Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hebben het wel over de "nieuwe" films he. De richting die die films opgegaan zijn de laatste jaren. Helaas blijven de Marvel films alleen nog een beetje hangen bij oppervlakkig en standaard.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Flight gezien met Denzel Washington. Beethe mweh gevoel de hele film. Soms serieus, dan weer grappig, dan weer emotioneel, dan weer grappig of serieus. Het voelde een beetje onsamenhangend aan, maar het einde, vanaf de laatste 8 minuten ongeveer, vond ik wel sterk. Vaag dat deze film, Washington?, ook Oscarnominaties had. Ik vond de film daar zwaar overrated voor. Al met al een redelijk gevoel, maar moet kritisch zijn met een 6/10.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo, eindelijk het laatste halfuur van Octopussy gekeken. :+

4. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik ga vanavond The Man With A Golden Gun kijken. :cool:

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ok, net Knights of Badassdom gekeken. Niet zo awesome als ik had gehoopt, haha. Zitten wel wat geinige dingen in, maar de film werkt niet echt voor mij. Iets te flauw, veel te corny.

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    [yt]3AjzueKAE7I[/yt]

Oftewel, een remake van B13. Met de originele acteur, dat dan weer wel.

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Is ie echt zo goed dan? Damn ik wil hem graag zien, maar natuurlijk zeggen m'n vrienden hier weer..''Lijkt me echt niets aan!!!''. Fuck it..maybe gewoon in m'n eentje erheen pretty soon anders.

Vanavond Horrible Bosses gezien. Absoluut een vermakelijke comedy, what else can i say.

8. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    12 years a slave gezien.

Pff was best heftig vond ik! Goede film hoor, pakt je beet en laat je niet meer los tot het eind! Zeker een aanrader als je zin hebt in een wat zwaardere film.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Is die nieuwe film die nu in de bios draait, The Monument's Men wat?

10. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    [yt]qrw6eaO1DWY[/yt]

Ziet er een stuk leuker uit als deel 1.
    Die ik maar saai vond in dat huis.

Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Deel 1 vond ik juist erg tof! M'n vriendin vond het een hele spannende film en leuk.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    1 was vermakelijk, maar het hele idee was nogal meh! Hoewel..het idee was wel aight, alleen kut uitgewerkt. Er was iig iets waardoor het maar matig was.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hoor er vrij slechte verhalen over eigenlijk.
    Paar vrienden wilde ook nog gaan, wellicht dat ik hem dus binnenkort ga checken.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. Op Metacritic komt hij er niet al te best uit en de comments op IMDB fora zijn ook niet mega rooskleurig. Vrienden willen er graag heen, maar een bios kost al genoeg vandaag de dag...dus niet zomaar naar een film toe. American Hustle lijkt me dan veel meer het geld waard.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jammer.. leek me een aardige film.

Sent from my Willem9000

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vond Purge 1 ook maar mwoah. Klonk allemaal heel tof, maar viel uiteindelijk best tegen. Had veel meer in gezeten met zo een concept. Als alles 12u lang mag, dan moet je geen in-house thriller gaan maken, maar chaos op straat laten zien.
    Wil deel 2 wel zien, maar betwijfel of het echt wat gaat worden.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    The World is Not Enough (1999)

De 2 voorgaande Bondfilms, GoldenEye en Tomorrow Never Dies, hebben bewezen dat 007 wel klaar is voor de 21e eeuw. Elke release is een echte knaller, beide films halen meer dan 300 miljoen dollar op. Toch zijn zowel de critici als de fans niet helemaal tevreden over de invulling, maar met zulke bedragen lijkt de productiemaatschappij zich niet heel druk te maken. Sterker nog, waarom risico nemen door alles om te gooien? Liever gewoon met dezelfde voet verder.

Na het zien van The World is Not Enough kan ik dan ook concluderen dat de 3 Brosnans films erg veel gelijkenissen hebben. Of dat een enorm nadeel is, is weer een ander verhaal, aangezien ik ze best vermakelijk vind.

