Super Street Fighter II Turbo HD Remix

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kareem, 12 dec 2008.

  1. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Super Street Fighter II Turbo: HD Remix

    [​IMG]

    Platforms: XBLA, PSN

    Developer:
    Backbone (David Sirlin)

    Publisher: Capcom

    Genre: Fighter

    Releasedatum: Nov '08

    Webiste: http://www.sirlin.net/sf

    Game Info:

    Dit is een heruitgave van de klassieker Super Street Fighter II Turbo. Na 17 jaar staat Street Fighter II nog steeds in de line-up van de grootste fighting game toernooien en dan vooral de laatste iteratie Super Turbo. Deze versie is opnieuw geanimeerd met HD graphics en de gameplay is wat getweaked om het entree-niveau iets omlaag te halen en de balans te verbeteren.

    Waarom kopen? Het is de grondlegger van het genre, het wordt nog steeds gespeeld op toernooien over de hele wereld inclusief Nederland en het is de beste oefening die je kan vinden voor Street Fighter 4 die er straks aankomt.

    Gameplay

    Het spel bevat een Classic en Remixed mode.

    Classic is de oude Super Turbo met Arcade perfect gameplay. Alhoewel, er is tot nu toe nog nooit een port geweest die helemaal arcade perfect is (precies hetzelfde als de originele arcade versie) maar de dreamcast versie was veruit de beste. Daar is deze port ook op gebaseerd.

    Maar de meeste aandacht gaat toch naar de Remixed mode.

    Sirlin heeft hier het doel van de Remixed mode uitgelegd.

    1. Wat de moeilijkheids graad betreft gaat dit vooral om executie.

    Easier Moves Overview

    • Dragon Punch timing more forgiving
    • 360s alternate motions
    • Tiger knee motions removed
    • Mash moves easier
    • All 3 button moves changed to 2 buttons

    Als je de oude motions wil doen zitten die er voor veel moves ook nog in.

    2. Om de balans beter te maken heeft Sirlin tweaks geïmplementeerd om matchup problemen (E.Honda verloor erg tegen fireball characters) te elimineren of minder te maken. Of moves veranderen die in het algemeen gewoon te sterk waren (Sagat z'n Tiger Shots).

    De veranderingen voor de twee voorbeelden gegeven zijn dat Honda z'n Jab Headbut nu immuun is voor alle fireballs (alleen zijn jab headbut). En Sagat z'n Tiger Shots hebben nu meer recovery dan Old Sagat.

    Gedetailleerde character artikels met al hun veranderingen vind je hier
    http://www.sirlin.net/sf-text-only

    Graphics
    Het spel is helemaal opnieuw geanimeerd door Udon. De nieuwe graphics zijn 1080P en je kan het nu ook spelen in widescreen.

    Music/Sound Effects

    Het spel heeft een compleet nieuwe soundtrack die bestaat uit remixes door OC ReMix van de oude tracks. De oude soundtrack is nog steeds beschikbaar in het options menu.

    Ook is de announcer vervangen. En is Guilde z'n Sonic Boom sound effect veranderd naar een wat mannelijkere versie uit een andere game.

    Online

    De netcode is gebaseerd op GGPO. Een tool om geselecteerde emulators zoals Super Turbo, SF3 Third Strike, King of Fighters 98, Marvel vs Capcom 1 etc. online te spelen. Deze tool is enorm populair onder fighting game enthousiasten.

    Er zijn 3 verschillende spel modes online. Player, Ranked, en Tournament.

    Player match
    is gewoon quarter matches. Winner stays, maximaal 6 spelers in een lobby die kunnen spectaten. Let wel dat spectators bijdragen aan lag.

    Ranked is één match en done. (ik heb nooit ranked gespeeld dus er kan meer ana vast zitten).

    Tournament mode is een 8 player single elimination tournament. Als je klaar bent met je match of als je geëlimineerd bent kan je niet spectaten maar je kan de voortgang volgen door middel van de lifebars die wel zichtbaar zijn.

    Training Mode

    Training mode is niet zo uitgebreid jammer genoeg. Geen record function. Je kan je training dummy instellen op nooit blocken, auto block- always block, crouch, standing, jumping. En de superbars kan je zetten op infinite.

    Wat wel een extreem handige functie is, is de optie op de hitboxes aan te zetten. Hier mee kun je van je moves ziet welk deel van je character het andere character kan raken (rood), welk deel geraakt kan worden door je tegenstander (blauw), Als je move invincible is of gedeeltelijk invincible is er geen blauwe hitbox, of op een gedeelte van je lichaam geen blauwe hitbox.

    Links

    www.shoryuken.com - Grootste Street Fighter forum op het net.

    http://forums.shoryuken.com/forumdisplay.php?f=280 - Het specifieke HD Remix stategie sub forum.

    http://www.sirlin.net/sf-text-only - zeer gedetailleerde beschrijving van alle verandering aan de gameplay per character.

    www.drakenslag.com - Het Nederlandse Street Fighter forum. Niet extreem actief maar als je mee wilt doen aan tourneys en ranking battles worden deze hier aangekondigd. Hier zitten ook de mensen die tellen als het gaat om Street Fighter in NL (Ik ben een noob, ik tel niet).

