1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het verwijderen van een discussie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Willem, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh mijn god.

    Er was een discussie aan de gang op Xboxworld van een dermate hoog niveau dat XBW lang niet gekend heeft. Dit was in het Kutmoment/Beste moment van de dag topic. Dit was niet op de juite plaats en blijkbaar voor een van de moderators (weet niet precies wie) genoeg reden om de hele discussie te verwijderen. Want, het stond op de verkeerde plek.
    Oké, dan heb ik een aantal vragen:

    1. Als een discussie met inhoud jammer genoeg op de verkeerde plek ontstaat en verder gaat, is dit dan reden om het te verwijderen?
    2. Waar had een discussie zoals die zojuist verwijdert is dan gevoerd moeten worden?
    3. Had de discussie niet verplaatst kunnen worden?
    4. Had een moderator die de gave heeft iets boem klap te verwijderen niet ook de mogelijkheid om zelf even een topic te maken en dit te plaatsen?

    Mijn antwoorden en onderbouwing, die wellicht verschillen van die van anderen:

    1. Nee. Discussies op XBW van niveau zijn de laatste tijd, met name in de GM nauwelijks tot niet te vinden. De discussie die gevoerd werd ging over iets wat al langer speelt. Het was iets waar ik me al tijden aan ergerde. Ik was niet de enige die zich daar aan ergerder, zo bleek uit de discussie. Zonde dat deze zinnige woorden, met inhoud en verschillende meningen verloren moest gaan omdat het spijtig op de al dan niet verkeerde plaats stond.
    2. Ik weet het niet. In de Green Mile is er, voor zover ik weet, geen Algemeen Discussie topic o.i.d. Natuurlijk kan ik mis zijn. De discussie ontstond in het +/- topic en werd door een aantal mensen snel van verschillende kanten belicht. Logisch dat de discussie dan op de, volgens moderators, op de verkeerde plaats plaatsvind. Blijkbaar is dat genoeg reden om de discussie te verwijderen.
    3. Ja. Naar de goede, misschien nieuw aangemaakte locatie. Maar een moderator doet dat dan weer niet. Dat vind ik vreemd, want een moderator heeft alle mogelijkheden daartoe. Ook vind ik dat een moderator, die toch wel deels het gezicht van een forum vormen en het goede voorbeeld horen te geven (toch?) dit wel had kunnen doen. Blijkbaar denken zij (of een bepaalde mod) daar anders over.
    4. Ja, natuurlijk. Maar kijk naar wat ik aankaarte bij nummertje 3. Toch doen ze het niet.

    Ik bekritiseerde zowel een (aantal) leden als Goiz. Ik uitte kritiek die nu foetsie is. En alleen maar omdat het op de verkeerde plaats stond. Dat noem ik triest. Triest.

    Ik heb nog lang niet alles gezegd maar ga eerst eens in alle rust alles bekijken waar ik het niet mee eens ben en dat dan in navolging van die plaaten.

    Op dit moment ben ik het eens met het verwijderen van de discussie en vind ik degene die dat gedaan heeft, Cookie X, een grote lul. Niks persoonlijks, maar dat je als mod zo boem paf ff een inhoudelijke discussie met het pardon 'verkeerde plek' verwijdert vind ik triest.

    Wellicht kan de moderator deze verwijderde berichten nog even terughalen en hier plaatsen? Ik weet dat elke moderator of admin verwijdere berichten kan lezen.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vroeger werden discussies gewoon gesloten? Welke discussie is verwijderd? Ik dacht het trouwens not done was om een discussie te verwijderen? Ik heb het in mijn tijd wel eens gedaan en dat werd niet op prijs gesteld .. het zelfde geldt voor threads samenvoegen
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het gaat hem hier om berichten in de +/- topic, en niet een nieuw topic. (er was zeg maar een discussie gaande)
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Lees de derde zin en je ziet waar ik het over heb. :{

    Neem een kijkje in het kutmoment/beste moment van de dat topic.
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Inhoudsvolle discussie? Man, het was alleen maar gezeik over dat 'het niveau' van de Green Mile naar beneden ging, en daar was het topic kut/beste moment van de dag inderdaad niet geschikt voor. Ik ergerde me er iedere keer al aan dat mensen daar kwamen afreageren, en zielig een minnetje neerzetten voor het feit dat 'het niveau' zou dalen. Verzin dan zelf wat leuks, er wordt nu in ieder geval wat initiatief getoond.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vond jij dat dan geen inhoud hebben?

