1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Catherine

Discussie in 'Games' gestart door Roywilliam, 8 feb 2012.

  1. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1




    [​IMG]

    Platforms
    Xbox 360 / Playstation 3

    Uitgever
    Atlus
    Deep Silver (Europa)

    Developer
    Atlus Persona Team

    Genre
    Adventure/Survival/Puzzle/Horror

    Release datum
    17 februari 2011 (Japan)
    26 juli 2011 (Amerika)
    10 februari 2012 (Europa)

    [​IMG]


    Catherine is a platform game in which players control a man named Vincent who begins having strange nightmares after his girlfriend, Katherine, begins to talk about marriage and commitment. This matter becomes more complicated for him when he meets a gorgeous girl named Catherine and the nightmares get more and more intense.[13] The main story mode, Golden Playhouse, follows the story between Daytime and Nightmare scenarios. During the daytime, Vincent will converse with his friends as well as try to handle his relationships with Catherine and Katherine. Most of this time takes place in the Stray Sheep bar where Vincent can save and send text messages from his mobile phone, talk to customers, order drinks, play a minigame titled Rapunzel or listen to a jukebox containing tracks from other Atlus games such as the Persona series.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]







    [GT]726676[/GT]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG] Review 9/10: IGN
    [​IMG] Review 4/5: G4TV
    [​IMG] Review 9/10: Eurogamer
    [​IMG] Review 7/10: Videogamer
    [​IMG] Review 6,5/10: Gamer
    [​IMG] Review Uitstekend!: Xboxworld


    [​IMG]


    - Officiele website: http://catherinethegame.com/home.html
    - Cinematics zijn gemaakt door Studio 4°C.
    - Er zijn acht verschillende manieren om deze game uit te spelen. Dit hangt af van hoe je bepaalde vragen beantwoord.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Leuke openingspost. Alle gameplay buiten het block puzzlen spreekt mij erg aan, maar het puzzlen zelf weer wat minder.

    Waar haal je eigenlijk die unieke banners (Informatie, Screenshots met Catherine afbeelding) vandaan?
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk net als Dulle, nijvere huisvlijt :)
     
  4. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf maken?

    Leuke openings post idd :)
     
  5. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Jep. De opzet heb ik van Dulle (officieel toestemming \o/ ;)) en het "design" doe ik gewoon zelf.

    Voor de geinteresseerden in "Catherine", ik zag dat ie al verkocht word door Game Mania. Hij is dus al voor de release beschikbaar.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2012
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Jij bent vast hard bezig voor de Award van 2012. Al twee OP's vanmiddag. Hulde :)
     
  7. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Meer toeval. Ik ben nu bezig met Fable 3 en kwam zodoende op Fable the Journey en Catherine zag ik toevallig voorbij komen (kon ik nog niet) en ik zag dat er nog geen topic van was. Aangezien ik zelf ook vaak gebruik maak van de OP's hier op het forum zal ik zelf ook eens wat bijdrages leveren.

    Ook had ik het vandaag niet zo druk op het werk, dus kon ik af en toe even wat in elkaar flansen :D
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Keep up the good work! :)
     
  9. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Die puzzels zijn juist het tofste.
     
  10. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ik hou deze titel al een klein tijdje in de gaten en merkte ook al op dat er geen topic van was, dus top dat die er nu wel is. Mij lijkt het een leuke en vooral bizarre (o.a. de puzzels) game. Wie gaan hem nog meer halen?
     
  11. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb m al op de PS3 gehad, op een gegeven moment werd ik te gefrustreerd van de moeilijkheidsgraad, en ik geef wat sneller op de laatste jaren omdat er zoveel games zijn die ik ook nog wil spelen.

    Maar het is echt een leuke game, al moeten die puzzles je dus wel liggen, vind je dat niet leuk dan is de rest van de game de aanschaf niet waard, de main gameplay zijn je nachtmerries. (die puzzels dus)
     
  12. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik twijfel zelf nog. Omdat ik niet weet of het helemaal mijn ding is... Vind het eigenlijk wel wat hebben.
     
  13. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Erg aparte game .. ben verbaasd door de hoge cijfers, blijft dat puzzele wel leuk? En wat doe je buiten het puzzele? chicks versieren? Hoe? :9
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mij spreekt het gedeelte buiten de puzzels mij juist aan. Het spel is al een tijdje uit buiten de EU en ik had hem dus al voor de ps3 kunnen halen. Echter het is het gepuzzel wat mij tegenhoudt. Het schijnt moeilijk te zijn en echt de core van het spel.

    Het volwassen thema schijnt erg goed uitgewerkt te zijn..... voordat ik het spel uberhaupt heb al een haat liefde verhouding dus :+

    edit: complimenten voor de thread trouwens! Goed om te zien dat er naast Dulle meer mensen zijn die er zoveel energie in stoppen
     
  15. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb de game ook al een tijdje en ik ben bijna op de helft. Ik moet zeggen dat dit een game is waarvan je houdt maar ook op momenten erg haat. De puzzels zijn soms zo freaking lastig! (ik speel op normal) Maar als je eenmaal een puzzel overwonnen hebt is het toch wel weer erg tof. De game is alleen onvergefelijk. Elke puzzel heeft 1 checkpoint en je kunt je laatste move ongedaan maken maar that's it. Voor Catherine heb je gewoon donders veel inzicht nodig. Heb je dat niet, laat de game dan alsjeblieft liggen want dan wordt het alleen maar een grote frustratie.

    Naast de puzzels kun je in de bar rondlopen en met iedereen een praatje houden. Je helemaal lam zuipen. Smsen met
    Catherine en Katherine
    en nog zat andere dingen.

    Het verhaal van Catherine vind ik super tof en hou ook wel van de stijl van de game. Het is een keer wat anders dan alle andere games.

    en nog iets: samuraipizzadog jij hebt het over of je naast de puzzels chicks kan versieren. Ik zal je 1 tip geven. Als dat zou kunnen zou ik het maar liever niet doen.... Waarom? Daarvoor moet je de game maar gaan checken.;)

    Complimenten voor de startpost!!!!
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2012
  16. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een leuke game maar al dat puzzelen zegt me niet zoveel.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het spel is de puzzels. Er is bijna geen gameplay buiten de puzzels. Je kan alleen een beetje met mensen praten en sms'en. Dat doe je voor het verhaal. Het verhaal is best leuk, maar het heeft absoluut geen volwassen thema ofzo. Er zit geen naakt, seks, geweld etc. in. Je speelt het spel voor de puzzels. Dat lijkt aan de oppervlakte weinig en niet leuk. Dat vond ik eerst ook totdat ik begon te spelen. Ik vond het erg origineel en verslavend. Het is best een moeilijk spel, maar op easy is het goed te doen. Ik heb het spel zelfs uitgespeeld.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Maar een volwassen thema gaat toch verder dan alleen sex, drugs en geweld? Ik dacht dat dit spel ging over keuzes durven nemen als volwassene. Beide Catherine's vertegenwoordigen een andere leefstijl in het leven van de hoofdpersoon.
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, wat dat aan gaat zitten er leuke keuzes in. Die hebben invloed op het einde van het spel, want er zijn diverse eindes. Het verhaal is best okay, het blijft je wel intrigeren tot het einde van het spel. Maar veel diepte heeft het niet.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hmm lastig, het puzzle gedeelte (doet me een beetje denken aan Q-Bert) spreekt me gewoon minder aan... maar alles daar omheen weer wel. Waarschijnlijk niks voor mij, maar het ziet er wel puik uit.
     

Deel Deze Pagina