De topicstarter begint met het goede voorbeeld dan maar.
Class en race: Ik heb gekozen voor een Night Elf Druid. Ik heb nog nooit Warcraft gespeeld, dus ik had geen idee wat het nou allemaal inhield. Ik ben er ook vrij laat mee begonnen (pas een paar weken geleden) en heb niet al teveel tijd op de forums rondgelezen. Op de site las ik over de druids, en dat ze konden shapeshiften in andere vormen, zoals een cat en een bear. Zo zou je kunnen healen, veel damage kunnen doen en een soort ‘tank’ kunnen zijn. (Al wist ik toen echt nog niet wat dat allemaal inhield). De andere classes vond ik allemaal te gewoon of te vaag, dus was mijn keuze snel gemaakt. Ik kon kiezen voor de horde of de alliance, en ik wilde bij ‘de goederikken’ horen, dus koos ik voor de alliance. (Hoewel je achteraf niet helemaal van goed en kwaad kan spreken, maar dat ter zijde) Dus ik koos voor de night elves.
Server: Omdat ik een beetje huiverig was voor dat hele player versus player gedoe (ik dacht dat je al vanaf het begin compleet dood gestampt zou worden) heb ik voor PvE gekozen, en ik heb er geen spijt van gehad tot nu toe. Ik speel nu op Draenor, een low/medium populated PvE server.
Screenshots:
Dit ben ik met mijn nieuwste items, een coole mace en zo’n shaman-achtig masker die leuke stats geeft.
Dit ben ik op mijn mount, ben er erg trots op.
Voordelen van een druid:
Hoewel ik er niet voor gekozen heb om als mainhealer te gaan spelen, bevalt het me op zich wel erg goed. Ik zorg ervoor dat de groep bij elkaar blijft dankzij mijn goeder heals en de ress tijdens een gevecht. Ook ben ik goed in parties door de superbuffs die een druid kan geven, er is een tekort aan healers op onze server, dus ik ben altijd wel gewild. En natuurlijk is een druid superflexibel in een gevecht, je bent heel erg flexibel. Je kan sneaken, tanken, een beetje nuken, healen, buffen enzovoorts. En we zijn het snelste in het water doordat we in een waterform kunnen veranderen, en we tijdens een gevecht gemakkelijk weg kunnen rennen dankzij onze travelform.
Nadelen van een druid:
We hebben de slechtste dps van alle characters. We doen er minimaal 2 tot 3 keer langer over om een mob te killen dan bijvoorbeeld een rogue. Daarom krijgen we veel minder xp per uur en lvlen we langzamer dan rogues. Daarbij worden onze healingspells ook nog wel eens onderschat door parties die zich alleen maar blindstaren op het zoeken naar priests. En uiteindelijk als laatste minpunt, is dat we onze andere forms zoals bear en cat nauwelijks kunnen upgraden, omdat de wapens die we dragen niet bijdragen in de zin van extra damage oid.
Kortom: Ook al zijn we niet de snelste killer (eigenlijk de langzaamste), ik vind mijn druid prachtig aangezien hij ontzettend flexibel is en ontzettend goed kan solo’en.
2nd Char:
Een paar lage lvls, niet de moeite waard om al over te vertellen.
Laatst bewerkt: 22 jan 2006