1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation Vita

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]
    [​IMG]

    In januari werd de NGP (Next Generation Portable) aangekondigd als de opvolger van de PSP. Veel concrete info was er nog niet, maar het was wel al duidelijk dat de NGP een stuk krachtiger zou worden dan de PSP en de 3DS).

    Op de E3 van 2011 werd de uiteindelijke naam aangekondigd, die je misschien al hebt geraden na het lezen van de topictitel. De Playstation Vita. Wat 'Leven' betekend in het Latijns:
    The official name will be PlayStation Vita (PS Vita). "Vita," which means "Life" in Latin, was chosen as the name for our next-generation portable entertainment system because it enables a revolutionary combination of rich gaming and social connectivity within a real world context.

    Onlangs werd bevestigd dat de handheld 2011 niet meer zal halen. In Europa en de US tenminste, in Japan komt ie wel nog dit jaar:
    Sony won't launch the PlayStation Vita in the United States and Europe until early 2012, meaning that it will miss the coveted holiday season.

    Kazuo Hirai, the man tapped to replace current Sony chief executive Howard Stringer, made the announcement in a Tokyo press conference on Thursday, according to reports.

    De prijs wordt €249 voor de Wi-fi en €299 voor de Wi-fi + 3G versie.


    [​IMG]

    De PSVita heeft een identiteitsprobleem en kiest voor zoveel mogelijk controlschemes tegelijk

    Motion Control
    Heen en weer wiebelen om dingen ingame te laten gebeuren!​

    Touch

    Een touchscreen én touch op de rear panel​
    [​IMG]
    [​IMG]

    Camera's
    2 camera's. Voor en achter. Videochat. Virtual reality games. Foto's maken.​

    Knopjes
    Ouderwetse knopjes! Blijft natuurlijk de belangrijkste en fijnste vorm van besturing.
    Met deze keer 2 analoge sticks
    [​IMG]

    Voor de techneuten onder ons; dit zijn de specs:
    CPU:
    ARM® CortexTM-A9 core (4x core)

    GPU:
    SGX543MP4+

    Externe afmetingen:
    ongeveer 182,0 x 18,6 x 83,5 mm (breedte x hoogte x diepte) (benadering, exclusief uitstekende onderdelen)

    Schermen (touchscreen):
    5 inch (16:9), 960 x 544, ongeveer 16 miljoen kleuren, OLED multi-touchscreen, capacitief type

    Achter touchpad:
    multi-touchpad, capacitief type

    Camera's:
    - front camera
    - achtercamera

    Geluid:
    - ingebouwde stereo luidsprekers
    - ingebouwde microfoon

    Sensors:
    - Six-axis bewegingsgevoelig systeem (drieassige gyroscoop drieassige acceleratiemeter)
    - drieassig elektronisch kompas

    Locatie:
    - ingebouwde gps
    - draadloze locatiegebaseerde service

    Toetsen/schakelaars:
    - PS-toets
    - activeringstoets
    - richtingstoetsen (omhoog/omlaag/rechts/links)
    - actietoetsen (Triangle, Circle, Cross, Square)
    - schoudertoetsen (rechts/links), rechter joystick
    - linker joystick
    - START-toets
    - SELECT-toets
    - volumetoetsen (+/-)

    Draadloze communicatie:
    - mobiele-netwerkconnectiviteit (3G)
    - IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1) (draadloos) (Infrastructuurmodus/Ad hoc-modus)
    - Bluetooth® 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)

    Misschien is het je opgevallen, misschien niet. Maar de PSVita gebruikt geen UMD meer! Maar het is ook niet volledig overgestapt op download only, want de PSP Go bewees dat de wereld daar nog niet klaar voor is. Sony heeft gekozen voor... een NVG card! 2-4 GB groot.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Wat moet je met een handheld zonder games? Helemaal niks natuurlijk!
    Gelukkig zijn er al een aantal goede games aangekondigd. Hier een kleine greep eruit:

    Uncharted: Golden Abyss

    WipeOut 2048

    LittleBigPlanet

    Modnation Racers

    Bioshock

    Sound Shapes

    [​IMG]
    Ik weet niet wat het is, maar mensen vinden het leuk om sociaal te doen? Vreemd... Maar Sony springt hier op in en zorgt ervoor dat de PSVita socialer is dan de PSP.

    Trophies

    Veel mensen vroegen om Trophies op de PSP maar het is er nooit van gekomen. Maar deze keer zijn ze wel aanwezig! Eindelijk kun je ook 'trophy-whoren' onderweg. Om het dan te vergelijken met je vrinden uiteraard! Wie is de betere gamer?​

    Near
    Near is like the Nintendo 3DS' SpotPass. It's "a location-based gifting system", according to Sony Europe manager of R&D, Phil Rogers.

