Monday Night Combat

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dr0kz, 17 aug 2010.

1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66

[yt]hwYQvTNtPrw[/yt][/url]

[gb]Monday Night Combat[/gb]

Ontwikkelaar:Uber
    Uitgever:Microsoft Games Studios
    Genre:Tactische Shooter
    Platform(s):XBLA
    Spelers: 4 horde/arena mode, 6v6 op de Crossfire VS mode.
    Officiële Website: www.uberent.com

[gb]Informatie=(/gb]

Er zijn twee modi, de Crossfire mode en Blitz, beide zijn zowel online als offline te spelen en zelfs online met splitscreen.

Crossfire is te vergelijken met DoTa maar dan als shooter in een Team Fortress 2 jasje. Je zult de eerste helft vooral bezig zijn met kills te maken om geld te verzamelen om je char of basis te upgraden. Je kunt (en moet!) ook de vijandelijke bots killen die maar blijven komen, anders zullen die je MoneyBall aanvallen en het schild neerhalen zodat ook spelers de MoneyBall kunnen damagen.

Blitz is een modus waarbij je je MoneyBall tegen hordes van bots beschermt, je MoneyBall heeft een schild dat net als bij Crossfire breekt na een hoeveelheid damage een daarna permanente damage pakt. Als team moet je zorgen dat je deze goed verdedigd en de nodige turrets bouwt en upgrade.
    Er zijn vele manieren en tactieken om dit te doen, je kunt overal turrets bouwen of je char gewoon eerst sterk maken.
    Blitz is ook solo te doen, al dan minder leuk het is vermakelijk en uitdagend genoeg.

Met alles wat je doet krijg je geld, bot kills, assists of door simpelweg te schieten op de MoneyBall van het andere team. Met dit geld kun je ProTags kopen, die je krijgt door bepaalde milestones te halen of door speciale dingen te doen, denk aan een MW2 systeem. Er zijn in totaal 400 protags.
    Je kunt met je geld ook Custom Classes kopen, waarbij je de Gold, Silver en Bronze perks van de sponsors kunt aanpassen dmv extra accuracy, loopsnelheid, reload snelheid, juice opbouw, armor, health regen etc etc. Je kunt maar drie van deze perks kiezen dus het is zaak dat je geen dingen pakt die niet bij je klasse horen zoals bijv hoge accuracy op een Assassin.

Crossfire:
    [yt]eJrg1qc09UU[/yt]

Blitz:
    [yt]vf9rM2BGk90[/yt]​

Verder heb je "Juice" dat je krijgt voor alles wat je doet, schieten, healen, killen wat dan ook. Als je paarse balk vol is kun je juicen wat je tijdelijk bijna onverslaanbaar maakt. Later kun je Juice ook kopen voor 500 gold en in overtime heeft iedereen meer juice zodat het spel sneller gaat.

[gb]Klasses=(/gb]
    Assault: De beetje allround klasse, heeft een jetpack en naast z'n assault rifle een granaatwerper. Daarnaast heb je een hele sterke charge aanval waarmee je gasten, mits volledig geupgrade, de ring uit kunt slaan. Veder heb je een bom die je zelf kunt laten ontploffen en mensen in de fik zet en ring-out kunt knallen.

[yt]hqB3ywep8YM[/yt]

Tank: Kan het meeste damage pakken maar moet om zelf echt gevaarlijk te zijn ook midden in de actie staan, heeft naast z'n Jet Engine gun ook nog een railgun. De alt-fire van de Jet Gun is een een soort whirlwind die alles om je heen hard damaged en in de fik zet. Ook de tank heeft een charge die je ook zult moeten gebruiken om weg te komen als je er bijna aangaat, maar net zo goed ook een speler omver te beuken. Verder heeft hij blind grenades en kun je jezelf deployen voor ammo en health regen en extra damage.

