Na een week testen van de online mogelijkheden, en toestemming te hebben verkregen van het forum (Arjan, om precies te zijn), mogen wij dan uiteindelijk ons idee uitvoeren. Wij van 360racing.nl organiseren een online competitie over verschillende fora in Nederland. Zo ook op dit forum. Even een lapje tekst, maar a.u.b. neem de tijd even om het door te lezen: Background info Anderhalf jaar geleden startte wij voor het eerst op een kleine schaal competities met Forza Motorsport 2. Wat begon op een fora eindigde als zelfstandige site. Nu na een lange tijd FM2 willen we ons richten op RACE Pro. Onze races draaide altijd om respect voor andere spelers en respect voor de officiële raceregels. De competitie. De competitie werkt als volgt. Er zullen 11 races komen. Het aantal rondes wordt bepaald door de grootte van het circuit. Reken bij Macau op 25 rondes en bij Brands Hatch op ongeveer 35, races zullen rond 45 minuten duren en nooit langer dan 1 uur. (vertragingen kunnen hierbij optreden door bijv. Join/host problemen.) Wij rijden de WTCC klasse, waarin de keuze vrijwel vrij gelaten wordt. Autokeuze, afstelmogelijkheden en dergelijke zijn helemaal aan jou. Teams: Je rijdt in teams. Teams worden op 2 manieren gemaakt. 1. Je schrijft je in met een eigen verzonnen team of clan. (4 spelers max per team) 2. Je schrijft je solo in en je team wordt door ons bepaald. 3. Je rijdt als team van 2, 3 of 4 man niet alleen voor je team, maar je representeert ook je forum waarop je je hebt aangemeld. Als alle teamgenoten bekend zijn wordt het als volgt genoteerd: Team A - Naam01 - Naam02 - Naam03 - Naam04 In de ranking komt het er als volgt uit te zien: 1. Team A - Forum - ( 10 ) 2. Team B - Forum - ( 8 ) 3. Team C - Forum - ( 6 ) 4. Team D - Forum - ( 4 ) Solo Vervolgens zal er een solo leaderboard naast het team leaderboard komen. Zodat ook de minder bedeelde teams ook individueel een kans maken op de winst. Dit leaderboard ziet er zo uit: 1. Naam - Team A - ( 10 ) 2. Naam - Team A - ( 8 ) 3. Naam - Team C - ( 6 ) 4. Naam - Team F - ( 4 ) Racedays Elf weken lang posten wij iedere week een nieuwe "Raceday". Hierin staat alle info over de aankomende race en de vereisten daartoe. Inschrijven: Omdat we met veel verschillende sites werken willen we de aanmeldingen zo centraal mogelijk houden. Het is voor ons geen doen om op meerdere sites de aanmeldingen en afmeldingen constant te peilen. Daarom willen wij deelnemers verwijzen naar een centraal aanmeld punt: Klik In dit forum staan alle Racedays die binnenkort komen gaan op een rijtje. Elke week wordt dit vernieuwd. Hoe schrijf ik mij in? • Je schrijft je in door in het bewuste topic te melden dat je aanwezig zult zijn. Stel, je weet niet zeker of je aanwezig zal kunnen zijn door onregelmatige werktijden etc. Dan schrijf je je in "onder voorbehoud" Dit betekent dat je ingeschreven zal worden maar zodra de lobby vol zit je op de reservebank komt te zitten. Hoe schrijf ik mij uit? • Uitschrijven is net zo simpel als inschrijven. Je post tevens in het bewuste topic en geeft aan dat je verhinderd bent. Doe dit zo spoedig mogelijk. Als er op de dag van de race zelf wordt afgemeld is het voor ons een erg grote administratieve rompslomp om de race alsnog voorspoedig te laten verlopen. Als dit daadwerkelijk gebeurd zonder een geldige reden, zijn wij geacht om een penalty te geven of zelfs een gele kaart. Dit geldt ook voor vroegtijdig stoppen met de race al in voortgang. Twee gele kaarten voor een team betekend automatisch een verwijdering uit de verdere competitie. Waar kan ik gele kaarten voor krijgen? Gele kaarten zijn nooit leuk, maar om de races op een bepaald niveau te houden en de race ervaring nog realistischer te maken hebben we wat punten opgezet waaraan een deelnemer zich kan vergrijpen. - Het opzettelijk veroorzaken van in-race crashes. - Het negeren van een blauwe vlag mits deze met een geldige reden wordt gegeven. - Het niet op komen dagen op een officiele raceday. - Het beledigen van je mederacers, of eventueel ander onbehoorlijk gedrag. - Het negeren van de altijd 1 verplichte pitstop. Wat win ik als ik eerste eindig in het kampioenschap? Simpel gezegd: Eer en een mogelijke prijs. Het ligt aan de hoeveelheid aanmeldingen of er uiteindelijk prijzen zullen vallen. Dit ter discussie met Simbin zowel als meewerkende fora. Hieronder volgt de kalender en de aankomende race: De deelnemende fora zijn op dit moment Gamer.nl, Gamingonly, FOK!, Xboxworld en XFNL. Het definitieve aantal fora zal waarschijnlijk rond de 8 bedragen. We hopen dat iedereen net zo enthousiast is als wij zijn en we een goed potje kunnen racen. Weet je het allemaal niet zeker of je het wel leuk gaat vinden, kan je aanstaande zondag een oefensessie bijwonen, waar hieronder de info vrijgegeven wordt. Track: Laguna Seca & Zandvoort Time: 12.00 Date: Zondag - 08 - maart Laps: 25 Difficulty: Professional Qualify: Yes Vehicle: WTCC (auto naar keuze) We hopen op een gezellige en mooie competitiestrijd tussen verschillende fora. Als je geïnteresseerd ben, zien we je waarschijnlijk binnenkort op de racebaan.