Prince of Persia: Ghost of the Past Platforms: Xbox 360, Playstation 3, Nintendo Wii, PC Developer: Ubisoft Publisher: Ubisoft Genre: Action/Adventure Releasedatum: 3e kwartaal 2008 Webiste: Nog niet Game Info: Screenshots: Artworks:
Wanneer is deze titel aangekondigd? Vond deel 1 meesterlijk 2 kut en 3 heb ik niet gespeeld. Hoop dat de serie de magie van deel 1 weer weet te vangen.
Oooh! Vet! \o/ Sinds PoP 3D ben ik helemaal weg van die games. Benieuwd wat ze er deze keer van gaan maken. Wat mij betreft mogen ze het hele zandgebeuren nu wel achterwegen laten. Was echt leuke gameplay, maar nu wordt het tijd voor wat anders.
Ik vraag me af welk team dit maakt, aangezien volgens mij veel mensen van PoP aan de Assassin's Creed serie werken?
Warrior Within was de bom. Die combo's, zooo vet. Deel 3 kwam ik niet verder bij zo'n stukje waar je aan van die raderen moet draaien, en dan verschuifd er door het midden een standbeeld ofzo (weet niet meer precies).
Is dat de prins, op de 2 kleine screens bovenaan de pagina? Zo van een afstandje lijkt het wel een vrouw. Ik zie wel wat artwork van een vrouw, maar het lijkt me niet dat die speelbaar is
Voor zover ik kan zien op die 2 kleine screens is die lichtgevende persoon een vrouw, en als je goed kijkt zie je de Prince ook op die 2 screens.
Oh jah, daar keek ik eerst overheen. Ze zullen wel met elkaar samenwerken. Misschien een beetje a la ICO.
Ubi's Prince Of Persia Site Dripping With Goo Well this is certainly a new look for Ubisoft's official Prince of Persia website. Clicking on the link below takes you to a flash animation of glowing blue glyphs (words?) that slowly get engulfed by a mass of oozing black goo. Could this have something to do with the recently trademarked Prince of Persia Prodigy, or is this something completely different? Will we finally see what happens when the Prince comes up again Spider-Man's archenemy, Venom? Probably not. Trying to believably mix established gaming icons with comic book heroes and villains is a silly idea. I suppose we'll just have to wait until either the big reveal, or they morph the slime into some sort of damned countdown clock. Official Prince of Persia Website
Nieuwe cel-shaded screens: Bron: http://n4g.com/ps3/News-140321.aspx Opzich wel jammer dat het cel-shaded is, dat vind ik niet echt bij PoP passen.
Oude stijl was veel leuker! --------------------------------------------------------------- Nieuws: Veel Prince of Persia details Gisteren onthulde Ubisoft dan eindelijk de game waarvan we allang wisten dat hij er ging komen: een nieuwe Prince of Persia. Samen met de aankondiging hadden we al enkele scans voor jullie uit een Frans magazine, vandaag kunnen we hier nog de details aan toevoegen: - De opvallende stijl van de game gaat meer een anime kant op, wel werkt het team nog aan de precieze invulling van deze stijl. Wat in ieder geval duidelijk is, is dat het meer om een fantastiestijl draait dan om realisme. - Het was lastig om de stijl te presenteren bij het management omdat deze zeer opvallend was en anders dan voorheen. Het management weigerde het concept echter nooit en zijn er zelfs van gaan houden. - Het verhaal draait om een corrupte wereld die genezen dient te worden. Dit genezen doe je door licht terug te brengen in de wereld. Wanneer het licht terugkeert zal dit terug te zien zijn in de wereld, denk aan donkere planten die weer kleur krijgen en de lucht die eveneens zijn kleur terug krijgt. Dit alles gebeurt real-time en dus niet in een cutscene. - Om verder op het verhaal in te gaan: het draait om de tweelinggoden Orhmaz (de goede God) en Arhiman (de slechte God). Na een stijd tussen de twee sluit Orhmaz zijn broer op in een kist die hij weg stopt in een verre oase, diep verborgen in een woestijn. Eeuwen later komt er een dief voorbij (de prins) en deze bevrijd Arhiman per ongeluk. De prins moet in de game zijn daad ongedaan maken. - Er zijn geen opties meer als het terugdraaien van de tijd e.d. - Ubisoft is op dit moment niet bezig met een tweede Assassin's Creed, er zit zoveel mogelijk mankracht op Prince of Persia. - Er zijn meer open en organische omgevingen. - Zowel de bazen als de speler zelf kan de achtergrond in een gevecht gebruiken, zo kan een monster je bijvoorbeeld tegen een muur aan klemmen en je zo vast trachten te houden. - Het verschil heeft al verschillende stadia doorgaan. In het eerste concept was de game te open (teveel omgeving met te weinig om te doen), waarna het ook omschreven werd als Assassin's Creed; je kunt naar veel plaatsen toe, maar uiteindelijk zou de speler hierdoor komen te verdwalen. In het laatste concept is er een duidelijk