    Ik bracht mijn mening duidelijk naar voren:

    Ik vind het niveau te laag.

    Anderen gingen daar op in en hadden een andere mening. Daar werd over gediscussierd. Vind jij dat geen inhoud hebben? Ik ergerde me aan de topics zonder inhoud, de OVERVLOED daaraan, het werden er te veel en laat dat weten. Daar word over gediscussieerd. Vind ik wel degelijk inhoudsvol.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De GM is in ieder geval niet meer zoals het vroeger was
     
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het gezeik, en iets wat je best voor je kan houden. Je hóeft namelijk niet in die topics te kijken, en je hóeft niet altijd te zeggen wat je ervan vindt. Als niemand het leuk vindt dalen die topics naar beneden, als anderen het wel leuk vinden, wie ben jij dan om ze in hun plezier te beletten?

    Als je nou eens hier post... Of is dat lullig? O-)

    P.s. Intraxsz vraagt of er een mod in de chat wil komen
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Klopt, en daar had ik 't over. Nu heb ik zelfs niet de hoogtij dagen meegemaakt van de GM, zo mij verteld word althans.
    Maar wat er nu gebeurt vind ik gewoon nergens op slaan.
    Er word ergens over gediscussieerd en omdat het op de verkeerde plek zou staan moet alles verwijderd worden! Dat is toch niet normaal? Dat een moderator daar zo makkelijk mee weg komt vind ik niet normaal. Laat alsjeblieft de discussies met inhoud staan en verwijder de inhoudsloze topics.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik weet niet hoe het hier vroeger was dus ik kan niet echt oordelen. Zelf irriteer ik me niet echt aan topics die in de GM staan. Tuurlijk ik vond dat Whoopidoo topic een beetje raar, ook omdat ik er niks van snapte dus meteen de humor er niet inzag. Laat die mensen die het wel leuk vinden zitten, de mods kijken vanzelf wel of er iets aan gedaan mag worden.

    Ik ben blij dat de meeste topics hier toch wel leuk zijn, vergeleken met andere forums waar ze topics hebben als 'Wat voor Shampoo gebruik jij' of een 'Wat eet jij vandaag'. Voor de rest wil ik me niet echt ergens in mengen, noem me een watje of wat je wilt ik heb het hier tot nu toe toch naar mijn zin en zolang er genoeg humor hier is en members aardig zijn heb ik nergens problemen mee.

    Misschien is het opzich wel handig om een algemene discussietopic te maken voor de rest tja. :+
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik bedenk net hoe ik het best kan zeggen waar ik me nu ECHT aan erger:

    Ik ergerde me ergens aan en zei dat. Dat ik me ergerde aan die topics is niet het gene waar ik me ECHT aan erger. Het gene wat ik duidelijk probeer te maken. Het niveau bijvoorbeeld, niet die topics, nee, de manier waar op er mee omgegaan word!

    Moderators spammen vrolijk mee in deze topics. Word er vervolgens over gedisucssieerd, worden de verwijderen vorlijk verdwijrd en is de discussie weg. Is de inhoud weg, is iets waar nog een ECHT over gepraat word weg. En de mod komt daar weer heerlijk makkelijk mee weg.

    Dáár erger ik me aan.
     
  12. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    De discussie in het Beste momenten topic:
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar wat heeft het voor nut om in het kut/beste momenten topic te gaan zeuren over zoiets? Waarom ga je zo'n volgens jou slecht topic verpesten door er alleen maar in te zeuren dat het niveau daalt? Zorg dat die topics leuk worden, of blijf er gewoon weg...
     
  14. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger is voor de poep/kots en hoe ruikt je scheet ofzo. Ik zeg dat het niveau erg laag is door de topics die de laatste tijd zijn aangemaakt (Meeste topic's). Als je dit soort topic's van niveau vind ben je wel erg laag. Dan kommen sommige members met bedenk zelf dan wat, wij proberen teminste iets. Ik zal er over denken en als jullie wat proberen doe dit dan met niveau. Waar slaan dit soort topic's op?

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=111311
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=111426
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=111744
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=64585
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=111899 (erg leuk btw)
    en het zand topic!


    Edit: weer alles weggehaald?!
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik bedenk net hoe ik het best kan zeggen waar ik me nu ECHT aan erger:

    Ik ergerde me ergens aan en zei dat. Dat ik me ergerde aan die topics is niet het gene waar ik me ECHT aan erger. Het gene wat ik duidelijk probeer te maken. Het niveau bijvoorbeeld, niet die topics, nee, de manier waar op er mee omgegaan word!

    Moderators spammen vrolijk mee in deze topics. Word er vervolgens over gedisucssieerd, worden de verwijderen vorlijk verdwijrd en is de discussie weg. Is de inhoud weg, is iets waar nog een ECHT over gepraat word weg. En de mod komt daar weer heerlijk makkelijk mee weg.

    Dáár erger ik me aan.


    Bovenstaande reactie was dus een reactie op die van Nightbringer.

    Even voor de duidelijkheid, want in quotes komen onderliggende quotes niet mee.
    Ook stonden in de lege ruimtes van mijn langste post een aantal quotes van members, die hierboven dan weer staan. Komt iedereen
    hopelijk wel uit.

    Dus, wat vind men er van?
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan kloppen berichten zijn ook verwijderd. Hier en in het +/- topic. Ik vind detopics van de laatste tijd van erg laag niveau.


    Hij heeft het toch niet over het +/- topic?
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Omdat het een +/- topic is.

    Zoals je kan -en over je pijnlijke voet, de verhuizing of weet ik 't, zo -de ik over het niveau. Meer niet. Is je pijnlijke voet dan geen gezeur, maar een even kort bericht over het niveau wel?
    Dat ik dus -de over het niveau was aanleiding tot een discussie. Ik plaatste dat bericht niet met in mijn achterhoofd: Ja, discussieren! of Zeuren! Neen, het gebeurde wel, en daar ben ik blij mee, maar ik deed dat niet met opzet.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik was niet online tijdens dit "incident", ik vind het ook uitermate moeilijk om te volgen wat er gaande is. Maar als ik het goed begrijp vind je het gewoonweg niet kunnen dat posts worden verwijderd?

    Echter worden er zo vaak posts verwijderd. Het is misschien de eerste keer dat dit jou overkomt? Posts worden doorgaans verwijderd als er een hele lange reeks van off-topic posts is. Dit doen we omdat het heel moeilijk is om dan door een ellenlang aantal pagina's te bladeren, op zoek naar de serieuze posts. Daarnaast komen er ook regelmatig reports binnen van mensen die zich eraan ergeren. Dus verwijderen we die desbetreffende posts.
    Het woord verwijderen is niet eens correct in dit geval! Ze worden alleen "onzichtbaar" gemaakt voor de gewone member. De hele discussie is nog wel opgeslagen. Mocht je er dus moeite mee hebben, kunnen we altijd nog hier een topic openen en de posts hiernaartoe verplaatsen.

    Daarnaast moet je niet meteen Cookie een lul noemen, aangezien hij alleen gepost heeft, hij heeft niks verwijderd. :)


    Overigens ben ik zelf van mening dat er nergens een discussie te bekennen is. Jij probeerde als enige serieus te reageren, terwijl ik verder alleen nutteloze opmerkingen zie. De posts zijn niet verwijderd om jouw discussie de mond te snoeren, maar om al die onzin posts op te schonen.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Juist en Juist.

