasarts en Namco bekend dat Darth Vader en Yoda hun entree zullen maken tot het Soul Calibur universum. Niet samen, maar in respectievelijk de Playstation 3 versie (Darth Vader) en de Xbox 360 versie (Yoda).

Soul Calibur IV, het vervolg op een van de beste beat-em up's ooit, zal naast een uitgebreide singleplayer ervaring ook online te spelen zijn op de PS3 en Xbox 360. Dat vertelde de director van het spel, Katsutoshi Sasaki, aan EGM Magazine. Volgens hem willen de fans van Soul Calibur maar al te graag via internet een robbertje vechten met elkaar waardoor Sasaki het gewoon niet over zijn hart kon krijgen om deeltje vier zonder online multiplayer in de winkels te laten verschijnen

Verder laat de man ook weten dat we niet alleen met de vaste personages uit Soul Calibur IV online zullen kunnen gaan, maar dat je ook met je eigen ontworpen vechtersbaas aan gevechten via internet zult kunnen deelnemen. Het enige waar Namco Bandai op dit moment nog over twijfelt is of we onze custom characters ook zullen kunnen ruilen met andere spelers. Soul Calibur IV zal dit jaar in de winkels moeten liggen, een precieze datum blijft nog even uit.

XBW Gamepage:

Soul Calibur IV xbw gamepage

Screenshots:

Filmpjes:

Soul Calibur IV Teaser (website Gametrailers)

Deel 1

_0/_0/

2. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Om even door te gaan op de andere thread: Taki's AA is snelste aanval in het spel, geloof ik. Dan gebruik je haar niet goed als Kilik sneller is.

3. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb t spel net 2 dagen ofzo..misschien dat ik kilik daarom chill vind...maar opzich vind ik yoda meer een noob character vanwege zn hoogte...want je kan m nieteens weg gooien en zo heeft hij de opening dat wel bij jou te kunnen doen. en dan hebik t nieteens over zn cheapshots ( Y+B, -> Y+B)

net even geprobeert met die samurai dude...ff ze naam kwijt...hij speelt ook relax...makkelijk op lange combo's te maken.

iemand enig idee hoe je Yoshimitsu unlocked? want je kan m niet kopen in character creation volgens mij?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je bedoelt Mitsurugi denk ik :)

5. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Geen probleem aangaande Kilik. Toen ik deel 2 net had en op zoek was naar een main character kwam ik ook uit op hem. Met hem heb ik de singleplayer toen gedaan. Die overigens leuker was in deel 2 dan 4.

Yoda is een belabberd character, niet omdat hij 'cheap' is, maar puur omdat hij bagger is. Het enige wat wel enigszins aardig aan hem is, is het feit dat hij een redelijk RO move in 6B heeft als je niet oppast dan. Sidesteppen en hij dondert er zelf in.

Dat is beginners character #2. Cervantes is #3. Geen probleem natuurlijk, maar als je online speelt in de lage lvls zijn dat de enige die je ziet.

Gewoon kopen.

6. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    yeah mitsurugi al 5 gevechten tegen gekomen net..kilik 2 keer en cervantes 0....heb tot mijn grote vreugd the aprentice unlocked, wel geinig dat ze die erin gegooit hebben:p

maar verder weet ik nog nietecht welk char mn main word...
    opzich speelt yoshimitsu ook wel lekker (NET GEKOCHT IDD, haha8)) maar zn combo moves zijn echt verschrikkelijk om uit te voeren...ook nog niet tegen gekomen online

ga maar weereens verder spelen:thumbs:

7. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Vrij gemakkelijke characters: Kilik, Cervantes, Mitsu, Siegfried & Nightmare, Mina, Lizardman

Als je net begint, zou ik (voorlopig) wegblijven van: Setsuka, Ivy, Yoshi, Zasalamel, Tira, Voldo.

De rest zit er tussenin.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zasalamel is best goed te doen hoor als beginner

vind zelf Talim, Xuanghua en YunSeung ook wel goede startcharacters, of een cassandra/sophitia

9. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Talim en X doen niet zoveel damage, dus moeten veel hits scoren willen ze winnen. Yun is niet gemakkelijk voor een beginner. Hij heeft goede combo's, goede moves (Crane mix-up is top), maar is wel lastig effectief te gebruiken.

10. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gister dit spel gehaald. tot nu toe vind ik hem minder dan de vorige versie maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hier nog ff aan moet wennen want er zijn nog veelste veel dinge die ik niet begrijp.
    als ik een karakter maak lukt het mij niet om skills toe te voegen. nou het lukt wel maar als ik save gaan ze weer weg omdat ik niet genoeg punten heb of zo iets? kan iemand mij ff uitleggen hoe dat werkt. en ik weet ook niet hoe je nou een harnas kan slopen van iemand.

11. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    die skills moet je zegmaar "kopen" met de punten die je krijgt als je character een level stijgt.
    dat kan je doen doormiddel van, story mode, arcade, de tower...gewoon veel vechten met een bepaald character;)

en dat harnas slopen doe je gewoon tijdens gevechten...je kan je tegenstander hoog, midden of laag raken waar, zoals je al kunt bedneken, een stuk armor zit....gewoon vaak genoeg in een match zn hoofd buik of benen aanvallen en de stukken armor vliegen eraf...staat trouwens een klein balkje onder die soul gauge, 3 groene streepjes, en dat is de armor van t hoofd, middel, of benen.
    sloop je een stuk armor gaat er een streepje weg.

en mensen..die aprentice....veeeeel te overpowered....die force powers zijn echt tof maar een normale match met Mitsurugi ofzo duurt een halve minuut ongeveer, ik had 2 matches gespeeld, allebei binnen 15 seconden gewonnen zonder ringout:9

speel nu met Yunseung, behoorlijk vette style met die stances en die aanvallen die eruit voort komen:D...zou mn nieuwe main kunnen worden:9

12. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Apprentice is niet overpowered, alhoewel ik toegeef dat de pc er aardig meespeelt.

Yun is stijlvol inderdaad. Ben benieuwd wat je ermee kan.

13. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt het dat je een aantal SP Achievements ook online kan halen samen met iemand in een Player Match?

14. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Heeft er iemand tips voor de 20e floor in tower of souls?
    Dat is een gevecht met yoshimitsu en nog 1, zij blokken de hele tijd en af en toe gaat er bij zo'n block health van jezelf af.

15. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    pffff...ik kom nietecht vooruit in de tower...ben opde 35ste
    ben ik gewoon te slecht of zijn die mannetjes gewoon te goed, want bij sommige krijg je geeneens de kans om een attack te doen...trappe je in 1 keer de ***** in met een combo:9

vaslspelers

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een mitsurugi mannetje gehaald en met m al een skilllevel van 9, toch kan ik niet alle skills toevoegen. Waar zie je de punten die je besteed?

en hoe haal ik deze achievement:
    45. The Controller: Get Soul Calibur (Final Form) - 20 points

Graag antwoorden in een spoiler.

Daarnaast is er nog een achievement van alle illustrations kopen. Ik heb reeds alle beschikbare gekocht maar geen gs. Speel je later meer vrij oid?

Verder echt een ontzettend gaaf spel en zeker een waardige opvolger. Erg leuk om al die extraatjes te kopen.

Skills en ch.creation moet ik me nog echt in verdiepen, iemand tips?

17. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    heck this: http://www.xbox360achievements.org/game/soulcalibur-iv/guide/

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vaag....gisteren nog op de site gekeken en zag toen niks staan en kreeg de melding 'game nog found'.

tnx!

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Had ik ook toen ik wou kijken wat voor achievements deze game had (wil deze misschien gaan kopen/ruilen) ze hebben het namelijk aan elkaar geschreven ;)

20. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Iemand zin om deze Achievements vrij te spelen in een Player Match:
    30G - World Class Fighter
    Fight against 20 different fighting styles (Online).

10G - Phoenix
    Win with all equipment destroyed.

30G - World Traveler
    Fight on all stages (Online).

10G - Iron Hammer
    Land an attack on a taunting opponent.

Ik weet niet of er nog meer vrij te spelen is, maar dan hoor ik het wel. :)

Deel Deze Pagina