Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22



    [​IMG]

    Ontwikkelaar
    Team Ninja
    ~
    Uitgever
    Team Ninja
    ~
    Genre
    Fighting
    ~
    Platform(s)
    360, PS3
    ~
    Releasedatum
    28 September 2012



    [gb]Informatie[/gb]
    Sinds de DOA4, een launchtitel van de Xbox 360, eindelijk een vervolg! De omgevingen lijken interactiever dan ooit en er zullen ongetwijfeld weeral een paar nieuwe characters bijkomen. Combineer dit met de steeds uitmuntende graphics van een DOA game en de DOA reeks is weeral een uitstekende nummer rijker.

    [gb]Screenshots[/gb]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [gb]Filmpjes[/gb]
    [VIDEO]6609[/VIDEO]
    Klik hier voor de HD versie.

    [yt]dJ7VpbCnJZg[/yt]

    [gb]Boxart[/gb]
    Collector's Edition:
    [​IMG]

    [gb]Artikelen[/gb]
    Gaat nog wel even duren.

    [gb]Opmerkingen[/gb]
    De vraag der vragen: zouden de boob physics van DOAX2 ook in DOA5 worden gebruikt? :eek:


     
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.922
    Leuk Bevonden:
    3.290
    altijd erg leuke games gevonden 1 van me favorieten fighters kan niet wachten op het nieuwe deel :)
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Eindelijk, het werd hoog tijd. I'm hyped!
     
  4. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke grappig

    Was alleen altikd meer fan van tekken en soul calibeur
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    I FIGHT LIKE A WHIRLWIND.

    Grappig, grafisch ziet dit er bijna hetzelfde uit als de vorige DOA. Het enige verschil was die slow motion move tegen het einde van het filmpje.

    Ik neem aan dat de karma (boobs) physics ook weer in deze game zitten? Tuurlijk, geile japanners ook. Net zoals die filmpjes met naakte dames in de douche.
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb het gevoel dat een aantal klassieke fighter series haar glans heeft verloren. Tekken is niet meer wat het geweest was en ik had Dead Or Alive eigenlijk al dood verklaard. Het was altijd mijn favoriet! Ik ben benieuwd, maar ik weet niet wat ik moet verwachten.
     
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Alleen al kijken naar het gezicht van Hayate ziet het er een stuk minder plastic uit, DOA4 ziet er nog steeds goed uit, alleen was het net té plastic en smooth, althans de characters. Ik had DOA4 nog even van de week gedaan en nu kijkend naar dit filmpje ziet het er visueel toch al een stuk beter uit. Maar je kan niet echt een game grafisch beoordelen door een 480p filmpje te zien. En het is pre-alpha.

    De camera ziet er een stuk dynamischer uit, en hoewel dit erg cinematisch is en visueel ook erg aantrekkelijk(fighting entertainment zoals Team Ninja het zegt) ben ik benieuwd of het hinderlijk zal zijn tijdens de gameplay.

    *Edit
    Trailer in een betere kwaliteit:
    [yt]UnSHwisEncw[/yt]
    Jup, ziet er goed uit :)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zo op het eerste gezicht zijn de animaties echt x100 verbeterd, best nice!

    voor de die-hard fighters is de camera ws idd veel te druk/gericht op cinematische beelden
     
  9. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd mega fan geweest van fighting games.

    Maar eerlijk gezegd moest of moet ik een beetje lachen om dit spel en Virtua fighter.

    Boringg
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Ik zie eerlijk gezegd precies dezelfde moves en animaties als in voorgaande delen. Dat zegt overigens ook iets over de grafische kwaliteit van de vorige DoA games. Vooral DoA 3 op de Xbox heb ik helemaal kapot gespeeld, zeker de tag team variant.

    Ik zal dat HD filmpje vanavond eens thuis bekijken. Inderdaad goed om te horen dat de textures wel degelijk scherper zijn. :b:
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat de moves betreft zagen we niets nieuw, want vooral de signature moves van Hayabusa werden getoond. Maar grafisch is er inderdaad wel vooruitgang. Niet super veel, maar DOA4 heeft er altijd dan ook altijd goed uitgezien. Maar de omgeving en characters zien er weeral net wat beter uit. Als die level van de teaser de nieuwe maatstaf is voor de rest van de levels, dan mogen we, hoop ik, ook nog eens meer interactiviteit/dynamiek verwachten dan ooit te voren. In de teaser level leek het erop dat je je tegenstander onder het omvallend puin kon gooien (of misschien net niet?) en/of tegen die rond zwaaienden balken. Daarnaast kan je je tegenstander ook nog eens blijkbaar van het dak gooien.

    Zoals bij elke goede vechtreeks zit de verbetering in een nieuwe deel telkens in de details omdat er opzich weinig aan te verbeteren is. Team Ninja heeft (jammer genoeg) naast de de verbeteringen (toch te hopen dat het verbeteringen zijn) ook veranderingen door gebracht met o.a. de camera en het slow-motion gedoe om fighting entertainment te leveren. Persoonlijk vond ik de camera nog meevallen, maar ik kan niet zeggen dat ik fan ben van het slow-motion gedoe. Hopelijk was dat gewoon iets van filmpje en zit het niet in de daadwerkelijk gameplay.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij is DOA4 echt veel houtiger, dus of jij verheerlijkt DOA4, of ik ben gewoon gek :9
     
  13. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nooit zo'n fan geweest van de fighting games, maar vind de hoes die in de OP staat wel super wreed!
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    [yt]4byWcR0y7uM[/yt]

    Als je dit naast elkaar zou draaien zijn de verschillen behoorlijk duidelijk in zowel de graphics als animaties.
    De game draait op dezelfde engine als DOA4, of beter gezegd waarschijnlijk een sterk verbeterde versie ervan.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Ik speel de serie al vanaf deel 2. De graphics zijn inderdaad weer verbeterd, maar de vecht animaties zijn praktisch hetzelfde gebleven. Ik zag wel een paar subtiele nieuwe moves. Het Doa4 filmpje hierboven is niet een goede vergelijking; die spelers zijn gewoon niet zo goed, waardoor de moves houterig worden uitgevoerd. Hoe beter de speler, hoe vloeiender de moves in elkaar overlopen.

    Ik *was* best wel goed met Hayate. :9
     
  16. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Het is moeilijk om filmpjes van DOA4 te vinden waar de kwaliteit goed is én de spelers, moest helaas wat:+
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik al sinds deel 1, nou ja de demo er van dan :+. Het is pas echt begonnen met deel 2 op de Dreamcast. Dat deel heb ik dan ook 3x "uitgespeeld" (DC, PS2 en Xbox) en dat voor een fighting game 8). Ik weet niet wat het is, maar van alle fighting games is DOA de enigste die me kan bekoren. Denk dat het aan de counter moves ligt die voor een vloeiender geheel vormen i.t.t. de "turn-based" achtige gameplay van de andere fighting games.

    Dat de gevecht animaties (ook) niet veel verbetered waren verbaasd me niet. Ze waren al vrij goed in DOA4 en het zou dan waste of time and money zijn om te terug helemaal van grond af te maken i.p.v. ze gewoon wat te verbeteren als de animaties van DOA4 al vrij goed waren én met de next-gen consoles om de hoek.

    Hoop trouwens dat ze 2 dingen verbeteren tegenover deel 4. Ten eerste dat ze geen super kutte boss meer nemen en dat ze Jann Lee minder sterk maken. Anders krijgen we online weer een hoop noobs die super sterke moves met hem liggen te spawnen.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Ik denk dat de gameplay gewoon heel bereikbaar is voor een grote groep mensen. Het counter systeem is heel eenvoudig, maar toch effectief. Al was de damage die je met een counter deed in het begin van de serie veel te groot. Gelukkig is dat behoorlijk toned down.

    Verder vette graphics (altijd) en mooie animaties. Multi tiered arenas... tag team battles met fatsoenlijke tag moves en grapples. Gewoon een vette fighter om te spelen.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Eurogamer

    Gewoon wat uitleg waarom ze nu voor "fighting entertainment" gaan en ook wordt de betekenis van die poster/concept art uitgelegd (laatste zin).
     
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik vond de levels van DOA altijd al heerlijk om op te vechten, dus goed om te horen dat ze iets nieuws proberen met de omgevingen. Zou geweldig zijn als je echt verschillende "paden" kan nemen in een level.

    En dat ze niet meer zo onmiskenbaar gefixeerd zijn op alleen op de borsten vind ik een goede keuze, tuurlijk het was leuk:+ Dat ze het wat subtieler spelen en de game wat volwassener willen laten lijken is toch de juiste richting, misschien dat ze deze mentaliteit doorvoren naar alleen aspecten van de game...gameplay.
     

Deel Deze Pagina