    De discussie ging nergens heen. Continu waren er een aantal members die kans zagen zinloze toevoegingen te geven. Helaas zijn sommige members niet in staat discussies te voeren en eisen zij liever de aandacht op. Het was dus niet om de "discussie" abrubt te beëindigen maar om meerdere offtopic reacties te voorkomen.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben blij dat je reageert! Onder de quote staat mijn reactie.

    Ik heb totaal geen probleem met het verwijderen van berichten, daar ging de discussie niet over. Als het zo op je overkomt was het zeker niet de bedoeling. Op de vorige pagina heeft Conquistador heel duidelijk alle quotes (zonder onderliggende jammer genoeg, maar daar werkt hij aan!) geplaast. Daar is de discussie te vinden. Ook heb ik in mijn startpost het een ander toegevoegd en genuanceerd.

    Ik ben van mening dat er in de Green Mile de laatste tijd te veel inhoudsloze topics zijn. Dat vind ik maar niks. Ook vind ik dat er veel gepost word met een laag niveau. Een erg laag niveau, een niveau dat naar mijn mening triestig laag is. Deze mening verkondigde ik in het Kutmoment/beste moment van de dag topic door middel van een - het niveua bla bla te posten. Dat is terug te vinden op pagina 1. Als je daar dan leest, met wat ik zojuist zei in het achterhoofd snap je wellicht de discussie beter.

    Dat ik Cookie een lul noemde is iets waarvoor ik me bij Conquistador al verontschuldigd heb. Hij heeft me namelijk uitgelegd wat er gaande is. Ik weet dat berichten alleen onzichtbaar worden gemaakt voor leden en heb daarom Conquistador ook gevraagd deze berichten terug te halen en/of te verplaatsten. Ik zit met Conq in een private chat op IRC en daar hebben we het over deze discussie. Hij heeft mij verteld dat hij vond dat de berichten verwijderd moesten worden om vervolgens ergens anders teruggeplaats te worden. Dat wist ik toen nog niet en het enige wat ik te zien kreeg was een bericht van Cookie X, in de trend van: De berichten zijn verdwijderd omdat ze verkeerd staan.
    Vind je het gek dat ik me daar dan boos om maak? Een discussie die naar mijn mening inhoudsvol was word verwijderd EN Cookie X (wie ik verantwoordelijk achtte voor het verwijderen) maakt het er zich als mod makkelijk van af. Dat vond ik te ver gaan. Goiz kan topics aanmaken zonder inhoud, kan zichzelf verheerlijken met tieten en billen avatars en lekker spammen, maar als ik ergens discussier, blijkbaar 'op de verkeerde plaats' moet dat verwijderd worden. Dat vind ik meer dan genoeg reden om boos te worden. Natuurlijk wist ik toen nog niet dat Conq al lang bedacht had de discussie elders voort te zetten.
    Of er wel of geen discussie was, ik probeerde iets te zeggen. Ik vind zelf dat ik dat goed onderbouwde en zo een discussie startte. Er werd wel degelijk goed op gereageerd, maar ook geflamed, dus werd de hele discussie verwijdert. Of, onzichtbaar gemaakt voor niet-crew, zullen we maar zeggen!

    Hoop dat je mijn probleem nu beter snapt!

    @Cookie X: Ik verontschuldig me nogmaals! Door samenloop van omstandigheden moest ik dat wel zeggen. Ik stond er toen wel vol achter en het was geen uitbarsting. Ik dacht jij lekker makkelijk kritiek verwijderde en andere, nutteloze dingen liet staan.


    Ik wilde echter wel degelijk iets laten weten. Dat er, jammer genoeg, rond mij geflamed/gespamd werd, is dat dan de reden om het te verwijderen?
    Gelukkig staat het nu allemaal hier dus zal verder niet moeilijk te doen, maar door het verwijderen van ALLE berichten ging mijn woord verloren. En dat vind ik stom.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina