1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Fallout 3 [Deel 6]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2010.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812

    [​IMG]

    Platforms
    Xbox 360 ~ Playstation 3 ~ PC
    Uitgever
    Bethesda
    Developer
    Bethesda Softworks
    Genre
    Roleplaying ~ Freeroam ~ Adventure
    Release datum
    Reeds verschenen

    [gb]Informatie:[/gb]
    ^top

    [gb]Screenshots:[/gb]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top

    [gb]Video's:[/gb]

    Let op! Kan spoilers bevatten!

    [GT]42064[/GT]

    [GT]42066[/GT]

    [GT]50280[/GT]

    [GT]48842[/GT]

    [GT]46779[/GT]

    [GT]46718[/GT]

    ^top

    [gb]Uitbreidingen:[/GB]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ^top

    [gb]DLC op een disk:[/gb]

    [​IMG]
    [/IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    ^top

    [gb]Opmerkingen:[/gb]
    Zoek je wat over een quest, ben je op zoek naar een wapen of wil je informatie weten op een persoon in de game? Dan is dit de plek voor jou, hier vind je alles over Fallout 3 en de content!

    Zifnap van Xboxworld een handige stuk geschreven over alle perks. Wil jij weten welke perk het best bij jou past, kijk dan hier!

    ^top
     
  2. haenkie

    haenkie Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo dan open ik het nieuwe draadje maar verder dan.

    Ff de herhaalvraag anders wordt hij over het hoofd gezien en ik ben zooooo benieuwd naar het antwoord


    En ik heb gemerkt dat Point Lookout niet het meest stabiel werkende deel is. Ik heb 2 keer een vastloper gehad op hetzelfde punt, namelijk een stelletje ghouls zitten op zo'n kerkhofje vlak bij het huis van die oude vent met Blackhall ofzo. Kleine trouwens, sommigen van die ghouls hier zijn echt niet kapot te krijgen had er 2 achter me aan met wat ander spul. Heb echt ruim 600 healthpunten nodig gehad.

    En nu gisteravond had ik ook dit, ik had 2 mirelurks vermoord maar die bleven gewoon staan. Ik weet ook zeker dat ik niet dat ene geweer hebt gebruikt die ze als het ware in standbeelden veranderd (freezeray ofzo). En ze waren verder niet aangedaaan. Gewoon met een plasmagun.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Klopt wel wat je zegt, Point lookout is niet het meest soepel lopende deel van Fallout. Je kan er nog wel eens wat bugs tegenkomen. Ik heb zeelf destijds volgens mij ook een paar vastlopers gehad.

    Desondanks vond ik het nog steeds 1 van de beste DLC (misschien wel de beste, al vond ik The Pitt ook heel goed omdat de 2 facties daar niet "goed en slecht" zijn maar allebei in een grijs gebied zitten)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, wie weet. Het is iig niet bewust gedaan. :+
    Veel met de instellingen geprutst, maar zoals altijd kom ik dan uiteindelijk toch weer (ongeveer) terecht bij de instellingen waarmee je begon. Dus Bethesda heeft gewoon een Emma look-a-like gemaakt. :p


    Ik zat gisteren nog even door die Perk guide van Zifnap te lezen, en uiteraard kregen juist mijn perks die ik tot nu toe heb gekozen een 1/5 qua bruikbaarheid. Ik ben slecht in kiezen. :+
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Point look out is helaas niet bugloos, ik had bij sommige speel sessies ook wat last van een framerate die flink kon inkakken. Een enkele tegenstander bleef wel eens haken. Maar toch, wat een heerlijke DLC was dit, het verlaten kermis stadje bij de haven, de mansions, het moeras, en als klapper de vuurtoren die je nog kan aansteken. Heerlijk_O_
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.471
    Kan je die DLC's trouwens gewoon middenin de game spelen? Ben nu level 8 of 9 en vroeg me af of dat al kan.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kan dacht ik wel maar je loopt wel de kans dat de hillbillies in point lookout je ass hard kicken :D

    bruikbaarheid zegt ook niet alles, Zifnap heeft vooral de perks die je extra skill points opleveren hoog gewaardeerd. Dat maakt het misschien wel wat makkelijker maar dat wil niet zeggen dat het past bij hoe jij wilt spelen. Ik heb zelf destijds ook vooral dat soort "nuttige" perks gekozen maar achteraf wel een beetje spijt dat ik niet wat meer perks had die unieke conversatie opties opleveren.

    Wat ik wel echt een must have vind is de Grim Reaper's Sprint, die krijg je op Level 20

    die zorgt er namelijk voor dat
    elke keer wanneer je een kill maakt in V.A.T.S je actiepunten weer helemaal gevuld worden.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet, het zou mij niks verbazen als de tegenstanders zich aanpassen naar je personal stats. Mothership Zeta was qua damage die ik kon doen en incasseerde erg moeilijk terwijl ik level 30 was.

    Point look out was ik iets van level 25 en ook hier was behoorlijk veel tegenstand, zelfde verhaal als voor MZ eigenlijk.
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kan inderdaad wel, maar ik ben toen vet geownt door all die monsters bij point lookout.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hier meer info over de level scaling in Fallout, het werkt iets anders dan in Oblivion

    Does Fallout 3 Have Level Scaling Like Oblivion?
    This question was risen very early during the development of Fallout 3, and it became a touchy subject given the number of gamers that complained against this feature, and the way several developers at Bethesda Softworks agreed that it could be improved. In 2008 PC Gamer columnist Desslock had access to an early version of the game, and brought us the first solid answer:

    "Fortunately, Fallout 3 will not use Oblivion’s level-scaling, but contrary to what you may have read elsewhere, scaling isn’t completely discarded.

    The first important change is that creatures never scale up in abilities to match your level, so each Deathclaw in F3 will always have the same attributes, regardless of your character’s level when you have the misfortune of encountering it.

    Second, each territory in the game is now assigned an encounter level that determines the level and equipment of critters when you discover that area, so a first-level character that wanders into an area designated as 'encounter level 5' will be badly outmatched by the inhabitants. Loot is also generally scaled to the area's encounter level, but some items will be hand-placed, which is similar to how Morrowind handled loot.

    An area’s level doesn’t remain static, but it gets locked as soon as you enter it. If you enter a city block designated as a level 5 area, it will remain a level 5 area and never scale up in difficulty. Areas you haven’t yet encountered do “tether up” in difficulty level, but the tethering level doesn’t linearly scale with your level, so there’s still an advantage to gaining experience levels.

    The city block that’s initially designated as a level 5 area will tether up and be designated as a level 8 area if you don’t wander into it until you’re a level 15 character. But since an area’s level is locked once you enter it, you’ll still get the satisfaction of returning to a previously difficult area and annihilating it's residents once you have a more powerful character.

    Bethesda’s still tweaking these systems, but they should make exploration more interesting and not diminish the regard for advancement by making you feel like you can never really get ahead.

    We heard then that Bethsoft wasn't going to use the same system, but more info was required to clarify even more how things would work.

    So already in 2008 Fallout 3 Lead Designer Emil Pagliarulo decided to explain how things will work in detail:

    "This has been mentioned several times in past threads and interviews, but for those who missed it:

    – Yes, there is a variation of level scaling used to control the difficulty of the main quest, so you can proceed through the game’s main story at any time and have a good deal of it (not all) be balanced for to your level and abilities.

    – Other areas are “tethered” to certain levels

    – There are places in the Wasteland where, if you’re not careful, you’ll certainly get your ass handed to you. Best to leave and come back when you’re better equipped/more skilled. Funny — just a half hour ago, our effects artist, Grant Struthers, told me this awesome story about how he watched a Deathclaw just rip this (well armored) NPC to pieces…

    – That said, if you leave an area that’s too difficult, and then return later, no you won’t find that everything has increased in level, and it’s now even tougher.

    – No, Raiders won’t eventually be equipped with Power Armor.

    The balance has been feeling really great, and the team is really confident that we’ve solved the level scaling issues we had in Oblivion. Yes, we identified those mistakes, and learned from them. *gasp!*

    One important thing to remember about Fallout 3 is that the game uses an experience points based system of leveling; you don’t level up based on skill usage. And, you get the majority of your XP from completing quests. So on the main quest path specifically, we are much better able to determine what level you’ll be at — especially your minimum level — when you get to any specific quest.

