1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MKV op je Xbox360 ! De Easy Way

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thampon, 8 dec 2007.

  1. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is namelijk een snelle manier om MKV files te kunnen spelen op je Xbox360.
    De truc bestaat erin om deze aan dezelfde bitrate en resolutie om te zetten naar .mp4 en dat gaat zeer snel op volgende manier.

    - Download & Install Gotsent 0.23 Beta 8
    - Download & Install AC3 Filter
    - Download & Install Haali Media Splitter

    Je AC3 filter settings laat je standaard staan op 2.0 Stereo !
    Open nu Gotsent, kies je HD mkv file, Output mag je zelf kiezen, AC3 laat je aangevinked staan, Split to minder dan 4GB zou ik uitvinken anders zit je met 2 files wat ietwat sucked, FPS moet je zelf even checken hoe je file is (oftewel 25fps of 23.976fps). Druk op CONVERT en na 20min (movie van 2uur) is je file omgezet naar mp4 en dus easy te kijken op je 360 !

    1 Nadeel is dat je geen 5.1 sound kan omzetten, alsook is er geen manier om subs mee te encoden. Het grote voordeel is dan weer de snelheid tegen over bv Encode360 die 15uur over een film van 2 uur doet.
     
  2. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow wouw gaaf bedankt ;)

    PS leverd dit dan betere kwalietijt dan videora 360?
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  3. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie geen verschil....
    mede omdat de bitrate hetzelfde blijft !

    Ivm files groter dan 4GB, daar hebben we de "MacDrive" + Externe HD truc voor he mensen. Dus begrijp het niet verkeerd als het bv niet zou werken al streamend, daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Als bv een file van 5GB niet streamend zou werken dan stel ik voor dat je "Split File" aanvinked.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  4. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox 360 kan nu toch Divx afspelen dus waarom zijn dit soort programma's nog nodig?:confused:
     
  5. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat zijn MKV bestanden dan, nog nooit tegengekomen!
     
  6. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ook bekend als x 264 bestanden, het probleem is dat ik niet voor elk bestandje zin heb om dit te doen, ik wil best 15 uur wachten, maar
    ik wil gewoon 1 programmatje, waar ik alles in kan stellen, en er een grote glimmende dikke vette knop zit met : convert naar WMVHD
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2007
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Encode360 .. MET 5.1 surround ..
    http://dcunningham.net/encode360/
     
  8. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat best wel snel zelf even geprobeerd :)
    Nadeel is wel dat MP4 niet kan streamen :mad: maar de video kwalietijt blijft wel behouden :)
     
  9. pinda

    pinda jordy

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej misschien een stomme vraag, maar hoe krijg ik die files op mijn xbox 360? *Sorry zag het al op het forum*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2007
  10. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    1. DivX ((max 720*576) is geen High Definition Terwijl High Def Dubbel en zelfs 3 dubbel zo scherp is + een veel hogere bitrate heeft dan de lo q Divx files.

    2. Mp4 is wel te streamen (ging trouwens al voor de 4dec update)

    3. Encode360 is een zeer goed progje en idd met 5.1, maar er zijn niet veel mensen die zin hebben om een film van 2uur, 18 uur te laten encoderen (Niet iedereen heeft een QuadCore 6600... en dan nog duurt het gemiddeld 5uur).

    4. Ivm 1 knop en klaar, dan is dit toch ideaal zeker... juist een bestand van 2u30min op 20min omgezet naar High Def Mp4.

    5. Oftewel stream je, brand op CD, via USB of via externe HD geformateerd in het MacDrive systeem (deze kan namelijk wel met bestanden groter dan 4gb overweg)

    Ach ja doe wat jullie willen, wou enkel helpen.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  11. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Net de proef op de som genomen met een file van 1u58min (op een AMD Athlon 64 - 3400+ - 2GB Ram)

    Encode 360 (WVC1 - CBR 1 Pass)
    --> 9 uur Encoden - Lagere Kwaliteit + 5.1
    Encode 360 (WVC1 - CBR 2 Pass)
    --> 18,5 uur Encoden - Zelfde Kwaliteit + 5.1
    GOTsent (HD to MP4)
    --> 20 min encoden - Zelfde Kwaliteit + AC3 2.0

    Dan mogen ze de 5.1 voor mij part bijhouden
     
  12. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    op schijfje branden??
    je schijnt ook via het netwerk te kunnen doen, en dan streaming kijken volgens mij vanaf je pc, alleen dat heb ik nooit aan de praat weten te krijgen, dus ik brand het gewoon op en dvdjtje
     
  13. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm net een film gedownload in mp4 formaat (transformers, er stond voor de ps3 ) maar dat werkt niet... divx xvid en wmv wel (share via mediaplayer 11) iemand een idee?
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  14. Zamaster360

    Zamaster360 Mr. Coöp

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    MKV

    MKV is meer als een avi, mov of mpeg bestand. Het iz een zogenaamde container waar allerlei verschillende formaten beeld/geluid inpassen, waaronder x264 ;)
     
  15. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Tadaa! heb een mp4 geselecteerd met rechtermuisknop en automatisch met wmp 11 laten openen, toen onderstaande tekst in een *.reg bestand gezet (nieuw register bestand) en tadaa!!!! ik kan nu gewoon met Windows media player wmv, divx, xvid en mp4 afspelen. damn wat is dit toch een vet apparaat!

    Code:
    Windows Registry Editor Version 5.00
    
    
    [HKEY_CLASSES_ROOT\.mp4]
    "PerceivedType"="video"
    "Content Type"="video/mp4"
    
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mp4]
    "Runtime"=dword:00000007
    "Permissions"=dword:0000000f
    "UserApprovedOwning"="yes"
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    En daar heb je TVersity dan weer voor! :)
     
  17. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je de framerate van n file vinden? Ik heb gspot maar die geeft t niet weer voor mkv's.
     
  18. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals.... MP4 kan zonder problemen gestreamed/USB/HD gespeeld worden op de Xbox360. snap niet dat jullie daar problemen mee hebben !

    Om op je vraag te antwoorden.
    Zorg dat je alle soft zoals staat aangewezen in de 1ste topic, als je Haali splitter hebt geinstalled kan je MKV gewoon afspelen in MediaPlayer. Als je dan ook nog de juiste codec pack hebt geinstalled zie je normaal in je tray een icoon genaamd "FFdshow". Klik hier op en klik hier op "INFO & CPU" en daar zal je netjes de FPS zien
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vaak bij anime etc wordt .mkv gebruikt en zitten de subs al in de file zelf.
     
  20. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    720p afleveringen van Prison Break en Heroes zijn ook vrijwel altijd in .mkv.
     

Deel Deze Pagina