[yt]hwYQvTNtPrw[/yt][/url]
[gb]Monday Night Combat[/gb]
Ontwikkelaar:Uber
Uitgever:Microsoft Games Studios
Genre:Tactische Shooter
Platform(s):XBLA
Spelers: 4 horde/arena mode, 6v6 op de Crossfire VS mode.
Officiële Website: www.uberent.com
[gb]Informatie/gb]
Er zijn twee modi, de Crossfire mode en Blitz, beide zijn zowel online als offline te spelen en zelfs online met splitscreen.
Crossfire is te vergelijken met DoTa maar dan als shooter in een Team Fortress 2 jasje. Je zult de eerste helft vooral bezig zijn met kills te maken om geld te verzamelen om je char of basis te upgraden. Je kunt (en moet!) ook de vijandelijke bots killen die maar blijven komen, anders zullen die je MoneyBall aanvallen en het schild neerhalen zodat ook spelers de MoneyBall kunnen damagen.
Blitz is een modus waarbij je je MoneyBall tegen hordes van bots beschermt, je MoneyBall heeft een schild dat net als bij Crossfire breekt na een hoeveelheid damage een daarna permanente damage pakt. Als team moet je zorgen dat je deze goed verdedigd en de nodige turrets bouwt en upgrade.
Er zijn vele manieren en tactieken om dit te doen, je kunt overal turrets bouwen of je char gewoon eerst sterk maken.
Blitz is ook solo te doen, al dan minder leuk het is vermakelijk en uitdagend genoeg.
Met alles wat je doet krijg je geld, bot kills, assists of door simpelweg te schieten op de MoneyBall van het andere team. Met dit geld kun je ProTags kopen, die je krijgt door bepaalde milestones te halen of door speciale dingen te doen, denk aan een MW2 systeem. Er zijn in totaal 400 protags.
Je kunt met je geld ook Custom Classes kopen, waarbij je de Gold, Silver en Bronze perks van de sponsors kunt aanpassen dmv extra accuracy, loopsnelheid, reload snelheid, juice opbouw, armor, health regen etc etc. Je kunt maar drie van deze perks kiezen dus het is zaak dat je geen dingen pakt die niet bij je klasse horen zoals bijv hoge accuracy op een Assassin.
Crossfire:
[yt]eJrg1qc09UU[/yt]
Blitz:
[yt]vf9rM2BGk90[/yt]
Verder heb je "Juice" dat je krijgt voor alles wat je doet, schieten, healen, killen wat dan ook. Als je paarse balk vol is kun je juicen wat je tijdelijk bijna onverslaanbaar maakt. Later kun je Juice ook kopen voor 500 gold en in overtime heeft iedereen meer juice zodat het spel sneller gaat.
[gb]Klasses/gb]
Assault: De beetje allround klasse, heeft een jetpack en naast z'n assault rifle een granaatwerper. Daarnaast heb je een hele sterke charge aanval waarmee je gasten, mits volledig geupgrade, de ring uit kunt slaan. Veder heb je een bom die je zelf kunt laten ontploffen en mensen in de fik zet en ring-out kunt knallen.
[yt]hqB3ywep8YM[/yt]
Tank: Kan het meeste damage pakken maar moet om zelf echt gevaarlijk te zijn ook midden in de actie staan, heeft naast z'n Jet Engine gun ook nog een railgun. De alt-fire van de Jet Gun is een een soort whirlwind die alles om je heen hard damaged en in de fik zet. Ook de tank heeft een charge die je ook zult moeten gebruiken om weg te komen als je er bijna aangaat, maar net zo goed ook een speler omver te beuken. Verder heeft hij blind grenades en kun je jezelf deployen voor ammo en health regen en extra damage.
[yt]wmbTWbkA3Lk[/yt]
Support: Als supporter heb je een heal/hurtgun waarmee je health van vijanden kunt drainen of friendlies kunt healen. Je kunt ook spelers en turrets hiermee overhealen wat ze tijdelijke tot dubbel hun HP geeft. (De Fire Rate increase perk werkt niet voor deze gun btw). Hiernaast heb je nog een shotgun waarmee je in closecombat jezelf vaak nog kunt redden tegen assassins en tanks.
Je kunt ook, misschien wel de krachtischte aanval in het spel, een airstrike neergooien die spelers in een keer killt, volledig geupgrade heeft het een groot bereik en vrij korte cooldown wat je als support dus heel gevaarlijk maakt en waarbij schuilen als een bitch achter een muurtje weinig zin heeft.
Als ondersteuning kun je ook nog een turret neergooien die je zelf ook nog kun hacken, deze fungeert als een 360 graden machine gun die spelers vrij snel neerheeft en als je hem volledig upgrade ook nog's iedereen eromheen healt.
Hacken is simpelweg het overnemen van turrets, vriendelijk of vijandelijk en die verbeteren. Er zit hier geen irritante minigame oid aanvast maar gewoon ingedrukt houden tot het balkje vol is.
[yt]vBfKCTLUSzo[/yt]
Assassin: Al is het misschien de meest intressante klasse het is ook vrij lastig om hier echt succesvol mee te zijn tegen betere spelers. Je kunt onzichtbaar worden en spelers/bots grapplen voor instakills, achter is altijd instakill tenzij je een tank pakt of een gunner het Gold armor perk heeft. Je hebt ook een voorwaartse lunge aanval, een soort shuriken lanceerder die afkaatsen op muren en kun je vijanden blinden, als je na blind meteen op drukt zul je heel hoog in de lucht springen en zo ontkomen en her-stealthen, ook heb je nog een sprint waarmee je heel snel kunt rennen.
[yt]6fFjNFmi1bI[/yt]
Gunner: Als gunner heb je een mini-gun (later te upgraden tot een 2e) en een mortar om turrets te killen. Je kunt jezelf deployen, waarbij je naar first person gaat en een soort van turret word met extra armor, fire rate en crit, volledig ge-upgrade krijg je een scherm voor je hoofd zodat je niet geheadshot kunt worden. Verder heb je een sterke grapple move en groundslam waarbij je op de grond stampt en iedereen verdwaasd en wegslingert.
[yt]eHKcuw4RTjQ[/yt]
Sniper: Met een snipergeweer waarmee je instakills dmv headshots kunt maken en een sterke UZI kun je met deze klasse op alle afstanden iemand omknallen. Voor headshots krijg je extra punten en krijg je een harde ping te horen. Verder heb je ice traps die vijandelijke spelers en bots tijdelijk vastvriezen aan de grond, hiervan kun je er drie neergooien en werken op alle bots en als je die op een goede plek neergooit kan geen assassin je pakken. Aangezien ze ook tegen bots werken kun je totaal het spel keren in over-time.
[yt]LqHyjuohbos[/yt]
[gb]Screenshots/gb]
Check de filmpjes maar gewoon.
[gb]Filmpjes/gb]
[yt]dZ8VQwIIY2U[/yt] [yt]gImLuqCFMSA[/yt]
[yt]I-X-5a9hSew[/yt] [yt]azzjF3BUoJg[/yt]
|