[XOne] Devil May Cry HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 14 feb 2012.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Platforms
    | Xbox 360 | PS3 |
    ~
    Uitgever
    Capcom
    ~
    Developer
    Capcom
    ~
    Genre
    Action, Hack and slash
    ~
    Release datum
    3 April 2012​

Devil May Cry HD Collection is a compilation of Devil May Cry, Devil May Cry 2, and Devil May Cry 3: Dante's Awakening (Special Edition). Currently, the known differences between the games bundled in the HD Collection and the originals are the addition of achievements and trophies for Xbox 360 and PS3, respectively. On top of it all, it features the first three games in High-Definition graphics, and added bonus content which is currently unknown.

Devil May Cry begins with Dante being attacked in his office by a mysterious woman named Trish. He impresses her by easily brushing off her assault, and tells her that he hunts demons in pursuit of those who killed his mother and brother. She says the attack was a test, and that the demon emperor Mundus, whom Dante holds responsible for the deaths of his family, is planning a return.

Devil May Cry 2 begins with Lucia and Dante separately entering a museum where an important item called the Medaglia is stored. After defeating a group of demons in the museum, Lucia invites Dante to follow her to the Dumary Island, where he is introduced to Matier, her mother. Matier explains that she once fought alongside Dante's father, Sparda, to defend the island against demons. She asks Dante to help fight Arius, an international businessman who uses demonic power and seeks to conquer the world

Devil May Cry 3 opens in Dante's as-of-yet unnamed shop as a mysterious man named Arkham appears to offer an invitation from Dante's brother Vergil, in the form of a brutal demon attack. After Dante defeats the enemies inside and outside his shop, an immense tower erupts from the ground a short distance away. Sensing Vergil atop the structure, Dante takes the situation as a challenge

Tegenwoordig krijgt elke game wel een HD remake. Een HD remake voor de DMC games is dan ook een slimme zet, voor al gezien de reboot van DMC die eraan moet komen. DMC4 was enorm tof, zelf nooit de voorgaande games gespeeld dus een perfecte pack om dat nog eens te doen.

Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  2. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Aah te gek zeg! Deze gaat er zeker komen!! DMC1 blijft echt geniaal!!
    Tenminste nu ook alle delen, en niet dat je zoals bij MGS HD deeltje 1 mist...

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Leuk, maar ik word wel een beetje moe van al die HD remakes.

Deze sla ik ook maar even over denk ik zomaar.

4. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    een ps1 game in HD remaken is denk ik lastiger dan een ps2 game upgraden....

Heb MGS1 uit de store gehaald, maar is wel weer even wennen aan beeld en controls hoor.....

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Voor mij hoeven al die HD remakes ook niet.
    Beetje oude stuff uitmelken.
    Niet elke DMC is goed en betwijfel of het nu nog wel zo vet is, als je nieuwe, echte next-gen games gewend bent. Mag grafisch dan iets opgepoetst zijn, maar zal grafisch toch geen topper zijn en qua controls, mwoah, zou kunnen, maar heb nog mijn twijfels. Is denk ook meer iets voor de fans.

Tony Hawk komt bijv. ook met HD versie van ProSkater 1 en 2, maar die werden ook al naar de Xbox geport (en nu dus opnieuw naar de 360). Ondanks dat het toen erg vette games zijn en ze nu ook wel vermakelijk zullen zijn, zal ik er nu niet zo veel plezier meer mee hebben als toen. Zelf heb ik dan ook liever 3 en 4 erbij.

Anyway, deze sla ik denk over, of hij moet goedkoop worden. Maar dan zal ik denk eerder nog eens DMC4 gaan halen.

Wel veel achievements btw, 99.

6. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Deze heb ik straks sowieso.. :D Is het niet voor het opnieuw allemaal te beleven, dan maar als een verzamelobject:9

7. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Hell Yeah..
    Ga hem zeker halen..
    DMC 4 is nog steeds de beste game voor mij op de xbox360,.
    Ik heb die andere delen nooit gespeeld dus ben benieuwd hoe het is..
    En is ook zeker vet voor de verzameling...:thumbs:

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kan je weer alle Achievements halen. ;) Succes!

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm nice. Dacht alleen dat DMC1 en 2 helemaal niet zo goed waren? Pas vanaf deel 3 begon deze serie serieus te rocken.

10. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Ben ik niet met je eens. Deel 1 vond ik echt heel gaaf. 2 was wel een tegenvaller inderdaad en 3 pakte mijns inziens de draad weer op!

Ik reken overigens wel op een prijsje a la MGS HD remakes..en zeker niet op fullprice!

11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb zelf niks met DMC, maar volgens mij was deel 1 erg goed en deel 2 een flop.

12. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Deel 2 was over het algemeen geen flop, alleen hij was heel wat minder.

Voor mij was DMC3 het beste, maar ik denk dat niet iedereen het hier mee eens is :)

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ga 'm zeker kopen, ik weet alleen nog niet wanneer, aangezien rond die tijd ook The Witcher 2 uitkomt.. Maar ik heb alleen DMC4 gespeeld en die was me ook prima bevallen, dus deze gaat er ook zeker komen. Ff de klassiekers checken. :)

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Deel 1 en 3 zijn gewoon must haves, deel 2 zie ik als een bonus. Denk niet dat deze games gaan tegenvallen door al het next gen geweld, deze gameplay staat gewoon als een huis, ook in 2012

15. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Daarom, en graphics maken me vrij weinig uit. :9

16. Dragonborn Z

Dragonborn Z Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst dacht ik dat dit alleen op PS3 uitkwam, de smile op m'n gezicht was dan ook erg groot toen ik van de week op het internet keek en zag dat hij ook gewoon voor 360 uitkomt.

Hoewel ik deel 4 ook tof vind, zijn deeltje 1 en vooral 3 in mijn ogen toch de beste van de serie. 2 is wat minder idd, toch ga ik dit zeker weten kopen. De reboot lijkt me ook gaaf trouwens.

17. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    En opgehaald bij de frs...
    Heb ze allemaal wel voor de ps2, maar aangezien ik daar nooit verder mee ben gegaan, heb ik ze nu voor de ps3 \o/

Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
  18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Nice! Gelijk ook maar even opgehaald bij de FRS. Vanavond maar weer eens losgaan met Dante hehe. Blijft een topserie, zeker nu de nieuwe ninja gaiden teleur stelt ben ik erg blij met deze collectie :thumbs:

19. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ook opgehaald gisteren. Straks eens beginnen:)

20. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Heb 'm ook opgehaald. En hij is erg tof! Ondanks dat de menu's niet in breedbeeld zijn en sommige cinematics ook niet, voelt het wel weer als de oude DMC. Ben gewoon weer begonnen bij deel 1 (heb ook even deel 3 geprobeerd) maar beide zien ze er gewoon erg goed uit in HD.

Deel Deze Pagina