pad dat de speler moet bewandelen, maar zijn er wel meerdere wegen om dit te doen. Je bent hierbij vrij om te kiezen welke map je als eerste wilt doen en welke volgorde je hier vervolgens op laat volgen, zo is het mogelijk om het traject A-B-C af te lopen, maar kun je dit ook in de volgode C-B-A doen. Wanneer je A als eerste bezoekt zal het level makkelijker zijn, besluit je A pas op het laatst te bezoeken dan is deze automatisch lastiger. - De demo-map die journalisten enkele maanden geleden te zien kregen is inmiddels geschrapt, het zou teveel op Assassin's Creed lijken en de fantasy setting in de weg staan. - De prins kan met zijn handschoen langs muren glijden, het spel is net zo verticaal als horizontaal opgezet. - De bazen zijn geïnspireerd door de bazen uit Metal Gear Solid: er zijn er minder, maar ze hebben wel ieder hun eigen verhaal. Hierdoor heeft iedere baas een reden om daadwerkelijk aanwezig te zijn en moeten ze een betere indruk achter laten op de speler. Sommige bazen handelen ook tegen hun wil in om het geheel meer diepgang te geven. - Het team twijfelde in het begin nog of ze een God of War game wilde maken (veel vijanden) of iets compleet anders. Uiteindelijk besloten ze voor minder vijanden te gaan maar wel met een geheel nieuwe vechtsysteem. Ieder gevecht is een waar duel waarbij expressie zeer belangrijk is. Het geheel moet meer aanvoelen als Advent Children: een filmische presentatie. - Op dit moment werken er 140 mensen aan de game, er komen later echter meer mensen van diverse projecten bij.
Preview: First View: Prince of Persia Dankzij de Sands of Time trilogie staat Prince of Persia een lange tijd weer in de schijnwerpers. Het intuïtieve besturingssysteem liet onze prins vloeiend rennen, klauteren en springen - en dat drie succesvolle delen lang. Maar waar blijft die volgende nou, vroegen de fans zich af. Deze week kwam het verlossende antwoord: Ubisoft is bezig met een nieuwe game met de werktitel Prodigy. De Sands of Time trilogie, blies nieuw leven in een franchise die op sterven na dood was. De eerste PoP sloeg eind jaren tachtig in als een bom, maar kon daarna geen potten meer breken. Pas in 2003 kwam er eindelijk een serieuze opvolger in 3D. Dankzij de vloeiende besturing en ingenieuze klimtechnieken liet Persia de concurrentie alle hoeken van de kamer zien. Twee goed ontvangen delen later was het wachten op de opvolger. Deze week kregen we eindelijk de eerste brokjes informatie. Op het gebied van sfeer zal de nieuwe Prince meer neigen naar de verhalen van Duizend en een Nacht dan zijn voorgangers. De tweelinggoden Orhmaz (goed) en Arhiman (slechte) hebben mot met elkaar en na een harde strijd weet de eerste de laatste in een kist op te sluiten en hem in een verre oase te verbergen. Laat eeuwen later nét onze prins langskomen en die knakker bevrijden. In Prodigy zal de prins zijn fout goed moeten maken. De enige manier om de natuur van Arhiman’s corruptie te herstellen is door speciale lichtbronnen te activeren. Ubisoft lijkt hierbij onder andere door Okami geïnspireerd geraakt. Zet de prins een lichtbron aan, dan zie je de omgeving in real-time herstellen: planten komen weer tot leven, de lucht wordt schoner en andere fraaie dingen zullen er gebeuren terwijl de speler zijn weg vervolgd. Uiteraard proberen de nodige vijanden de plannen van de prins te dwarsbomen, dus zal er ook geknokt worden. Het vechtsysteem is daarbij aangepast, de gevechten zullen meer duels worden. Wat dat precies inhoudt is niet bekend. Wel weten we inmiddels dat bazen meer van de omgeving gebruik zullen maken en dat ze een Metal Gear Solid-achtige verhaallijn krijgen – dus met veel diepgang en achtergrond. Het platformgedeelte vergeet Ubisoft natuurlijk niet. Het terugdraaien van de tijd – zoals in eerdere delen – zal niet meer lukken. In plaats daarvan krijgt de prins een speciale handschoen waarmee hij in ieder geval langs de muren naar beneden kan glijden. De game zal daardoor net zo horizontaal als verticaal verlopen. Daarnaast zijn de omgevingen veel opener dan tijdens de Sands trilogie. De speler heeft meerdere routes tot zijn beschikking en belangrijke kerkers kunnen in een andere volgorde worden afgelegd. Tenslotte heeft de nieuwe Prince of Persia een complete make-over gekregen. De nieuwe artstijl ziet er meer als een anime uit dan in de vorige delen, hoewel Ubisoft nog twijfelt over de precieze invulling ervan. Wel zal het meer naar het magische dan naar het realistische neigen. Een releasedatum is nog niet bekend, wel weten we dat er honderdveertig man op deze game zitten. Tot dus ver de informatie. Wat vinden de Gamed redacteurs? Rene: Een