1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409



    [​IMG]





    [​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]




    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]

    Road America After Race Report:

    [​IMG]



    Locatie incidenten: ROAD AMERICA
    Datum incidenten: 09-09-2012



    [​IMG]

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1 Sprintrace /1.e ronde

    Coureur Denvan (auto nr. 11) en Kimi (auto nr. 99)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Bij ingaan bocht 6 stuurt auto nr. 11 laat in, echter auto nr. 99 heeft weinig ruimte om nog te remmen. De auto’s raken elkaar, maar hebben geen schade.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2. Sprintrace / 1e ronde

    Coureur Denvan (auto nr. 11) en Kimi (auto nr.99)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Zowel auto nr. 11als auto nr. 99 remmen in bocht 12 te laat en schieten voorbij het instuurpunt. Auto nr. 11 komt parallel het circuit op, auto nr. 99 komt, al dan niet door verlies van controle) bijna haaks het circuit weer op.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    3. Sprintrace / 1e ronde

    Bigga (auto nr.84) en AZTB Tender (auto nr. 14)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Auto nr. 14 mist zijn rempunt in bocht nr. 12, hij komt weer parallel terug de baan op, echter toucheert daarbij auto nr. 84. Auto nr. 84 behield zijn lijn. Auto nr. 14 raakt de controle kwijt en beland in de bandenstapel.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    4. Sprint Race / 3e ronde

    Coureur: Denvan (auto nr. 11) en Kimi (auto nr.99)

    Uitspraak:

    Vermijdbaar incident, 1e waarschuwing auto nr. 99

    Motivatie:
    Bij het ingaan van Carrousel (bocht 9) zit auto nr 99 dicht op auto nr. 11. Auto nr. 11 wordt aan de achterzijde getoucheerd door auto nr. 99. Auto nr. 11 spint van de baan, auto nr. 99 wacht niet. Vermijdbaar incident
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    5. Hoofdrace / 4e ronde

    Coureur Kimi (auto nr.99) en ColdZero (auto nr. 30)

    Uitspraak:

    Vermijdbaar incident, 2e waarschuwing + voorwaardelijke verlies van deze punten van deze Hoofdrace + verlies van punten voor eerstvolgende deelname aan de race (auto nr. 99) indien coureur dan weer een waarschuwing ontvangt.

    Motivatie:

    In bocht 1 remt auto nr 30 bij het rempunt. Auto nr. 99 remt te laat en raakt auto nr. 30 aan de achterzijde. Auto nr. 30 raakt van de baan met veel schade.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------








    Resumé:

    Niet alle incidenten zijn in het rapport verschenen. Er zijn gedurende alle heats, maar met name in de sprintrace diverse “tikken” uitgedeeld. Deels is dit een onderdeel van racen maar voor de rest van de competitie wordt toch een beroep gedaan op de “toppers” die in de sprintrace achteraan starten er is tijd om tijdens de heat naar voren te rijden.

    In de sprintrace is het voor deze coureurs van belang om z.s.m. naar voren te rijden echter daarbij mag niet uit het oog verloren worden dat de mindere coureurs zich vooraan bevinden. Aangezien men aan het racen is voor posities is het niet zo dat mindere coureurs aan de kant MOETEN gaan of anderszins aan de kant GEHOLPEN moeten worden (daarbij moet men als “verdedigende rijder” zich wel houden aan de regels in de OP/Fairplay). Er wordt verwacht dat men cleane inhaal manouvers maakt, waarbij men op race capaciteiten er voorbij komt en niet op basis van “verworven status” .

    M.b.t. Kimi geldt dat de waarschuwing en verlies van punten nog voorwaardelijk zijn, dit vanwege het feit dat dit de eerste race was en er misschien sprake is van een beetje onwennigheid en/of “onervarenheid”. Voor de volgende wedstrijd geldt dat onstuimig race gedrag niet positief gewaardeerd zal worden.



    
1e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Geen verdere acties

    2e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Verlies van punten van de betreffende heat

    3e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Verlies van punten van beide heats van de avond

    4e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Coureur wordt uit cup verwijdert.



    Waarschuwingen, straffen kunnen voorwaardelijk worden uitgedeeld met bijbehorende consequenties. Bij goed gedrag kunnen waarschuwingen gedurende de cup door de wedstrijdleiding verwijderd worden.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.





    [​IMG]




    Even nog een toevoeging van mijn kant. Ik heb met het opzetten van het waarschuwing en straffen systeem bij de DTM tegen Pieke gezegd 'Een straf systeem moet er zijn om bepaald gedrag te veranderen, niet om mensen weg te pesten.' Mijn mede organisatoren delen die mening, we willen racen leuk houden, en een waarschuwing is soms nodig om het race gedrag eerlijk en leuk te houden.


    [​IMG]
    [​IMG]

    Silverstone After Race Report:

    [​IMG]







    Locatie incidenten: Silverstone
    Datum incidenten: 16-09-12





    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Sprintrace / 1e ronde 1e bocht

    Coureurs: Coldzero (30) Loyallronin [noparse](3:cool:[/noparse]

    Uitspraak: race incident

    Motivatie: Nr 33 remt aan en laat de auto naar buiten rollen om snelheid te behouden. Nr 30 knijpt juist naar binnen om snelheid te maken, nr 33 probeert nog bij te remmen maar de auto’s raken elkaar.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Sprintrace / 1e ronde bocht 3

    Coureurrs Denvan (11) Asjemenou (75)

    Uitspraak: Waarschuwing voor nr.11

    Motivatie: In bocht nr 3 Nr 11 remt later en verremt zich maar stuurt ook in naar nr 75 toe. Hierdoor raakt nr 11 nr 75 terwijl dit te vermijden was geweest door niet in te sturen maar een wijdere lijn te pakken.
    Bij het op de baan komen ontstaat er gevaar voor de achterliggers en moeten mensen ook vol in de rem waardoor nr. 30 nr 18 raakt.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Sprintrace / 2e ronde 1e bocht

    Coureurs Denvan (11) BTender (14)

    Uitspraak: 2e waarschuwing + voorwaardelijke verlies van deze punten van deze Hoofdrace + verlies van punten voor eerstvolgende deelname aan de race (auto nr. 11) indien coureur dan weer een waarschuwing ontvangt.

    Motivatie: Nr 11 remt wel op tijd (eerder dan zijn voorganger) maar glijdt door. Hierdoor raken beide auto’s van de baan met schade. Ik denk dat het niet echt vermijdbaar is, hoe lullig ook voor B-Tender. Gezien de betrokkenheid van Denvan bij twee incidenten met het aanremmen lijkt het me te overwegen om de Chevy’s betere remmen te geven die minder doorslippen, ook voor de veiligheid en raceplezier van de anderen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    • Hoofdrace / opwarm ronde

    Start: Algemene opmerking. Coureurs moeten zich bij de start van de hoofdrace bewust zijn van hun start positie. Soms is het vanwege de ingame view niet goed mogelijk om te bepalen op welke positie men hoort te rijden. Dit kan men bij de start zien door de linker bovenhoek je positie te bekijken.

    Indien er bij een volgende vliegende start (al dan niet bewust) posities worden gewonnen die niet direct worden terug gegeven voordat de race van start is gegaan, zal dat bestraft worden met terugplaatsen van de betrokkene 1 plek achter diegene die ingehaald is, tenzij de ingehaalde coureur meer dan 1 plek voor de betrokkene is geëindigd, dan zal de FIAA de strafmaat bepalen.





    Waarschuwingen, straffen kunnen voorwaardelijk worden uitgedeeld met bijbehorende consequenties. Bij goed gedrag kunnen waarschuwingen gedurende de cup door de wedstrijdleiding verwijderd worden.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.





    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]

    Laguna Seca Raceway After Race Report:

    [​IMG]



    Locatie incidenten: Laguna Seca Raceway
    Datum incidenten: 30-09-12




    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1. Sprintrace / Start

    [noparse]Coureurs: Menno 88 (1) Loyallronin (3:cool:[/noparse]

    Uitspraak: 1e Waarschuwing auto nr. 1, ongeoorloofd blokken/van de baan rijden. Nog geen individuele consequenties voor auto nr.1

    Motivatie: Auto nr. 1 komt niet meteen goed van zijn plek bij het van start gaan van de sprint race. Auto nr. 33 heeft een snelle start (vanaf plaats 4) en haalt auto nr 1 rechts in. Het circuit maakt direct na de start een flauwe bocht naar links. Auto nr. 1 drijft echter auto nr. 30 naar rechts op het zand en stuurt vervolgens nogmaals naar rechts. Auto nr. 30 wordt hierdoor drastisch afgeremd.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    2. Sprintrace / 1e ronde bocht 2

    [noparse]Coureurrs: Lircky (nr. 18), Loyallronin (3:cool: en Divimus (12)[/noparse]

    Uitspraak: Race incident, waarbij auto nr. 12 verantwoordelijk is. Geen individuele consequenties.

    Motivatie: In bocht nr 2 raakt auto nr. 12 auto nr, 14 aan de linkerachterzijde. Hierdoor glijdt de achterkant van auto nr. 14 weg en raakt daardoor auto nr. 33. Alle auto’s kunnen zonder plaatsverlies en/of schade verder.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    3. Sprintrace /1e ronde 3e bocht

    [noparse]Coureurs: Asjemenou75 (75), Blauw Hok (192), Bigga 84 (84) Coldzero (30), Divimus (12)en BTender (14)[/noparse]

    Uitspraak: Waarschuwing auto nr. 75, Nog geen individuele consequenties voor auto nr.75.

    Motivatie: Auto nr. 75 is in gevecht met auto nr 192. Links voor auto 75 wordt afgeremd voor de bocht. Auto 75 snijdt naar binnen en komt in aanraking met autonr. 192. Beide auto’s remmen laat waarbij auto 75 auto nr. 84 aan de achterzijde aantikt. Auto nr. 75 wordt door auto 192 links het circuit opgetikt waarbij auto 75 tegen auto nr. 30 aankomt. Hierdoor breekt de achterzijde van auto 75 uit en wordt geraakt door auto nr. 14 en 12.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Algemeen:

    Blauwe vlag:

    Verzoek aan raceleiders die coureurs op een ronde zetten. SVP ruim van tevoren melden dat men eraan komt. Voor de coureurs die op 1 ronde achterstand gezet worden svp deze coureurs ruim baan geven. Bij voorkeur op het eerstvolgende rechte stuk.







    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]

    Nurburgring GP After Race Report:

    Heren Coureurs,

    Bijgaand Incidenten rapport Nurburg.

    Verder zal er vanavond op de gewone tijd geraced worden (helaas voor de F1 fans, waaronder ikzelf)


    --------------------------------------------------------------------------------------
    Locatie incidenten: Nurburg GP
    Datum incidenten: 11-11-2012



    Sprintrace / 1e Ronde:

    Coureurs; Kimi, B-Tender, Denvan

    uitspraak: Raceincident

    Motivatie: In de eerste ronde in bocht 3 en 4 is er eerst tussen BTender en Kimi en vervolgens tussen Kimi en Denvan Contact. Het wordt gezien als een race-incident, mar wel het verzoek aan alle 3 de coureurs om zich beter bewust te zijn van hun positie ten opzichte van anderen op de baan

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sprintrace / 1e Ronde:

    Coureurs: Lloyal, Coldzero en Kimi

    uitspraak: Raceincident

    Motivatie: In de eerste ronde op het rechte stuk naar van bocht 7 naar 8is er contact tussen Kimi en Coldzero contact. Kimi tikt Coldzero aan, Cold raakt vervolgens op zijn beurt Lloyal, die bijna schuin op de baan komt. Lloyal verliest snelheid. Kimi probeert in het gat te duiken, maar raakt Coldzero . Kimi raakt met 2 wielen naast de baan en verliest snelheid. Het wordt gezien als een race incident, maar wel het verzoek aan alle 3 de coureurs om zich beter bewust te zijn van hun positie ten opzichte van anderen op de baan
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Sprintrace /1e Ronde

    Coureurs : Kimi en Denvan.

    Waarschuwing: Kimi

    Motivatie: In bocht 8 is er licht contact tussen Denvan en Kimi. Bij het uitacceleren is Kimi sneller, maar wanneer Kimi en Denvan op gelijkehoogte zijn stuurt Kimi naar rechts (positioneren voor bocht 9) waardoor Denvan het gras op moet
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Sprintrace /2e Ronde

    Coureurs : B-Tender en Lloyal

    Waarschuwing: B-Tender

    Motivatie:B-Tender remt voor 8 bocht te laat, blokkeert en raakt daarbij LLoyal onevenredig hard .
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sprintrace /4e Ronde

    Coureurs : B-Tender , Bigga en Divimus

    Uitspraak: Raceincident

    Motivatie:B-Tender remt voor 1e bocht te laat, Divimus stuurt reeds in en Bigga zit rechts. Met 3 op de ideale lijn kom je niet door de eerste bocht. Divimus komt schuin en verliest 2 plaatsen,


