1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Port 8603 ipv 3074??

Discussie in 'Games' gestart door Senshin, 11 dec 2009.

  1. Senshin

    Senshin Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

    Ik vond dit wel een draadje waard omdat ik dit heel vaag vind.
    Ik heb al sinds 2006 een normale xbox waarmee ik op live ga.
    Altijd port 3074 (de oude bekende), google deze term en de xbox komt naar boven.
    Nu heb ik gister een elite aangeschaft, ik moest gewoon een elite hebben, ook voor HDMI waar ik nu gebruik van maak hihi =).

    Maar mijn Elite gebruikt port 8603 inplaats van 3074.....
    Hoe is dit mogelijk en waarom kan ik nergens hier informatie over vinden, echt nergens.
    Zou dit een nieuwe port zijn die in gebruik gaat vanaf model zoveel?
    Help me out, vindt het vaag en er zijn vast wel mensen die er wat meer vanaf weten.

    Groetjes
    Sjoerd
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal moet sowieso poort 3074 wel echt openstaan, dat is de belangrijkste zelfs. Dus het lijkt me vreemd dat die bij jou niet eens meer openstaat. Dat er nog een extra poort wordt opengezet kan soms zijn bij games zoals Final Fantasy XI of EA server games.
    Maar heb je al eens met een port checker programma nagekeken?
    Sowieso moet je je geen zorgen maken om de veiligheid, er zijn er genoeg die een xbox gewoon in DMZ hebben staan.
     
  3. Senshin

    Senshin Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    een aantal stappen.

    Ik sluit mijn oude xbox aan, reset mijn router, mijn upnp gooit 3074 open.
    Heel normaal, gewoon firewall aan, online gaming geen probleem, speel halo3 eigelijk alleen maar.

    Ik sluit mijn nieuwe xbox aan, reset mijn router en hij gooit via upnp 8603 open.
    Niks 3074, xbox live is geen probleem en gamen gaat gewoon perfect.
    Ook achter mijn ip toch?? staat 8603 terwijl achter de oude xbox 3074 stond.

    Ik vindt dit heel raar, ik game gewoon met port 3074 dicht en geen problemen.
    Iets zegt me dat vanaf revisie zoveel misschien port 8603 wordt gebruikt?
    Maar kan het nergens vast stellen.


    Ik heb deze stappen een aantal keer gedaan omdat ik het zeker wou weten, mijn xbox stuurt niks 3074 door, helemaal niks.
    En gebruikt die port ook niet, ik vindt het heel raar, vooral omdat NIEMAND er wat vanaf weet.

    Groetjes

    EDIT: als ik trouwens upnp uitzet op mijn router, gaat de live connectie test ouwehoeren bij allebei de xboxxen.
    Vindt het echt super vaag, echt bizar.
    Nog nooit heb ik iets van deze port gehoord :confused:
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2009
  4. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap dat het raar is, maar het maakt eigenlijk helemaal niet uit zolang hij het goed doet.
     
  5. Senshin

    Senshin Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vindt ik ook, maar ben gewoon nieuwsgierig waarom ik niet de standaard port heb.
    Overal weten mensen wel wat van, nieuwe chipset en ga maar door.
    Maar dit is onbekend fenomeen?
    Iedereen praat over port 3074 als de standaard, maar schijnbaar is het niet zo standaard dus.

    Groetjes
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Xbox live gebruikt een random poort als 3074 wordt gebruikt door iets anders. Daarom heb je ook bijvoorbeeld UPnP nodig als je twee xboxen hebt in je netwerk. Een xbox gebruikt 3074, de ander een andere poort.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2009
  7. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Weer wat geleerd. :)
    Opzich is het heel logisch natuurlijk.
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt? Het klinkt namelijk niet erg aannemelijk. Dan zou hij ook een random andere poort gebruiken als de regels in de firewall niet goed staan, of als je internetverbinding down is. Plus dat dan de xbox live servers alle poorten open moeten hebben, en dan ook nog vaststellen welke data daarover binnenkomt? Zou wel mooi zijn als het echt zo is natuurlijk..

    @TS: hoe heb je vastgesteld dat jouw xbox een andere poort pakt?
     
  9. Senshin

    Senshin Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij system info, Daar staat een nummer en daarachter je port, in dit geval 8603 en bij mijn oude xbox of welke xbox dan ook zal ik maar zeggen, stond altijd 3074.
    Toen ben ik mijn router gaan bezoeken, waarbij upnp port 8603 had geopent voor mijn xbox.


    Ik heb hier meerdere witte xboxxen gehad, van mijn broertje enzo, en altijd port 3074 gebruiken.
    Ik heb gewoon 1 xbox aangesloten.
    Ik geloof niet dat dit een random port is want 2 xboxxen op hetzelfde netwerk, dan kan je beter upnp uitschakelen en die port triggeren want anders krijgt 1 xbox zijn zin niet.

    Vind het een vaag iets want heb nog geprobeerd naar info te zoeken, maar naar mijn idee echt de enigste die een alternatieve port heeft.

    Ik hoop dat de mensen die een nieuwe xbox kopen even erop letten, ik denk zelf wat ik al eerder zei, dat ze maybe een port change hebben gedaan van model zoveel. Anders heb ik iets gewoon vaag.

    EDIT: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Poort 8603 wordt door de server van XBL toegewezen en niet door de router.
    Als poort 3074 niet beschikbaar is doordat er een andere Xbox360 deze heeft bezet ( zelfde netwerk) dan wordt gaat de server van XBL opzoek naar een andere poort.

    Als ik mijn 2 Xbox360 tegelijk aanmeld bij XBL , dan zorgt de UPnP ervoor dat beide Xbox360 een andere poort toegewezen krijgt.
    De eerst die zich aanmeld krijgt poort 3074 en de andere krijgt vervolgens poort 8603.
     
  11. Senshin

    Senshin Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Very nice!Als dit zo is moet ik kijken of er in mijn router geen data achterblijft van mijn oude xbox, en dan een nieuwe connectie compleet maken met de de xbox zelf.
    Dan zou de port 3074 weer terug moeten komen.
    Toch raar dat het nergens te vinden is.

    Groetjes
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik later de 2e Xbox360 ( 8603 ) opstart , krijg deze van de router (UPnP) weer standaard poort 3074 toegewezen.
     
  13. Senshin

    Senshin Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij geldt dat niet schijnbaar, want blijft gewoon zo, al ga ik slapen enzo.


    Maar ok, ik moest toch weg vandaag en heb gewoon de stroom overal afhaald een x aantal uur, en nu heeft de xbox wel 3074 toegewezen gekregen.
    Denk toch dat er ergens data achterblijft ofzo of weet ik veel. Zal de router wel zijn.

    Nu weet ik iedergeval hoe het zit en wat het is.
    8603 krijgt je tweede xbox die op hetzelfde moment online gaat.
    Alleen mijn router fuckt de boel een beetje heb ik het idee.
    Dank je voor de moeite allemaal, zinvol of niet.

    Groetjes
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2009

Deel Deze Pagina