Puzzle Quest [Xbox Live Arcade]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 15 okt 2007.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu te downloaden!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Trailers:
    Launchtrailer 1

    Topic wordt nog bijgewerkt, maar dan kunnen jullie hier alvast terecht i.p.v. het arcadegames topic bombarderen. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hoeveel companions hebben jullie al? Zeg ook even welk level jullie al zijn. Ik ben level 14 en heb 3 companions. Ik las dat Wizard de moeilijkste klasse is, maar waarom?
     
  3. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Level 20, heb 2 companions. Ben een knight.
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heeft iemand nog tips voor deze game? Ik weet steeds niet welke skills ik moet kiezen bij het lvl'en en welke objecten/gebouwen het kopen waard zijn.
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb ook nooit een idee, ik kies eigenlijk maar wat
    Ik zou ook wel willen weten welke vaardigheden het belangrijkste zijn om te trainen
     
  6. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    lv 13 1 companion

    Ik was bang dat het spel teveel bejeweled zou zijn en te weinig rpg. Maar ik vind het een stoer spel. de 1200 punten zeker waard.

    Als je een gebouw wilt kopen staat er bovenin het scherm wel waarvoor het dient. Dat merk je ook in het spel. Ik kan nu bijvoorbeeld op dieren rijden omdat ik een gebouw heb gekocht en ik kan spreuken van andere beesten die ik minstens 3 keer heb verslagen overnemen na een minigame.
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Topspel!
    Ik en me vriendin zijn er in ieder geval addicted aan!

    Heb btw een knight lvl 12 of 13
     
  8. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Same, ook Wizard en level 14 met 3 companions.

    Ik speel nu zelf voor het eerst een Wizard en merk wel dat het iets pittiger is. Ten eerste heb je minder HP. Hierdoor kun je veel minder klappen opvangen. Ook heb je geen healing spells die een Knight wel heeft. Dit maakt het spel in het begin al vrij pittig. Verder heb ik nog niet heel veel minpunten gevonden. De Wizard kan lekker veel damage uitdelen! :D
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgaande op de screens ziet dit er ingewikkeld maar tegelijk ook best leuk uit. Ik hou normaal gesproken helemaal niet zo van puzzelspellen (Bejeweled zegt me dus ook niks) maar zodra er RPG bij komt kijken heb je mijn aandacht wel :eek: Stomme vraag hier waarschijnlijk, maar aanrader voor mij denken jullie ? Heb trouwens de GameSpot review gelezen (9.0) maar word daar alleen niet echt veel wijzer van.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb 'm een poos geleden voor de DS gehaald. Ik het er sindsdien nooit meer een ander spel ingehad. Ik wacht met het kopen van Zelda, omdat Puzzle Quest gewoon de hele tijd leuk blijft. Ik hou sowieso van puzzelgames, en de RPG elementen zijn ook wel cool. Het Bejeweled element kom je wel de hele game tegen. Alleen welke aanvallen je selecteert en gebruikt geeft er meer diepgang aan. En de manieren hoe je aan die spreuken komt zijn bijvoorbeeld leuk gedaan. Maar ja, ik ga 'm dus niet dubbel kopen. De arcade versie ziet er mooi uit en het spel is de punten zeker waard. Aan de andere kant lijkt mij dit een game die leuker is voor een draagbare spelcomputer. Speel op mijn 360 liever PGR4 dan zo'n arcade game....
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Ik ben ook niet een puzzel fanaat van het eerste uur, maar ben wel helemaal gek van fantasy RPG's. Puzzle Quest vind ik ontzettend leuk.... dus dat zegt al voldoende denk ik. Je kunt altijd de demo proberen.

    Er is ook een PC versie uit trouwens... iets voor jou? Alleen issie deze keer niet mooier en goedkoper. :9
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, flauw hoor maar hij zit wel :+ Maar nee, als ie niet mooier en goedkoper is kan ik hem net zo goed downloaden voor de XBLA. Kan ik ook gelijk profiteren van de Achievements he :b: ;)
    Haha even zonder gekheid, ik ga het eens overwegen en dan waarschijnlijk op jouw woord af. Dit lijkt me namelijk toch wel een leuk spelletje :)
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Heh, dus dan gaat mijn kop er eerst af als je hem toch niet leuk vindt? :+

    Waarom probeer je de demo niet eerst dan? Op de 360 en PC kun je gewoon eerst de demo proberen voordat je tot aankoop overgaat.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb geen druids gespeeld dus weet niet wat daar belangrijk is.

    doorgaand zijn de vaardigheden die minder attribute points kosten belangrijk voor je klasse.

    voorbeeld: warrior draait om schade en om rode mana dus zijn die het goedkoopste.


    Als warrior zou ik die 2 stats met name verhogen en een paar punten in cunning en morale.



    als knight draait het om veel hp en damage, blauwe mana en beetje rode.


    wizard draait puur om mana, je damage haal je uit je spells en door ze vaak te casten en je poppetje met spells sterker te maken battleskill en morale zijn minder belangrijk..
     
  15. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Over Puzzle Quest hoor ik alleen maar positieve dingen. Misschien toch maar eens eventjes downloaden dan.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Net een quest gedaan waarbij mijn ridder een amulet moest heroveren van een Orc. Daarna kreeg ik de optie om dat amulet voor mijzelf te houden. Natuurlijk niet gedaan (de nobele ridder zelve he) en ingeleverd bij de dwarves. Kreeg ik nog 2 punten cadeau bij mijn stats ook (morale). Weet iemand wat de beloning is als je dat amulet wel voor jezelf houdt?
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Gebouwen is gemakkelijk: je moet ze allemaal kopen (hoe sneller hoe liever, maar het hoeft niet meteen).

    Skills: Kan je alleen met de Knight helpen -> ik vind Trust nog steeds goed (level 1 spreuk), omdat je dan een afwijkende kleur kunt opblazen, waarna er bijvoorbeeld 4 of 5 van dezelfde kleur op elkaar vallen. Ook kun je erg sneaky die ontploffende skulls ermee opblazen. Stun is ook een prima spreuk; kost niet veel mana en je tegenstander verliest er een beurt door. Promotion is goed als, door de juiste kleur te veranderen, 4 of 5 sterren daardoor in een kolom op elkaar vallen. De rest hangt af van je smaak. Elke spreuk heeft zijn nut, soms zelfs nog meer in combinatie met anderen (bij de Knight heb je bijvoorbeeld een spreuk die je meer sterren geeft en een spreuk die voor elke ster 50% kans op health geeft).

    Equipment: Lastig, ik heb nog lang niet alles gezien, dus kan je ook nog niet zeggen wat het beste is. Je kunt het in het algemeen op twee manieren aanpakken. Of je dekt met je equipment de zwakke plekken van je character af (bijvoorbeeld meer damage als je character dat niet doet of meer bescherming als je character weining health heeft), of je doet juist het tegenovergestelde: de sterke plekken van je character juist vergroten. Dus nog meer damage, of nog meer mana. Er zijn ook items die je meer geld en/of experience geven. Altijd handig als je krap zit. Of items die je genezen of extra mana geven wanneer je damage doet. Eigenlijk geldt ook hier (net zoals bij de spreuken): veel zelf experimenteren zodat je een combinatie te pakken krijgt die jou bevalt. Je kunt door combineren tot veel effectieve oplossingen komen. Sowieso kun je items altijd (un)equipen voor elk gevecht, dus vecht je bijvoorbeeld tegen ondoden en je hebt in je inventory items liggen die daar specifiek sterk tegen zijn: vergeet deze dan niet (tijdelijk) te equipen. Het kan echt een verschil uitmaken!

    Succes en als je vast zit horen we het wel! _0/
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit wat in, maar ben meestal niet zo'n demo type. Vind ze vaak zonde van mijn tijd omdat ik meestal toch al op voorhand besloten heb of ik een game koop of niet. En de beslissing is eigenlijk al genomen, dus ik ga hem straks maar eens downloaden (de full game dus) :)
     
  19. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan kun je die Amulet equippen. Wat daar de precieze stats van zijn weet ik niet...
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    ik vind het een geweldig spel. Heb een wizard, nu lvl 25. Het enige puntje van kritiek wat ik heb is dat de tegenstander soms wel erg veel geluk heeft.
    Maar voor de rest een enorm, leuk, verslavend spelletje. Zeker de 1200 punten waard.
     

Deel Deze Pagina