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hoofdrace / 2 e ronde

    Coureurs : Bigga, Denvan, B-Tender

    Plaats: Bocht 7
    Uitspraak: raceincident
    Motivatie: B-Tender spint na het uitkomen bocht 6 en de rest vindt aansluiting. Denvan haalt hem buitenom in en Bigga komt bij het remmen in contact met Denvan en B-Tender. Bigga remt niet te laat maar schuift wat door, waarschijnlijk door de bekende hobbels.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hoofdrace / 5 e ronde (weet niet zeker, kan ook 6 of 4 zijn)

    Coureurs : Kimi en Flavour

    Plaats: bocht 5
    Uitspraak: raceincident
    Motivatie: Kimi haalt buitenom Flavour in en stuurt heel kort wat naar buiten om de volgende bocht aan te snijden. Hierbij raakt hij Flavour die er nog deels naast zit.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hoofdrace / 15 e ronde

    Coureurs : B-Tender en Kimi

    Plaats: bocht 1
    Uitspraak: Raceincident
    Motivatie: B-Tender neemt de 1e bocht normaal maar wordt aan de binnenkant aangetikt door Kimi die de bocht wat kort aansnijdt/afsnijdt en teveel snelheid nog heeft om B-tender niet te raken.



    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2012
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wow! Ik zou me graag aanmelden (#14)! De komende dagen ga ik even broeden over welke auto ik het liefst gebruik!
    Heel mooie OP nu al _0_

    Liefhebbers die met mij in een team willen rijden? Ik kan soms goed meekomen voorin, maar heb ook vaak moeite om te joinen.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  4. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meld me aan, hoop dat dit de zondag wordt! #83 if it's untaken!
     
  5. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Woensdag of zondag, ik ben in! #16

    Straks weer tijd om een auto te kiezen :)
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als het zondag wordt wil ik er ook wel in met #30. Misschien moet ik maar in een team met B-Tender, dan is in ieder geval 1 van de twee aanwezig :)
     
  7. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Als je de Porsche erin doet moet iedereen wel dat DLC pack hebben want anders zie je dus weer Bora's, wat crashes oplevert ;) kopen dus dat pack!
     
  8. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik doe ook mee nummer 84
     
  9. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe mee (als het zondag is) #18
    Voorkeur voor de Porsche of Jaguar!
    Wie wil er een team met mij (ander moet ik alleen:'-()
     
  10. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Nu wil ik eigenlijk ook al die DLC auto's om te testen hehe. Jammer dat er geen aanbieding is. Moet maar weer puntjes kopen..
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ga wel de packs kopen, alleen Porsche ben ik nog niet zeker van. Als ik straks de enige ben zonder dan koop ik hem wel.
     
  12. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    mijn bevindingen tot nu toe:

    Snelst: Lambo
    Lastigste te rijden: Porsche
    Sound: US Muscle
    Looks: Jaguar

    (audi niet getest, BWM gewoon niet mijn merk, ZR1 en de GT beude prima)

    Mijn hart zegt Porsche, mijn ogen zeggen Jaguar en mijn oren zeggen maaky niet uit alle auto's klinken gaaf.

    Dit is een cup waar echt gewerkt moet worden denk ik!
     
  13. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik neig naar de BMW, zonder getest te hebben. Probleem is dat die sowieso kut rijdt.
     
  14. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    zou mooi zijn als er veel verschillende auto's zijn in het veld.
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb nu een lobby open staan.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik doe natuurlijk ook weer mee. #33 zoals altijd.
     
  17. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik schrijf me in met #07. Van het weekend de auto's eens testen :thumbs:
     
  18. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    Die sls amg die in een dlc zat is toch ook een gt2 is dat Mischien ook een optie?
     
  19. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Dat vroeg ik me ook af. Hier het antwoord van Flavour.

    Dus de iets oudere Ferrari uit 2010 is geen optie voor Menno. :+
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar wel al sinds 2006 in gebruik. De enige. Alleen Ford werd in 2006 en 2007 in de gt300 klasse gebruikt. (klasse waar die subaru en nissan 350z, die we voor de dtm getest hebben, in hebben meegedaan) maar de ford werdt pas in 2008 voor het eerst in de GT2 classe gebruikt en pas in 2011 in de 24 uur van le mans.
     

Deel Deze Pagina