nieuwe Prince of Persia is natuurlijk geen verrassing, de stijl die het spel hanteert is echter wel behoorlijk ... anders. Natuurlijk moeten we afwachten of deze stijl goed samen gaat met de bedachte gameplay, op dit moment ben ik echter al enthousiast. De stijl doet me denken aan die van The Legend of Zelda: Twilight Princess, een game waar ik zeer van genoten heb. Ik kan in ieder geval niet wachten op de eerste gameplaybeelden, ik ben namelijk zeer benieuwd wat Ubisoft voor ons in petto heeft. Joni: Met de Sands of Time trilogie heeft Ubisoft de Prince of Persia serie opnieuw op de kaart gezet, maar die trilogie is nu voorbij. Ik ben daar wel enigszins blij mee, het spelen met de tijd was leuk, maar Prince of Persia draaide altijd rond platformactie. Niet meer, niet minder. Het is dan ook goed om te horen dat Ubisoft hier terug de nadruk op legt. Ik zal de game dan ook zeker in de gaten houden. Roderick: De Prince of Persia games uit de vorige generatie hebben mijn aandacht niet echt kunnen trekken. Sterker nog, ik heb alleen Sands of Time enkele uren gespeeld, waarna ik hem opzij heb gelegd. Toch hoor ik van veel mensen dat de Prince of Persia games van de vorige generatie van uitstekend niveau waren. Voor de gamers die dat vinden zal dit nieuwe deel vast een heel interessante game worden. Mijn aandacht gaat echter uit naar andere games. Mocht de game me op één of andere manier toch kunnen verrassen, dan sta ik daar altijd open voor. Cor Zelf behoor ik tot die gamers die zeer hebben genoten van de vorige drie Prince of Persia delen. Allemaal heb ik ze meerdere keren uitgespeeld en ik was dan ook verrast om in 2006 nieuwe artwork van Prince of Persia te zien. Na nog een flinke tijd wachten is er nu eindelijk meer nieuws. Het schrappen van de tijdtruukjes is jammer, maar natuurlijk niet geheel onverwachts. Gelukkig blijft het platformen een belangrijke factor en het nieuwe vechtsysteem lijkt mij ook interessant. Het free form fighting system was destijds al een leuke inventie, ik hoop dat het nieuwe systeem ook iets leuks wordt. De stijl bevalt me wat minder, vooral omdat het zo'n breuk is met wat we eerder zagen, maar het is afwachten hoe dit gaat uitpakken. In elk geval zeker een titel om in de gaten te houden. Martijn: Ik kan niet wachten. Voor mij is niets heerlijker dan kijken waar je heen moet, de route bepalen en er dan heen klimmen. Ik hoef niet eens te knokken, zolang ik maar kan klauteren. De laatste tijd heb ik te weinig van dit soort games gezien. Crackdown – die sinds een paar weken mijn 360 onveilig maakt heeft wel platform elementen, maar die zijn lang niet zo goed uitgewerkt. Dus zodra Persia uitkomt ga ik helemaal los. Joris: De mysterieuze sfeer, de lastige platformlevels en het spelen met de tijd zorgden ervoor dat ik de Sands of Time een erg goed spel vond. De twee andere delen hebben me echter een stuk minder kunnen boeien, ze voelden vooral als een herhalingsoefening. Voor de nieuwe Prince of Persia ben ik echter nog wat afwachtend, ondanks dat het ditmaal allerminst een herhalingsoefening lijkt te worden. De nieuwe stijl vind ik vrij lelijk tot nu toe, had liever de prachtige Oosterse omgevingen met de graphics van Assassin's Creed gehad. De vernieuwde gameplay klinkt in ieder geval wel interessant genoeg om de game in de gaten te blijven houden. Valentino De Prince of Persia spellen hebben mij, net zoals Roderick, niet veel kunnen boeien. Vol enthousiasme heb ik het eerste deel gehaald, maar mijn aandacht verslapte snel. Ik heb nog doorgebeten tot ietsje over de helft van de game, maar toen was het gedaan met de pret. Deel twee heb ik nog geleend van een vriend, maar toen ik mij na een uur al liep te vervelen, wist ik dat deze trilogie niks voor mij was. Ik ben er zeker van dat dit nieuwe deel ook weer hoge ogen zal gooien bij de casual gamer, zeker voor mensen die dit genre een warm hart toedragen is dit iets om naar uit te kijken. Maar ik ben er (voorlopig) geen van. Gideon Het eerste deel in de serie heb ik grijs gespeeld op mijn (reeds overleden) pc. Daarna werd het was stil, tot men op de proppen kwam met Prince of Persia 3D. Neergesabeld in de pers, maar stiekem vond ik het best een leuke titel. The Sands of Time trilogie volgde en ik kan me nog goed herinneren dat de games me compleet betoverden met de prachtige sfeer, heerlijke platform actie en brute gevechten. Het nieuwe deel houd ik dan ook zeker in de gaten. Het stijltje is niet helemaal wat ik had verwacht (of gehoopt), maar als men de platformactie pittig houdt, stealthkills nog steeds aanwezig zijn en een betere verhaallijn implementeerd, dan ben ik verkocht. Scans Preview