1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 HD DVD Player [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]
    The Look and Sound of Perfect!

    Maker:
    Microsoft

    Verkrijgbaar:
    Wereldwijd
    De HD-DVD speler in Nederland is in de meeste winkels verkrijgbaar.

    Bundels:
    Er zijn meerdere bundels in omloop waarbij de HD-DVD speler altijd hetzelfde is:
    -één met de HD-DVD van King Kong (dit was een gelimiteerde editie die bij de eerste lading HD-DVD spelers zat)
    -één zonder King Kong (de normale versie die je nu in de winkels kan kopen).
    -één met 5 gratis HD-DVD's (zie hieronder).

    Er komt geen nieuwe versie van de HD-DVD speler zoals diverse nieuwswebsites hadden vermeld.

    Voor de mensen die hun HD-DVD speler hebben gekocht tussen 1 oktober 2007 en 31 januari 2008
    Jij komt in aanmerking voor 5 gratis HD-DVD's.
    Om deze 5 gratis HD-DVD's aan te vragen gebruik volgend formulier: http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/90A41B98-81A2-4DC4-A76C-FD2834E46CD5/0/Info_HD_DVD_210x297_V2.pdf

    Beschrijving:
    De H(igh)D(efintion)-DVD speler van Microsoft is een add-on voor de Xbox 360 om de opvolger van de DVD af te spelen.
    Klik hier om meer te lezen over de HD-DVD en zijn concurent Blu-Ray.

    Specificaties:
    • Speel HD-DVD Films
    • Speel DVD Films
    • 2 Extra USB Aansluitpunten
    • Plek voor de Wifi Adapter
    • Afstandsbediening

    Let op dat je nooit tijdens gebruik de HD-DVD speler verplaatst of omdraait.
    Dit kan permanente schade aanrichten!


    [​IMG]


    Stap 0. Lees de gebruikersaanwijzing
    Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de hiervoor onderstaande uitleg en raad iedereen eerst de gebruikersaanwijzing te lezen.

    Stap 1. Pak de doos uit
    Lijkt me duidelijk ;)

    Stap 2. Leg de CD-ROM in de Xbox 360
    Sluit nog niet de HD-DVD speler aan!
    Start de Xbox 360 en leg de CD-ROM die je bij je HD-DVD speler heb gehad er in.
    Nadat hij klaar is met installeren geeft hij aan dat je de HD-DVD speler moet aansluiten.

    Stap 3. Sluit de HD-DVD speler aan.
    Neem je tijd en sluit de HD-DVD speler aan, de Xbox 360 wacht rustig af totdat hij ziet dat hij is aangesloten.
    De USB kabel die je hebt gekregen gaat met het kleine aansluitpunt in de HD-DVD speler en het grote stuk gaat in één van de USB Poorten op de Xbox 360.
    Stroomtoevoer spreekt voor zichzelf.
    De Xbox 360 geeft nu nog een kleine instructie over
    de nieuwe GUI die hij heeft geinstalleerd.

    Je bent nu klaar om films te bekijken. :)

    [​IMG]


    Dit is het belangrijkste onderdeel van deze openingspost. Hier staan een hoop zaken in die vaak worden gevraagd dus wees er zeker van dat je dit onderdeel hebt gelezen voordat je een vraag stelt!

    Kan ik de HD-DVD speler gebruiken voor iets anders dan films?
    Nee, de HD-DVD speler is alleen voor HD-DVD's of DVD's. Games, Audio CD's of Data cd's werken niet in deze addon.

    Upscaled de HD-DVD speler normale DVD's?
    (Met upscalen bedoelt men DVD's die vaak 480p zijn worden omgezet naar een resolutie van b.v. 720P)
    Ja, maar alleen bij VGA (HDMI, niet bekend). Bij component upscaled de HD-DVD speler niet.

    Heb je voor een HD-DVD film een VGA kabel nodig voor 720P of is component ook goed?
    Via Component kan je prima films in 720P bekijken. Er is geen VGA kabel nodig. Voor DVD's op 720P lees hierboven.

    Moet de HD-DVD speler horizontaal liggen?
    Je kan deze net zoals bij de Xbox 360 zowel horizontaal als verticaal leggen. Echter ligt hij horizontaal veel stabieler.

    Wordt de HD-DVD speler apart aangesloten op de tv?
    Nee, de HD-DVD speler geeft zijn signaal door aan de Xbox 360 via de USB kabel. De Xbox 360 geeft dat signaal dan weer door aan de tv.

    Is de afstandsbediening anders dan die uit de winkels?
    Nee, deze is exact hetzelfde.

