Batman: Arkham Asylum

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

[gb]Batman: Arkham Asylum[/gb]

Ontwikkelaar
    Rocksteady Studios

Uitgever
    Eidos Interactive

Genre
    Third Person Free-Roaming Stealth Action

Platform(s)
    Xbox 360, Playstation 3 en PC

Spelers
    1

Releasedatum
    29 Mei 2009

Officiële Website
    www.BatmanArkhamAsylum.com

XBW Gamepage
    Batman: Arkham Asylum

[gb]Informatie[/gb]

De Game
    De game is zoals de titel al suggereert gebaseerd op de Batman licentie. Nou denk je misschien dat dit weer een game is die op tijd in de winkels moet liggen om samen met een of andere film gereleased te worden. Dat is bij deze game niet het geval aangezien het een hele nieuwe game is met een verhaal die speciaal voor de game is geschreven. Het verhaal word geschreven door Paul Dini die ook al eerder verschillende Batman verhalen heeft geschreven, dus met het verhaal zit het goed. Dan gaan we over naar de ontwikkelaar. De ontwikkelaar is Rocksteady Studios. Waarschijnlijk ken je deze studio nog niet aangezien dit hun 2e game word. Hun eerste game was Urban Chaos: Riot Response op de vorige generatie consoles. Deze titel werd redelijk ontvangen met een gemiddeld cijfer van 7,5. We kunnen dus niet afgaan op hun vorige game maar de informatie en beelden die ze gepresenteerd hebben zien er toch wel erg veelbelovend uit. De game speelt zich volledig af op het eiland van Arkham. Op dit eiland ben je vrij om te gaan en staan waar je wil. Uit de trailers kunnen we opmaken dat stealth een belangrijk element van de game is. Zo kan je van afstand met je Batarang vijanden uitschakelen of gewoon met je cape naar beneden suizen om zo een verrassingsaanval te doen. Maar je heb ook luidruchtigere gadgets in je arsenaal zoals C4. De game speel je vanuit derde persoons perspectief zodat je een goed overzicht over de actie heb. Om te zorgen dat de game echt goed word heeft het team besloten zich volledig op de singleplayer te storten dus de game bevat geen co-op of multiplayer. En om het af te maken worden drie van de belangrijkste karakters ingesproken door de orginele stemtalenten van de Batman: Animated Series. Dit zijn natuurlijk Batman(Kevin Conroy), The Joker(Mark Hamill) en Harley Quinn(Arleen Sorkin). De look van de personages word bepaalt door WildStorm Productions die elk personage tot leven probeert te brengen. Je levensbalk is ook vrij uniek. Als je druk aan het vechten ben kan je levensbalk snel inzakken maar als je je laatste vijand heb verslagen is hij meteen hersteld. Hierdoor moet je tijdens het gevecht toch opletten maar hoef je niet te zoeken naar leven als je uitgevochten ben. Een nieuw element is ook het verzamelen van XP, deze XP krijg je voor keuzes in het spel, het verslaan van vijanden en voor bepaalde moves krijg je extra XP. Met deze XP kan je weer nieuwe moves en upgrades vrijspelen.

Het Verhaal
    De eerste opdracht in het spel is om The Joker naar de zwaarbewaakte afdeling van Arkham te brengen. Dit gaat jammer genoeg fout omdat The Joker ontsnapt terwijl de bewakers hem naar zijn kamer willen brengen. Hij wurgt een van de bewakers met zijn handboeien en vervolgens gooit Harley Quinn alle deuren van Arkham los zodat hij kan ontsnappen. Maar nu alle deuren open zijn kunnen ook alle gevangenen eruit. Deze gevangenen komen van de Blackgate gevangenis waar ze weg moesten omdat The Joker een gedeelte van de gevangenis had afgebrand. Dit belooft nog een lange nacht te worden voor Batman.

Bevestigde Personages

Goede PersonagesSlechte Personages

Collector's Edition
    Officieel is er nog geen Collector's Edition aangekondigd maar op de site van de Amerikaanse Gamestop was hij toch even te bewonderen. De Collector's Edition was te bestellen voor $ 99,99 wat over het algemeen betekent dat hij hier € 99,99 gaat kosten. Dit is vrij prijzig maar dan krijg je ook wat. Volgens de site bevat de Collector's Edition:
    • Een 30 cm Grote Batarang
    • Een DC Encyclopedie
    • Een Bonus DVD
    • De Soundtrack
    • De eerste DLC
    [gb]Boxshot[/gb]

[gb]Screenshots[/gb]

Arkham at Night

Just Business

Me and my trusty Batarang

Never saw it coming

Can somebody turn down the lights?

Why aren't you laughing now?

Want to touch them?

And Batman remains undefeated

You're a pretty big crocodile

?

Kijk in onderstaande spoiler voor meer screenshots. ;)

[gb]Filmpjes[/gb]

[gt]42999[/gt]

[gt]43467[/gt]

[gt]44909[/gt]

[gt]46636[/gt]

[gt]46730[/gt]

[ign]14273491&downloadURL=http://xbox360movies.ign.com/xbox360/video/article/949/949447/trailertest_batmanaa_012909_flvlowwide.flv[/ign]

[gb]Artikelen[/gb]

Bron: ESRB

Bron: IGN Preview

Bron: NowGamer Q&A

[gb]Links[/gb]

Gemaakt door Terminator.T2

Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De game zal geen deel uit maken van de film serie, maar puur comic. Tevens zal deze game meer ala riddick zijn en gebasseerd op de comics

Ook al heb ik nog geen beelden gezien .. kijk ik uit naar dit spel :)

Er is een countdown op de website van de ontwikkelaar: http://www.rocksteadyltd.com/

Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    De plaatjes ook al niet in game zien er veelbelovend uit en zetten de stijl goed neer.

Alleen maak ik me zorgen omdat Eidos de uitgever heeft en ik hun spellen niet zeer geweldig vind

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Leuk stijltje zo ja!
    Gelukkig komt de game niet met een film tegelijkertijd uit, dus hopelijk nemen ze de tijd ervoor!

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    er is ook nog een film game in de maak GTA stijl ...

6. ollip0p

ollip0p Popje van der Pep

Leuk Bevonden:
    0
    Als de games dezelfde kwaliteit hebben als de laatste film, komt het wel goed :)
    Ben vooral benieuwd naar die op de film gebaseerd gta-achtige game...

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Die lijkt te zuigen .. vandaar dat deze nog steeds niet is aangekondigd.. deze batman game staat los van de flms en is gebaseerd op de strips :)

8. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heh? dus er komen 2 batman games uit?

Nou ja, in de eerste instantie verheugde ik mij het meest op de GTA stijl batman game met een open gotham city.
    Maar die krijgt nu al slechte previews, wat absoluut een slecht teken is.

9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Als ze hem nog niet aangekondigd hebben:

a. hoe weten wij dan dat hij komt?
    b. Kunnen ze hem dan niet beter cancelen als het al een slecht spel is voordat hij is aangekondigd?

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Één van de acteurs heeft zijn mond voorbij gepraat.

11. XD-sense

XD-sense Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    lijkt me wel vet een nieuwe batman game nou maar hopen dat het echt iets word

12. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit geruch bestaat al sinds mid 2007:

http://kotaku.com/gaming/batty/rumour-pandemic-at-work-on-new-batman-game-261819.php

Even ter verdediging van de GTA stijl batman game.. hij wordt wel gemaakt door pandemic studios, bekend van o.a. mercenaries... dus dat komt vast nog wel goed.

13. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Geen Heath Ledger :'-(

14. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien het feit het hier een beetje rustig is lijkt het mij een goed plan wat ingame screenshots en informatie toe te voegen. O-)
    Enjoy!

/Mod je mag alleen geen scans posten ;)~Kevf

15. Terminator.T2

Terminator.T2 Dovahkiin

Leuk Bevonden:
    1
    Dan doen we het maar zo! ;)

16. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Goed bezig kerel!

De makers kunnen dit spel gewoon niet verpesten. Hopelijk wordt het net zo'n spektakel als The Darkness of BioShock! De soortgelijke vrijheid die je in die spellen hebt is gewoon een gouden formule die nooit gaat vervelen!
    We kunnen alleen maar hopen...

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Holly cow .. dit had ik niet verwacht _O_ Het is normaal in FPS .. ik ben benieuwd hoe ze die stakke actie laten zien

GOTY 2009 ;)

Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Precies! De formule klinkt super, ze kunnen er perfect een duistere Batman game meer neerzetten. Wauw, als je als ontwikkelaar het risico neemt om een superheldenspel eens helemaal anders doen, heb je óf verstand van games maken, óf ballen. Of allebei natuurlijk! :D

Wie weet, wie weet. Is nu wel in een keer een stuk interessanter geworden. Niet omdat ik FPS-fan ben, maar omdat het anders is.

19. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook blij dat het geen Spider-Man kloon wordt. Alhoewel ik Spider-Man wel heel zalig vond... Tot ik tot de conclusie kwam dat de gameplay snel repetief werd. Hopelijk bewijst Batman: Arkham Asylum het tegendeel.
    De setting vind ik trouwens geweldig! Doet me denken aan Rapture. Batman zit min of meer gevangen in een inrichting, maar kan nog wel gaan en staan waar hij wil. Elke keer zo'n open-ended New York of Gotham City is in feite gewoon saai. Als ik zo naar die screenshots kijk vind ik de presentatie van deze game ten opzichte van free-roam spellen (denk hierbij aan GTA IV, Spider-Man 3 en Crackdown) veel gedetaileerder en mooier! \
    Wooooeehooooeee! Kan niet wachten! O-)

é, hoe bedoel je "Het is normaal in FPS"? Batman is toch altijd 3rd person geweest?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope deze game al in FPS .. zijn .. zie mijn eerste text .. dus ik denk dat dit cuy-scenes zijn... maar goed de stijl bevalt mij :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina