1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Game Capture & Game Montages [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 20 okt 2010.

  1. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32


    [​IMG]

    [gb]Algemeen[/gb]
    Game Capture is het opnemen van je gameplay door mede van een capture card vanaf de Xbox, Playstation en Wii of een capture programma voor de PC.
    Hier zijn verschillende mogelijkheden voor, deze zullen hieronder worden uitgelegd.


    [gb]Informatie=(/gb]
    Ok, ik wil gaan game capture, hoe moet dat?
    Eerst zul je voor jezelf moeten bepalen wat je wil, wil je gewoon een beetje voor je zelf filmen en soms iets op youtube zetten, of wil je echt mooie HD montage gaan maken?
    Aangezien HD capture card duurder zijn moet je dit goed voor je zelf op een rijtje zetten!
    (Met het embleempje HD krijg je op youtube wel meer views.)

    Hier zijn de verschillende opnamen mogelijkheden voor de Xbox, Playstation en Wii.

    Roxio Game capture
    [​IMG]

    De Roxio is de goedkoopste manier om op te nemen, je neemt op in 480P maar kan op je tv nog steeds in HD spelen.
    Ideaal dus voor de mensen die niet te veel waarde hechte aan de kwaliteit van hun filmpjes.
    Prijs: 80 euro, Hier te koop

    Roxio Game capture HD Pro
    [​IMG]

    Dit is de verbeterde versie van de roxio, deze variant kan namelijk wel in Full-HD opnemen.
    Je kunt ook opnemen via HDMI kabels, iets wat natuurlijk heel fijn is.
    Prijs: 130 euro, Hier te koop

    Hauppauge HD Pvr:
    [​IMG]
    Dit is de capture card waarmee je Full HD kunt opnemen, ook kun je met deze capture card in 5.1 surround sound opnemen mocht je een installatie daarvoor hebben.
    Je sluit alle kabeltjes aan, en neemt op.
    Deze Capture Card is ook in Nederland te koop voor een prijs van ongeveer 150 Euro.
    Je hebt 2 versies, de gewone en de gamer edition, het verschil tussen deze 2 is dat de gewone een infrarood sensortje heeft waarmee je eventueel de zenders van je setop box kan veranderen?

    Intensity Shuttle:
    [​IMG]
    Van deze weet ik eerlijk gezcht niet zoveel af, alleen dat deze ook Full HD kan opnemen en ook HDMI!
    Hij zal denk ik ongeveer even duur zijn als de Hauppauge.
    Deze werkt wel alleen met usb 3.0

    [gb]Voorbeeld Opnamens[/gb]

    Spawn HD-720
    [​IMG]
    [​IMG]


    [yt]Qfb7FI2xtMY[/yt]

    Roxio GameCapture:
    [​IMG]

    [yt]rIHr1j8Brnw[/yt]

    Hauppauge HD Pvr:
    [​IMG]

    [yt]JtkczfFlEeg[/yt]

    Intensity Shuttle:
    [​IMG]

    [yt]AsI5c-_nXME[/yt]
    [yt]U-bZjRhicFk[/yt]

    [gb]Overig[/gb]
    Nu heb je een van deze apparaten aangesloten, maar nu kun je alleen op een klein preview schermpje spelen:eek:
    Dit kun je oplossen door mede van de AV splitters, die sluit je aan op de uitgangen van de capture device, op 1 van de 2 splitter ingangen sluit je de Xbox kabel aan, en op die andere een kabel die naar je tv gaat, probleem opgelost.

    Bewerking:
    In dit topic kun je alle info vinden voor bewerking enz. klik
    [gb]Verder[/gb]
    OpDeze site staat gratis software die je ook kunt gebruiken voor opnemen, streamen en bewerken van je game footage, als je de Vbox 2 hebt kun je deze software het beste gebruiken:)
    Ga je filmpjes niet hoger upscalen dan dat de capture card aankan, dat is lelijk!
    Mocht je vragen hebben stel ze gerust in dit topic, en mocht er iets ontbreken in de startpost pm me maar:)
    En aangezien dit een xbox forum is besteed ik in dit topic geen aandacht aan pc capture.

    [gb]Vorige delen[/gb]
    Deel 1

     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Goede startpost :) Ik zal kijken of ik dingen kan toevoegen misschien iets over de montage programma's vertellen.

    Ik zal de info van de intensity shuttle aanvullen
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een hele tijd geleden een topic aan gemaakt over montages en software daarvoor, weet niet of die klopte toen of nu maar zal hem effe op zoeken, scheelt toch wat werk:9

    Edit: Jeuj, gevonden.
    is zelfs nog gister in gepost 8)
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=131444
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  4. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zal het in de start post zetten zodat ze in dat topic dingen kunnen vragen over de montages enz.
     
  5. scmogc0

    scmogc0 NDS Lite te koop

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb aantal maanden terug een dazzle gehaald, getest maar ik kreeg het niet werkend met mijn 360.
    Beeld en geluid via AV kabel en naar me tv via HDMI.
    allemaal tutorials gevolgd, maar nee. het werkte niet.
    Terug naar de winkel... -> Nieuwe gekregen zonder problemen. -> zelfde verhaal -> geld terug. Had daarvoor ook nog ggeprobeerd een EasyCap te bestellen op supermier.nl maar me telefoon was ik kwijt dus geen mogeljkheid om te betalen. Toen ik net die dazzle terug had gebracht lag er ineens een pakketje aan mij gericht op de deurmat. en toen ik hem opende kwam er een easycap te voorschijn. ik dacht wtf. maar oke. na wat research op internet heb ik uitgevonden dan ik alleen kon capturen op 50hz en 60hz is wel het minimum voor de meeste spellen. dus een e-mail gestuurd naar hen: dat ik nie betaald had enz. mail terug: je mag hem kopen voor 10,00 euro (50% korting) of terugsturen.
    ik stuur hem dus terug en heb er nooit meer wat van gehoord. dus misschien over een paar maanden een andere bestellen die wel in 60hz kan capturen!

    las net dat de dazzle niet te koop was in NL maar ik heb hem echt gekocht bij de lokale pc winkel hierzo
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  6. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    als je misschien bungie pro koopt en dan gaat renderen op SD kan je dan later met sony 9 pro naar HD veranderen want ik keek eerst andere filmpjes en zag dat je t kon downloaden toen dacht ik maybe kan ik bungie pro halen(goedkoper).... maar kan dat dus wel???
     
  7. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    De easy cap werkt niet!
    En de dazzle werkt niet via HDMI, alleen maar via de gele kabel.
    En wat is bungie pro?:9, heb je een linkje?
     
  8. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Maar dat werkt alleen met halo games, en dit topic gaat over gamecapture van allerlei games, dus als je alleen halo speelt is dat een goede oplossing, maar voor andere games is het niet relevant;)
     
  10. Jasper31

    Jasper31 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat te kijken naar een capturedevice voor mijn xbox 360. Ik heb hiervoor een Blackmagic Intensity Shuttle gevonden (Via dit forum, vorige versie :) http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/). Deze vereist onder andere een 3.0 aansluiting die ik op deze Macbook Pro niet hebt. Ik heb dus al gelezen dat je dan een kaartje nodig hebt, namelijk zoiets: http://www.agpc.nl/trust-express-card-usb30-trust-p-20060.html Mijn vraag is dus, of het zo zal werken op mijn Macbook Pro of desktop. Ik heb namelijk ook de Hauppauge HD PVR gezien, maar die heeft volgens mij geen HDMI aansluiting, als ik mijn xbox met die component(heet dat zo?) kabel aansluit heb ik dan wel hd beeld? Dus wat lijkt jullie in mijn situatie een betere optie?
    Enkele gegevens:

    Macbook pro (Heb het liefste dat hij hier op werkt.):
    2.4 ghz intelcore duo
    8 gb ram
    Volgens apple.nl zit er een SD slot in

    Desktop:
    Ghz ben ik vergeten
    4 gb ram.
    Heeft een hele poorten/sloten systeem voorop zitten van het merk Eminent.

    Hopelijk kan iemand mij helpen

    [Edit: ik zou natuurlijk ook eventueel voor die kaart van Blackmagic kunnen gaan, is mijn desktop pc daar dan wel goed genoeg voor met die 4 gb ram? Als jullie hiervoor meer willen weten over mijn desktop pc, moet je het maar even laten weten want dan sluit ik die even aan op mijn scherm ;))
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    nee dat gaat niet werken. Het moet een interne usb 3.0 aansluiting zijn. Je moet dus gaan voor de Hauppauge HD pVR

    4 GB is voldoende maar je moet wel een Quad Core chipset hebben (niet alle pc's voldoen)

    Ik heb zelf de intensity shuttle
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  12. Jasper31

    Jasper31 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar die hd pvr heeft geeb hdmi aansliiting of wel? Dit maakt hem anders over enkele jaren nutteloos en geeft mindere kwaliteit vanwege het ontbreken aan hdmi, of zit ik er nu volledig naast?
     
  13. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik denk dat je er naast zit. Ik verwacht over enkele jaren weer een nieuw type kaart die ook 3d HD beelden kan opnemen. Wat zijn je specs van je oc dan kan ik checken of de interne HDMI kaart mogelijk is. Daarnaast heb je snelle HDD's nodig in een raid0 configuratie


    nee die is niet geschikt
     
  15. Jasper31

    Jasper31 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Windows XP Service Pack 3
    Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU
    Kloksnelheid: 2.83 GHz, 3,25 GB

    Als je nog meer wilt weten moet je me even uitleggen hoe ik dat op mijn pc vindt :p. Heb ik eigenlijk geen kwaliteitsverlies als ik zou kiezen voor een HD PVR? Ik speel nu namelijk met mijn xbox met de settings:
    1080p
    Widescreen
    HDMI+A

    Alvast bedankt!
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Hmm ik denk dat je met beide een klein beetje verlies hebt .. ik geloof dat je met de hd pvr en de intensity beide verlies hebt. Intensity kan rond de 720p aan en de hauppauge 1080i
     
  17. Jasper31

    Jasper31 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik er zo over nadenk, is dat eigenlijk geen ramp. Ik ga hem namelijk toch voornamelijk gebruiken voor Black Ops en Reach. Deze bevatten beide een theatermode. Dus dan zou ik het even kunnen aankoppelen als ik iets op wilt nemen. Weet iemand of je bij Black Ops gratis naar je pc kunt uploaden? Want dan moet ik nog eens overwegen of ik hem wel wilt aanschaffen.

    @Fardo,
    Zo die intensity kaart wel werken op mijn pc of niet?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    dat moet ik nog even uitzoeken :)
     
  19. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Eigelijk snap ik hier niks meer van :p

    waarom heb je een HDMI nodig mijn TV heeft HDMI + HD... maar pc niet
    want ik las net alles hierboven en was net aan t overwegen om HD PVR te nemen
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hier wordt ik ook niet veel duidelijker van 8)
    Oké we gaan even vanaf het begin beginnen.

    Je wilt HD opnemen?
    Je hebt een HDTV met HDMI?
    Je hebt een Xbox met HDMI en Component?
    Je hebt een PC?
    Je hebt je PC niet in de buurt van je Xbox?

    Als je hier antwoord op geeft dan kijken we weer even verder;)
     

Deel Deze Pagina