[yt]wmbTWbkA3Lk[/yt]

Support: Als supporter heb je een heal/hurtgun waarmee je health van vijanden kunt drainen of friendlies kunt healen. Je kunt ook spelers en turrets hiermee overhealen wat ze tijdelijke tot dubbel hun HP geeft. (De Fire Rate increase perk werkt niet voor deze gun btw). Hiernaast heb je nog een shotgun waarmee je in closecombat jezelf vaak nog kunt redden tegen assassins en tanks.
    Je kunt ook, misschien wel de krachtischte aanval in het spel, een airstrike neergooien die spelers in een keer killt, volledig geupgrade heeft het een groot bereik en vrij korte cooldown wat je als support dus heel gevaarlijk maakt en waarbij schuilen als een bitch achter een muurtje weinig zin heeft.
    Als ondersteuning kun je ook nog een turret neergooien die je zelf ook nog kun hacken, deze fungeert als een 360 graden machine gun die spelers vrij snel neerheeft en als je hem volledig upgrade ook nog's iedereen eromheen healt.
    Hacken is simpelweg het overnemen van turrets, vriendelijk of vijandelijk en die verbeteren. Er zit hier geen irritante minigame oid aanvast maar gewoon (X) ingedrukt houden tot het balkje vol is.

[yt]vBfKCTLUSzo[/yt]

Assassin: Al is het misschien de meest intressante klasse het is ook vrij lastig om hier echt succesvol mee te zijn tegen betere spelers. Je kunt onzichtbaar worden en spelers/bots grapplen voor instakills, achter is altijd instakill tenzij je een tank pakt of een gunner het Gold armor perk heeft. Je hebt ook een voorwaartse lunge aanval, een soort shuriken lanceerder die afkaatsen op muren en kun je vijanden blinden, als je na blind meteen op (A) drukt zul je heel hoog in de lucht springen en zo ontkomen en her-stealthen, ook heb je nog een sprint waarmee je heel snel kunt rennen.

[yt]6fFjNFmi1bI[/yt]

Gunner: Als gunner heb je een mini-gun (later te upgraden tot een 2e) en een mortar om turrets te killen. Je kunt jezelf deployen, waarbij je naar first person gaat en een soort van turret word met extra armor, fire rate en crit, volledig ge-upgrade krijg je een scherm voor je hoofd zodat je niet geheadshot kunt worden. Verder heb je een sterke grapple move en groundslam waarbij je op de grond stampt en iedereen verdwaasd en wegslingert.

[yt]eHKcuw4RTjQ[/yt]

Sniper: Met een snipergeweer waarmee je instakills dmv headshots kunt maken en een sterke UZI kun je met deze klasse op alle afstanden iemand omknallen. Voor headshots krijg je extra punten en krijg je een harde ping te horen. Verder heb je ice traps die vijandelijke spelers en bots tijdelijk vastvriezen aan de grond, hiervan kun je er drie neergooien en werken op alle bots en als je die op een goede plek neergooit kan geen assassin je pakken. Aangezien ze ook tegen bots werken kun je totaal het spel keren in over-time.

[yt]LqHyjuohbos[/yt]

[gb]Screenshots=(/gb]
    Check de filmpjes maar gewoon. ;)

[gb]Filmpjes=(/gb]
    [yt]dZ8VQwIIY2U[/yt] [yt]gImLuqCFMSA[/yt]
    [yt]I-X-5a9hSew[/yt] [yt]azzjF3BUoJg[/yt]

Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Was hoog tijd voor een thread, het spel is immens populair overal maar hier word het niet echt gewaardeerd heb ik het gevoel. Waarschijnlijk omdat de NLers nogal wat de boer niet kent eet ie niet zijn, maar goed :+

Als mensen de inifite mode willen doen verder laat het hier ff weten, ben er altijd wel voor in.

3. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Had ik maar niks gezegd:lol:

Na de filmpjes gezien te hebben lijkt het me toch niet zo veel aan Dr0kz;)

4. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    haha :+

Mja het kan niet je ding zijn ofc, aan je spellen lijst te zien speel je vooral singplayer/avontuur games dus dan kan ik me heel goed voorstellen dat dit je niet echt aanspreekt. :)

5. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ziet er vet uit. Hoeveel punten is ie eigenlijk?O-)

6. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm ik ben altijd in voor wat nieuws maar deze game trekt me echt niet :) Misschien wil een mod deze thread sticky maken voor de TC? Volgens mij is het in het belang voor zn gemoedstoestand :p

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    1200

8. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Jammer, ik heb nog maar 800 punten.:'-(

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Shit, nog steeds geen punten gehaald voor dit spel! :+

Ik zou het wel graag willen spelen. Beetje alle classes uitproberen etc. :9

10. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Deze game is echt supervet! Op dag een gekocht en zo goed als elke dag wel ff gespeeld! Voor een arcade game is 'ie supertof, voor een shooter echt geweldig! Net de laatste achievement gehaald, nu 100%! En de achievements zijn ook leuk om te halen! Echt, als je een game voor de Xbox Live Arcade koopt moet het deze zijn!!!

11. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Zag je het gister al spelen op Raptr :thumbs: Zin in de infite mode binnenkort? :)

12. Priest

Priest Just Live Your Life.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ze de game nog een beetje uitbreiden:

Aantal mappen extra of eventueel een extra speelmodus.

Er is niks mis mee maar zou een beetje diversiteit toch wel leuk vinden.

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Vooruit Dr0kz, ik zal de game nog een kans geven. ;)

Alleen de tutorial gespeeld toen ie uitkwam, maar ik vond de feel van de game niet echt lekker. Misschien voelt het allemaal wat beter aan in de MP.
    Die commentator was ook echt vreselijk. Eigenlijk... het hele futuristische stijltje bevalt me niet. :p

Maar er schijnen een paar mensen te zijn die het wel leuk vinden. :+

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Yeuyh :thumbs:

Eigenlijk een schande dat je alleen de tutorial speelt, had ik van jouw niet verwacht eigenlijk! :+

Crossfire is echt de hoofd modus van het spel, alles is daarop gebaseerd, de horde modus is eigenlijk gewoon erin gedaan als extra.

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, het was laat en de game vond niet binnen 3 seconden een match. DAN NIET HE! :+

Daarna door de 'slechte ervaring' met de tutorial niet echt zin gehad om weer terug te gaan, maar ja... Er zijn veel mensen positief over. Dan moet je wel. :p Misschien een leuk shootertje totdat Reach er is... (eens kijken of de community van MNC Reach overleeft)

edit: Gespeeld. Twijfel... Was beter dan de tutorial, maar de vraag is hoe lang deze game mijn aandacht weet vast te houden. :p
    1200 (P)...

Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Een half uur geleden is de eerste malloot op level 99 gekomen, schijnbaar heeft ie amper geslapen sinds launch :lol:
    Hier een filmpje van z'n live broadcast, beetje schrale qualiteit wel.

17. Priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ach zulke mensen heb je altijd al moet ik toegeven het gaat echt snel.

Kbedoel ikzelf ben ook al bijna level 40 maar moet ook wel zeggen dat de lol er een beetje vanaf begint te raken, vooral omdat ik blitz mode niks aan vind en dan blijft alleen crossfire over.

18. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Er komt nieuwe content voor de game:

"We are actively working on bug fixes and more content for Monday Night Combat. We will have an announcement soon."

Hopelijk is soon ook echt soon :+

Jah het gaat idd erg snel, ben zelf nu 66 maar ik heb dan ook wel heel veel gespeeld (vind ik zelf iig) sta ook iets van 200ste qua kills.

Er is helaas wel kans dat de leaderboards gereset gaan worden omdat er nu al iets van 65 hex-editor kindjes nu boven de eerste legale 99 staan.

Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  19. Priest

Leuk Bevonden:
    0
    Kben benieuwd wat het is en hoeveel het kosten gaat....

20. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    punten zijn binnen en hij staat nu in de duwnload \o/ keb er zin an!

Deel Deze Pagina