    Super Turbo wiki - een MUST read als je dit spel wilt leren. De algemene engine is niet aangepast dus het is nog steeds van toepassing.

    Tutorials (MUST WATCH als je dit spel wilt leren)

    Beginner (1)

    Beginner (2)

    Intermediate

    Advanced


    (in de tutorials wordt de situatie uitgelegd van M. Bison die niet uit bepaalde setups kan komen omdat hij geen reversal heeft behalve zijn super. Dit is 1 van de dingen die is aangepast, hij heeft nu dus wel een reversal naast zijn super. Lees het artikel om te lezen hoe en wat.l


    Combo Video




    ---


    overgebleven van mn oude post

    Er is nog steeds een actieve scene voor fighters maar hij mag altijd groter worden. Super Street Fighter II Turbo is de moeder van alle fighters en mischien wel van competitive versus gaming in het algemeen. Iedereen heeft het wel eens gespeeld maar al jullie chappies zitten nu aan de halo en gears :9

    Voor de mensen die denken wat moet ik met zo'n oud klote spel. Street Fighter 2 wordt na 17 jaar nog steeds vollop gespeeld in tournamenten over de hele wereld zoals (SBO (japan), EVO(US), SVB(UK). Dat zijn grote internationale tourneys maar ook in NL worden nog steeds tourneys gehouden. Het feit dat het nog steeds in de lineup staat naast nieuwe games zoals Tekken 5dr (en 6) Guilty Gear XX AC etc zegt genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  2. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Even de trial game downloaden :)

    pfffoooeeee, 1200 punten voor een game??

    EDIT: Wordt er veel online gespeeld?
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  3. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    super game..
    heb al een tijdje alle achievements..
    zeker een aanrader voor fans van 2d vechtgames..
     
  4. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een volwaardige game, geen tussendoortje.
    heel veel.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  5. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    TOP game dit!. Kareem jij speelt toch fighters op hoog niveau? (WCG) Met wie speel je en mag ik je toevoegen voor wat tips?

    Dit is mijn eerste Street Fighter die ik serieus speel/wil gaan spelen. Ik heb eerst de basis geleerd van een aantal goede spelers met Ken maar foccus me nu op Zangief. Tick Throws for the win :)
     
  6. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag op hoog niveau willen spelen maar ik ben meer een enthousiast. Je mag me zeker toevoegen. Dit is voor mij ook mijn eerste Street Fighter die ik serieus neem.

    Ik speel met Ryu maar wil graag Blanka leren.

    P.S. ik heb zon slechte herrinering aan WCG finale. Ging echt bagger, voelde me heel naar door het vasten. Mijn tegenstander was en is veel beter dan mij hoor maar het waren geen lekkere games. Nog steeds pissed dat die bagger op TV was uitgezonden lol.

    Sorry moest er ff uit, gewoon slechte ervaring lol.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  7. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok heb je toegevoegd. Kunnen morgen mischien wat matches spelen.

    Spelen jullie met stick? en zo ja welke?
     
  8. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    stick ja. Ik speel zelf met een omgebouwde ps3 stick maar de meeste spelen nu met die hori stick voor de xbox 360. Hori EX2.
     
  9. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat de trial game zuigt :p
    Kunt niet fatsoenlijk ff uitproberen :p
     
  10. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, je kent het spel toch wel.

    Anders zou je het kunnen uitproberen met een emulator.
     
  11. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk ken ik StreetFighter wel :emo:
    SNES FTW!!

    Maar niet hoe dit spel speelt, moest nu helemaal 2e controller aansluiten :p
     
  12. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is hetzelfde spel, zelfde gevoel. De gameplay tweaks zitten niet in het systeem zelf maar door wat characterspecifieke dingen aan te passen.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    eindelijk een thread hiervoor. Ik ben niet de beste (zeker niet de slechtste) speler maar speel dit al sinds hij uit is non stop.

    Heb ook voor dit spel (en SF4) een Hori stick aangeschaft
     
  14. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens een potje spelen BigSyke NL? Heb je volgens mij al als friend.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja goed idee
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Echt een te gek spel! Helemaal met een ex2 komt dit tot zijn recht. Werd van de week trouwens genadeloos afgeslacht door iemand die met Zangief speelde! :eek:

    Basispoppetje is Akuma. Ik weet nog niet wie ik daar aan ga toevoegen. Misschien Balrog

    Die moves van Vega zijn trouwens best bizar!

    edit: niet vergeten de startpost nog even mooi te maken ;)
     
  17. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    haha startpost komt eraan, echt!
     
  18. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb iedereen uit dit topic toegevoegd misschien een keer een tournement doen met zn allen? Ben nog niet echt goed maar nog ook nog een keer een lorie stick bestellen.
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    heb je geaccept.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja man 4-6 man in de lobby en gaan dan
     

Deel Deze Pagina