Kinect is de camera van Microsoft, voor de Xbox 360. Met deze camera is het de bedoeling dat je geen controller meer nodig zult hebben; de camera registreert al je bewegingen en zet ze 1 op 1 om naar de game.
Jij bent de controller
Kinect brengt games en entertainment op een heel bijzondere manier tot leven, waarbij je hele lichaam meedoet. Armen, benen, voeten en handen, met Kinect zijn er geen controllers, alleen jij. Het is zo natuurlijk, zo intuïtief dat de technologie in het niets verdwijnt, zodat de natuurlijke magie die in ons allemaal zit, stralend naar buiten komt. Alles wat je hoeft te doen, is: Jump in.
Misschien ken je het nog onder de naam 'Project Natal'?
Op dit moment is de marketing (en games) vooral gericht op jongere kids en families. Maar wij hebben toch allemaal wel families?
De bedoeling met kinect is dus dat het voor mensen die normaal gesproken geen games spelen gemakkelijker wordt om in te stappen. Geen gedoe meer om eerst een half uur de knoppen uit te leggen. Doe de bewegingen en je avatar op het scherm doet ze 1 op 1 na. Simpeler kan niet.
Kinect begint met jou
Als technologie onzichtbaar en intuïtief wordt, gebeurt er iets heel bijzonders: jij en je belevingen worden één. Geen obstakels, geen grenzen, geen gadgets, geen gedoe, geen leercurves. Met Kinect ben je zelf de controller.
Alleen je eigen magie telt – jouw bewegingen, jouw stem, jouw gezicht transformeren allemaal de manier waarop je speelt en entertainment beleeft, moeiteloos en op geheel natuurlijke wijze.
Eindelijk krijg je je ouders/zusje/vriendin etc ook aan het gamen. Misschien is het allemaal niet hardcore gaming, maar toch leuk om op die manier tijd door te brengen met geliefden.
En terwijl je dat doet kun je nog achievements verdienen! win-win situatie!
Als je ook maar een klein beetje interesse hebt in Kinect is het wel handig om te weten hoe en waar je de camera het beste kunt plaatsen. Zoals je je wel kunt voorstellen heb je een beetje ruimte nodig om er optimaal van te kunnen genieten.
De mensen van Inside Xbox US hebben deze week dan ook een filmpje gemaakt om je hierbij te helpen:
De grootste / belangrijkste titels heb ik er hier even uitgelicht:
Kinect Sports
"Jouw beurt! Schop tegen de bal, werp een speer, bowl een frame. Jouw beurt om helemaal in de game op te gaan."
Kinect Adventures
"De game die je hart sneller doet slaan en iedereen uitdaagt."
**Gratis bij aankoop van Kinect**
Kinectimals™
"Maak een paar heel wilde vrienden op je eigen exotische eiland."
Kinect Joy Ride
"Bereid je voor op de rit van je leven met deze autogame."
Your Shape: Fitness Evolved™
"De belevenis is virtueel, het zweet is echt!"
Dance Central™
"Breng je dansmoves naar een hoger niveau!"
Sonic Free Riders
"Hi–octane fun for 'riders' of all ages"
€149,99 is de adviesprijs van Kinect. Hierbij krijg je dan ook een gratis game.
inhoud verpakking
- Kinect Sensor
- Voedingkabel (voor gebruik met Xbox 360 Arcade, Pro of Elite modellen)
- Kinect Adventures game
- Wi-Fi Extension kabel (voor gebruik met Xbox 360 Arcade, Pro of Elite modellen met wireless networking adapter)
- Handleiding
Verder zullen er 2 Xbox bundels te koop zijn. Een waar je voor €299,- een Xbox Slim (4GB) + Kinect + Kinect Adventures zult krijgen.
En een voor €349,- waar je een Xbox Slim (250GB) + Kinect + Kinect Adventures krijgt.
De games hebben een adviesprijs van €29,99 tot €49,99
In Europa komt Kinect op 10 november 2010 uit. Microsoft behandeld de launch als een volwaardige console launch, dus verwacht tegen die tijd doodgegooid te worden met reclame
Wat brengt de toekomst voor Kinect? Iedereen herinnert zich nog wel een paar failures uit de games industrie. Zelfs Nintendo ontkomt er niet aan (Virtual Boy). Sega met hun 32x.
Microsoft zal natuurlijk alles op alles zetten om dit te vermijden. Een begin is op de afgelopen TGS gemaakt toen wat hardcore games werden aangekondigd.
Dit is een greep uit de titels waarvan op dit moment bekend is dat ze Kinect gaan ondersteunen;
Steel Batallion: Heavy Armor
Rise of Nightmares
Codename D
Project Draco
Haunt
Child of Eden
Ook zullen er natuurlijk nog games uitkomen die niet alléén werken met Kinect, maar waar je een combinatie kunt gebruiken van de reguliere controller en Kinect. Of waar je gewoon een keuze hebt.
Q: Ik had gehoord dat er Voice Recognition in zat?
A: Dat klopt, maar helaas niet voor ons simpele Nederlanders. In ieder geval niet met de launch. Die functionaliteit zal er later hoogstwaarschijnlijk ingepatched worden.
Q: Ik had een gerucht gelezen waarin stond dat je niet zittend zou kunnen spelen.
A: Niks van waar. Technisch gezien kan je gewoon zitten, al zullen er natuurlijk games zijn waar het niet aan te raden is.
Q: Je schijnt wat geheugen nodig te hebben om Kinect te kunnen gebruiken. Klopt dit?
A: Ja. Je hebt 190 MB nodig.