Ik weet het niet. In de wat verdere toekomst zou het misschien wat zijn, maar nu nog niet. Hoe willen ze dat doen?
Je logt als het ware in op dit OnLive om je spel te spelen. Deze game staat op een server van hun. Ze sturen de graphics in videoformaat naar je terug. Maar als er meerdere mensen games willen spelen heb je een heel PC park nodig tenzij ze de games in MMO formaat gaan maken. Anders krijgen de PC's in dat park te veel te verwerken.
En lag krijg je dan als gevolg. Of dat nu lag is omdat je internet verbinding wat packets verliest of lag omdat de PC's in dat netwerk park niet alle gamers kan acommederen met hun game verzoeken. Of het verwerken van de game info...cpu lag omdat de PC's meerdere game sessies tegelijk moet verwerken.
Het beeld wat ik heb is dat men simpelweg een netwerk ergens opzet met "domme" terminals die in de woonkamer staat. Net zoals binnen sommige bedrijven alleen dan op globale schaal.
En hoe zit het met de wat casual gamers? Ik heb geen behoefte om een maandelijks abbo te betalen als ik maar een uur of 2 in de week kan gamen. En wat met nieuwe games? Koop je een "licentie" ofzo dat je het mag spelen en dat je geen fysieke kopie meer thuis hebt of op je pc? Dus opzet van de velerlei soorten abbo's moet ook naar gekeken worden om iedereen blij te houden.
Dat je met andere gamers mee kan kijken biedt wel interesante mogelijkheden ivm online toernooien die opgezet kunnen worden met toeschouwers
Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2009