    Kan ik de 'Guide' gebruiken tijdens HD-DVD films?
    Ja, zonder problemen.

    Je hebt het over een installatie cdrom in de handleiding, ik heb die niet gekregen!
    Geen probleem, download de installatie cd-rom hier:
    May 2007 Xbox 360 HD DVD Player Installation/Update Disc en gebruik die inplaats van de originele installatie cd-rom. Je kan ook Microsoft bellen.

    Ik moet een update downloaden zodra ik een HD-DVD film wil afspelen, wat bevat de update?
    De update bevat vooral fixes voor geluid. Zo is het geluid nu dynamischer omdat ze een bepaalde setting hebben uitgezet. Je kan er nu ook voor kiezen om alle tracks van de HD-DVD (behalve DD5.1) af te laten spelen in DTS.
    Ook zijn er wat aanpassingen gemaakt voor films die gebruik gaan maken van het internet. Om deze instellingen te kunnen aanpassen ga je zodra je een HD-DVD speelt in het menutje naar advanced en kies je voor audio en/of internet.

    Kan ik de Xbox Live Vision Camera op één van de HD-DVD spelers USB poorten aansluiten?
    Ja.

    In wat voor resolutie staat een film op HD-DVD ?
    Een HD-DVD film wordt in 1080P op de schijf gezet. Van daar uit zal je Xbox 360 het downscalen naar 720P of elke andere resolutie die je hebt ingesteld.

    Is de HD-DVD speler Regiovrij?
    De HD-DVD speler zelf bevat geen regio informatie. Hij leest dit af van je Xbox 360. Er zit dus wel degelijk een regio beveiliging op. Gelukkig zijn tot nu alle HD-DVD films zelf regio vrij en kan je ze dus prima importeren.

    Kan ik een HD-DVD speler in het buitenland bestellen?
    Ja, zoals je hierboven kan lezen neemt de Xbox 360 de regiocode over van je Xbox 360 mocht dat later nog belangrijk worden. Let wel op, de HD-DVD speler heeft net zoals de Xbox 360 een externe voeding (zo'n kastje). Deze voeding is over de hele wereld hetzelfde en kan alle stroomspanningen aan waaronder die van Nederland. Maar aangezien ze in het buitenland gebruik maken van andere stroomkabels zal je apart een stroomkabel moeten aanschaffen die in Nederland werkt. Deze kan je dan op de voeding aansluiten. Deze kan je bij veel elektronica winkels halen.
    Zie hier zo'n kabel:
    [​IMG]

    Waar kan ik een HD-DVD speler in het buitenland bestellen?
    Websites waar je de HD-DVD speler uit het buitenland kan bestellen:
    Play-Asia
    Ebay
    Amazon.de


    LET OP!
    Als je een HD-DVD speler bestelt buiten Europa heb je kans dat de douane je pakketje eruit vist en dat je rond de 50 euro aan invoerrechten moet betalen. Lees ook de thread over bestellen uit het buitenland door Magneto 360.

    Waar kan ik een HD-DVD speler in Nederland bestellen?
    De HD-DVD Speler is vanaf nu verkrijgbaar in de meeste winkel.

    Welke films komen er op HD-DVD uit?
    Voor een lijst van HD-DVD's die uitzijn of nog moeten komen raadpleeg de volgende sites:
    DVDHome
    Officiele website

    Waar kan ik een HD-DVD film in het buitenland bestellen?

    Websites:
    DVDPacific.com
    Playusa.com
    Amazon.com
    Deepdiscount
    Play.com
    HDMovieSource
    AxelMusic

    Waar kan ik een HD-DVD film in Nederland bestellen?
    HD-DVD films zijn onder andere gespot bij:

    Websites:
    bol.com
    DVDOutlet.nl
    Rodisc.nl
    Wehkamp.nl
    FreeRecordShop.n

    Winkels:
    Mediamarkt

    Is de HD-DVD speler het allemaal wel waard?
    Dat is nou een mooie vraag om in deze thread te discussieëren. ;)

    Wie gaat er winnen Blu-Ray of HD-DVD?
    Zie hierboven.

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    (Bron over regios (met meer handige informatie))

    -Veel plezier met discussieëren over deze prachtige addon. Ik heb er al veel plezier van.
    -Aanvulling/opmerkingen voor deze post kunnen altijd worden gePM'd.
    -Thread aangemaakt met toestemming van The Matrix.
    -Met dank aan Arjan voor het melden van de officiele nederlandse release datum.
    -Met dank aan Bianconero voor het melden van playusa.com
    -Met dank aan Melbuuln voor het melden van dvdoutlet en rodisc
    -Met dank aan beuker(sr) voor het melden van amazon, deepdiscount en een ander erg leuk artikel (aanrader).
    -Met dank aan AgentSmith voor de foto's.
    -Met dank aan LangeJan voor de installatie cd-rom download.

    ---21-09-2007----
    +Toegevoegd: Download link naar installatie cd-rom
    +Toegevoegd: Nieuwe Nederlandse winkels voor HD-DVD's
    +Toegevoegd: Informatie over de HD-DVD update
    +Toegevoegd: Er komt geen nieuwe speler aan.

    ---29-10-2007----
    + Nieuw Deel aangemaakt vanwege 1000 posts in de vorige
    + Extra referenties naar King Kong bundel verwijderd aangezien deze niet meer in omloop is.
    + Paar onderdelen in de FAQ duidelijker gemaakt.

    ---01-11-2007---
    +Nieuwe buitenlandse websites toegevoegd voor HD-DVD films kopen
    +Het nieuwe actieformulier duidelijk verwerkt in de post.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2007
  2. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie starterspost! je moet alleen nog wel even je sig updaten naar deel 3 ;)

    Wat ik mij eigenlijk afvroeg is: maakt de hd-dvd drive ook lawaai en is het geluid van je 360 tijdens afspelen vergelijkbaar met het kijken van een van een dvd op de 360?
     
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het geluid van de add-on valt reuze mee. Ik denk dat het wel vergelijkbaar is met het kijken van een dvd. Je hoort af en toe de HDDVD opspinnen en dergelijk, maar het is zeker niet storend. Er zit geen (of een heel kleine) ventilator oid in de add-on die geluid kan maken.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    nou bij mij maakt hij soms meer lawaai dan de 360...

    Gelukkig valt het tijdens het kijken vd film niet meer zo op.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bestel 'm donderdag op Consoleshop.nl, heb ik 'm vrijdag binnen!
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook zoiets.. hoop wel dat snel die informatie op internet verschijnt :p
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja hoop het ook! Op de XBW Frontpage stond dat de actie vanaf 1 November inging. Maar misschien staat er al eerder informatie op Xbox.nl
     
  8. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Startpost is geupdate, zie changelog. Ben bang dat ik straks niet meer genoeg heb aan één post omdat ik aan het karakter limiet zit :p

    Hij maakt geluiden ja en ik durf wel te zeggen dat het ongeveer even luid (of zacht) is als de xbox360 dvd speler. Maar goed, als je geluid aan staat merk je er niks meer van.
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Can't wait.. eindelijk echte high def films. De laatste tijd veel dvd's gekocht en afgedraaid via mn box @ hdtv. en dat zag er al niet verkeerd uit _O_..
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Oeh, Xbox.nl ligt plat..zouden ze 'm aan het updaten zijn? :+
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha.. wat een conspirancy :+.. Om zo'n banner d'r bij te pleuren hoeven ze die site niet down te gooien. Aan de andere kant vinden ze het misschien heel moeilijk. Hmm.. ik hoop het :)
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het ligt dus waarschijnlijk aan die Fall Update! :+
    Maar dan kunnen ze de banner er wel bijzetten! ;)
     
  14. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Grofweg nog 50 minuten voor de banner z'n intrede kan maken. Al denk ik dat 'ie er pas morgenmiddag opstaat ofzo.
     
  15. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    nog niks geen banner oid
     
  16. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    De amerikaanse winkel keten KMART heef ervoor gekozen om alleen nog maar HD-DVD's + spelers te verkopen en Blu-ray laten vallen. PS3's worden overigens wel nog gewoon verkocht.

    Bron: DVDtown
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, waar blijft die stomme banner nou:p.. Is het zeker dat die actie hierheen komt? :+
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja, heb middels PM contact gehad met MrX en die verzekerde me dat vandaag het formulier online komt! :)
     
  19. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat het ons weten zodra je het ziet, kan ik de startpost updaten! :)
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan de PDF van de actie gewoon online vinden hoor... hier:
    http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/90A41B98-81A2-4DC4-A76C-FD2834E46CD5/0/Info_HD_DVD_210x297_V2.pdf (right click, save as..)

    Toffe actie, ga er zeker gebruik van maken.

    Je kunt kiezen uit:
    2 films uit categorie A: Serenity, Children of Men, Chronicles of Riddick, Fast & Furious: Tokyo Drift, Hulk
    2 films uit categorie B: Troy, The Prestige, Full Metall Jacket, Swordfish, Corpse Bride
    1 film uit categorie C : Black Rain, Dreamgirls, World Trade Center

    Totaal mag je dus 5 HD-DVD's uitzoeken. Valt best wat leuks uit te zoeken denk ik zo!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina