1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 22 apr 2008.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]

    Uitgever:
    EA
    ~
    Ontwikkelaar:
    EA Bright Light
    ~
    Genre:
    Free Roaming
    ~
    Release:
    13 November 2008 3 juli 2009

    [​IMG]

    [GB]Informatie:[/GB]

    Synopsis:
    ^top

    [GB]Screenshots:[/GB]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top

    [GB]Trailers:[/GB]

    [gt]35886[/gt]
    [gt]38544[/gt]


    ^top

    [GB]Achievements:[/GB]
    [​IMG]

    ^top

    [GB]Boxshot:[/GB]
    [​IMG]

    ^top

    [GB]Officiële website:[/GB]
    http://www.harrypotter.ea.com/

    ^top

    [GB]Opmerkingen:[/GB]

    Hoera. \o/

    O ja: Je kan zwerkbal spelen! :D

    ^top



    [GB]XBW Review: Harry Potter and the Half-Blood Prince[/gb]

    De nieuwe Harry Potter film The Half-Blood Prince draait inmiddels enkele weken in de bioscoop. Het gelijknamige Xbox 360-spel verscheen zelfs eerder! Ik heb echter even met de review gewacht, zodat de geïnteresseerden naar alle waarschijnlijkheid de film al gezien hebben, en ik zo min mogelijk over het verhaal verklap in deze review.

    [​IMG]

    Mocht je de film gezien hebben en hiervan genoten hebben (ik wat minder), dan wacht je met dit spel een kleine teleurstelling. Waar de film nog redelijk het verhaal volgde, ontbreekt dit in The Half-Blood Prince volledig. Er zitten grote gaten in het verhaal van Harry Potter & co, die er naast hun liefdesleven ook nog wat avontuur aan over houden. Mocht je noch de film gezien noch het boek gelezen hebben, dan zal het verhaal in Harry Potter and the Half-Blood Prince onbegrijpelijk voor je zijn. Een gemiste kans, want de wereld van magie staat bol van spektakel.

    Inhoud

    De meeste tijd die je doorbrengt met het spelen van dit spel, is op de toverschool Zweinstein. In tegenstelling tot het vorige spel in de Harry Potter-reeks, is Zweinstein ditmaal stukken kleiner en is er heel wat minder te beleven. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de missies je van A naar B sturen, en niet aansporen tot het verkennen van je omgeving (waar overigens weinig reden toe is). Daarnaast valt er simpelweg erg weinig te beleven op Zweinstein. Wanneer je niet met de missies bezig bent, kan je deelnemen aan enkele activiteiten, waaronder Zwerkbal, duelleren of het brouwen van toverdrankjes en kan je op zoek gaan naar verborgen wapens (de zogeheten ‘secrets’ die Achievements waard zijn). In de missies word je echter ook vaak geconfronteerd met de eerste drie activiteiten, waardoor Harry Potter and the Half-Blood Prince uit weinig meer bestaat dan drie mini-games!

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Gelukkig is elk gameplayelement uniek en wanneer je er een begint nog redelijk fris. De grootste teleurstelling blijkt jammer genoeg dan weer wel Zwerkbal te zijn, de snelle, gevaarlijke en erg spectaculaire sport. Je zal Harry Potter op zijn bezemsteel een vaste route door ringen moeten laten afleggen, of een voorgeprogrammeerde route moeten afleggen, wil je de Gouden Snaai vangen en de wedstrijd winnen. Dit is erg simpel en staat in schril contrast met wat Zwerkbal werkelijk inhoud.

    Meer Mini-Games

    Zoals gezegd is duelleren het tweede gameplayelement, en daarmee ook het meest uitgebreide. Er zijn genoeg verschillende spreuken om het duelleren intressant te houden, zowel vanuit de offensieve als de defensieve hoek. Net als in het vorige spel bestuur je de toverstok met de rechterknuppel, en door de juiste bewegingen te maken blijkt toveren een leuk spelelement. Naast het duelleren tegen andere leerlingen, zal je het in het spel ook enkele keren tegen de grote slechteriken moeten opnemen, verrassend tof. Het is ook mogelijk om met verschillende personages het tegen anderen op te nemen via split-screen. Jammer genoeg behoort Xbox Live Multiplayer niet tot de mogelijkheden. Nieuwe personages, zoals Ron, Loena of Draco Malfidus, kan je vrij spelen door de missies uit te spelen.

    Het derde en laatste belangrijke spelelement is het brouwen van toverdrankjes. Wanneer je aan dit gewaagde toverspel begint, krijg je een lijst met ingrediënten en de bereidingswijze voorgeschoteld en moet je deze zo nauwkeurig mogelijk volgen. De moeilijkheidsgraad wordt opgebouwd met bijvoorbeeld het verwarmen van je drankje of het zelf moeten roeren. Natuurlijk zit er een tijdlimiet op dit spel, wat het net een tikkeltje moeilijker maakt. Sommige dranken zijn dusdanig moeilijk te brouwen, dat ik meerdere pogingen heb moeten doen.

    Gebreken

    Naast de drie hierboven beschreven gameplayelementen, is er bar weinig te doen in Harry Potter and The Half-Blood Prince! Wanneer je niet gebonden bent aan de drie mini-games, kan je slechts drie spreuken toepassen op de omgeving, zoals het vernietigen of repareren van objecten die je de doorgang blokkeren. Het is allemaal erg beperkt en nergens zal je jezelf als Harry Potter wanen, laat staan een tovenaar. Dat mijn broertje van dertien jaar oud het spel binnen een middag heeft uitgespeeld, bewijst ook hoe lang je met The Half-Blood Prince zal doen. Niet lang. Dit wordt nog verergerd doordat ‘Haast Onthoofde Henk’ je in het spel de weg wijst, waardoor het spel de speler nog minder stimuleert zelf op pad te gaan.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Zowel de film als het gelijknamige spel zijn duidelijk op een jonger publiek gericht dan voorganger The Order of the Phoenix. Dit uit zich ook in de Nederlandse stemacteurs die het gehele spel van Nederlandssprekende personages voorziet. Het spel stelt dit automatisch zo in, en enkel door de nationaliteit van je Xbox 360 te veranderen, zal Harry ook daadwerkelijk Engels praten. Over de muziek is, zoals altijd, geen kwaad te spreken, omdat deze voornamelijk rechtstreeks uit de film is overgenomen. Ondanks de sfeervolle muziek, vallen de graphics van Harry Potter and The Half-Blood Prince wat tegen. Neem een kijkje naar de screenshots in deze review en je weet meer dan ik kan beschrijven.

    Conclusie

    Het is weinig verwonderlijk dan Harry Potter and the Half-Blood Prince laag scoort. Er is te weinig te doen, te weinig te beleven. Zwerkbal is simpel, toverdrankjes brouwen weer wat te moeilijk. Het verhaal is onbegrijpelijk en wijkt af van de film. De graphics zijn achterhaald en de Nederlandste stemmen doen weinig goed. Zweinstein is minder spannend in beeld gebracht dan in The Order of the Phoenix, iets wat onbegrijpelijk en onvergeeflijk is. Jammer, maar helaas.

    [​IMG]


    ^top

    [/fptable][/tr][/td]

    [GB]First 10 minutes:[/GB]

    [yt]POSqbZG1uWQ[/yt]



    [GB]Walkthroughs[/GB]

    [gb]Easy 5 stars at Duels[/gb]

    [yt]ajogLokcrK4[/yt]​

    [gb]Crests walkthrough[/gb]








    [gb]Lion Statues[/gb]


    [/center]
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2009
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja hoor, Dulle is er als eerste bij. 8)

    Anyway, als ze de stijgende lijn qua kwaliteit van de games vasthouden kan 5 een heel leuk spel worden. Heb geen enkele HP game uitgespeeld of langer dan 2 uur gespeeld, ga dat bij deze game ook niet veranderen.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ahem... Dit is alweer deel 6 O-)

    Deel 5 vind je hier. :+
     
  4. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk:) vond het vorige deel ook best vermakelijk dus miss dat ik deze dan wel haal. ik denk niet meteen maar dat ik hem wat later uit de budgetbak vis ofzo.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.813
    Huh, is Harry Potter free roam ? Dus kan ik door heel Zweinstijn lopen en Huffelpuffs en die andere gasten pesten met mijn toverstaf ? :+
     
  6. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was in alle delen volgens mij al :9 maar je kan opzich niet erg veel doen zonder de missies. in ieder geval ik verveelde me nadat ik de missie's klaar had 8)
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Reetkick voor DulleNL, maar wel leuk dat die topic er is. Heb zin in de game. Streef er dit keer naar DulleNL af te troeven met deze game en hem als eerste van ons 2en op de 1000 te hebben. Was toch al 26 van Nederland met de vorige, maar deze keer wil ik het beter doen. Ik hoop juist dat de game ongeveer hetzelfde blijft als de huidige HP game, dan maak ik nog wat kans op een plek in de top 100 van Nederland ofzo. ;):9:thumbs::cool:
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jah man, deel 5 was dat ook al. :D
    Alle delen weet ik niet, want ik kan niet met eerlijkheid zeggen dat ik ze allemaal heb gespeeld. O-)
    Deel 1 was het volgens mij niet (die heb ik nu zelfs nog op de PC geïnstalleerd staan. edit: Screenshot gemaakt 8) Klik)
    Deel 2 en 3 niet gespeeld.
    Deel 4 even gespeeld, en wat ik had gespeeld was volgens mij niet free-roam (maar dat is alweer een tijdje geleden)
    Deel 5 en 6 dus wel.
    De Zwerkbal game natuurlijk niet.

    Maar waarom verveelde je je toen je alle missies klaar had? :eek:
    Je kon toch alle geheimen van het kasteel gaan ontdekken.

    Al hoop ik ook dat ze dit keer wat méér geheimen hebben, wat méér mini-quests hebben, en méér lessen hebt die je kan gaan volgen.

    Ik wacht iig in spanning op meer nieuws.
    Je weet wat de gevolgen zijn als je, net zoals mij met OotP, de 2e bent die 1000/1000 haalt... Dan moet jij allemaal walkthrough video's maken. :cool: :+
    Mijn inbox @ YouTube loopt nog steeds over met allemaal requests.

    Maar ik ga echt niet proberen die game heel snel uit te spelen, ik ga het echt op mijn gemak doen! :D

    ------------------------

    Wat willen jullie (verbeterd) zien in deze game?
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    O, ik ook wel hoor DullieNellie, maar ik doe het op een volwassen manier. Direct met HG naar het toilet, dan speel je die game na een tijdje zo uit. Nee, ff serieus. Ik wil die game ook wel op mijn gemak spelen, maar ik ga mezelf niet inhouden als het steeds leuker word. Ik hoop wel dat ze hetzelfde systeem qua toveren aanhouden en dat vooral die takkecamera ietwat verbeterd word, want dat is altijd het probleem in Third Person games, de kutste camera van allemaal. ;)|:-
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een paar punten die ik graag verbeterd zie:
    • Zwerkbal kunnen spelen (als het kan ook online)
    • Met je bezem rondvliegen rond Zweinstein
    • Dat de camera zoals bij iedere Third Person game werkt. Gewoon vrij kunnen bewegen dus.
    • Meer lessen
    • Meer verschillende soorten geheimen
    • Meer spreuken
    • Mogelijkheid om met Hermelien te kunnen spelen
    • Ingame Foto's en Filmpjes maken (zoals Halo). Al is dit meer een persoonlijke wens dan dat ik serieus denk dat dit gaat gebeuren
    • Zweinstein wat levendiger maken. Meer rondlopende leraren/leerlingen.
    • Uitgebreidere gesprekken kunnen beginnen met de NPC's.
    • Naar Zweinsveld kunnen gaan.
    • Meer mini-games.
    • Spulletjes kunnen kopen.
    • Meer interactiviteit

    Als ik nog iets vergeten ben post ik het morgen wel. O-)
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Met het zwerkbal was toch vooral Ron in de picture? Of is dat bij de film :+. Na als Zweinstein wat levendiger word zal wel mooi zijn, de games die ik speelde had je dat niet en was het niet echt leuk om door de school heen te lopen..
    Maar Harry Potter is vet dus zal het wel mooi worden. En kon je niet sowieso al met Hermelien spelen?
     
  12. Acrisius

    Acrisius Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit ziet er nog redelijk uit, hier zijn de muren tenminste recht. Ik had deel 2 op de psx lang geleden, was allemaal schots en scheef.
     
  13. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Vet! Ik zal 'm wel weer ff regelen. Ik was toch nog blij dat ik HP OotP ff had gekocht, best een leuk spel. Maar er zaten wel een paar bugs in..
     
  14. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
     
  15. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    lol

    ik vind het vooral leuk dat je zwerkbal kan spelen had dat best wel gemist vorige game en in een HP game die ik vroeger speelde zat dit wel en dat vond ik leukkkkk:9
     
  16. tommygun 2007

    tommygun 2007 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat ze een hp moeten maken waarin je met die dooddoeners kan spelen en zweinstaan kapot kan gaan maken
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Uuh nee! Dat gebeurt toch ook niet in het boek, dan maak je een hele andere game. En ik wil die game alleen spelen, omdat ik dan Harry en co. kan zijn! Het verhaal kan spelen. Niet om een beetje rond te hyperen in Zweinstein!
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik vind het wel wat hebben! Hermelien (DulleNL) en Voldemort (Yellow 1:cool: co-up doen?! ;):cool::thumbs::lol:
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Sorry voor de dubbelpost, maar dit moest even! ;):)

    Voor Dullie Snullie!!!:

    Harry Potter - South Park FFF Slideshow


    Barry Pooter - Pirates of the Caribbean


    Voor het eerst wat geprutst met Moviemaker. Het talent komt nog! ;):9
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hmm Die PotC muziek past eigenlijk wel bij Harry Potter. :9
    Maar goed, HP heeft zelf ook al een zeer mooie soundtrack.

    Van welke South Park aflevering is het geluid wat je in het eerste filmpje gebruikt? O-)
     

Deel Deze Pagina