1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38

    [​IMG]

    Uitgever: Namco Bandai
    Ontwikkelaar: Namco Bandai
    Genre: RPG
    Release: reeds verschenen
    Website: Tales of Vesperia website

    Nieuws:


    Screenshots:


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Filmpjes:
    [gt]29217[/gt]


    Dik verdiend deel 2 voor deze fantastische game :)

    Vorige deeltje
     
  2. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb net een battle gehad met tyson & nan
    en heb nu voor het eerst een airship tot mn beschikking oim van lokatie naar lokatie te gaan.
    Ik weet alleen niet waar ik nu heen moet, kan iemand me aub helpen waar ik nu moet landen en verder gaan met het verhaal?
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    je moet naar de woestijn terug en met je luchtschip naar die rots in het midden vliegen
     
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    thx ben nu iets verder! nu moet ik naar aspio
    alleen ik kan het niet vinden

    http://img79.imageshack.us/i/worldmapoe8.jpg/

    volgens die worldmap is aspio bij de 6 maar daar vind ik het totaal niet
    kan iemand me vertellen waar aspio is
    en hoe ik judith als ''lopende'' op het scherm personage (partyleader) maak?
     
  5. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Aspio was toch de city of scholars?
    Dat is dan bij c op die map die je in je vorige post vermeld had. Aspio is ook de stad waar Rita ook je party joined.
    Weet het antwoord op je volgende vraag niet meer helemaal zeker, maar ik geloof dat je eerst ergens de moon selecter moet kopen, waar je die kunt kopen zal ik ook niet zeker weten maar denk Dahngrest,Nor Harbor of die andere stad die met Nor begint, daarmee kun je dan wisselen tussen partyleaders.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Thx, heb het gevonden!!!
     
  7. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Kun je niet beter de nieuwe format gebruiken voor centrale gamethreads? Je zou het toch moeten weten als mod :+
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dit werkt toch prima? :cool:
    Ik = oldschool (:+)en moest net gewoon het nieuwe format opzoeken om te weten waar over je het had. Heb alweer een tijdje geen nieuwe delen aangemaakt. O-)
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Kan iemand mij aub vertellen hoe ik verder moet gaan?

    ik ben tegen het einde van de game, en ben net in capue nor geweest en zag daar filmpjes van torens die uit aspio kwamen en toen ik daar wegging ging een maat van flynn tegen me praten maar ik weet niet waar ik nu heen moet gaan
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Side quests doen, en anders naar het laatste deel van de game!
    (die toren waar eerst Aspio stond ingaan dus)
     
  11. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    net uitgespeeld, DAMN WAT EEN GAME
    bijna de hele middag non-stop gespeeld lol

    Ik ga deze game wel missen.. rpgs als deze .. zelfzaam

    OWNAGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
     
  12. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm nee

    Ik moet zeggen dat de eerste helft van dit spel heel leuk was maar dat het daarna steeds minder werd. Laatste helft speelde ik vooral om het uit te spelen en dan gaat het niet goed. De afgelopen 10 uur waren helemaal vervelend. Ik ben nu in de laatste toren en ik heb geen idee waar ik heen moet.

    Valt me sowieso op dat het later in het spel vaak onduidelijk is, meerdere keren gamefaqs moeten pakken etc. Ondanks dat ik er 66 uur in heb gestoken en de characters gemiddeld level 67 zijn gaan de battles moeizaam en raken de potions op. Jammer dit...

    Eternal Sonata had dit niet, begin tot einde genieten en op het moment dat 't wel leuk was geweest stopte 't ongeveer. Ik had 55 uur in ES gestoken :)
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    hmm raar. Ik vond dit spel juist tot het einde geweldig en 1 van de beste RPG's tot nu toe gespeeld. Vond ES vrij matig i.v.m. met deze
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik heb geen enkele keer een faq nodig gehad, tenminste niet om mijn weg te vinden.

    ES is typisch een voorbeeld van een JRPG waar je bijna niet van de platgetreden paden kunt afwijken. Ik vond het een mooi spel (mooie sfeer & setting) en de combat was leuk, maar er viel behoorlijk weinig te verkennen in die game. Het is ook niet een spel dat ik nog een keer overnieuw zou willen spelen. ToV misschien wel, maar dan op de PS3 met extra content.
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Net uitgespeeld, moet zeggen dat het eind filmpje weer veel goed maakte. Het raakte mij echt, er zitten wat momenten in dat iedereen licht emotioneel maakte. De aftiteling heeft een leuke remix van de intro theme.

    Maarja toch van ES genoot ik van het begin tot het einde veel meer, aangezien het lineair was wist ik altijd waar ik heen moest. Het laatste hoofdstuk van ES was nog erg leuk gedaan met de piano etc en dat van Tales kwam bijna over alsof het nog even wat langer moest allemaal.

    Ondanks dat ik in het begin veel had gegrind ging 't later niet makkelijk, las net op fora dat er veel side quests zijn ( meeste gemist) en dat ik de eind baas waarschijnlijk met veel sterkere wapens kon verslaan.

    69 uur, gemiddeld level 68-69, 1 keer dood gegaan bij de eindbaas. En nu eens kijken of ik de piano versie van de intro theme van TS kan vinden. En over "beste rpg" daarin staat Secret of Mana nog steeds boven aan. En het is geen vroeger was alles beter, want begin van het jaar heb ik hem weer helemaal ( met veel plezier) uitgespeeld op de Wii :)

    Edit:
    http://www.youtube.com/watch?v=2fKmEInWlzY

    schitterend lied :) deze blijft nog wel even hangen!

    Nog maar even een EDIT :)
    Als ik net een spel heb uitgespeeld moet ik altijd dingen kwijt. Wat ik later in het spel ook minder leuk vond was dat ik het verhaal niet meer goed kon volgen. Dit is btw mijn eerste Tales game dus dat kan ook hebben meegespeeld. Ik heb een paar keer eten proberen te koken maar het team zat altijd vol? Dat weapon synthesen lukte ook niet en zo zijn er een aantal factoren die 't wss moeilijker hebben gemaakt.

    Maarja ik ga ook nog een recensie maken en dan krijgt het spel waarschijnlijk een 9. Het kan niet naast ES staan of FF X of Secret of Mana maar het was wel een lang avontuur in een overtuigend mooie sprookjeswereld!
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    mijn probleem met ES waren de eentonige battles

    AAAB of net andersom BBBA rammen en de soms ellenlange cutscenes waarin geen hol gebeurde en de dialogen helemaal uitgerekt werden met onnodige tekst.

    Verder was de sfeer en de muziek wel geweldig in ES

    Secre of mana is idd een erg leuke RPG. Zeker als je iemand hebt die met je mee speelt.

    persoonlijk is de beste old skool RPG voor mij toch nog Lufia2: Rise of the sinistrals.

    Die kerkers zaten zo goed in elkaar met slimme maar niet te lastige puzzels. Ook was het verhaal erg luchtig tot 75% van het spel en was het niet bijster lastig of hoefde je niet te lang te grinden.
     
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik een minpunt aan ES vond was dat de tegenstanders later in het spel gewoon dezelfde waren van het begin met een ander kleurtje. Het spel had bij wijze van spreke maar 10 tegenstanders. In Tales is dit wel beter aangepakt ook al is het ook in dit spel zo dat er later aangepaste vormen komen van tegenstanders in het begin.

    De combat van Eternal Sonata was wat eentoniger maar ik vond het eenvoudiger en makkelijker om te grinden. Bij Tales ging ik mij er aan het einde ook aan ergeren dat mijn "mana/ TP" weer op was en dat je soms op iemand inhakte zonder dat het schade deed. Dan moest je dus weer even wachten met slaan.

    Eternal Sonata zette mij verder echt aan het denken, één keer op normal uitgespeeld en tot de helft op hard. De spreuken etc vond ik heerlijk. Wat wel grappig was was dat ik later nog een walktrough bekeek en toen bleek dat veel dingen in ES ook metaforen waren voor Polen etc. Met andere woorden, genoeg denkstof :b:

    Zitten trouwens een paar heerlijke nummers in:
    - Balad of the moon oid
    - Intro theme en alle remixes daarvan
    - A tragic decission (vooral deze vond ik heerlijk ) http://www.youtube.com/watch?v=QY6I-R4Nmz0&feature=related
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Voor mij was Eternal Sonata een style over substance RPG. Een leuk tussendoortje, maar veel om het lijf had het niet. In ieder geval niet mbt RPG mechanics, want zoals je zelf al aan aangaf is er nog best veel stof om over na te denken.

    Ik heb het gevoel dat je nog behoorlijk veel hebt gemist in Vesperia. Het verbaast me eigenlijk dat het wapen sysnthesizen en koken je niet lukte. Koken lukt één keer na elk gevecht. Een gerecht kan mislukken, maar met een goede kok (elk karakter heeft zijn eigen voorkeur) lukt het meestal. Je moet wel de gerechten vanuit het party menu aan een hotkey binden en dat ben je misschien vergeten te doen? Synthesizen, wat kan daar niet aan lukken? Het is simpelweg het verzamelen van items (wapens vaak) en dan bij een shop het laten omvormen naar een nieuw item. 100% Rate of success en het levert vaak geweldige spullen op. Al is het maar om nieuwe skills te leven.

    Vesperia is gewoon een heel leuke RPG. Niet geniaal, maar het speelde heerlijk weg en omdat je er zoveel tijd insteekt is het op het einde toch jammer dat je weer afscheid gaat nemen van je vaste party. Ik denk dat mijn karakters allemaal tegen max level aanzaten (was dat level 100?). Perfecte strats aangezet, inclusief alle skills en super finishers en beste items. Ik weet nog goed dat de gevechten tegen de laatste beesten even goed indrukwekkend waren. Turn based vind ik net zo leuk, maar de actieve combat in Vesperia is voor mij een topper. Vooral als je het systeem doorkrijgt en de ene combo in de andere weet over te laten gaan. En veel gevechten duurden met een sterke party nog niet eens zo lang. 20 Tot 30 seconden, tegenstanders plat. Next! :)

    EDIT: Vesperia heeft trouwens goede muziek, maar op dat gebied vind ik The Last Remnant ook heel goed. Zeker de battle tunes zijn de beste die ik in een hele tijd heb gehoord. Jammer dat het spel zo flawed is, maar ik hoop nog steeds op een beter vervolg.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij was Eternal Sonata tot nu toe één van de hoogtepunten op het rpg vlak. Ik heb alleen al 5 uur lopen grinden op de begraafplaats, 4 uur in het riool en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Door het koken, synthesizen en side quests die makkelijk over het hoofd konden worden gezien was het spel voor mij misschien iets te hardcore. Ik vind het prettig als het automatisch gaat. Level up? Dan gaan alle stats gewoon omhoog. Tja dat koken, het was steeds of dat het team vol zat of dat het niet kon of zoiets. Ik deed het via het menu btw.

    Laatste dungeon was voor mij echt afzien, ik vroeg me vooral af "ben ik er nou al bijna??". Maarja ending song maakte veel goed. Volgend jaar haal ik FF XIII \o/
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Je hebt dus waarschijnlijk ook geen skills gerangeerd. :+

    Maar FF is ook hetzelfde in dat opzicht. Je gaat veel missen als je niet goed oplet en party management aan de AI overlaat. Lijkt me dat je de game dan tekort gaat doen.
     

Deel Deze Pagina