1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar kan je een 110 -> 220 V adapter kopen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Gunfighter, 27 okt 2005.

  1. Gunfighter

    Gunfighter Tomcats by choice!

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein probleempje: ik ben met xbox en al naar Florida verhuist, en ik dacht ik koop hier wel een adapter. Maar die blijk je hier niet echt te kunnen kopen. Een zoektocht over internet leverde alleen adapters van 220 naar 110 Volt op, en ik moet precies de andere kant op hebben. Weet iemand waar je deze dingen kan kopen in Nederland? Ik heb mijn vader al naar schiphol gestuurd maar daar hadden ze ook niet! Please kan iemand mij helpen? Ik heb er dus een nodig die van 110 naar 220 Volt gaat!
     
  2. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Heb er 1 op LikSang voor je gevonden :)

    http://www.lik-sang.com/info.php?ca...97&PHPSESSID=901bdc7a6dd08f1eff22056cf9048fe2

    Product kenmerken

    -Converts 220V -> 110V or 110V -> 220V (use switch to select)

    -Connect your Japanese/US game console to European/Australian 220V sockets

    -Connect your European/Australian game console to American/Japanese 110V sockets

    -Works for Xbox (!), Gamecube, PlayStation(2), Dreamcast, Nintendo64 and other consoles

    -Comes with a UK plug (travel adapter for other European, American countries and Australia is needed)

    -150VAC (Watt)

    [​IMG]



    p.s. wellicht moet je dus wel een andere travel adapter kopen erbij (voor de plug in het stopcontact) , maar die zijn vaak nog goedkoper !!

    :)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2005
  3. Wolverine

    Wolverine Sharpner

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,kijk eens op www.conrad.com misschien hebben ze ze daar ook wel.
    Durf het niet te zeggen maar succes met je zoektocht.
     
  4. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zometeen met hetzelfde probleem zitten. Ik ben met de kerst een maandje thuis, haal mn 360 op (die al thuis staat) en ga daarna weer voor tenminste 4 maanden terug, en neem mn xbox uiteraard mee. Het enige wat ik me afvroeg is of de 150W max. wel genoeg is voor de 360? Ik heb geen idee op hoeveel Watt die draait, maar dacht ergens gelezen te hebben dat het rond de 200 zou liggen. Iemand die mij hier mee kan helpen?

    Deze oplossing had ik zelf al gevonden:
    http://www.220-electronics.com/Transformers/trans/simranconverter.htm

    Maar ik hoorde net van iemand dat er 220V op de Ac-adapter zit, en 2,7A, dus zou betekenen dat de 360 gebruikt maakt van 220x2,7=594W. Klopt mijn berekening, en heeft iemand een suggestie wat de beste optie zou zijn??

    Thanx alvast :)
     
  5. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    wattage = ampere * volt
    = 2,7 * 230
    = 594 Watt

    Dit zegt hoeveel watt je aan de zekering MAG hangen, niet hoeveel watt hij is!
     
  6. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat zou betekenen dat die op sommige momenten die 594W kan bereiken?? Ik ben vrij grote n00b hierin, dus ik zou graag wat meer informatie willen dan:) . Zoals:
    - op hoeveel Watt draait die dan?
    - tot hoeveel Watt moet mijn converter (step-up) aan kunnen?
    Thanx weerO-)
     
  7. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ja sorry, ik had zelf ook al gegoogled, maar ik begreep dan niet waarom ik op een max. van 594W uit zou komen (wat ik nu wel begrijp).
    Daarnaast was het eigenlijk meer bedoeld om erachter te komen of ik nou een step-up moest kopen die tot een max. van 300W gaat, voor de zekerheid eentje met een max. van 500W, of dat ik er zelfs eentje met een max van 800W moet hebben.

    PS. Die getallen zijn omdat ze alleen in max van 300, 500 of 800 te koop zijn (zijn niks tussen in)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2005
  9. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dus de 300 Watt neemt heb je voldoende.
     
  10. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx voor je hulp:) , alleen ik kwam dit bericht net tegen op insidegamer.nl: "Het blijkt dat de Xbox 360 160 watts elektriciteit vergt, twee keer zoveel dan de originele Xbox (74 watts). De PlayStation 2 vergt momenteel slechts 50 watts."

    Zou dit dan betekenen dat een step-up met een max van 200W ook al zal volstaan??
     
  11. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  12. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina