1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox media center

Discussie in 'Games' gestart door nsj, 30 jan 2010.

  1. nsj

    nsj Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Vele jaren hebben wij thuis een oude Xbox als mediacenter gebruikt middels het programma XBMC. Dit werkte top, de Xbox was aangesloten aan het netwerk en daarmee ook aan onze centrale computer met externe harde schijf. Op deze schijf staat al onze muziek en filmmateriaal.

    We waren het echter zat om nooit goed games te kunnen spelen, dus hebben we onlangs een Xbox 360 gekocht, aangezien deze goede beloftes deed voor mediacenter gebruik (en natuurlijk geweldige games).

    De games werken en zijn top. Het mediacenter gebruik echter totaal niet.
    Wanneer we op de Xbox 'Windows Media Center' aanklikken, volgen we de stappen en krijgen we een bepaalde code van 8 cijfers. De console meldt dat we die code moeten gebruiken als we de stappen op www.xbox.com/pcsetup volgen. Maar:

    1. Als we alle stappen uitvoeren, hoeven we nergens een dergelijke code in te voeren,

    2. Hij doet alles via Windows Media Player en pakt dan ook automatisch 'Mijn Afbeeldingen' etc van de serverpc.

    3. We zien dus files op onze 360 die we niet willen zien, en zien niet de externe harde schijf (die we wél willen zien).

    Nu willen we dus hetzelfde hebben op onze 360 als dat we hadden op onze oude Xbox, gewoon een rechtstreekse verbinding met onze harde schijf.

    Is er iemand die weet hoe wij dit kunnen krijgen zoals we willen?
    Mvg,

    NSJ
     
  2. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    XBMC werkt niet op de 360.
    WMC is gwn ruk inderdaad.
    Het beste kan je je oude xbox gwn blijfen gebruiken als mediacenter en de 360 voor gamen. (of je koopt natuurlijk een apart apparaatje voor streamen zoals de Popcorn Hour)
     
  3. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Sinds kort is er een nieuwe xbmc uit, een vriend van me gebruikt het op een aparte media centre, maar je kan het ook vanaf usb-stick booten op een pc.

    Werkt perfect en ziet er gelikt uit + hoop nieuwe plugins en dergelijke.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ps3 media server gebruiken :)
     
  5. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    De media center van de 360 is echt heel erg ruk vergeleken met xbmc. Die van de ps3 is wat beter, maar ik heb te vaak bestanden die ie niet pakt.

    Ik ga ook speciaal een htpc voor xbmc aanschaffen. Klein pctje, laag verbruik, stil en in staat om hd content te draaien. Moet je maar eens googlen op het nvidea ion platform. Voor zo'n 280 Euro heb je een complete htpc. Verwacht alleen geen gameprestaties.

    Maar om je vraag te beantwoorden. Je moet je van je externe hdd een netwerkmap maken als je dat nog niet gedaan hebt.
     
  6. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Die vriend van mij gebruikt daar de Asrock icn 330 voor, maar er zijn ondertussen ook al nieuwere types op de markt.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik gebruik zelf de ps3mediaserver voor het streamen van films en deze stuurt ook alles door naar je xbox. Media center is voor het streamen van TV beelden..
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010

Deel Deze Pagina