Hallo,
sinds enige tijd multiplayer aan het doen geweest, zowel non-ranken als ranked. en ik moet zeggen dat rockstar erg slechte netwerkcodes heeft en kan wel zien dat er minieme ervaring is met multiplayer naar mijn idee:
- de host kan iedereen zijn en zelfs met ranked online kan je dingen instellen, dus kan maar zo zijn dat de host(die noob is) de game niet instelt of kut instelt, of een slechte upload heeft (hoge upload v/d host is vereist bij matches met veel spelers)
- er wordt niet bekeken of de host capabel genoeg is om een grote match te hosten, zoals dat bij Halo 3 gebeurt
- ik zie weinig of geen algorythmes om spelers te matchen, want nog geen enkele keer ben ik in dezelfde host met een nederlander gekomen... heb tegen jappaners gespeeld australiërs... en wat is er nou kutter dan dat. Gewoon random bij elkaar in worden gezet zodat iedereen de hoogste ping heeft en dikke lag heeft??
Maar alles over alles is het denk ik zo slecht nog niet, ik denk dat je gewoon wat georganiseerden multiplayer moet gaan spelen. Wat ik met deze thread wil bereiken.
Wat mij leuk leek is om hier mensen te gaan werven aangezien hier veel nederlanders zitten en GTAfans, voor gamingsessies online vooral in de avond/nachturen van 19:00- ??-?? (maandag-zondag)
Van belang is dan dat er iemand is met een goeie upload, host is. Mijn upload zit op 110kB/s (
www.speedtest.net). Als je goeie upload hebt, post dan hier je resultaat dan maak ik een lijstje van hosts die capabel zijn grote matches te houden zonder lag.
Post alsjeblieft dan je Gamertag hier, mits je bereid bent met mensen hier van Xboxworld, reguliere onvergeetelijke multiplayer gaming sessies te houden. Deze lijst zal ik regelmatig aanvullen in deze eerste post.
Als iedereen dan die Gamertags toevoegt, netwerk je zo aardig snel mensen die bereid zijn te willen spelen en kan je als je snel een match opgezet wilt hebben, iedereen van XBW die in jouw lijst online is snel een invite sturen via je mobiele telefoon in GTA. Uiteraard moet de host wel goed genoeg zijn.
Waar het mij vooral om gaat is beetje serieuze gamingsessies te houden: -free-mode is voor ouwehoeren, objective-games doe je je objective ding niet dat geouwehoer (zat laatst in een auto met cops-en-crooks ranked was er een klein kind die met de auto alles behalve goeie kant op reed dat kan vervelend zijn)
- teamplay, tactics bespreken, niet ieder ze eigen kant op rennen om de kills te behalen.
- gamen met landgenoten
- gamen zonder lag en goeie host
- cafepraat op xboxlive met alle mensen die je wellicht leert kennen via XBW
- aub minimale leeftijd is die op de GTA4 cover staat
Gamertaglijst:
- Stoner4life
PS. Je kan dus ook in deze thread aangeven dat je een multiplayer match gaat spelen. Dus bij wijze van als ik vrijdagavond een match organiseer, volgt u dan alsjeblieft dit voorbeeldsjabloon:
Datum/Tijd: 9-5 Vrijdag, 20:00
Host upload: 110kB/s mogelijk BETERE HOST GEVRAAGD (indien je een grote party wil uiteraard)
Party Size:
Voorkeur voor gametypes : Cops en Crooks, GTA Race
Gamertags die gaan spelen: Stoner4life NL , xHeadshotmastax
Als er nog suggesties zijn laat het dan horen. Heb voorafgaand aan deze post dik uur lopen brainstormen over hoe je GTA4multiplayer beetje het best kan organiseren.
Klik om te vergroten...