1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Next Gen Xbox Rumours & Facts
    Dit topic is speciaal voor de nieuwe generatie Xbox. Discussieer hier over de nieuwe Xbox. Het wordt een verzameltopic van feiten, wensen en rumours over de nieuwe Xbox.​

    Gelekte releasedata:
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  2. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Feit: De nieuwe xbox gaat loei duur worden...
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oh? Laat dan maar eens een bron zien..
     
  4. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Wens, laat de nieuwe console niet ala Wii of Kinect alleen zo spellen spelen. Laat de hoofdmoot gewoon controller gericht zijn!
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dit dus. Het is zelfs een must.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Als ze dat zouden doen, raken ze een ontzettende grote groep gamers kwijt, denk het niet dus.
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Was toch wel al bekend dat ontwikkelaars al bezig waren met een pc waarin de nieuwe xbox hardware zat? Ben benieuwd wat ze erin knallen
     
  8. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje logisch nadenkt heb je een grote kans dat het duur gaat worden... Xbox 360 koste al bij de lancering 400 eu. Nu douwen ze er nog betere en geavanceerdere dingen in. Ik denk dat je met de nieuwe gauw naar de 600 zal gaan.

    Maargoed, je hebt wel gelijk, zonder een bron kan je er alleen maar over speculeren.
     
  9. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso wordt een console duur in het begin, of het nu een xbox een playstation of iets anders is.

    Ik zal je uitleggen waarom.

    Je kent wel die grafiek met innovators, early adopters t/m laggards.

    Het is een feit dat innovators bereid zijn om veel te betalen voor iets nieuws.
    Denk aan mensen die veel geld overhebben om als eerste een Apple product
    te bemachtigen of als eerste gebruik te maken van een nieuwe techniek.
    Bijvoorbeeld een flatscreen tv destijds. De innovators bevat de eerste markt
    die aangeboord wordt. Zij betalen de hoogste prijs.

    Zodra deze markt verzadigd raakt gaan ze naar de early adopters en hiermee daalt
    de prijs lichtelijk. Want early adopters zijn niet bereidt om het voorgaande bedrag te betalen.
    Dit gaat net zolang door totdat alle deelmarkten verzadigd raken.

    Momenteel kost een Xbox 360 rond de €200,- ofzo? Ze zijn nu de late majority / laggards
    als afzet markt aan het benaderen. Volledig uitmelken het product dus.

    En om het product, in dit geval een Xbox 360, fresh te houden. Krijgt het product
    gedurende de levensloop wijzigingen (arcade, elite, slim) en extra toevoegingen (kinect).

    Omdat de Xbox 360 bijna uitgemolken is, is het waarschijnlijk dat de nieuwe Xbox er binnenkort
    aan zit te komen. Want anders missen ze een inkomstenbron.

    Dus GundamBlade heeft eigenlijk feitelijke informatie, wat mij betreft.

    ----

    Wens: Prijs van spellen moeten niet duurder worden.

    Vroeger was een Xbox spel € 49,95 en een Xbox 360 spel € 59,95. De kans is groot dat
    een Xbox 720 spel € 69,95 gaat kosten.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
  10. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    wens: backward compatible

    Verder ga ik het zeker kopen, alleen weet niet of bij launch, aangezien ik dan ongetwijfeld nog stapels x360 games te spelen heb :+ (nu al nog zo'n 10 liggen) vandaar ook de wens van backward compatible.
     
  11. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    wens: achievements gaan mee naar de nieuwe xbox

    I love them! :thumbs:
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Rumour: dat gaat wel mee vallen.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Als je een beetje logisch nadenkt snap je dat geavanceerde dingen ten tijde van de 360 allang niet meer zo duur zullen zijn als de nieuwe uitkomt. Dus vergelijken is een beetje dom. Ik zie niet waarom een nieuwe Xbox 600 euro zou moeten kosten, lijkt mij echt veel te hoog.
    Startprijs kan onder de 500 lijkt me.
     
  14. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Verwacht geen futuristische specs in de next-gen box aangezien ze de hardware hoogstwaarschijnlijk al lang uitgekozen hebben bij het ontwerpen. (mischien al een jaar geleden, dat betekend dat er al weer krachtiger spul op de markt is)

    Maargoed ik hoop onderandere wel op een meer Windows achtige interface met een browser muiskeyboard ondersteuning, HDMI 1.5 of iets in die richting (3D ondersteuning) Oplossing voor media voor meer data opslag. Geen kinderachtige wii poppetjes :D enzz
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Is dit een feit?


    Volgens mij gingen de geruchten over 4gb geheugen de ronde.
     
  16. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen feit idd, maar lijkt me wel logisch. De hardware word op elkaar aangepast (Wat zeker ook scheelt in de uiteindelijke prestatie) zodat de console als het uitkomt toch mee kan komen met de PC Hardware die DAN op de markt is!

    4 GB lijkt me wel trouwens wel erg weinig.

    Gerucht:

    De eerste gameconsoles van de volgende generatie arriveren naar verluidt eind 2012. Onder meer Ubisoft en Electronic Arts zouden al werken aan hardware met vergelijkbare specificaties als die van de vermeende nieuwe Xbox.

    De Britse gameswebsite Edge schrijft dat er bij Ubisoft Montréal al enige tijd wordt gewerkt op zogenaamde 'target boxes'. Nog voor het einde van 2011 zouden de eerste dev kits geleverd moeten worden aan de ontwikkelaars. Edge schrijft dat AMD de grafische chip levert voor de uiteindelijke console. De betrokken uitgevers wilden niet reageren op de geruchten.

    De geruchten over een eventuele introductie of aankondiging van een nieuwe Xbox gaan al enige tijd. Deze week claimde de Franse website Xboxygen dat Microsoft de hardwarespecificaties van de nieuwe Xbox op de Consumer Electronics Show, begin januari in Las Vegas, zal vrijgeven. Ook Xboxygen verwacht dat AMD de gpu voor zijn rekening neemt.
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht dat er een Amd Radeon HD8xx0 gebaseerde GPU in de nieuwe Xbox zit aangezien onlangs nog foto's waren gelekt van een GPU generatie die na de HD7xx0 series uit zal komen. Sony zal weer voor Nvidia gaan aangezien dit al door het hoofd van Nvidia is doorgeschemerd. Zijn letterlijke woorden: "wij zijn op dit moment bezig met de GPU voor één van de nieuwe consoles".

    Ik hoop dus op een next-gen GPU design maar verwacht meer het onderstaande:

    Amd Bulldozer based Hexa-core of IBM Power-7/Power A-2 based Hexa-core (6 core CPU)
    2GB DDR3 RAM (voor de CPU)
    High-end GPU met 2GB GDDR5 VRAM of Dual Mid-end GPU met 2x2GB GDDR5 VRAM
    Hybrid driver (kleine SSD voor OS en grote HDD voor opslag)
    Blu-ray drive 8x
    Standaard 1920x1080p voor 2D en 1280x720p frame packing voor 3D
    HD-audio (DTS-HDMA of Dolby True HD) of LPCM voor games en films
    HDMI 1.4a

    Bij de PS3 denk ik aan het volgende:

    IBM Power-7 Hexa/Octa-core (6 of 8 core CPU)
    3-4GB GDDR5 unified
    Nvidia Kepler based GPU
    500GB S-ATA HDD
    Blu-ray 8x
    Standaard 1920x1080p voor 2D en 1280x720p frame packing voor 3D
    HD-audio (DTS-HDMA of Dolby True HD) of LPCM voor games en films
    HDMI 1.4a

    Sowieso zullen we op de komende E3 (2012) van alle drie de next-gen consoles officieel gehoord hebben.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zoiets dus.
     
  19. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heeft wel style:thumbs:
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we hopen dat Micro$oft iets geleerd heeft van de Xbox 360 en nu komt met een console die koel en stil werkt. Hopelijk gaan ze voor een Vapor of Liquid chamber. Overigens hoop ik wel op een Xbox 3D/720/Whatever met een Optical drive in de vorm van een Blu-ray want ik wil nog geen downloaded games.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina