1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Borderlands [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Alizor, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Eh dit is ook geen WoW. Het is hier heel makkelijk te zien of een wapen goed of slecht is. Daar heb je de damage voor. Kleine blik op de hoeveelheid kogels (een machinegun met 12 kogels is redelijk waardeloos) en element en klaar.

    Hoef je geen 'kladblocje' voor te gebruiken. :)
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  2. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Sorry helemaal overheen gelezen! Zal het makkelijk uitleggen, hopelijk :p

    Als hunter wil je of pistolen of snipers, andere guns kan ook natuurlijk maar daar ben je lang zo goed niet mee omdat je niet echt talents hebt die dat direct ondersteunen.

    De wapens werken eigenlijk heel simpel. Check de aller eerst de 3 stats dan mag size en dan het element.
    Damage - Accuracy - Fire Rate - Magazine size.

    Hoe hoger de damage hoe meer damage je doet uiteraart, maar als een ander wapen vind die iets minder damage doet maar bijvoorbeeld dubbele fire rate heeft zul je veel meer damage met die doen.
    Op een sniper wil je echt niet minder dan 95% accuracy want dan mis je gewoon schoten terwijl je strak op iemand's kin mikt. Maar met een repeater kan dat weer wel, omdat je toch vaak veel sneller schiet en je 7 keer meer totaal ammo hebt, als er zoiezo al een scope opzit.

    Qua accuracy werkt het heel makkelijk in deze game, als je naar je crosshair kijkt zie je waar je kogel(s) terecht kan komen. Hoe meer van je target je hierin krijgt hoe groter de kans dat je raakschiet. Je kunt het zien als een zaklamp, als je dichterbij de muur loopt word je lichtveld steeds kleiner, hetzelfde principe gaat hier op allen is je lightveld je crosshair. Veel scopes showen dit ook btw.
    [​IMG]
    Een goede (lage) Recoil is ook wel aan te raden. Recoil is zeg maar de terugslag als je schiet. Met bijvoorbeeld een shotgun word je hele crosshair soms 2-3 keer zo groot als na een schot, als je dan nog snel een keer schiet terwijl hij zo groot is zullen alle kogels verspreid over dat vlak komen, zelfde geld natuurlijk voor alle guns. Dit is niet zo als je in scope of ironsights zit btw, dan gaat je beeld gewoon heen en weer, maar je blijft schieten in je schietvlak.

    Als hunter wil je ook zeker hoge crit, samen met je talents kun je, zeker in de DLC, de meeste super badguys in een paar headshotjes omver blazen waar je anders veel langer mee bezig bent.

    Dan heb je nog reload snelheid, sommige guns hebben een hoge fire rate maar weinig kogels in hun magazijn en trage reload speed. Dus dat betekend dat je alsnog traag schiet!

    Verder heb je nog de elementen, velen vinden dit verwarrend maar het is eigenlijk doodsimpel.
    Het nummer betekend keer de damage, dus een gun met 400 damage en X2 Fire doet dus 800 Fire Damage op een normaal target als het effect afgaat. Je zult wel altijd met elke kogel dat element's 400 damage doen, die X2 word toegepast na hoeveel kans er op dat wapen zit.
    Er staat in de text dan ook een Chance To blabla. Je hebt: gewoon Chance, Higher, Very High en Highest Chance. Met highest word bij bijna elk schot het element toegepast , bij normaal soms.
    Bij rocket launchers en oranje snipers word het element altijd toegepast, mits je heel snel met sommige snipers schiet dan slaat hij soms wel's een kogel over.

    Corrosive werkt goed tegen alle vijanden met armor, dus alle Lance en bijvoorbeeld die Alpha Skags. Devastors, Chemical Lance en groene skags zijn imuum or zeer resistant voor Corrosive. Ook geeft corrosive een debuff op het target als de groene nummers zien lopen die een 15% extra damage bonus geeft op die target.

    Fire is heel goed tegen "flesh" dus bandits en skags maar eigenlijk de meeste dingen brandden gewoon goed. Vuur skags (die grote oranje) en Pyro Lance zijn hiervoor resistant. Verder word Fire gezien als het "overpowered element" zeker een Hellfire SMG, FireHawk repeater of Volcano Sniper is zeer sterk tegen bijna alles.

    Shock is een beetje zo-zo, niet slecht maar ook zeker niet zo goed als fire op flesh of corrosive op armor. Het eet wel heel snel door shields heen en de damage ticks gaan iets langer door. Shock lance, Shock Skag en (volgens mij, zelf niet gecheckt) die Drones zijn zeer resistant.

    Explosive is een all-round element maar doet minder damage en laat geen tikkend damage effect achter, maar doet wel damage naar vijanden in de buurt van je schot.
    Vooral van explosive headshots "stumblen" vijanden even, wat de meeste superbad een lachertje maakt met een goede explosive sniper

    Als je wilt kan ik je best een lading wapens en classmods geven, heb bijna alles wel zo'n beetje nu denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  3. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Al wat pearlescents gevonden dan? :eek:
     
  4. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nein -.- nog niks echt heel geweldigs in deze DLC. Ik bedoelde ook level 48 stuff ;)!

    Zo ff Crawmerax doen, er is nog plek als iemand wilt.
     
  5. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mooie uitleg Mr. D! :)
     
  7. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou Crawmerax is dood wat een episch gevecht zeg!_O__O__O__O_

    Dit ga ik zeker heel wat vaker doen, zeker met al de loot die hij geeft
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Is dat die L64 optionele boss ?
     
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Yap :)



    EDIT: Hier nog een screenie trouwens van de hoeveelheid loot die hij uitkotst.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  10. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Bedankt voor de duidelijke uitleg! Hier kan ik zeker wat mee. Heb je van het weekend tijd om wellicht wat te knallen? Ik heb het idee dat ik nog zat kan leren over het wapensysteem in deze game! Ik ben nu druk bezig lvl 61 te worden zodat ik ook eens mee kan knallen om die Crawmerax te verslaan. Gisteren de DLC gelijk op Playthrough 2 gezet en het is idd een wereld van verschil. Het levelen gaat een stuk sneller, de game is uitdagender en ik vind veeeel betere guns.
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm ligt eraan ;) Ik ben zaterdag en zondog bij vrienden dus ken daar niet echt Borderlanderereren.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Krijg je wel de tijd om dat allemaal te bekijken en op te rapen. Of is die loot zo weg ... ?
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt gewoon alle tijd, loot blijft oneindig liggen net als in de rest van de game.


    EDIT: Je kunt ook nog shit verkopen in de buurt ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Schieten eigenlijk van de Combat rifles eigenlijk alle/de meeste 'assault rifles' in burst en enkel die met 'machine gun' in hun naam gewoon full auto? Had het voordien niet opgemerkt bij Hunter & Siren class, maar ik vind als Soldier 85% burst Combat Rifles precies..
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nah er zijn tonnen met prefixen voor de guns, je kunt vaak al aan de fire rate en magazine size zien of het burst, singe shot of gatling gun stijl is :)

    Vind zelfs ook aleen de machine guns fijn burst is soms wel handig met hoge accuracy maar dan houd het ook wel op.


    Misschien vind je hier wat je zoekt : Weapon Prefixes
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben op m'n Brick deze spec
    Niet echt de meest originele maar het werkt goed. Die ene punt in Liquidate is voor de Blast Master Class Mod ;)

    Denk dat ik nadat ik m'n Brick heb gegeared eerst m'n siren ga levelen die dan zoiets word. PhaseStrike is best nuttig voor veel vijanden

    De officiele talent calc ondersteund geen Moxxi DLC btw, dus daar mis je twee punten. Die van 87bazillion kun je de dmv de nummers in het adres te verranderen de talents zelf toevoegen. Helaas is die sinds een maand voor game launch al niet meer accuraat 8)

    EDIT: Wat is jouw spec dan? :)
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Die Brick is de enige klasse die ik nog niet heb geprobeerd, maar met je setup ziet hij er wel een beest uit!

    Om maar iets te noemen voornamelijk dan die Unbreakable (lvl5): When your shield is depleted, you gain 5 seconds of powerful shield regeneration. At level 5 this is at a rate of +15% Shield Strength regenerated per second.

    Dan kan je toch theoretisch gezien amper doodgaan toch, aangezien telkens je shield neer is, het automatisch weer voor 5.15=75% vult? Ok het vullen gebeurd niet insta maar over 5 seconden maar dan nog! Als ik het zo lees lijkt het me best (te?) sterk!

    Dit is m'n Siren build, daar zijn opmerkingen over te maken aangezien ik bv inzet op Mind games om enemies met bullets te dazen maar dan niet op fire rate en bullet dmg increase. Maar ik heb echt een aparte speelstijl met haar me eigen gemaakt die me erg goed ligt, en ik vind haar ook zo leuk spelen omdat het net zo'n versatile klasse is.
    Ik gebruik eigenlijk enkel snipers & SMGs. Phasewalk is genoeg gebufft om continue ter beschikking te staan, zij het voor gekke AoE damage, voor een escape run met Inner Glow of een ninja aanval met insane melee damage.

    Dit is m'n (beoogde) build voor Mordecai. Ik snipe eigenlijk altijd met hem, zelfs op close range. En dat in combinatie met constant je (geupgrade) vogel kunnen uitsturen is echt handig. Increased magazine size is echt handig, maar ik kan er zelf eigenlijk geen skill point(s) aan opofferen.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Speel deze game eigenlijk alleen maar co-op even de nieuwe content gehaald. Tot nu toe erg vet.

    Zo speel is m'n roland :) link
     
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Unbreakable is eigenlijk niet zo heel geweldig, om een tweede keer te activeren moet je schild eerst helemaal vol zijn. Anders zou je constant die regen hebben :+
    En omdat hij zo gigantisch is pakt ie ook veel meer damage, zeker als de vijand veel machine guns, shotguns en SMGs heeft heb ik toch vaak het gevoel dat ik veel meer damage op m'n Brick met tank talents pak dan op m'n scharminkel van een Mordecai:b:

    Je siren build is wel lekker maar misschien mis je toch wel wat hele goede talents, vooral QuickSilver, High Velocity en het super overpowerde Phoenix. Maar aangezien je echt een Assasin build hebt neem ik aan dat je vooral phasewalkt en iedereen in hun nek phase striked? :) (In dat geval zou ik mindgames skippen en voor de volle drama entrance gaan)

    Voor je Mordecai zou ik toch wel ff een keer kijken om Relentless te nemen, die talent is echt supergoed ;)! En zelfs met maar 1 puntje krijg je er heel veel profijt van (meer punt voor punt waarde als 2 of meer bijv) Mja dan zit je weer met je Sniper CMod als je die uit focus haalt :'-(
    Al's met een Skullmasher sniper geschoten? :) Instant Bloodwing met elk schot zowat, met jouw build word dat echt dikke daze spam.

    Mijn Mord is zelf Gunslinger en vind persoonlijk dat hij het meeste damage van iedereen zo doet, vijanden vallen echt belachelijk snel neer en met oneindige pistol ammo is het heerlijk maaien.


    Haha jij hebt zeker je turret altijd staan? :cool: Lijkt me best leuk spelen zo, denk dat mijn Roland niet veel anders word *)
    Misschien toch een puntje uit assault halen en in Guided Missle doen, 1 punt erin betekend 2 missiles in 20 sec dus dat is best veel, zeker als ie continue staat.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina