Microsoft komt met Mediaroom. 1 plek voor al je media, IPTV en games op je TV. Mediaroom is een IPTV service (gebaseerd op het bestaande Microsoft IPTV Platform) maar dan met extra multimedia mogelijkheden en het is aan de service provider welke opties ze aanbieden. Enkele mogelijkheden: Microsoft IPTV Platform: HDTV Instant channel zapping Digital video recording Video on demand Mediaroom: Personal media sharing. This enables consumers to easily listen to digital music and view digital photographs stored on PCs elsewhere in the home on the best screen in the house: the television Multimedia Application Environment. The environment offers richer support for Web services and applications, enabling service providers to deploy advanced features such as dynamic video-on-demand portals, casual games and interactive TV services Enhanced MultiView capabilities. These allow consumers to see multiple channels, programs and camera angles on one screen Normaal heb je dus een aparte settop box nodig maar deze service kan dus ook aangeboden worden via je Xbox 360. Een hardeschijf is alleen vereist voor DVR functies. Zie de Mediaroom website voor meer info: Tevens: Microsoft Mediaroom Q&A Microsoft Mediaroom IPTV and Multimedia Platform Debuts at NXTcomm Microsoft TV to Accelerate Microsoft Mediaroom Deployments With New Interoperability and Qualification Lab Microsoft Mediaroom Wins Stratecast Award for Superior Software Business Strategy Microsoft TV Platform Hier iemand met IPTV opties nadat hij zijn Xbox 360 terug kreeg van de reparatie: IPTV komt eraan maar niet met de fall update Het ziet er allemaal leuk uit en ik ben echt benieuwd of dit voor ons Nederlanders snel beschikbaar word! Zover ik weet maakt nog geen een provider in Nederland gebruik van Microsoft IPTV software voor het aanbod van digitale TV. Laten we hopen dat het snel veranderd
ik zag de foto's ook staan op de site van het belgische xbox elite team maar tis nu maar te hopen dat IPTV ook in onze contreien besckibaar gaat zijn, want we zijn hier ook nog altijd aan het wachten op e video market place!
Eigenlijk dus TV kijke via je xbox , klinkt zeker goed. Ik neem aan dat het dan allemaal in HD etc is?
das wel ubergaaf lijkt me tv kijken via je xbox maar dan krijg je zeker van de amerikaanse zenders en niet rtl 4 enzo?
Als je door klikt op http://www.microsoftmediaroom.com/#/tv/ (onderaan pagina) zie je de partners die MS heeft gecontracteerd voor deze service. Zie er geen een nederlanse service provider bijstaan, dus deit kunnen we voorlopig wel vergeten ! Ik verwacht hier in nederland ook niet veel van omdat nederlandse providers eigen produkten in ontwikkelin hebben. Dus fall update iptv in europe? ja, in nederland? nee
Kwestie van wachte niet . Maar ik neem aan dat het ook gewoon helemaal in HD en alles is, best wel lux eigenlijk. En nu kun je dus ook onder het TV kijke invt krijgen w/e en msné en alles.
Het zou toch een mooie kans zijn voor providers als KPN, UPC, XS4ALL, Orange etc?..ipv een aparte settop box gebruik je dan de Xbox 360! Wakker worden providers in NL!!
Dit is alles wat ik altijd al wou! Alles via 1 apparaat in je huiskamer! en die 360 is nog klein ook ipv zon hele media center + nog een 360 ernaast. Als dit in NL er helemaal werkt ga ik zeker zo'n Elite console kopen met grote hd enzo om op te nemen.
Is tv kijken gratis dan en het opnemen van programmas/films ? Ziet er wel handig uit allemaal. Als deze 2 dingen gratis zullen zijn dan ga ik er hard over nadenken om een 120 gig hd te kopen.
Zoals ik het nu kan lezen gaat het inderdaad via de 360 werken. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk wat gaat worden. De 360 is nou eenmaal niet het stilste apparaat dat je onder je tv kunt zetten .
Als je het vergelijkt met andere apparaten wel . Ik noem: DVD-speler, Apple TV, versterker, etc. etc.
Is dit niet iets wat al veel langer in de pijplijn zat? Het is namelijk niet de eerste keer dat ik dit gehoord heb? Fardo, jij misschien een idee?
IPTV was al eerder aangekondigd en veel wat je met Mediaroom kan kun je nu ook al met windows media center (extender). Daarom vind ik het ook raar dat Microsoft met "Mediaroom" komt. Is het een toevoeging of een compleet nieuwe service?..Dat is me dus nog niet helemaal duidelijk..iemand?
Mediaroom (incl. IPTV) blijkt toch een service te zijn die aan het einde van het jaar beschikbaar word en dus niet met de fall update.. (Voor Nederland is er nog niks bekent..) Edit:begin post aangepast..
Op 1 van de foto's staat dat je minimum 4 gb moet overhebben op een live TV te pauzeren. 4gb, dat is één derde van mijn limiet van telenet. Dus mag ik per maand maximum 3 keer pauzeren? Ik vrees ervoor dirtybolle //edit http://www.blogsmithmedia.com/www.xbox360fanboy.com/media/2007/10/leakyiptvmicrosoftfall4.jpg (lees wat er rechts staat) Wat je wss nodig zal hebben: -glasvezel internet -ongelimiteerd surfen Of gewoon kortweg: een huisje kopen bij de noorderburen want voor deze 2 zaken moet je niet in België zijn ^^
Glasvezel is altijd leuk maar niet noodzakelijk voor digitale of zelfs HDTV dit door de gebruikte codecs..Voor HDTV via MS IPTV is ongeveer 4mb/sec nodig...dus voor de meesten makkelijk haalbaar. Ok voor Mediaroom Enhanced MultiView capabilities en dan voornamelijk met meerdere HD zenders tegelijkertijd heb je wel wat zwaarders nodig maar voor de meeste functies heb je echt geen glasvezels tot aan je huis nodig..
Is het nou echt films downloaden of kan je hem ook gelijk kijken wanneer je hem besteld (streamen) en dat die het dan tegelijkertijd ook opslaat op je harde schijf.