1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onlive Cloud Gaming Service

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 24 mrt 2009.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bron:Kotaku

    Site: http://www.onlive.com/
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik weet het niet. In de wat verdere toekomst zou het misschien wat zijn, maar nu nog niet. Hoe willen ze dat doen?

    Je logt als het ware in op dit OnLive om je spel te spelen. Deze game staat op een server van hun. Ze sturen de graphics in videoformaat naar je terug. Maar als er meerdere mensen games willen spelen heb je een heel PC park nodig tenzij ze de games in MMO formaat gaan maken. Anders krijgen de PC's in dat park te veel te verwerken.

    En lag krijg je dan als gevolg. Of dat nu lag is omdat je internet verbinding wat packets verliest of lag omdat de PC's in dat netwerk park niet alle gamers kan acommederen met hun game verzoeken. Of het verwerken van de game info...cpu lag omdat de PC's meerdere game sessies tegelijk moet verwerken.

    Het beeld wat ik heb is dat men simpelweg een netwerk ergens opzet met "domme" terminals die in de woonkamer staat. Net zoals binnen sommige bedrijven alleen dan op globale schaal.

    En hoe zit het met de wat casual gamers? Ik heb geen behoefte om een maandelijks abbo te betalen als ik maar een uur of 2 in de week kan gamen. En wat met nieuwe games? Koop je een "licentie" ofzo dat je het mag spelen en dat je geen fysieke kopie meer thuis hebt of op je pc? Dus opzet van de velerlei soorten abbo's moet ook naar gekeken worden om iedereen blij te houden.

    Dat je met andere gamers mee kan kijken biedt wel interesante mogelijkheden ivm online toernooien die opgezet kunnen worden met toeschouwers :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2009
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zijn wel zeeeeer basale vragen, denk dat ze daar wel over nagedacht hebben :+
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Geef de antwoorden dan :p

    Anders is het bij mij...basale dingen niet beantwoord...dan kun je ook niet meer verwachten hehe. Je kan moeilijk iets bouwen als die basis niet gelegd en beantwoord is.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ze garanderen een ping van 1ms en de rest is gewoon een capaciteitsvraag lijkt mij.

    Iaw je userbase niet groter maken dan je park aankan
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Interview

    [gt]47080[/gt]

    [gt]47082[/gt]

    Ik denk persoonlijk dat dit de toekomst en de redding is van PC gaming.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog, het internet van de meeste mensen zal niet voldoende zijn om dat soepel te kunnen spelen. En persoonlijk speel ik liever offline. Stel je zit te downloaden, dat betekent 9 van de 10 keer dus dat je geen game meer kan spelen omdat je internet dan te traag is.

    Ik zie het niet werken. Het idee is leuk maar in mijn ogen is het internet te traag.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    huh er wordt letterlijk een snelheid genoemd: 1,5mbps voor standaard en 5mbps voor hd. Dat stelt toch niet zoveel voor?
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, zelf heb ik 8 mbps dus opzich zou ik HD kunnen, maar tel daar bij op dat er 3-4 mensen op het netwerk zitten, tel daar bij op dat snelheid enorm oplaag gaat tijdens downloads en je ziet al snel dat ik dan geen HD kan spelen. En ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die de 1mbps niet eens gaan halen.
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Woh nah die interviews gezien te hebben ben ik wel impressed. Maar ik ben idd ook wel benieuwd hoe ze dit gaan handelen als ze miljoenen gebruikers krijgen. Want die high end pc's zijn gewoon onbetaalbaar en er lijkt gewoon geen einde aan het upgraden van pc's te komen..
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hele concecpt is echt vet , maar het is in mijn ogen nog niet haalbaar ,maar dit is zeker iets wat in de toekomst gaat komen.

    Ik denk trouwens niet dat je dit de aankomende eerste 10 jaar gaat zien hoor het is idee zelf is wel revolutionair te noemen !
     
  12. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Uh kweet nie of je de interviews heb gezien maar het word aankomende winter gereleased, dus blijkbaar is het wel haalbaar:) Ze zijn al 7 jaar eraan aant werken dus.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    In de toekomst zie ik dit wel iets groot worden, maar nu nog niet door de soms nog lage internetsnelheden (zowel down als upload) en downloadlimieten. Bovendien stel ik mij de vraag hoe graag de hardware fabrikanten dit zien gebeuren... .

    Tuurlijk kunnen ze het releasen, maar de vraag is of het wel haalbaar is op lange termijn. Bv. eind dit jaar komen de eerste DX11 grafische kaarten uit samen met Windows 7 en DX11. In 2010 zullen de eerste games met wat DX11 functionaliteiten verwachten worden samen met waarschijnlijk niet grafische kaarten. Zoals je ziet kan je gewoon bezig blijven of ze moeten hun pc's (systematisch) upgraden om de zoveel tijd, maar dat betekend dat je op een bepaald punt het misschien wel moeilijk gaat krijgen om genoeg fps te krijgen op een HD resolutie.
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Denken jullie dat die mensen daar 7 jaar hebben zitten chillen ofzo en niet aan dat soort dingen die het meest voor de hand liggen gedacht hebben? Als het niet haalbaar zou zijn zouden ze er toch niet aan beginnen.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt allemaal geweldig, wacht de beta wel af :)
     
  17. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    mja dat is wel minder idd, alhoewel echt dichtbij een datacenter hoef je niet te wonen, je mag er max 1000 mijl vanaf wonen dus zo ontzettend veel datacenters zijn er ook weer niet nodig. Wel grote kans dat ze het eerst enkel in amerika gaan doen om te kijken of dit uberhaubt veel mensen gaat trekken etc.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Daar heb je ene punt, maar ik verwacht nog niet dat de ontwikkelaar direct naar europa gaat. Ik verwacht niet dat ze direct floorspace in europa kunnen huren .. maar goed we zullen zien wat ze gaan melden :)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    is het dan een dedicated datacenter van dat bedrijf? Dat zou wel balen zijn

    Voor de hardware producenten maakt het geen donder uit, de markt verschuift van de eindconsument naar dit bedrijf.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb het zijn dedicated servers van dat bedrijf .. ik ga er van uit dat ze capaciteit (floor van een datacenter) gaan huren. In het joystiq artikel hebben ze het over 5 data centers in de US voor de launch/beta in de us, maar ja voor ze kunnen expanderen naar europa zullen ze eerst geld moeten verdienen
     

Deel Deze Pagina