The World is Not Enough knalt met een extreem lange openingsscene als begin. Met maar liefst 15 minuten is dit de langste pre-credits opening in een Bond film ooit, en traditioneel zit het vol actie. Echt een tof begin, de powerboat achtervolging op de Thames is een memorabele Brosnan scene.

De title song is van Garbage, en alhoewel de artiestennaam niet gelijk staat aan het niveau van het liedje, is het niet bepaald mijn favoriet. Nogal een grijs nummer en gezien het tempo in de film had het wel wat actievoller gemogen allemaal. Kom eens met een knallend nummer! Dat de credit filmpjes allang niet meer tof zijn heb ik al te vaak geroepen dus ik negeer het maar.

Het verhaal is ditmaal bijna on-Bonds sterk. Waar normaliter het script bestaat uit Bond vind schurk en schakelt schurk uit, zitten hier wat plottwistjes in en durven de scriptwriters (Purvis en Wade, die hierna alle Bond films t/m Skyfall zouden schrijven) een stempel te drukken op de film. Dat beloofd dus veel goeds. Het verhaal gaat iig over een oud KGB schurk die de macht wil krijgen over de oliepijplijnen vanuit Azië naar Europa, en zodoende één van de rijkste personen van de wereld wil worden… Inclusief een kernbom hier en daar.

Helaas is het verhaal niet in lijn met de film… De regisseur lijkt te denken dat Bond opeens een actieheld is geworden en compenseert veel te veel. Nu is James Bond sinds de Dalton films natuurlijk al heel wat spectaculairder geworden, maar in deze film kreeg ik het idee dat men zichzelf had voorgenomen elk kwartier een ontploffing erin te stoppen, soms zelf zonder wezenlijk doel (Bond komt aan bij de olievelden bijv…). Dat is gewoon onlogisch.
    De actie zelf is ook wisselend. De ski-scene is tof (Bond heeft te lang niet geskied!), maar de scene in de kaviaar fabriek van Zukovsky is gewoon tergend saai. Er zit helemaal niets unieks in.

De Bondgirls daarentegen maken een hoop goed. Sophie Marceau is een lekkertje en vooral Denise Richards mag er wezen. Maar damn, wat is die Richards toch een slechte actrice. Dat is wel jammer, want toch verwacht ik dat de Bondgirls nog wel een beetje kunnen acteren…
    Ook is dit het afscheid van Desmond Llewyn als Q… Zijn pensioen was al ingecalculeerd (mooie en trieste afscheidsscené), maar toch wel cru dat de beste vent 2 weken na de premiere dood gaat… Dankzij een auto ongeluk nota bene 8).

Eigenlijk moet ik concluderen dat The World is Not Enough niet heel veel indruk maakt. Het verhaal is top maar er had veel en veel meer ingezeten als de regisseur een iets andere aanpak had gedaan (meer richting From Russia With Love bijv.). Dan had je hier een topper te pakken. Nu is het een mwah-mwah filmpje.
    Toch krijgt deze film een klein bonuspuntje omdat dit de eerste Bond film is die ik ooit (bewust) heb gezien. Kan het me nog zo goed herinneren, had hem gehuurd als DVD en aangezien ik geen DVD speler had (ja kindertjes dat was allemaal nieuw) moest ik via de computer kijken. Mooie tijden :D.

6.9

1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. Licence to Kill [7.8] 1989
    4. From Russia With Love [7.6] 1963
    5. For Your Eyes Only [7.5] 1979
    6. Goldfinger [7.5] 1964
    7. Dr. No [7.2] 1962
    8. A View to a Kill [7.2] 1983
    8. GoldenEye [7.2] 1995
    9. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    10. Live and Let Die [7.1] 1973
    11. Tomorrow Never Dies [7.0]
    12. Octopussy [7.0] 1983
    13. The World is Not Enough [6.9] 1999
    13. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    14. The Living Daylights [6.8] 1987
    15. You Only Live Twice [6.8] 1967
    16. Moonraker [6.8] 1979
    17. Diamonds Are Forever [6.4] 1971

18. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Over Bond gesproken... Quantum of Solace is nu op RTL4.

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.950
    Ben benieuwd. Blijf het jammer vinden dat Walker gone is.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

Deel Deze Pagina