    So while we do some level scaling on the main quest, things are generally at the player’s level anyway, because we know your minimum level along that path. And even where things are scaled to control difficulty, it’s not like a Super Mutant is going to scale down to level 2 anyway. Most of the level scaling stuff we do is just to eliminate frustration at the lower levels.

    So by the time you get to the end of the game, you’re going to face challenges appropriate to the level you’d naturally be at."

    So this time we will have a different system, but only when you play the game you'll find out how fine tuned it will be.

    kort gezegd word er wel rekening gehouden met je level MAAR hebben encounters ook een eigen level wat dus ook ver boven jou level op dat moment kan liggen.

    Voor Modder is dus de vraag, wat zijn de encounter levels in Point lookout. In ieder geval vrij hoog :)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Hopelijk krijg ik deze game morgen ook weer binnen. Bij Nedgame besteld, maar door een I Deal fout moest ik zelf overboeken. Hopelijk hebben die gasten dat bij Nedgame nu gezien op hun papieren. ;)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.471
    Ik haat deze game toch zo hard! :mad:

    Nee, laat je niet verwarren door die uitspraak, want het is een topper. Ik kan me er vaak gewoon niet tot aanzetten deze game te gaan spelen, maar als ik eenmaal bezig ben, ben ik echt helemaal hooked. Verdomde Bethesda! :+
     
  13. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb juist heel de tijd zin om dit spel weer te spelen :+


    Edit@ Nog ff een vraagje::

    Ik heb zojuist in de museum of technology de volgende key gevonden: Key - Custiodian Key for Tech Museum, waar kan ik die gebruiken dan? :)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Vind het mee-levelen juist altijd erg fijn in RPGs, dan is er altijd uitdaging en intressante loot.

    Ik heb trouwens een probleem met die Paladin Hoss kerel, elke keer gaat ie gewoon dood of verdwijnt hij, ik ga echt voor hem staan, schiet snel die Super Mutants dood maar alsnog is ie opeens weg of word hij geheadshot ofzo... Als ik gewoon verder ga en die Initiate ga redden in het gebouw krijg ik dan nog steeds de exp & caps?


    Hier is mijn char btw, vond het maar lastig om een beetje leuk uitziende char te maken, op Oblivion kon je veel leukere maken ;)

    [​IMG][​IMG]
    Was het na 15 minuten kloten ook echt helemaal zat en gewoon maar accept gedaan :+
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha, vuur-rood haar! 8)
     
  16. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben nu in dat museum met alle gouls ( kan ff niet op naam komen)

    Maar nu heb ik met iemand gepraat, die ook een 'slaaf' heeft. Nu moet ik iemand vermoorden om die 'slaaf' te krijgen, maar heb verder geen info gekregen en nu weet ik er eigenlijk nog niks vanaf. iemand die dat mij nog ff kan vertellen?:)

    En dit nog:


    O-)
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Standaard :cool: je wilt m'n Oblivion mage/slet echt niet zien:+
     
  18. Sabet

    Sabet Hangmat

    Berichten:
    277
    Leuk Bevonden:
    0
    Museum of History---> Underworld:p
    Voor de zekerheid in een spoiler.
    Ze heet Greta. Ze is de vriendin van de eigenaar van het hotel. Soms gaat ze even roken buiten de Underworld, maar nog wel in het in het museum. Onder die schedel. Ze gaat roken tussen 9 en 11 pm. Dat is wanneer je haar moet vermoorden, als je het in Underworld doet krijg je iedereen achter je aan.

    Edit:

    Je kan ook gewoon betalen voor die slaaf...8)
     
  19. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, ik gaf dus antwoord op de vraag die hierboven beantwoord is8)
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Inmiddels alweer level 20 :mad: wat gaat het snel!! Overigens al bijna 29 uur in de game zitten.

    Al vind ik de main quest niet eens zo boeiend :)
     

Deel Deze Pagina