    "What Near does is it allows users to discover each other, leave gifts for each other and essentially find out more about games. You can see where people are in relation to your location, their five most recently played games and also gifts that they've registered. This is fairly cool because it exposes users to games they might not have heard of and you can see how popular those games are and how people are rating them," explained Rogers at the Develop Conference 2011.

    Near's gifts don't settle in one place, "unlike another platform" - they follow you around as you "go about your daily life". Near allows one 100KB gift box per game. Boxes can contain multiple gifts but can't exceed the 100KB binary data size limit.

    Rogers painted a verbal picture: "Imagine user A visits locations one to ten through that day, and they get home and sync with the server and it uploads to the Near server your ten locations that you've been to.

    "User B comes along, does the same thing, but at some point in User B's day they passed User A's location five, which means they're now able to collect gifts that that user's dropped. That comes into the Near application and then in-game they pick up those gifts."

    PSN
    De volledige functionaliteit van PSN is geïntegreerd op de Vita. Online gaming, de Store en chat. Cross game chat zelfs! Dat heeft de PS3 niet eens. De cross game chat functie hebben ze zelfs een eigen titel gegeven: Party

    LiveArea
    LiveArea is de naam van de interface van de Vita
    [​IMG]
    "The LiveArea is essentially where you go to launch your PlayStation Vita day," Rogers beamed.

    There are three modes in LiveArea: Index, Live and Game. The top area you'll see is the content information zone, which is the "landing point for when you start any game on PS Vita". The communication zone is where you "comment on people's activities within the game as well as publish your messages".

    Activity
    Activity is eigenlijk een soort...Twitter? Facebook? Maar dan geintegreerd in je PSV.
    "Activity is a way for players to discuss progress," explained Rogers. "The system automatically puts a few activities in there," he added, such as Trophies and ratings. "That encourages people to then comment similar to Facebook style."

    Opscheppen was nog nooit zo gemakkelijk!

     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2011
  2. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Eerste wat mij opviel:

    Slogan van Nintendo toen de Gameboy uitkwam :D.

    "The power is now in your hands". Alleen was het toen volgens mij "The power is in your hands"
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dit klinkt allemaal toch wel heel erg interessant! Ben heel erg benieuwd om de games te zien, zoals Uncharted. Dit apparaat trekt mij meer als de 3DS.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Hoe origineel... :emo:

    [yt]bnqGBNQHTQo[/yt]
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Geen prijs? Mooi ding!
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat ze er trouwens nog steeds six-axis in hebben gestopt nadat het finaal gefaald is op de PS3. :lol:
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  8. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Heb je trouwens geen last van dat touch ding als je gewoon met knoppen speelt?
     
  10. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je ongetwijfeld gemakkelijk uitzetten. :) Ook vanwege accu.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zeker mooi. Ik ben benieuwd

    [​IMG]
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat klinkt niet lekker voor de prijs. Ik gok een 350-400 euro.
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk het niet, die prijs zal een messteek zijn voor de PSP2. Het lijkt me dat ze gewoon gaan concurreren met de 3DS?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Lijkt me niet dat ze zich als games-apparaat in de tablet price range moeten gaan begeven

    Maar het klinkt allemaal wel aardig high-tech en dus prijzig dus het zou me ook weer niks verbazen
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Denk juist dat het hier veel beter terecht komt dan op de PS3. Genoeg Android/iPhone games maken er gebruik van. Dus zeker voor die Mini's (of hoe die kleine games heten) kan het denk ik wel leuk gebruikt worden
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2011
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dus gaan ze weer 4 jaar lang enorme verliezen draaien?

    Aangezien er weinig plaats is voor koeling in zo'n apparaat moeten ze die chips dus maken met een enorme dichtheid, waardoor de productieprijs nog hoger ligt dan die van een normale chip. Gooi er daarnaast een touch screen, touch pas en (hopelijk voor Sony) next-gen batterij in en je hebt al een aardige productieprijs aan dat ding hangen. Dan komen er nog de kosten bij van marketing en andere dingen, die ook allemaal vaak in de prijs worden meegenomen. Nou, dan kom je zeker wel rond de 350 euro uit.

    @hierboven: Ik heb het niet over het touchscreen. ;)
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    lol verkeerde quote gepakt, moet die over het Sixaxis gebeuren zijn:+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ok. :+

    Maar dan nog. Ik hoop dat ze het enkel six-axis hebben genoemd omdat de mensen die naam al kennen, want als het dezelfde techniek is, is het dramatisch. Kijk naar bijv. de Iphone of de 3DS, die hebben een veel accuratere gyroscope dan six-axis.
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Daar ging ik eigenlijk wel van uit. Als ze de techniek 1 op 1 uit de PS3 controller halen dan moet ik je gelijk geven
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina