1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Batman: Arkham Asylum [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Terminator.T2, 28 aug 2009.

  1. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1


    [gb]Batman: Arkham Asylum[/gb]
    [​IMG]

    Ontwikkelaar
    Rocksteady Studios

    Uitgever
    Eidos Interactive

    Genre
    Third Person Free-Roaming Stealth Action

    Platform(s)
    Xbox 360, Playstation 3 en PC

    Spelers
    1

    Releasedatum
    28 Augustus 2009

    Officiële Website
    www.BatmanArkhamAsylum.com

    XBW Gamepage
    Batman: Arkham Asylum

    [gb]Informatie[/gb]

    De Game
    De game is zoals de titel al suggereert gebaseerd op de Batman licentie. Nou denk je misschien dat dit weer een game is die op tijd in de winkels moet liggen om samen met een of andere film gereleased te worden. Dat is bij deze game niet het geval aangezien het een hele nieuwe game is met een verhaal die speciaal voor de game is geschreven. Het verhaal word geschreven door Paul Dini die ook al eerder verschillende Batman verhalen heeft geschreven, dus met het verhaal zit het goed. Dan gaan we over naar de ontwikkelaar. De ontwikkelaar is Rocksteady Studios. Waarschijnlijk ken je deze studio nog niet aangezien dit hun 2e game word. Hun eerste game was Urban Chaos: Riot Response op de vorige generatie consoles. Deze titel werd redelijk ontvangen met een gemiddeld cijfer van 7,5. We kunnen dus niet afgaan op hun vorige game maar de informatie en beelden die ze gepresenteerd hebben zien er toch wel erg veelbelovend uit. De game speelt zich volledig af op het eiland van Arkham. Op dit eiland ben je vrij om te gaan en staan waar je wil. Uit de trailers kunnen we opmaken dat stealth een belangrijk element van de game is. Zo kan je van afstand met je Batarang vijanden uitschakelen of gewoon met je cape naar beneden suizen om zo een verrassingsaanval te doen. Maar je heb ook luidruchtigere gadgets in je arsenaal zoals C4. De game speel je vanuit derde persoons perspectief zodat je een goed overzicht over de actie heb. Om te zorgen dat de game echt goed word heeft het team besloten zich volledig op de singleplayer te storten dus de game bevat geen co-op of multiplayer. En om het af te maken worden drie van de belangrijkste karakters ingesproken door de orginele stemtalenten van de Batman: Animated Series. Dit zijn natuurlijk Batman(Kevin Conroy), The Joker(Mark Hamill) en Harley Quinn(Arleen Sorkin). De look van de personages word bepaalt door WildStorm Productions die elk personage tot leven probeert te brengen. Je levensbalk is ook vrij uniek. Als je druk aan het vechten ben kan je levensbalk snel inzakken maar als je je laatste vijand heb verslagen is hij meteen hersteld. Hierdoor moet je tijdens het gevecht toch opletten maar hoef je niet te zoeken naar leven als je uitgevochten ben. Een nieuw element is ook het verzamelen van XP, deze XP krijg je voor keuzes in het spel, het verslaan van vijanden en voor bepaalde moves krijg je extra XP. Met deze XP kan je weer nieuwe moves en upgrades vrijspelen.

    Het Verhaal
    De eerste opdracht in het spel is om The Joker naar de zwaarbewaakte afdeling van Arkham te brengen. Dit gaat jammer genoeg fout omdat The Joker ontsnapt terwijl de bewakers hem naar zijn kamer willen brengen. Hij wurgt een van de bewakers met zijn handboeien en vervolgens gooit Harley Quinn alle deuren van Arkham los zodat hij kan ontsnappen. Maar nu alle deuren open zijn kunnen ook alle gevangenen eruit. Deze gevangenen komen van de Blackgate gevangenis waar ze weg moesten omdat The Joker een gedeelte van de gevangenis had afgebrand. Dit belooft nog een lange nacht te worden voor Batman.

    Bevestigde Personages


    Goede PersonagesSlechte Personages


    Collector's Edition
    Officieel is er nog geen Collector's Edition aangekondigd maar op de site van de Amerikaanse Gamestop was hij toch even te bewonderen. De Collector's Edition was te bestellen voor $ 99,99 wat over het algemeen betekent dat hij hier € 99,99 gaat kosten. Dit is vrij prijzig maar dan krijg je ook wat. Volgens de site bevat de Collector's Edition:
    • Een 30 cm Grote Batarang
    • Een DC Encyclopedie
    • Een Bonus DVD
    • De Soundtrack
    • De eerste DLC
    [gb]Boxshot[/gb]

    [​IMG]

    [gb]Screenshots[/gb]

    [​IMG]
    Arkham at Night

    [​IMG]
    Just Business

    [​IMG]
    Me and my trusty Batarang

    [​IMG]
    Never saw it coming

    [​IMG]
    Can somebody turn down the lights?

    [​IMG]
    Why aren't you laughing now?

    [​IMG]
    Want to touch them?

    [​IMG]
    And Batman remains undefeated

    [​IMG]
    You're a pretty big crocodile

    [​IMG]
    ?

    Kijk in onderstaande spoiler voor meer screenshots. ;)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [gb]Filmpjes[/gb]

    [gt]42999[/gt]

    [gt]43467[/gt]

    [gt]44909[/gt]

    [gt]46636[/gt]

    [gb]Artikelen[/gb]


    Bron: ESRB


    Bron: IGN Preview


    Bron: NowGamer Q&A

    [gb]Links[/gb]
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
  2. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Spel is erg vet tot nu toe, maar vinden jullie het zo nu en dan niet een beetje scripted overkomen? Zo veel silent predator maps zitten er niet in het verhaalmode wat ik persoonlijk erg jammer vind. Echt veel mogelijkheden worden ook niet gegeven als je tegen ventjes gaat vechten buiten Arkham.
    Die challenge maps daarentegen zijn erg tof gedaan.
     
  3. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind niet dat het teveel scripted is aangezien je vaak toch kan kiezen waar je heen wil, even backtracken voor Riddler's challenges in wat oude omgevingen of gewoon doorgaan met het verhaal. Al vind ik wel dat je gelijk heb dat er weinig silent predator kamers zijn. Ik had zelf verwacht dat je ze vaker zou tegenkomen.

    Ik heb net de game uitgespeeld en alle Riddler challenges opgelost. Ik vond het einde best kut en niet echt bevredigend. :mad: Was ook een tijdje bezig voordat het me lukte om de game uit te spelen. Waarschijnlijk was ik te lang achter elkaar aan het gamen want ben even wat anders gaan doen en daarna probeerde ik het nog een keer en toen speelde ik de game in 1 keer uit. :lol: Ik ga morgen(vanmiddag :+) nog even naar de challenge maps kijken en hopelijk kan ik hem binnenkort dan op 100% zetten. *)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2009
  4. Simjin

    Simjin Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    spel nu ook een dagje, tot nu toe bijzonder gaaf vooral bepaalde delen van de intro was erg indrukwekkend.

    Alleen ik vindt het vreemd, als ik ren en ik wil tegelijk rondkijken dan moet ik vrij debielig mijn controller vasthouden, is er geen auto run functie ofzo? Iemand die er ook moeite mee heeft?
     
  5. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er niet zo'n last van maar ik probeer meestal ook niet rond te kijken als ik aan het rennen ben. Ik heb wel soms in grote gevechten dat ik verrast word door een vijand omdat de camera op een ongelukkig punt hangt.
     
  6. Melk

    Melk Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee snapt iemand hier hoe je moet gooien met die thugs?
    Het is me 1 keer gelukt maar als ik A + X doe dan springt hij ergens over heen of slaat hij gewoon iemand.. (ook als ik een richting kies met stick)
    help?
     
  7. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Terminator.T2,

    Verander de link naar de preview even naar de review en waarom een ESRB rating? ;)
     
  8. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn cape begint nu ook al te raffelen. Mooi effect. Wil niet veel zeggen maar er zijn zoveel games scipted dus who cares als deze ook scripted is. GTA 4 is 1 en al scripted,hoe dan ook,er was een moment dat er een thug aan de telefoon was en ik sloeg die thug knock out dus op dat moment zei de joker ,are you still there blablabla..had ikd ie thug niet dood geslagen dan was het telefoon gesprek waarschijnlijk door gegaan,kleine details wat het toch wat leuker maakt.
     
  9. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het ook zelf zo predator mogelijk maken als je wil,om het hoekje blijven en dan een silent take out maken in gangen,is me al een paar keer gelukt ipv de predetor kamers :)
     
  10. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij is echt vet.. Maar ik ben bang dat als ik te veel ga spelen dat ik hem dan heel snel uitspeel, ondanks dat ik hem op hard heb gezet.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    WTF, ik wil deze game ook!
    Helemaal gemist 8).
     
  12. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Vriend van me gaat Donderdag naar London, hij kan hem daar voor 44 krijgen volgens mij, mooi :cool:
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Tof, je kleding kan dus echt kapot gaan. Merkte ik al op aan de demo dat Batman elke keer een snee in z'n borst kreeg na dat die explosie kwam.
     
  14. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Zo, hij is binnen (inclusief Batman Armor Suit) dus zo maar beginnen ermee.
     
  15. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is nog mijn oude startpost van het vorige deel en toen ik die maakte waren er nog niet zoveel artikelen over de game. Ik heb een paar kleine dingen veranderd maar ik wil hem vanmiddag nog wat meer verbeteren. Dan zal ik ook wat reviews toevoegen.
    Om een vijand te gooien moet je een combo van 8(Of 5 als je de goede upgrade heb) hebben. Als je dat niet hebt kan je niemand gooien. Je kan zien dat je een combo van 8 of 5 heb als je het cijfertje van de combo geel ziet worden. Dan hoef je niet de hele tijd op het cijfertje te letten.
     
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Die line launcher is echt mega bruut!
    Wat een goed spel. Speel echt met een grijns op mijn gezicht. *)
     
  17. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo Sammy,
    Hoe ver ben je dan?
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeg me één ding a.u.b.
    Kan je de line launcher op vijanden gebruiken zoals Batman in ''Batman Begins'' gebruikte bij die corrupte agent die met Gordon samenwerkte ( hij gebruikte de line launcher om hem omhoog te heisen om hem te ondervragen over de drugs in de teddy bears )?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Had ik al gezegd dat deze game GOTY gaat worden :)
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is zeker een goed spel, maar eerlijk gezegd hoop ik het niet.
    Om eerlijk te zijn, hoop ik meer dat Borderlands het gaat worden.
    Als Batman toch GOTY word, dan is het niet zo een ramp, want het is ook een fantastisch spel! \o/ Alleen het wachten op de line launcher is zo erg :mad:.
     

Deel Deze Pagina